• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.962 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.351 acteurs
  • 199.649 gebruikers
  • 9.416.687 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Onderhond

• 87646 berichten
  • 12946 stemmen

Vier keer op rij halve finale was het? Waar teken ik?

Blijkbaar zit niet alleen België met een calimero-complex.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

The day after the night before

Leuk om te lezen dat mensen hier zo enthousiast zijn over Italië!

Ze spelen nu bijna on-Italiaans goed. Prandelli behoudt de defensieve zekerheid, dat zit nu eenmaal in het bloed van de Italianen, maar predikt vooral aanvallend verzorgd voetbal. Die 3-0 hadden ze gisteren natuurlijk wel moeten maken maar ik heb geen moment het gevoel gehad dat er iets te halen viel voor de Duitsers. Ozil en Khedira speelden erg goed maar de rest kwam niet in het spel voor. Volgens mij was ik de enige die al zag dat de Duitse defensie niet best is. Twee grote blunders gisteren. En tsja, Italianen weten wel hoe je spitsen (iemand Gomez gezien?) moet uitschakelen. Op naar de finale!

FORZA ITALIA

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

(afbeelding)

Onderhond

• 87646 berichten
  • 12946 stemmen

Duitsland heeft gewoon verzuimd de kansen op de belangrijke momenten af te maken. Vond het een fijne wedstrijd, maar geen enorm kwaliteitsverschil. Behalve dan Balotelli voor de goal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Iets te makkelijk Joy. Ze had een collectieve off-day, net als Spanje.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

Naomi Watts schreef:

Iets te makkelijk Joy. Ze had een collectieve off-day, net als Spanje.

Mwah, ik vind de Duitse defensie gewoon echt niet goed genoeg. Dat eerste Griekse doelpunt viel ook kinderlijk eenvoudig. De Italiaanse verdediging is ook niet waterdicht maar oogt toch een stuk zekerder dan de Wackelabwehr aan Duitse kant.

Maar goed, wellicht ben ik nog te euforisch om echt heel objectief te zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

De Duitse defensie is niet zo sterk als die van Italie en Portugal maar dat is exceptionele buitencategorie. Maar qua defensie toch behoorlijk sterk, alleen gister was het een collectief falen. Dat Italie het zich kan veroorloven Boateng vrij te laten wordt het al snel een lastig verhaal. Dat zullen ze zondag weer kunnen wat betreft Arbeloa. Zo maak je het jezelf al snel lastiger. De goals van Italie ontstonden vooral door hele klungelige weggegeven goals wat ze normaal niet doen.

Onderhond

• 87646 berichten
  • 12946 stemmen

De Italiaanse verdediging is ook niet waterdicht maar oogt toch een stuk zekerder dan de Wackelabwehr aan Duitse kant.

Binnen het kwartier had de eerste Italiaanse own goal al kunnen vallen, zelfs zonder noemenswaardige druk van Duitsland op dat moment.

happie

• 6257 berichten
  • 426 stemmen

In nederland mogen we blij zijn, als we ook maar half de verdediging kunnen opstellen van Duitsland, Spanje, Italië en Portugal. Waarom hebben wij niet dat soort kerels achterin.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Binnen het kwartier had de eerste Italiaanse own goal al kunnen vallen, zelfs zonder noemenswaardige druk van Duitsland op dat moment.

Ja, in de eerste 20 minuten was een 1-0 voor Duitsland ook dichterbij dan een 0-1 voor Italië, mede door toedoen van geklungel (vooral van Buffon) in de Italiaanse verdediging. Eigenlijk kwam die voorsprong er gewoon tegen de gang van het spel in. Als er daar 1 of 2 van ingingen, had je hier gewoon omgekeerde verhalen gehoord vandaag. Dat de Duitsers daarna de goals zelf weggaven staat natuurlijk buiten kijf.

Vond beide ploegen aan elkaar gewaagd gisteren, wat zeker ook de verdienste van Italië was natuurlijk. Het enige verschil was dat de bal er bij de Italianen erg makkelijk invloog, terwijl de Duitsers hun kansen onbenut lieten.

Toch wel een dikke pluim voor Italië ook. Er staat een hecht collectief zonder al te veel individuele klasse (op Pirlo en Balotelli na) en ze brengen mooi en aanvallend voetbal. Prandelli heeft dat goed voor elkaar gekregen. Het grijze Italië van de voorbije jaren is alweer helemaal vergeten.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

Naomi Watts schreef:

De Duitse defensie is niet zo sterk als die van Italie en Portugal maar dat is exceptionele buitencategorie. Maar qua defensie toch behoorlijk sterk, alleen gister was het een collectief falen.

Gek dat je Spanje niet noemt. Die verdediging mag er toch ook zeker wezen. Geven volgens mij zowat de minste kansen van iedereen weg. Al kan dat natuurlijk ook te maken hebben met hun balbezit spel en hun uitmuntende middenveld.

Trouwens even iets anders: vond het best raar dat Podolski weer mocht starten. Die bakte er ook gisteren weer erg weinig van. Ook Kroos vond ik erg mager in de eerste helft. Toch niet de meest ideale keuze van Löw. Het wordt tijd dat hij z'n Bayern-liefde even aan de kant zet en mannen als Götze en Reus laat beginnen. Vind het sowieso best vreemd dat een supertalent als Götze geen enkele kans kreeg op dit EK (op een zeer korte invalbeurt na).

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

In nederland mogen we blij zijn, als we ook maar half de verdediging kunnen opstellen van Duitsland, Spanje, Italië en Portugal. Waarom hebben wij niet dat soort kerels achterin.

Omdat ze bij ons denken dat voetbal om mooi aanvallen gaat. Een achterlijke opvatting.

happie

• 6257 berichten
  • 426 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Omdat ze bij ons denken dat voetbal om mooi aanvallen gaat. Een achterlijke opvatting.

Zeker. Wij moeten het doen met een verdediger van Everton, die er meedogenloos uit probeert te zien. Een lachertje natuurlijk.

pippo il buffone

• 2745 berichten
  • 0 stemmen

Je kunt Bertje veel verwijten, maar niet dattie zo achterlijk is om te geloven in mooi voetbal. QED.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nee, maar een groot deel van de media en het volk op deze webste wel.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Onderhond schreef:

Vier keer op rij halve finale was het? Waar teken ik?

Blijkbaar zit niet alleen België met een calimero-complex.

Als Belg (wat ik niet ben) begrijp ik inderdaad dat je hiervoor zou tekenen.

Als Nederlander gaan we alleen voor de hoofdprijs (al vonden veel mensen de 2e plaats ook een prijs 2 jaar geleden...)

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Joy4ever schreef:

Volgens mij was ik de enige die al zag dat de Duitse defensie niet best is.

Volgens mij zag iedereen dat voor het E.K. al.

Onderhond

• 87646 berichten
  • 12946 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Als Nederlander gaan we alleen voor de hoofdprijs (en veel mensen vinden de 2e plaats ook een prijs als ik naar 2 jaar geleden kijk).

Kan je wel voor gaan, maar daar komt ook meestal niet veel van terecht, wel dan? Veel meer dan de poulefase overleven zit er vaak ook niet in.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Finisterra schreef:

Gek dat je Spanje niet noemt. Die verdediging mag er toch ook zeker wezen. Geven volgens mij zowat de minste kansen van iedereen weg. Al kan dat natuurlijk ook te maken hebben met hun balbezit spel en hun uitmuntende middenveld.

Zoiets heet bescheidenheid . Heeft ook wel te maken dat echt iedereen verdedigend zijn steentje bijdraagt. Waardoor er veel minder druk op de defensie komt.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Volgens mij zag iedereen dat voor het E.K. al.

Haha, tuurlijk . Het was Duitsland-voor en Duitsland-na. Alles was goed aan Duitsland. Vrijwel geen wanklank gehoord.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Kan je wel voor gaan, maar daar komt ook meestal niet veel van terecht, wel dan? Veel meer dan de poulefase overleven zit er vaak ook niet in.

We halen vrij vaak halve finales hoor.

Daarnaast, tussen Nederland en pakweg Duitsland zit wel een groot verschil. Duitsland heeft bijna elk toernooi materiaal voor de eindzege, wij niet. Maar we proberen het wel.

Maar uiteindelijk heeft Duitsland net zoveel bereikt als wij deze zomer. Niks. Niemand van die landen gaan de EK finale spelen.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Tja, dan kan je wel stellen dat elk land, behoudens de winnaar, niets behaald heeft deze zomer. Beetje eenvoudige redenering.

Onderhond

• 87646 berichten
  • 12946 stemmen

Mjah, als je dat onder "bereiken" verstaat. Dan staat Belgie ook maar één overwinning achter op Nederland.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

En op WK-niveau doen we zelfs even goed

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Haha, tuurlijk . Het was Duitsland-voor en Duitsland-na. Alles was goed aan Duitsland. Vrijwel geen wanklank gehoord.

Tuurlijk wel. Al voor het E.K. is er meermalen gezegd dat de verdediging van Duitsland hun zwakte is, met Badstuber & Co.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Maar moet je dan blij zijn met 4 halve finales? Lekkere sportman ben je dan.

(overigens stond Duitsland in 2008 in de finale).

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Ik denk dat het na vier wel begint te steken ja, maar blijft wel een prachtige prestatie die niet veel landen kunnen voorleggen.

Koop je er verder iets mee, nee natuurlijk.

happie

• 6257 berichten
  • 426 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Maar uiteindelijk heeft Duitsland net zoveel bereikt als wij deze zomer. Niks. Niemand van die landen gaan de EK finale spelen.

Tja Duitsland haalt de halve finale. Een resultaat waar Nederland nooit in de buurt gekomen is. Daarbij hebben we er een berg gezeik aan overgehouden, omdat er een aantal ego's zich boven het teambelang scharen.

Dan heb ik liever het niks van Duitsland, dan het niks van Nederland.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Nederland haalde van 1998 t/tm 2004 3 x de halve finale in 4 jaar. Die van 2004 stelt weinig voor, maar die van 1998 en 2000 zeker. Het gaat ook om het voetbal dat gespeeld is wat voor extra glans zorgt. In 1998 en 2000 speelde Nederland misschien wel het leukste/beste voetbal. Duitsland deed dat in 2006 en 2010 ook wel. En voor de wedstrijd van gisteren dit toernooi wellicht ook wel. Maar Italië is ze nu wel voorbij gestreven.

happie

• 6257 berichten
  • 426 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Tuurlijk wel. Al voor het E.K. is er meermalen gezegd dat de verdediging van Duitsland hun zwakte is, met Badstuber & Co.

Hadden wij maar één van die verdedigers.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.