• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.281 gebruikers
  • 9.390.646 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Gaat over de transfer van Wernbloom naar CSKA-Moskou. Aleen op de bijbehorende foto staat Moisander....

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

net achtergekomen, maar hier een trivia vraag voor liefhebbers van de engelse competitie:

en ik vermoed dat je het nooit raad

Welke engelse club was t/m 1957 de enigste club die alleen in de top divisie had gespeeld? - dus nooit gedegradeerd sinds engelse competitie begon in 1888

Als je weer met die boutclub Sunderland aan komt zetten .

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

net achtergekomen, maar hier een trivia vraag voor liefhebbers van de engelse competitie:

en ik vermoed dat je het nooit raad

Welke engelse club was t/m 1957 de enigste club die alleen in de top divisie had gespeeld? - dus nooit gedegradeerd sinds engelse competitie begon in 1888

Liverpool?

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Liverpool?

nee, die zijn zelfs vaker gedegradeerd, en intussen voor meer dan twintig jaar nooit meer kampioen geworden

Naomi Watts had het goed: SUNDERLAND

Intussen is de record voor "meeste jaren achter elkaar in de top divisie" overgenomen door Arsenal, maar t/m eind jaren 50 was Sunderland dan ook voor zo'n 70 jaar ononderbroken in de top divisie.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Van Geel spreekt het gelukkig al tegen. Junker kan er weinig van.

Nelom niet fit voor zondag. Jammer, was erg goed bezig. Mats van Huijgevoort zal debuteren. Mokotjo start op het middenveld.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

DMF schreef:

http://www.vi.nl/Spelers/Sp...

Inderdaad ja

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Big-T schreef:

(quote)

http://www.vi.nl/Spelers/Sp...

Inderdaad ja

Wat wil je hier nou mee bewijzen? Junker rendeert niet in een 4-3-3 systeem (drie keer raden wat Feyenoord speelt), is meevoetballend niet de sterkste en is als afmaker redelijk, maar niet veel meer dan dat. Rendeert leuk als de ploeg om hem heen het goed doet, maar maakt niet uit zichzelf het verschil. Niet wat we zoeken. Zeker niet als je een toptalent als Achahbar in je gelederen hebt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Junker is gewoon een beperkte speler, moet je als topclub niet aan beginnen. Of hoogstens als pinchhitter, maar dan kan je beter een jeugdspeler kansen geven.

Op zich breekt van Geel trouwens nu wel een belofte. Hij zou niet bij zijn oude club Roda gaan vissen. En nu heeft ie Vormer gehaald en worden andere Roda spelers aan Feyenoord gelinkt. Dit deed hij ook namens Ajax bij AZ en namens AZ bij Willem II. Niet erg chique.

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

Ik vind het persoonlijk altijd erg suf als dat soort dingen geroepen worden. Zoals van Geel bedoel ik dan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Dan moet hij dat niet zeggen.

Van Geel: Geen Roda-spelers mee naar Feyenoord - Nederlands voetbal - AD

Al krabbelt hij later weer terug. Maar ik blijf erbij, netjes is het niet. Het voelt een beetje als je oude club bestelen, omdat je de contracten natuurlijk erg goed kent.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Hij stelt niet dat hij dat niet doet, omdat hij dat niet netjes zou vinden, maar omdat de prioriteiten elders liggen. Verder zie ik niet wat er niet netjes is aan het halen van transfervrije spelers. Als ze nog onder contract zouden staan is het een iets ander verhaal.

Hoop dat hij hierna, naar Real gaat. kan hij Feyenoord lekker leegkopen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Hij stelt niet dat hij dat niet doet, omdat hij dat niet netjes zou vinden, maar omdat de prioriteiten elders liggen. Verder zie ik niet wat er niet netjes is aan het halen van transfervrije spelers. Als ze nog onder contract zouden staan is het een iets ander verhaal.

Hoop dat hij hierna, naar Real gaat. kan hij Feyenoord lekker leegkopen.

Mulder in de goal bij Madrid en Cisse op de flank!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Voor 32 mln. Geen cent minder."!

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

DMF schreef:

Nelom niet fit voor zondag. Jammer, was erg goed bezig. Mats van Huijgevoort zal debuteren. Mokotjo start op het middenveld.

Ik las het al ja.

Zijn statistieken zijn vrij goed. Staat dit seizoen op een andere plek, dus niet veel gescoord. Wel 8 assistst (en 3 goals).

Maar dat is niet het niveau waar Feyenoord naar moet streven, inderdaad. Dan liever geld betalen voor een potentiele spits, waar geld meer kan worden verdiend. Het is goed om de jeugd naar voren te schuiven, maar een nieuwe spits is toch wel noodzakelijk. Kan Achachbar zit langzaam ontwikkelen.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Op zich breekt van Geel trouwens nu wel een belofte. Hij zou niet bij zijn oude club Roda gaan vissen. En nu heeft ie Vormer gehaald en worden andere Roda spelers aan Feyenoord gelinkt. Dit deed hij ook namens Ajax bij AZ en namens AZ bij Willem II. Niet erg chique.

Ten eerste ontkent van Geel alle geruchten rondom Junker. Volgens Feyenoord-watcher Krabbendam heeft van Geel iets nog nooit zo stellig ontkent.

Daarnaast heeft van Geel Vormer niet direct overgenomen van Roda. Vormer is transfervrij. Van Geel heeft Vitesse eerst met Vormer laten praten, alvorens hij daadwerkelijk rond de tafel ging met Vormer. Laatstgenoemde heeft voor Feyenoord gekozen, omdat de club hem meer aanspreekt. Natuurlijk zullen Vormer en van Geel tussentijds al contact hebben gehad. Maar mag je dan helemaal geen spelers halen van je ex-club? Het is een eigen besluit van Vormer om zijn contract niet te verlengen bij Roda.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Mulder in de goal bij Madrid en Cisse op de flank!

En dan mag Schaken met Ronaldo een basis plaats uitvechten !

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ten eerste ontkent van Geel alle geruchten rondom Junker. Volgens Feyenoord-watcher Krabbendam heeft van Geel iets nog nooit zo stellig ontkent.

Daarnaast heeft van Geel Vormer niet direct overgenomen van Roda. Vormer is transfervrij. Van Geel heeft Vitesse eerst met Vormer laten praten, alvorens hij daadwerkelijk rond de tafel ging met Vormer. Laatstgenoemde heeft voor Feyenoord gekozen, omdat de club hem meer aanspreekt. Natuurlijk zullen Vormer en van Geel tussentijds al contact hebben gehad. Maar mag je dan helemaal geen spelers halen van je ex-club? Het is een eigen besluit van Vormer om zijn contract niet te verlengen bij Roda.

Ik zit er niet mee, maar van Geel heeft nu eenmaal wel die naam. Roofde namens AZ, Ajax en nu Feyenoord bij oude werkgevers die hij net verlaten had. Hij zei letterlijk dat hij geen transfervrije spelers van Roda zou halen.

Van Geel is gewoon een onfrisse persoonlijkheid. Was hij bij AZ al, later ook bij Ajax. Waarbij ik overigens niet zeg dat hij slecht werk levert hoor.

PS: Wat is deze vent toch sneu geworden tegenwoordig:

Voetbalzone - Pelé: 'Op technisch vlak zitten Messi en ik vrijwel op hetzelfde niveau'

Ik lees minstens 1x per maand een quote van Pele waarbij het er altijd op neer komt dat hij de beste was. Pathetic.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Voetbalzone - 'Misschien vindt Ajax het wel prima als ik hier vertrek'

Allemachtig, wat zijn dat voor een kneuzen bij Ajax? Blind liegt weer eens en wat zijn dit voor lamlendige onderhandelingen? Ga het eens snel regelen zeg!

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Toen Pelé speelde was het spel ook veel trager en veel minder tactisch. Scoren was toen veel makkelijker.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

En hij heeft nooit naar een andere competitie gewild. Ik kan me nou niet voorstellen dat de Braziliaanse competitie de creme de la creme was in die tijd.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

....Ik lees minstens 1x per maand een quote van Pele waarbij het er altijd op neer komt dat hij de beste was. Pathetic.

ik moet zeggen dat ik zelfs Cruijff veel beter vond dan Pele

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik zit er niet mee, maar van Geel heeft nu eenmaal wel die naam. Roofde namens AZ, Ajax en nu Feyenoord bij oude werkgevers die hij net verlaten had. Hij zei letterlijk dat hij geen transfervrije spelers van Roda zou halen.

Van Geel is gewoon een onfrisse persoonlijkheid. Was hij bij AZ al, later ook bij Ajax. Waarbij ik overigens niet zeg dat hij slecht werk levert hoor.

Leegroven?

Van Geel heeft alleen Vormer vastgelegd en nu de interesse voor Junker direct tegengesproken. Vormer was bovendien transfervrij. Het enige wat Van Geel voor spelletje gespeeld kan hebben, is dat hij bij zijn vertrek Vormer ingefluisterd heeft dat hij hem graag mee zou nemen naar De Kuip. Dat is geen vies spelletje en bovendien geen garantie voor succes. Vormer kan zelf natuurlijk anders besluiten, maar hij legde het geld uit Arnhem uiteindelijk wel opzij. Van Geel heeft nu bovendien niet eens de kans om Roda leeg te roven, want daar heeft Feyenoord simpelweg de middelen niet voor. Bij AZ en Ajax later wel ja, toen hij gebruik maakte van bepaalde clausules, wat allemaal een wat nare bijsmaak gaf, maar bij de transfer van Vormer is er toch bij niemand een rare smaak, lijkt me.

Van Geel is een enge man, maar in zijn vak wel één van de betere.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

DMF schreef:

Van Geel is een enge man, maar in zijn vak wel één van de betere.

Dit lijkt me wel de beste conclusie ja Want ik zei net ook al dat ik het niet over zijn kwaliteit van werken had. Als TD is hij best geslaagd, buiten Ajax dan. Daar wist hij wel goed contracten te verlengen en spelers voor veel geld te verkopen, maar zijn aankopen waren vreselijk. Maar het valt gewoon op dat hij steeds weer bij zijn vorige werkgever spelers weghaalt. Het Vormer verhaal is niet eens zo erg, maar het is er wel weer 1 die je aan zijn lijst toe kan voegen. Bij AZ haalde hij bij Willem II oa Joris en Danny Mathijsen, Dembele, Landzaat en El Hamdaoui weg. Correct me if iam wrong. Namens Ajax haalde hij bij AZ oa Perez en Lindenberg weg. Namens Feyenoord nu Vormer en wordt Junker genoemd.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En hij heeft nooit naar een andere competitie gewild. Ik kan me nou niet voorstellen dat de Braziliaanse competitie de creme de la creme was in die tijd.

Al die duizenden Brazilianen die nu in Europa voetballen speelden toentertijd allemaal nog in Brazilië. Santos kwam ook regelmatig naar Europa en veegde daar veelal de vloer aan met Europese clubs (als ze tenminste niet om de 24 uur een wedstrijd speelden).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Al die duizenden Brazilianen die nu in Europa voetballen speelden toentertijd allemaal nog in Brazilië. Santos kwam ook regelmatig naar Europa en veegde daar veelal de vloer aan met Europese clubs (als ze tenminste niet om de 24 uur een wedstrijd speelden).

Het kan zijn dat ik het fout had, maar Santos heeft de wereld nou bepaald niet gedomineerd. 2x de Zuid Amerikaanse CL gewonnen en 2x de wereldbeker.

Pelé - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Wat hij met Brazilie deed is natuurlijk wel imponerend.

Persoonlijk vind ik wat Cruijff deed (3x op rij de EC1 winnen met een Nederlandse ploeg) en wat Maradona deed (2x met het kleine Napoli de Serie A winnen) knapper.

Jaren 50/60 was natuurlijk wel een periode dat zaken als tactiek, snelheid en kracht wat minder aanwezig waren, als ik het me zo in kan beelden. Neemt natuurlijk niet weg dat Pele zijn carriere erg knap was. Maar die zelfpijperij van Pele is irritant. Dit hoor je mensen als Cruijff, Maradona, Beckenbauer en Zidane nooit over zichzelf zeggen.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Het kan zijn dat ik het fout had, maar Santos heeft de wereld nou bepaald niet gedomineerd. 2x de Zuid Amerikaanse CL gewonnen en 2x de wereldbeker.

Pelé - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Wat hij met Brazilie deed is natuurlijk wel imponerend.

Persoonlijk vind ik wat Cruijff deed (3x op rij de EC1 winnen met een Nederlandse ploeg) en wat Maradona deed (2x met het kleine Napoli de Serie A winnen) knapper.

Jaren 50/60 was natuurlijk wel een periode dat zaken als tactiek, snelheid en kracht wat minder aanwezig waren, als ik het me zo in kan beelden. Neemt natuurlijk niet weg dat Pele zijn carriere erg knap was. Maar die zelfpijperij van Pele is irritant. Dit hoor je mensen als Cruijff, Maradona, Beckenbauer en Zidane nooit over zichzelf zeggen.

Ik heb het ook niet alleen over Santos maar de gehele Braziliaanse competitie, Palmeiras, Cruzeiro Botafogo. De spelers van Brazilië '58 en '70 speelden allemaal nog in Brazilië. Natuurlijk was de professionaliteit ver te zoeken maar het niveau was denk ik wel hoog.

Dat Pele een vervelend persoon is klopt inderdaad wel. De bescheidenheid van bijv. Messi spreekt me dan ook meer aan. Maar ja het levert altijd wel een mooie discussie op wie nou de beste is en zolang ze het nog niet voor elkaar krijgen Pele, Maradona, Cruijff, Zidane en Messi allemaal 27 te krijgen en tegen elkaar te laten spelen zal die discussie voort blijven duren.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Wie de beste was kan je bijna niet bepalen. Maar dan kijk ik meer naar in welke ploeg iemand speelt, in welke competitie en wat hij als persoon die ploeg bijgebracht heeft. Cruijff was de ultieme vedette, Maradona de ultieme solist en Messi de ultieme dribbelaar. Wat Zidane liet zien was weer pure kunst, het leek net makkelijk bijna wat hij deed. Ik zou Pele ieder geval niet bij de 3 beste spelers zetten persoonlijk.

Cruijff en Maradona zijn spelers die het wereldvoetbal veranderd hebben. De derde in die top 3 zou ik niet weten te noemen, daar zijn meer plaatsen voor. Ik denk dat Messi daar over 10 jaar bij genoemd gaat worden.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Volgens mij kan je niet oordelen of Maradona, Pelé of Cruijff de beste ter wereld ooit is. Daarvoor moet je ze gewoon hebben zien spelen. Je kan niet oordelen op basis van youtube-filmpjes.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.