• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.954 films
  • 12.386 series
  • 34.314 seizoenen
  • 651.306 acteurs
  • 199.646 gebruikers
  • 9.416.343 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

happie schreef:

(quote)

Nou ja zou jij niet alle vier de basisverdedigers in willen ruilen voor Hummels, Pepe, Chiellini of Terry. Het is toch triest dat we geen verdedigers meer kunnen opleiden, die echt meedogenloos kunnen zijn.

Ja, maar dat is toch een heel andere discussie?

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Duitsland krijgt altijd vrij veel goals tegen. Dit EK ook. 1 tegen Nederland, 1 tegen Denemarken, 2 tegen Griekenland, 2 tegen Italie. Dat is gewoon teveel op 5 wedstrijden. Zo goed zijn ze daar achterin niet, altans gekeken naar het wereldniveau. Duitsland mist ook een killer centraal achterin. Die Badstuber liet zich bij de 1e goal wel heel erg kennen. Hummels werd daar ook simpel gedold. Otherfool zat wel te lachen om Heitinga tegen Duitsland, maar dit is niks beter.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Dat zegt degene die met Badstuder aankomt. Als je een punt wil maken moet je wel met een goed voorbeeld komen .

Ik vind Badstuber een matige verdediger, zoals velen vooraf van dit toernooi hier al zeiden. Zeker relatief gezien aan de rest van de Duitse ploeg. Alleen Lahm vind ik een goede back, maar backs zijn maar backs.

Kortom: niet moeilijk om te zien dat de zwakke plek van Duitsland de achterste linie is. Zelfs wij konden er tegen scoren.

Edit: ik zie dat je dingen bijgezet hebt. Sportief gezien was ik wel voor Italië, zeker na de pot van gisteren, waarin ze de winst verdienden. Die tweede goal van Balo was het mooiste moment van het E.K. tot dusver.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

happie schreef:

(quote)

Nou ja zou jij niet alle vier de basisverdedigers in willen ruilen voor Hummels, Pepe, Chiellini of Terry. Het is toch triest dat we geen verdedigers meer kunnen opleiden, die echt meedogenloos kunnen zijn.

Nederland heeft dat sinds Stam en de Boer sowieso al niet meer gehad. En zij debuteerden in de jaren 90 in Oranje.

Verder gaat het vooral om de balans. Wat bereiken Portugal, Engeland en Duitsland dan met die genadeloze verdedigers? Zij winnen ook niks. Portugal en Duitsland nu een halve finale, wij in 2010 een finale. Het ligt niet zo heel ver uit elkaar.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wel grappig toen ik hoorde dat Hummels gisteren zijn 1e overtreding van het hele toernooi maakte(wat nog niet eens echt een overtreding was). Dat vind ik wel noemenswaardig.

happie

• 6257 berichten
  • 426 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Inderdaad. Als er iemand steeds kansloos doet is het happie wel met zijn uitspraken over Nederland.

Snap het kansloze er niet aan, om te vertellen hoe slecht onze verdediging is. Net of je er ook maar iets goed over kunt vertellen. Dus over kansloze opmerkingen gesproken.

Net of hij bij otherfool wilt slijmen ofzo.

Precies over kansloze opmerkingen gesproken.

Lekker boeiend dat we geen topverdedigers hebben. We hebben er een wereldbekerfinale mee bereikt.

Een toernooi waarin alles meezat. Waarin de aanval en het middenveld beter in vorm waren en we een fantastische keeper hadden.

Andere landen zouden wel weer spelers van ons willen (buiten dit matige EK om). Zo heb je altijd wel wat.

Qua aanvallende spelers wellicht wel en keeper misschien ook.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Kortom: niet moeilijk om te zien dat de zwakke plek van Duitsland de achterste linie is. Zelfs wij konden er tegen scoren.

Van Persie

Duitsland overschat zichzelf een beetje. Is volgens mij begonnen ten tijde van het WK 2006. Toen hadden ze alle wind in de zeilen, was het hele land schwarz-rot-geil, en speelden ze hun bekende Traumfussball aan de hand van de Zwarte Magiër. De toernooien daarna deden ze dat ook steeds weer maar zodra de prijzen werden verdeeld haakten ze af. Iets meer nederigheid zou hen sieren.

Ze zijn goed maar (nog) niet goed genoeg.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

De ogen bij Duitsland zijn bijna alleen nog maar gericht op Özil. Prima speler, maar eigenlijk past hij niet echt in een Duits Elftal vind ik. Hij is wat te licht en straalt geen Duitse killersmentaliteit uit. Neutraliseer hem en je kan gewoon winnen van dit Duitse team.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Van Persie

Duitsland overschat zichzelf een beetje. Is volgens mij begonnen ten tijde van het WK 2006. Toen hadden ze alle wind in de zeilen, was het hele land schwarz-rot-geil, en speelden ze hun bekende Traumfussball aan de hand van de Zwarte Magiër. De toernooien daarna deden ze dat ook steeds weer maar zodra de prijzen werden verdeeld haakten ze af. Iets meer nederigheid zou hen sieren.

Wat zal otherfool dit vreselijk vinden om te lezen

Vraag me af of Low er nog zin in heeft om bondscoach te blijven. Nu 3 toernooien zelf de baas, 3x voor het zicht van de hoofdprijs ten onder gegaan. Dat zal best demotiveren. Ik zou Low wel eens bij bv Bayern Munchen willen zien. Benieuwd of hij het aan kan.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

In 2006 stond Klinsmann nog aan het roer, al was Löw al actief achter de schermen.

Vind Duitsland niet afhankelijk van Özil, hoewel hij natuurlijk de meest creatieve speler is. Genoeg talent aanwezig maar op dit EK bleven een aantal spelers onder hun beste niveau: Podolski en Schweinsteiger bijvoorbeeld.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Podolski was gisteren idd dramatisch slecht. Raakte geen knikker. Reus vind ik wel een geweldig talent. Die zorgde nog wel voor wat gevaar en een schitterende vrije trap die er net zo schitterend uit werd gehaald door Buffon.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

Podolski was ook al nergens in de eerste 2 matchen. Beetje jammerlijke keuze van Löw om hem opnieuw op te stellen. Gewoon niet in vorm. En dan heb je inderdaad mannen als Reus, Götze en Müller op de bank zitten. Begreep de keuze voor Kroos ook niet zo. Die trok teveel naar binnen waardoor er op de rechterflank niemand stond en Boateng is niet de geschikte man voor aanvallende impulsen.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Van Persie

Ach ja, mijn haat/hekel jegens Duitsland is niet zo groot als die van jou.

Zie ook niet in waarom ze zo "arrogant" zouden zijn en zichzelf overschatten. Alleen het hoongelach richting ons land in de media was nogal overroepen. Des te mooier dat ze er nu uitliggen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Zie ook niet in waarom ze zo "arrogant" zouden zijn en zichzelf overschatten. Alleen het hoongelach richting ons land in de media was nogal overroepen. Des te mooier dat ze er nu uitliggen.

Idem. Vond de generatie Ballack echt heel naar, maar deze ploeg is niet zo irritant. Maar Duitsland blijft wel onze sportieve rivaal. Zij lachten om ons en wij nu even om hen. Maar ik vind wel dat ze ook wat minder grootmoedig mogen doen. Ik las al berichten dat Muller een voorkeur uitsprak voor wie ze in de finale zouden treffen en ook dat de Duitse overheid al druk bezig was met de huldiging. Vrij ongepaste teksten. En natuurlijk is het mooi dat de Bild even op zijn plek gezet is na al het hoongelach.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik haat niemand. Ik vind Duitsland een geweldig (vakantie)land en de Duitsers zijn een prima volk. Maar ze moeten gewoon niet gaan sporten .

Als je tijdens een eindronde dagelijks de Bild leest dan roep je wel anders amigo. Het hoongelach onze kant op viel reuzemee. Daarvoor zijn ze veel te veel met zichzelf bezig.

edit: wat A&L zegt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Er zitten idd een stuk minder rotkoppen bij Duitsland de laatste jaren. De Füllers, Mattheus, Ballack, Effenberg etc. Daardoor heb ik ook wel wat meer sympathie voor ze gekregen. Maar vooral door hun aanvallende spel ben ik ze meer gaan waarderen. Italië speelt dit toernooi gewoon zo als team, zodat het bijna leek of ze de shirtjes gisteren hadden omgewisseld voor de wedstrijd.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Laat Italië overigens met 2-1 winnen van Spanje in de finale en ik ben 200 euro rijker.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Ik haat niemand. Ik vind Duitsland een geweldig (vakantie)land en de Duitsers zijn een prima volk. Maar ze moeten gewoon niet gaan sporten .

Als je tijdens een eindronde dagelijks de Bild leest dan roep je wel anders amigo. Het hoongelach onze kant op viel reuzemee. Daarvoor zijn ze veel te veel met zichzelf bezig.

edit: wat A&L zegt.

In de media wordt alles opgeklopt. De Nederlandse media is een stuk braver dan de Duitse, Engelse en Italiaanse, bijvoorbeeld.

Daarbij worden er dingen uit hun verband gerukt. Waarschijnlijk heeft een journalist aan Müller gevraagd wie hij het liefst in de finale zou treffen en men denkt meteen dat hij denkt dat ze de finale makkelijk zouden halen ten koste van Italië.

En ik heb tientallen berichtgevingen uit de Duitse media gezien met hoongelach richting Oranje. En die heb ik niet eens geprobeerd te volgen...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Huilende Duitsers in het publiek blijft altijd wel leuk om te zien.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Buffon was niet zo blij met de overwinning gisteravond.

Was, naar het schijnt, erg boos over hoe de Italianen de laatste paar minuten met vuur speelden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Die had dus veel geld op 3-1 ingezet (of 2-0).

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

Haha!! Hoe hij die mascotte wegduwt

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik vroeg me ook al af waarom hij zo raar reageerde, maar op zich wel de goede mentaliteit natuurlijk. Italië liet zelf een paar wereldkansen liggen en dat kan je tegen Duitsers altijd duur komen te staan. Die concentratie die ze hadden moet tegen Spanje de volledige 90 minuten behouden blijven.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

Precies. Italië is dit EK iig al kampioen kansen verprutsen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

Buffon mag vooral blij zijn dat z'n flaters in het begin niet werden afgestraft of net naast hobbelden. Had zomaar zelf de loser van de avond kunnen zijn.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ach, zouden zijn teamgenoten dan ook pissig op Buffon mogen zijn die in de 1e 20 minuten bijna 2 goals weg gaf door blunders?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Hij maakte daarentegen ook een paar wereldreddingen die er bij de Griekse keeper zeker weten alweer ingezeten hadden.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

Klopt, maar daar was je weinig mee als je na een kwartier 2-0 achter stond.

Gewoon een beetje lullig om zo kwaad te zijn op je teammaats terwijl je zelf allesbehalve een foutloze match keepte.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

Hij maakte daarentegen ook een paar wereldreddingen die er bij de Griekse keeper zeker weten alweer ingezeten hadden.

Wereldreddingen? Ik heb ze gister niet gezien. Hij stompte een keer een afstandsschot die vol op hem af kwam weg en hij tikte een vrije trap die recht op hem af kwam over. Dat was nou niet bijzonder. Tegen Engeland had hij in de beginfase wel echt een wereldredding.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Schot van Khedira en de vrije trap van Reus. Verder was hij na de 1e 20 minuten gewoon de baas in zijn penaltygebied. Sowieso straalt hij 10 keer zoveel leiderschap uit als een Stekelenburg. Vind het een geweldige doelman.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.