• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.961 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.343 acteurs
  • 199.649 gebruikers
  • 9.416.638 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Tja, dan kan je wel stellen dat elk land, behoudens de winnaar, niets behaald heeft deze zomer. Beetje eenvoudige redenering.

Ik snap dat een halve finale een stuk beter is, maar Duitsland gaat uiteindelijk ook chagrijnig naar huis.

Kijk, dit EK had je vooraf 3 favorieten. Oranje haakte al snel af, Duitsland miste de finale. Alleen Spanje heeft behaald wat ze wilden, de finale.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

happie schreef:

Hadden wij maar één van die verdedigers.

Ga je dat nu elke keer zeggen? Vermoeiend.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

happie schreef:

Hadden wij maar één van die verdedigers.

Wie zegt hier dat de verdediging van Nederland niet nog veel slechter is?

Verder wat A&L zegt: vermoeiend it is.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Tuurlijk wel. Al voor het E.K. is er meermalen gezegd dat de verdediging van Duitsland hun zwakte is, met Badstuber & Co.

Badstuder kon de beste cijfers overleggen van alle verdedigers in de Bundesliga. Dus die vlieger gaat niet op .

Kan alleen maar erg lachen om de vele mensen die opeens zo pro Duitsland waren. Ik kan hier een hele pagina vullen van diverse posts die hier zijn geplaatst. En dan laat ik die van otherfool nog buiten beschouwing .

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Badstuder kon de beste cijfers overleggen van alle verdedigers in de Bundesliga. Dus die vlieger gaat niet op .

Kan alleen maar erg lachen om de vele mensen die opeens zo pro Duitsland waren. Ik kan hier een hele pagina vullen van diverse posts die hier zijn geplaatst. En dan laat ik die van otherfool nog buiten beschouwing .

Wie waren er hier pro Duitsland dan? Alleen otherfool en nog zo iemand waar ik de naam even van kwijt ben toch?

Ik bepaal altijd per duel voor wie ik ben. Ik ben alleen altijd tegen Portugal en Duitsland. Vaak ook niks met Italie vanwege het droevige spel, maar dit EK hebben ze me verrast. Van mij mogen ze het zondag afmaken. Al zou een trilogie voor Spanje ook wel uniek zijn.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wie waren er hier pro Duitsland dan? Alleen otherfool en nog zo iemand waar ik de naam even van kwijt ben toch?

Ik bepaal altijd per duel voor wie ik ben. Ik ben alleen altijd tegen Portugal en Duitsland. Vaak ook niks met Italie vanwege het droevige spel, maar dit EK hebben ze me verrast. Van mij mogen ze het zondag afmaken. Al zou een trilogie voor Spanje ook wel uniek zijn.

Ik was ook wel voor Duitsland maar al sinds enkele jaren. Heerlijk team vind ik zelf en nog heel erg jong waardoor er nog veel progressiemarge is. Dus zeker niet 'plots'.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Ik was ook wel voor Duitsland maar al sinds enkele jaren. Heerlijk team vind ik zelf en nog heel erg jong waardoor er nog veel progressiemarge is. Dus zeker niet 'plots'.

Ja, ik bedoelde jou ook

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Ik heb ook in de pool Duitsland als kampioen ingeschat, maar zo kinderlijk verdedigen als gisteravond daar kan geen voorspeller tegenop.

Had het ook best gevonden als Duitsland gisteren was doorgegaan maar als Balo dan 2 doelpunten maakt kan ik er nog wel blij van worden.

Het leedvermaak van gisteravond had dan vooral met een enkel forumlid, die pas sinds 2006 de Duitse nationaliteit schijnt te hebben, te maken die zich nogal laatdunkend uit laat over Nederland.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Heitinga was de beste speler van Everton. Nog meer van dat soort argumenten?

Denk dat de grote meerderheid het Italië gunde, maar het niet had verwacht. Duitsland was de favoriet, gisteren was een (kleine) verrassing. Italië heeft zowat iedereen verrast dit toernooi (al had ik een halve finale wel verwacht).

Jij vond Balo vooraf nog een matige voetballer.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Italië heeft nog nooit verloren van Duitsland op een groot toernooi, dus een echte verrassing was het niet. Temeer dat Italië dit toernooi geweldig voetbal speelt.

happie

• 6257 berichten
  • 426 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Wie zegt hier dat de verdeding van Nederland niet nog veel slechter is?

Daar doelde ik ook verder niet op. Dat is namelijk een understatement, als iemand dat niet ziet, dan moet degene zich namelijk vrijwillig op laten nemen.

Verder wat A&L zegt: vermoeiend it is.

Dit is natuurlijk een kansloze opmerking.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Overigens heb ik wel sinds 2006 al het gevoel dat deze Duitsers niks winnen. In eigen land spelen ze een halve finale en dan krijgen ze in de 118e minuut en later nog 2 goals tegen waardoor ze de finale missen. In 2008 verliezen ze de finale. In 2010 vliegen ze weer uit de halve finale. In 2012 vliegen ze uit de halve finale. Het begint een net-niet generatie te worden. Ze spelen onDuits leuk, maar ze vliegen ook steeds onDuits uit de toernooien. De echte Duitse mentaliteit van dat niemand hen kan verslaan missen ze. Het is frivool en leuk om te bekijken, maar het oude Duitse voetbal is wel volledig weg. Nou is dat niet zo erg, van 1990 of 1996 wordt niemand meer vrolijk om over terug te kijken denk ik, maar toen wonnen ze wel.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

happie schreef:

Daar doelde ik ook verder niet op. Dat is namelijk een understatement, als iemand dat niet ziet, dan moet degene zich namelijk vrijwillig op laten nemen.

Waarom haal je de Nederlandse verdediging er dan in vredesnaam telkens bij als het over de Duitse verdediging gaat?

Dit is natuurlijk een kansloze opmerking.

Es tut mir leid.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

De Duitsers zijn te Nederlands gaan spelen en nu hebben ze de Nederland-ziekte te pakken. Mooi voetbal, maar geen prijzen. (al was het voetbal onder Bert zelden mooi)

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

moviemafketel schreef:

Italië heeft nog nooit verloren van Duitsland op een groot toernooi, dus een echte verrassing was het niet. Temeer dat Italië dit toernooi geweldig voetbal speelt.

Er is toch niemand die aan zulke feitjes waarde hecht? Spanje was voor 2008 het team dat het zo goed als altijd liet afweten op een groot toernooi. Kijk waar ze nu staan...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Italië weet kennelijk altijd precies hoe ze Duitsland moeten bespelen, is geen toeval meer kennelijk.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Waarom haal je de Nederlandse verdediging er dan in vredesnaam telkens bij als het over de Duitse verdediging gaat? .

Inderdaad. Als er iemand steeds kansloos doet is het happie wel met zijn uitspraken over Nederland. Net of hij bij otherfool wilt slijmen ofzo. Lekker boeiend dat we geen topverdedigers hebben. We hebben er een wereldbekerfinale mee bereikt. Andere landen zouden wel weer spelers van ons willen (buiten dit matige EK om). Zo heb je altijd wel wat.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

moviemafketel schreef:

Zulke statistieken zeggen me niet heel veel. Laatste keer was alweer 6 jaar geleden.

moviemafketel schreef:

Italië weet kennelijk altijd precies hoe ze Duitsland moeten bespelen, is geen toeval meer kennelijk.

Heeft ook met details te maken. Scoort Duitsland in de beginfase, dan zie ik Italië niet meer winnen. Schiet Balo die bal niet zo strak in de kruising, etc.

Heeft dus meer met het spelbeeld te maken, dan met de tactiek. Al speelde Italië het wel op de juiste wijze uit. Erg strak gespeeld.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Update 29 juni 12:10 uur - 'Engelsen praten in Enschede over De Jong en Douglas'

Volgens De Telegraaf praten directeur Derk Llambias en secretaris Lee Charnley van Newcastle United momenteel met FC Twente over een transfer van zowel Luuk de Jong als Douglas. De spits en verdediger moeten samen worden overgenomen in een heuse dubbeldeal. Newcastle zou het bod op De Jong reeds verhoogd hebben tot 12,5 miljoen euro; hoeveel Douglas moet kosten, is nog niet bekend. Newcastle wilde Douglas al eerder aantrekken, maar trok zich op den duur terug uit ergernis over de vele tussenpersonen die dienst doen rondom de Braziliaan.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Tsja toernooien zijn nou eenmaal eens per 2 jaar en dan nog komen ze elkaar niet altijd tegen. De keren dat ze tegen Italië speelden hebben ze gewoon verloren. 7 keer, erg knap.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Overigens heb ik wel sinds 2006 al het gevoel dat deze Duitsers niks winnen. In eigen land spelen ze een halve finale en dan krijgen ze in de 118e minuut en later nog 2 goals tegen waardoor ze de finale missen. In 2008 verliezen ze de finale. In 2010 vliegen ze weer uit de halve finale. In 2012 vliegen ze uit de halve finale. Het begint een net-niet generatie te worden. Ze spelen onDuits leuk, maar ze vliegen ook steeds onDuits uit de toernooien. De echte Duitse mentaliteit van dat niemand hen kan verslaan missen ze. Het is frivool en leuk om te bekijken, maar het oude Duitse voetbal is wel volledig weg. Nou is dat niet zo erg, van 1990 of 1996 wordt niemand meer vrolijk om over terug te kijken denk ik, maar toen wonnen ze wel.

Die Duitsers hebben een hartstikke jonge ploeg, die winnen de komende jaren denk ik wel een toernooi.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Oude Nederlandse kwaal. Goh, wat waren we vroeger altijd jaloers op die Duitsers. Nu zijn ze net als wij een lachertje geworden. Mooi voetbal, je hebt er niks aan....

Ja, want Italië staat met mooi voetbal gewoon in de finale. Inderdaad je hebt er niks aan Spanje heeft voor het eerst het WK ermee gewonnen en 2 jaar daarvoor ook het EK, nu kunnen ze weer het EK winnen. Je hebt er niks aan nee... Barcelona heeft in 4 jaar 14 prijzen gewonnen met oogstrelend voetbal, je hebt er inderdaad niks aan. Ajax onder Van Gaal heeft de CL gewonnen met prachtig voetbal, je hebt er inderdaad niks aan...

En zo kan ik wel uren verder gaan

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Heitinga was de beste speler van Everton. Nog meer van dat soort argumenten?

Ga je nu serieus een middenmoter in Engeland gelijkstellen met de complete Bundesliga

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

De Engelsen gaan Douglas nationaliseren en dan ipv Terry of zo zetten in de toekomst.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Goaly - vangt al het voetbalnieuws

Laten we hopen dat dit klopt, want Viergever is natuurlijk beter dan Moisander. Hij is zowel opbouwend als verdedigend beter, daarnaast is hij jonger en is hij sneller.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Die Duitsers hebben een hartstikke jonge ploeg, die winnen de komende jaren denk ik wel een toernooi.

Zegt me niks. Nu kunnen ze ook nog teren op routiniers als Lahm, Klose, Schweinsteiger. Zij worden ook ouder. Natuurlijk is Duitsland altijd een grote kandidaat, maar dat zijn wel meer ploegen. Dit Duitsland heeft nu ook alweer 4 toernooien in nieuwe vorm gespeeld en er geen 1 gewonnen. Laatste zege was 1996. Laatste WK winst 1990. Allemaal alweer vrij lang geleden.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Ga je nu serieus een middenmoter in Engeland gelijkstellen met de complete Bundesliga

Nee. Knap als je dat eruit kunt halen.

Gaat me meer om het onnozele argument wat je gaf - dat de verdediging van Duitsland daardoor goed zou moeten zijn, terwijl je daarvoor nog aangaf dat je de enige was die zei dat de verdediging van Duitsland zwak was. Hoezo tegenstrijdig?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Klopt wel een beetje ja. Maar heb het toch liever zo. Van het moment dat Duitsland weer met rotvoetbal komt aanzetten (ook al winnen ze), ga ik er toch niet meer voor supporteren. Al zie ik dat met dit elftal eigenlijk niet gebeuren dus dan zitten ze toch nog gebakken voor een jaar of 10.

Het is wel iets te vroeg om het op deze generatie te steken. Heel veel spelers waren er gewoon nog niet bij in 2006 en 2008. Deze jonge ploeg kan eigenlijk alleen maar sterker worden in de komende jaren. En dan mag er wel eens geoogst worden.

happie

• 6257 berichten
  • 426 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Waarom haal je de Nederlandse verdediging er dan in vredesnaam telkens bij als het over de Duitse verdediging gaat?

Nou ja zou jij niet alle vier de basisverdedigers in willen ruilen voor Hummels, Pepe, Chiellini of Terry. Het is toch triest dat we geen verdedigers meer kunnen opleiden, die echt meedogenloos kunnen zijn.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Hoezo tegenstrijdig?

Dat zegt degene die met Badstuder aankomt. Als je een punt wil maken moet je wel met een goed voorbeeld komen .

Maar goed, ik begrijp je teleurstelling van gisteren. Hoort ook bij het leven. Sometimes you win, sometimes you lose.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.