• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.953 films
  • 12.386 series
  • 34.314 seizoenen
  • 651.306 acteurs
  • 199.644 gebruikers
  • 9.416.295 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wereldreddingen? Ik heb ze gister niet gezien. Hij stompte een keer een afstandsschot die vol op hem af kwam weg en hij tikte een vrije trap die recht op hem af kwam over. Dat was nou niet bijzonder. Tegen Engeland had hij in de beginfase wel echt een wereldredding.

Schot van Khedira gemist in de eerste helft?

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Finisterra schreef:

Klopt, maar daar was je weinig mee als je na een kwartier 2-0 achter stond.

Gewoon een beetje lullig om zo kwaad te zijn op je teammaats terwijl je zelf allesbehalve een foutloze match keepte.

Langs de andere kant was er wel de enorm stomme actie die leidt tot de penaltie, zou ik als keeper toch ook wel kwaad voor zijn.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Vrije trap was natuurlijk ook niet recht op hem af. Ging over de muur en draaide van hem weg, moest zich flink strekken (maar wereldredding is overdreven)

Alleen was die bal in de hoek gegaan had hij hem niet kunnen hebben.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, dat schot van Khedira bedoelde ik bij mijn 1e voorbeeld. Goed gedaan, meer niet. Was nou ook weer niet zo lastig.

Verder is het een vrij complete doelman. Achter Casillas momenteel de beste die er is. Daarna volgt Cech.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

Metalfist schreef:

(quote)

Langs de andere kant was er wel de enorm stomme actie die leidt tot de penaltie, zou ik als keeper toch ook wel kwaad voor zijn.

Je kan op dat moment wel kwaad zijn (hoewel beetje pech toch met die hands) maar toch niet na de match woest naar binnen lopen terwijl je net hebt gewonnen? Beetje overdreven.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Je kan op dat moment wel kwaad zijn (hoewel beetje pech toch met die hands) maar toch niet na de match woest naar binnen lopen terwijl je net hebt gewonnen? Beetje overdreven.

Past wel bij Buffon, showpikkie is het Ik zou persoonlijk een feestje zijn gaan vieren op het veld, maar oke.

Zondag wordt het overigens wel genieten.

Casillas vs Buffon

Xavi vs Pirlo

Al speelt Xavi een matig EK, maar 1 goede pot zou natuurlijk alles goed kunnen maken voor hem.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

De reactie is inderdaad wel wat overdreven maar ik snap het wel. Italie had makkelijk 4 - 0 kunnen hebben en het werd op het einde toch nog wel redelijk nipt. Zeker wanneer Neuer er ook nog eens tussen komt lopen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

Ja, dat mocht hij van mij best doen maar toch misschien eerst even naar zichzelf kijken en z'n allesbehalve feilloze match.

Ik heb nog steeds niet uitgemaakt voor wie ik ga zijn in de finale. Voorlopig interesseert het me niet echt wie wint. Hoop gewoon op een leuke match waarin de leukste ploeg ook gewoon wint.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ik hoop zondag op een mooie finale met 2 teams die spelen om te winnen. En dan hoop ik weer een geniale Pirlo en Balotelli te zien en bij Spanje een ploeg dat eens vaker op goal schiet.

En daarna hoop ik dat het weer snel september is zodat ik Ajax in de CL kan gaan bewonderen

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik hoop zondag op een mooie finale met 2 teams die spelen om te winnen. En dan hoop ik weer een geniale Pirlo en Balotelli te zien en bij Spanje een ploeg dat eens vaker op goal schiet.

Daar teken ik ook wel voor.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Verder is het een vrij complete doelman. Achter Casillas momenteel de beste die er is. Daarna volgt Cech.

Vrij compleet? Welk aspect van het keepen beheerst hij niet dan? Hoewel kantjeboord schat ik Buffon iets hoger in dan Casillas. Wat hij hij dit seizoen heeft laten bij Juventus is natuurlijk ongekend. Maar Casillas is ook een klasbak. Vind ze beiden ook erg sympathiek. Vooruit: 1-1.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Cech vond ik dit toernooi absoluut niet overtuigen. Sinds die helm is hij echt banger geworden en hij maakt nog wel eens een blunder.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Vrij compleet? Welk aspect van het keepen beheerst hij niet dan? Hoewel kantjeboord schat ik Buffon iets hoger in dan Casillas. Wat hij hij dit seizoen heeft laten bij Juventus is natuurlijk ongekend. Maar Casillas is ook een klasbak. Vind ze beiden ook erg sympathiek. Vooruit: 1-1.

Casillas laat het op hoger niveau zien. Eindfase CL, in topduels tegen Barcelona, EK en WK eindfase's. Daarnaast vind ik hem completer, maakt minder fouten en lijkt de kalmte zelve.

Buffon is een goede 2e. Vind hem alleen niet altijd foutloos, hij raakt soms overhit en (maar dat boeit niet) ik vind hem vrij onsympathiek overkomen.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ja, dat schot van Khedira bedoelde ik bij mijn 1e voorbeeld. Goed gedaan, meer niet. Was nou ook weer niet zo lastig.

Cech vind ik niet zo geweldig meer. Was dit toernooi ook erg zwak. Blunder, fouten en ballen die niet onhoudbaar waren.

Casillas is wellicht de beste, maar Buffon maakt een hoop goed met zijn uitstraling en katachtige reflexen. Buffon is mijn favoriet.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Cech was natuurlijk namens Chelsea superieur in de CL. Daar keepte hij echt fantastisch. Dit EK 1 blunder, tegen Griekenland. Maar zonder gevolgen, 2-0 werd 2-1 winst.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Casillas laat het op hoger niveau zien. Eindfase CL, in topduels tegen Barcelona, EK en WK eindfase's. Daarnaast vind ik hem completer, maakt minder fouten en lijkt de kalmte zelve.

Als Buffon op het hoogste podium staat, laat hij het altijd zien. Buffon kan er ook weinig aan doen dat hij niet 13 x in een seizoen tegen Barcelona speelt.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Cech was natuurlijk namens Chelsea superieur in de CL. Daar keepte hij echt fantastisch. Dit EK 1 blunder, tegen Griekenland. Maar zonder gevolgen, 2-0 werd 2-1 winst.

Goede keeper, maar toch wel een stuk achter Casillas en Buffon. Dit toernooi vond ik hem erg zwak. Niet overtuigend, geen knappe ballen gepakt, wel houdbare ballen doorgelaten en nog een enorme blunder. Dit toernooi één van de zwakste keeperprestaties.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Aan de ene kant, ik weet nog precies mijn gevoel bij die laatste 20 minuutjes in 2010 tegen de Brazilianen. Misschien nog nooit zó kwaad geweest dat het toen niet 3-1 werd terwijl je met 3(!) man vrij voor de keeper staat. Hetzelfde overkomt Italie, terwijl ze de tegenstander en daarmee de wedstrijd allang kil hadden moeten afmaken.

Maar goed, daarna was ik wel intens blij, zou Buffon indeed ook wel mogen zijn.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Als Buffon op het hoogste podium staat, laat hij het altijd zien. Buffon kan er ook weinig aan doen dat hij niet 13 x in een seizoen tegen Barcelona speelt.

Hij kan er niks aan doen nee, maar het gebeurt nu eenmaal wel. Buffon keept ook al jaren geen CL meer. Komend seizoen voor het eerst sinds 6 jaar geloof ik. En ik schat de Spaanse Liga een stuk hoger ook in dan de Serie A waar alles toch een stuk trager gaat. Maar we hebben het nu over wie de allerbeste is. Het is voor mij geen twijfel dat hij bij de beste 3 van de wereld hoort. Maar Buffon heeft ook veel tegenslag gekend. Gedegradeerd, Serie B gespeeld, bij de terugkeer in Italie lang niet bovenin om de prijzen gespeeld, op het EK en WK roemloos afgegaan, hernia opgelopen...het is niet dat hij de afgelopen jaren constant zo briljant was als Casillas.

Goede keeper, maar toch wel een stuk achter Casillas en Buffon. Dit toernooi vond ik hem erg zwak. Niet overtuigend, geen knappe ballen gepakt, wel houdbare ballen doorgelaten en nog een enorme blunder. Dit toernooi één van de zwakste keeperprestaties.

Ik noemde Cech ook de nr 3. Overigens redde hij tegen Portugal wel een paar keer goed meen ik. Maar het was geen geweldig EK nee.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Ik ging ook niet op dat punt tegen je in. Hoewel ik Cech niet de nummer 3 vind op dit moment. Sowieso staat Mulder nog voor hem.

Maak van "geen geweldig" maar "slecht".

happie

• 6256 berichten
  • 426 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Cech vind ik niet zo geweldig meer. Was dit toernooi ook erg zwak. Blunder, fouten en ballen die niet onhoudbaar waren.

Casillas is wellicht de beste, maar Buffon maakt een hoop goed met zijn uitstraling en katachtige reflexen. Buffon is mijn favoriet.

Casillas en Buffon vind ik allebei wel tot de sterkste keepers behoren. Daarachter komen Hart, Neuer, Steek en Lloris Neuer vind ik normaal gesproken ook een topkeeper, alleen heeft hij zich niet kunnen onderscheiden. Stekelenburg heeft ons tegen Portugal behoed voor een grotere nederlaag.

Rui Patricio vind ik wel een keeper met potentie. Die redding op het schot van Iniesta vond ik erg sterk.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Geen idee of Jan Mulder goed kan keepen

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Vind Cech allang geen wereldniveau meer. De man oogt inderdaad angstiger sinds hij die helm draagt en wil weleens onzeker ogen. Casillas en Buffon inderdaad de beste op het moment, maar let op Patricio. Die zal gaan floreren. United had interesse in hem, benieuwd of dat nog doorgaat.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

EK-elftal tot dusver:

-- -- -- -- -- Casillas -- -- -- -- --

Gebreselassi - Ramos - Chiellini - Alba

-- -- -- -- Pirlo - De Rossi -- -- -- --

-- -- Ozil - Iniesta - Ronaldo -- --

-- -- -- -- -- Mandzukic -- -- -- -- --

Bank:

Buffon

Pepe

Coentrao

Xabi Alonso

Sneijder

Xavi

Dzagoev

Ibrahimovic

Klose

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

Vind Cech allang geen wereldniveau meer. De man oogt inderdaad angstiger sinds hij die helm draagt en wil weleens onzeker ogen. Casillas en Buffon inderdaad de beste op het moment, maar let op Patricio. Die zal gaan floreren. United had interesse in hem, benieuwd of dat nog doorgaat.

Waarom zou United hem willen? Die betaalden net een jaar terug 20 miljoen voor de Gea.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Mandzukic in de spits? Daar hoort sinds gister toch wel Balotelli te staan vind ik. Verder zou ik persoonlijk Chiellini voor Pepe omruilen. Verder een elftal om van te watertanden.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Waarom zou United hem willen? Die betaalden net een jaar terug 20 miljoen voor de Gea.

Misschien zien ze in de Gea geen keeper voor de toekomst? Ik heb geen idee.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Misschien zien ze in de Gea geen keeper voor de toekomst? Ik heb geen idee.

Ik denk het wel. Ze hebben er ook een fortuin voor betaald. Overigens had ik de Gea gekocht en eerst 2 jaar verhuurd, zoals Chelsea met Courtois.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Dat geld houdt zo'n koop tegenwoordig toch niet tegen? Anderson hebben ze ook voor 30 milj gekocht en die heeft nooit een prominente rol in het team gehad.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

AZ-spits Charlison Benschop naar Stade Brest - rtvnh.nl

Beste nieuws sinds lange tijd (als alles doorgaat)! Hier mag op gedronken worden.

De scout van Stade Brest raad ik aan om eens langs Hans Anders te gaan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

De term wereldredding is wel flink aan inflatie onderhevig lees ik hier .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.