• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.950 films
  • 12.385 series
  • 34.313 seizoenen
  • 651.306 acteurs
  • 199.644 gebruikers
  • 9.416.181 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

JohnWilliams schreef:

(quote)

Wie weet hadden ze gewonnen en dan zat Spanje in een ander rijtje. Maar ach, waar praten we over Voetbal = toch (bijna) altijd 1 en al geluk.

Voetbal draait vooral om klasse. Geen idee waarom je alles op geluk blijft gooien. Soms heb je wat geluk nodig, maar dat is een veel kleiner percentage dan kwaliteit, mentaliteit en niveau.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

Wat is die commentator een ontzettende ONBENUL en een complete RANDDEBIEL zeg Weer 90 minuten lang gekwijl over dat verschrikkelijke Spaanse voetbal dat 90% van de wedstrijd niet om aan te gluren was.

Ik had ook liever Italië zien winnen maar de wedstrijd van vanavond zal echt vol met geniaal voetbal van Spanje. Dat je dat zelf niet graag ziet, oké. Maar ga niet anderen verwijten dat ze hier wel enthousiast over zijn.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3289 stemmen

Naomi Watts schreef:

Als Kroatie een pingel had gehad, hadden ze gewoon bijgeschakeld. Als kroatie door was gegaan was het ten koste van Italie geweest, niet van Spanje. Was sowieso gelijk geworden.

Had Kroatie gewonnen had Spanje er toch uitgelegen?

En een rode kaart en twee pingels was zelfs Spanje niet te boven gekomen.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Voetbal draait vooral om klasse. Geen idee waarom je alles op geluk blijft gooien. Soms heb je wat geluk nodig, maar dat is een veel kleiner percentage dan kwaliteit, mentaliteit en niveau.

Geluk is echt belangrijk, hij moet maar net goed vallen, de keeper moet een blunder maken, binnenkant paal etc. Natuurlijk is klasse hetgeen waarom die mensen staan opgesteld in dat elftal maar is geluk vaak een bepalende factor.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

JohnWilliams schreef:

(quote)

Geluk is echt belangrijk, hij moet maar net goed vallen, de keeper moet een blunder maken, binnenkant paal etc. Natuurlijk is klasse hetgeen waarom die mensen staan opgesteld in dat elftal maar is geluk vaak een bepalende factor.

Echt onzin. Als je goed speelt heb je geen geluk nodig.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Het lijkt wel alsof ik Tour du Jour al zit te kijken. De EK finale is net gespeeld en er wordt alleen maar gepraat over wielrennen.

WardT

• 274 berichten
  • 3145 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Wel als je als de Catalaanse jongen het bewustzijn hebt dat Catalonië gewoon Spanje is. De kortzichtigheid die een groot deel van de Catalaanse bevolking heeft doet daar niets aan af.

Ik zag het aan de Catalaanse vlaggen die tevoorschijn werden gehaald na de wedstrijd.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Echt onzin. Als je goed speelt heb je geen geluk nodig.

Jij suggereert nu dat geluk niet mee speelt. Kijk terug op het EK en zie hoeveel geluk sommige clubs hebben gehad. Zelfs het winnende Spanje. Mijn mening is dat geluk zeker mee speelt in elke voetbalwedstrijd en dat baseer ik tevens op een paar feiten. Jouw mening is dat 't niet echt mee speelt. We hebben dus een andere mening, wat helemaal niet erg is

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

En dat je geen verstand van voetbal moet hebben om de toto goed te hebben blijkt wel weer uit de EK poule winnaar.

Gefeliciteerd Redlop.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3406 stemmen

Gefeliciteerd Naomi. Had het Italië dit keer ook gegund wegens hun spel dit EK, maar van Spanje kan ik ook nog steeds genieten, ondanks de WK nederlaag. Deze wedstrijd waren de hoeveelheid kansen gelukkig ook omgezet in doelpunten, al draaide het de spanning wel de nek om.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

depri83 schreef:

En dat je geen verstand van voetbal moet hebben om de toto goed te hebben blijkt wel weer uit de EK poule winnaar.

Gefeliciteerd Redlop.

Hahaha. Ja zonder Lens had oranje geen kans, dat dacht ik gelijk al

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

JohnWilliams schreef:

(quote)

Jij suggereert nu dat geluk niet mee speelt. Kijk terug op het EK en zie hoeveel geluk sommige clubs hebben gehad. Zelfs het winnende Spanje. Mijn mening is dat geluk zeker mee speelt in elke voetbalwedstrijd en dat baseer ik tevens op een paar feiten. Jouw mening is dat 't niet echt mee speelt. We hebben dus een andere mening, wat helemaal niet erg is

Ik zeg niet dat geluk niet een beetje meespeelt, maar het is maar een klein gedeelte. Spanje wint 3 toernooien op rij. Dat is geen geluk. Dat is pure klasse op elk gebied.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik zeg niet dat geluk niet een beetje meespeelt, maar het is maar een klein gedeelte. Spanje wint 3 toernooien op rij. Dat is geen geluk. Dat is pure klasse op elk gebied.

Dat ontken ik ook niet hoor. Maar er was af en toe echt wel geluk bij nodig om dat te bereiken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

WardT schreef:

(quote)

Ik zag het aan de Catalaanse vlaggen die tevoorschijn werden gehaald na de wedstrijd.

Wat je zegt klopt ook wel, al valt die bewustzijn bij vele wel mee. Die snappen ook wel dat Catalonie nu bij Spanje hoort. In hun mindset doen ze het voor Catalonie, prima. Al zal het nooit zo zijn als bij 'echte' Spanjaarden nee. Ik schakel liefde voor catalonie gewoon onder vaderlandsliefde (zolang Catalonie geen land is) want het ligt in .. Juist ja.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Wel weer typisch, in Nederland had iedereen ruzie met elkaar en bij Spanje zetten Barca en Madrid spelers hun vetes opzij en pakken gewoon de derde prijs op rij. Aardig om te constateren. En pijnlijk voor ons.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

een kaars die uitging na 60 minuten.. pijnlijk dat je zo met 10 man verder moet gaan in een finale. Had zelfs het idee dat Spanje er met nog meer overheen had kunnen gaan terwijl ze niet eens het bekende spel op dominant balbezit speelden. Wel al die passjes weer perfect op maat, zoals die assist op de -ik dacht- 2e goal pff

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ik had ook liever Italië zien winnen maar de wedstrijd van vanavond zal echt vol met geniaal voetbal van Spanje. Dat je dat zelf niet graag ziet, oké. Maar ga niet anderen verwijten dat ze hier wel enthousiast over zijn.

Voor de fans van Italië was dit tenenkrommend gezwijmel. Pijnlijke was dat hij ieder verhaal 3x ophing, dat kan gewoon niet.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

(quote)
Voor de fans van Italië was dit tenenkrommend gezwijmel. Pijnlijke was dat hij ieder verhaal 3x ophing, dat kan gewoon niet.

Je zegt het verkeerd. Voor de Italiaanse fans was het pijnlijk om te horen. Meer niet. Het waren gewoon logische teksten waar jij alleen niet tegen kan op dat moment.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wel weer typisch, in Nederland had iedereen ruzie met elkaar en bij Spanje zetten Barca en Madrid spelers hun vetes opzij en pakken gewoon de derde prijs op rij. Aardig om te constateren. En pijnlijk voor ons.

'als je wint, heb je "vrienden'

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En het is niet voor het eerst verdorie, Nederlanders zijn niet goed in een eenheid vormen.. het is dat we met regelmaat een goede lichting hebben

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Respect voor Del Bosque dat hij dat ook voor elkaar heeft gekregen. Geweldige trainer!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Inderdaad, had ook verwacht dat de bom zou barsten. Zegt ook al veel overh et bewustzijn van vele spelers en dat Real kampioen is geworden heeft ook wel geholpen. Nu gelijk door naar de bruiloft van casillas, waar de spelers van Barca ook met twee keer zoveel zijn als de real spelers. Ook opmerkelijk.

Al vind ik Nederlanders sowieso erg kil of nuchter als het gaat om vaderlandsliefde.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Je zegt het verkeerd. Voor de Italiaanse fans was het pijnlijk om te horen. Meer niet. Het waren gewoon logische teksten waar jij alleen niet tegen kan op dat moment.

Sure. Hij overdreef nooit. Man, de eerste helft was op twee momenten na totáál niet goed en toch hoorde je niks anders. Je verwijt mij wel van alles, maar je schuift zelf evengoed alles je eigen straatje in. Dit had echt wat genuanceerde gekund.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

JohnWilliams schreef:

(quote)

De afgelopen 3 toernooien was Spanje gewoon heer en meester, geen geluk bij nodig gehad. Feit is dat ze op veel oudere WKs en EKs ook veel klasse hadden, maar juist veel pech en ongeluk. Dat is dan weer wat anders

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

Na astronaut Kuipers ook de Italianen weer terug op aarde.. Zag je die De Natali recht op de doelman trappen??? 34 jaar is-ie en hij weet nog niet hoe het moet, ik zag dat de Spanjaarden tenminste goed doen. En dan willen ze Casillas tot de genomineerden rekenen voor speler van het toernooi, kom op joh die hoefde nauwelijks iets te doen!! Zijn verdediging haalde alle ballen weg en hij hoefde nooit te duiken en te strekken.

Ik baal er ook nog van dat die huilende vrouw nep was. Misschien is alles dan wel nep. Krijgen we straks Noordkoreaanse situaties, kunnen we voor het gemak even aannemen dat Nederland kampioen is, want wie weet is dit wel niet echt.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

(quote)
Sure. Hij overdrijft nooit. Man, de eerste helft was op twee momenten na totáál niet goed en toch hoorde je niks anders. Je verwijt mij wel van alles, maar je schuift zelf evengoed alles je eigen straatje in.

Nooit weet ik niet, ik hou het maar bij de woorden tijdens de finale. Jij moet Spanje niet, daardoor begin je nu heel overdreven te klagen over vanalles.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

ach als Spanje in de poule 2x had verloren was de bom minstens zo hard gebarsten

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Nooit weet ik niet, ik hou het maar bij de woorden tijdens de finale. Jij moet Spanje niet, daardoor begin je nu heel overdreven te klagen over vanalles.

En jij stelt je overdreven sympathiek op richting de Spanjaarden en bedekt alles met die mantel. Zo hebben we allemaal wat hé Daar behoort voorbij gekeken te worden en (als er überhaupt op gelet is) dan is die naamgenoot van me toch gewoon een flinke kwijlert.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Bottleneck schreef:

ach als Spanje in de poule 2x had verloren was de bom minstens zo hard gebarsten

Alleen deden ze dat niet...omdat ze zich als een team hebben gedragen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

(quote)
En jij stelt je overdreven sympathiek op richting de Spanjaarden en bedekt alles met die mantel. Zo hebben we allemaal wat hé, daar behoort voorbij gekeken te worden.

Ik ben vrij kritisch op Spanje geweest, maar heb niks tegen hen en kan zeker wel genieten van hun prestaties. Vrij legendarisch. Maar omdat zij zo goed zijn gaat men nu van alles erbij zoeken. De tv commentator, dat sommige spelers sneller vallen, dat ze saai zijn etc.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.