• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.250 films
  • 12.400 series
  • 34.347 seizoenen
  • 651.840 acteurs
  • 199.760 gebruikers
  • 9.423.537 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Jaja, die Engelsen hebben daadwerkelijk hun laatste plek verstevigd, hier komt Oranje voorlopig gelukkig niet aan!

(afbeelding)

Geniaal, die Duitsers en ook de Tsjechen. 20 keer raak en geen één keer missen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

26 om 2 en dan als percentage op 86,7 uitkomen?

Joy4ever

• 4636 berichten
  • 1861 stemmen

otherfool schreef:

26 om 2 en dan als percentage op 86,7 uitkomen?

Moet 92,9 zijn.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

stfuympos schreef:

Vond de pingel ook niet echt bijzonder.

Met afstand het mooiste moment van het E.K. tot nu toe. Man man, op zo'n moment en met zóveel klasse. Niets minder dan geniaal (vooral als hij de eerste was geweest en iedereen het hierna zou hebben over een Pirlootje ).

kos schreef:

In vind het vele malen indrukwekkender hoe hij 120 minuten op zn dooie gemakje het middenveld compleet domineerde en werkelijk alles goed deed, zelfs Gerrard was eigenlijk niet meer dan een bijpersonage.

Jammer dat zo'n penalty dan weer alle aandacht opeist. Meer voor voetballeken zoiets

Pirlo speelde natuurlijk erg goed, maar deed absoluut niet werkelijk alles goed. Niet opgelet. Of een voetballeek? Af en toe was hij té nonchalant en treuzelde teveel waardoor hij gevaarlijk balverlies leed (mogelijkheid Rooney en nog een moment waar Engeland gevaarlijk had kunnen counteren).

Die penal was een enorme kers op zijn goede spel van gisteren. Voor mij tot nu toe de speler van het toernooi. Al laat Iniesta het ook zien.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

moviemafketel schreef:

We are the best of the rest zullen we maar zeggen. Hoeven we ons ook niet voor te schamen als klein landje.

Als voetballand staan we in de top 10 (aantal voetballeden). Dus we doen het gewoon normaal - niet goed en niet slecht.

Al hebben we vaak prachtige lichtingen natuurlijk.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

We hebben nog steeds een prachtige lichting, ondanks dit kut toernooi. Ik verwacht dat we in 2014 weer vlammen op het WK, mits er wel een hecht collectief weer staat dat eerst aan het team en dan pas aan zichzelf denkt. En we hebben 4 jaar om ons goed voor te bereiden op het EK. Op dat EK zal 80% van de ploeg van nu vervangen zijn, dus ik ben benieuwd naar wie er doorbreekt en wie van de huidige talenten door blijft groeien naar een goed niveau. Ik vind het bv kut dat Newcastle achter Anita aan zit, maar voor Oranje zou het super zijn als hij in de Premier League komt te spelen ipv de Eredivisie.

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

Als we onze hoop moeten vestigen op Anita! (verdiende wel om mee te gaan overigens net als Uby).

En wbt die penalty, het was niet eens beslissend en een mooie Panenka.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

We hebben nog steeds een prachtige lichting, ondanks dit kut toernooi. Ik verwacht dat we in 2014 weer vlammen op het WK, mits er wel een hecht collectief weer staat dat eerst aan het team en dan pas aan zichzelf denkt. En we hebben 4 jaar om ons goed voor te bereiden op het EK. Op dat EK zal 80% van de ploeg van nu vervangen zijn, dus ik ben benieuwd naar wie er doorbreekt en wie van de huidige talenten door blijft groeien naar een goed niveau. Ik vind het bv kut dat Newcastle achter Anita aan zit, maar voor Oranje zou het super zijn als hij in de Premier League komt te spelen ipv de Eredivisie.

Hebben is ook tegenwoordige tijd.

Over 2 jaar: tja, het is maar zien of de toppers van nu dan op hun best zijn. Robben niet, ben ik bang.

Daarna hebben we het geluk dat er 24 teams mee mogen doen aan het E.K.

Zou zeker mooi voor Oranje zijn als Anita naar Newcastle vertrekt. Dan belandt hij op de bank en wordt hij niet meer geselecteerd voor Oranje. Zijn we daar ook weer vanaf.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

stfuympos schreef:

En wbt die penalty, het was niet eens beslissend en een mooie Panenka.

Ik weet niet precies of we naar dezelfde wedstrijd hebben gekeken.

Mist hij hem dan was het natuurlijk gedaan met Italia. En Pirlo heeft de Panenka gisteren verbeterd.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja dat er 24 teams gaan meedoen is echt een lachertje natuurlijk. Wie zit daar nou op te wachten? Dit toernooi is juist zo leuk, omdat de 16 geplaatste teams toch aardig dicht bij elkaar in de buurt zitten kwa niveau(paar landen daargelaten). We zitten toch niet te wachten op landen zoals Slowakije, Finland, Wales e.d.? Gaat allemaal weer om de poen, maar het toernooi zal er stukken minder spectaculair door worden. Op de WK erger ik me al dood aan die landen die er puur bij zijn om de 32 landen maar te halen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

24 EK landen is inderdaad onzinnig. Welke landen die er niet waren hadden nou iets toegevoegd? Schotland? Roemenie? Slovenie? Letland? Ik kan hoogstens Belgie noemen. Het niveau zal natuurlijk enorm onderuit gaan als je op zo'n EK net als op het WK toplanden krijgt die B of C landen treffen. Nederland-Estland, Spanje-Noorwegen, Duitsland-Roemenie. Spannend zeg.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

24 landen lijkt me prima. Krijg je tenminste wat meer open wedstrijden met veel doelpunten en niet enkel van die dambord wedstrijden die na de 1-0 op slot gaan.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Schotland, België, Roemenië, Letland : stelt allemaal niet veel voor. 24 landen : hoe moet men dit dan indelen : 6 groepen van 4 ?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

lucdecoster schreef:

Schotland, België, Roemenië, Letland : stelt allemaal niet veel voor. 24 landen : hoe moet men dit dan indelen : 6 groepen van 4 ?

Bijvoorbeeld. En dan 6x de beste 2 door en 4x de nrs 3. Ofwel, die poulefase wordt een lachertje. Krijg je van die saaie potjes waarvan je al weet wie ze wint.

Reinbo schreef:

24 landen lijkt me prima. Krijg je tenminste wat meer open wedstrijden met veel doelpunten en niet enkel van die dambord wedstrijden die na de 1-0 op slot gaan.

Die heb je dit EK veel gezien wil je zeggen?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Beste 3e etc.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

24 EK landen is inderdaad onzinnig. Welke landen die er niet waren hadden nou iets toegevoegd?

Naast België heb je Bosnië en Turkije nog en Schotland voor de sfeer.

Een extra ronde om te overleven vind ik dan wel weer mooi. Maar 16 landen is prima natuurlijk.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Krijg je van die saaie potjes waarvan je al weet wie ze wint.

Misschien dat je dan wel mee durft te doen met de poule.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Krijg je een beetje hetzelfde effect als een WK. Daar zitten in de groepsfase ook heel veel zaadwedstrijden tussen. Daarom is een EK gemiddeld genomen altijd van hogere kwaliteit.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Toch is het moeilijker om een W.K. te winnen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Dat komt puur door Brazilië, Argentinië en Uruguay. USA ook nog wel lastig door hun inzet. Verder zijn landen als Ivoorkust ook wel lastig, maar het zijn altijd de Europeanen of Zuid-Amerikanen die er met de titel vandoor gaan.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Bijvoorbeeld. En dan 6x de beste 2 door en 4x de nrs 3. Ofwel, die poulefase wordt een lachertje. Krijg je van die saaie potjes waarvan je al weet wie ze wint.

(quote)

Die heb je dit EK veel gezien wil je zeggen?

Ik heb dit EK weinig gekeken om eerlijk te zijn.... Maar afgaande op de uitslagen n de commentaren heb ik weinig gemist. Voornamelijk wedstrijden van Nederland en Engeland gezien. Wedstrijden met die laatste waren wel aardig. Wat ik van Spanje zag was enkel tegen Ierland leuk. Precies het soort wedstrijden waar je er meer van krijgt met 24 ploegen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik vind dit juist het leukste toernooi sinds jaaaaaaren. Veel leuke wedstrijden. Mooie doelpunten.

Jammer van het Nederlands Elftal natuurlijk, maar ik heb niks te klagen over dit toernooi.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

Ik heb dit EK weinig gekeken om eerlijk te zijn.... Maar afgaande op de uitslagen n de commentaren heb ik weinig gemist. Voornamelijk wedstrijden van Nederland en Engeland gezien. Wedstrijden met die laatste waren wel aardig. Wat ik van Spanje zag was enkel tegen Ierland leuk. Precies het soort wedstrijden waar je er meer van krijgt met 24 ploegen.

Dan oordeel je zonder kennis, want bijna alle groepsduels waren juist erg leuk. En, gister bij Eng-Ita viel pas de 1e keer een 0-0 eindstand. Ik vond de kwartfinales vrij saai, maar de poulefase was erg aantrekkelijk. Ik zou het eerst maar volgen voordat je gaat oordelen...

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

Gewoon het ek afschaffen en om de twee jaar een wk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vind het algehele niveau van een EK veel hoger dan op een WK. Dan is de groepsfase niet om aan te gluren.

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

Naomi Watts schreef:

Vind het algehele niveau van een EK veel hoger dan op een WK. Dan is de groepsfase niet om aan te gluren.

Vergeleken met ZA 100%

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Dan oordeel je zonder kennis, want bijna alle groepsduels waren juist erg leuk. En, gister bij Eng-Ita viel pas de 1e keer een 0-0 eindstand. Ik vond de kwartfinales vrij saai, maar de poulefase was erg aantrekkelijk. Ik zou het eerst maar volgen voordat je gaat oordelen...

Verschil is dat jij voetballiefhebber ben en het schijnbaar leuk vind om 22 man achter een bal aan te zien rennen. Ik ben voetbalsupporter en vind het enkel boeiend als ik voor een van de twee partijen een duidelijke voorkeur heb. En serieus, wat ik er wel van gezien heb waren enkel

zweden -Engeland, Spa-ierland (wat een supporters ) en Engeland - Italie het aankijken waard. En vooruit Polen -Rusland as ook leuk. Verder geen 6-2 of 4-3 potjes na 0-3 achterstand. Dus met 24 landen zit er gewoon meer bij waar ik voor kan juichen of treuren.

Als visuele sport vind ik voetbal behoorlijk saai, want zo veel (mooie) goals vallen er ook niet. Het is het drama dat het voor mij mooi maakt. Maar daarvoor moet je wel eerst meeleven met de personages. Zo'n Spanje - Portugal laat me volledig koud, tenzij het een weergaloos wedstrijd verloop kent, maar die kans is klein.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

moviemafketel schreef:

Dat komt puur door Brazilië, Argentinië en Uruguay. USA ook nog wel lastig door hun inzet. Verder zijn landen als Ivoorkust ook wel lastig, maar het zijn altijd de Europeanen of Zuid-Amerikanen die er met de titel vandoor gaan.

Ja, en?

Daarnaast moet je een extra overwinning boeken voor de eindzege.

Een Griekenland of een Denemarken zullen nooit een W.K. winnen.

moviemafketel schreef:

Ik vind dit juist het leukste toernooi sinds jaaaaaaren. Veel leuke wedstrijden. Mooie doelpunten.

Jammer van het Nederlands Elftal natuurlijk, maar ik heb niks te klagen over dit toernooi.

Mwhoh. Het E.K. van 2008 was niet minder. Voor Oranje liefhebbers zelfs vele malen mooier.

Tijdens Italië - Engeland zat ik nog te denken dat er amper memorabele momenten zijn geweest dit toernooi. En toen kwam Pirlo met zijn penal. Maar het blijft nog karig.

Onderhond

• 87655 berichten
  • 12965 stemmen

Maar een Griekenland of Denemarken zijn wel de ploegen die voor wat sensatie kunnen zorgen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Onderhond schreef:

Maar een Griekenland of Denemarken zijn wel de ploegen die voor wat sensatie kunnen zorgen.

Landen uit Afrika ook, bijvoorbeeld. Of een Australië of USA.

De poulefase is doorgaans moeilijker op een E.K., maar daarna is het niveau van een W.K. hoger.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het WK is ook veel leuker vanwege de verscheidenheid van het tribune volk. Niet zo mooi als huilende Brazilianen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.