• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.251 films
  • 12.403 series
  • 34.355 seizoenen
  • 651.843 acteurs
  • 199.764 gebruikers
  • 9.423.603 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

stfuympos schreef:

Finale word Italie-Portugal.

Ik denk dat het Duitsland-Spanje wordt. De Duitsers zijn niet te kloppen en zullen de Italianen zonder moeite met 2-0 kloppen. Vergeet niet dat Duitsland al 14 wedstrijden won op 2 jaar tijd (10 in de kwalificaties en nu 4).

Spetie

• 38871 berichten
  • 8349 stemmen

Altijd leuk zo'n panenka. Pirlo weet ook wat het is om voor lul te staan, want dat had ook zomaar gekund natuurlijk.

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=So8svW2DBVk#![/embed]

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

lucdecoster schreef:

(quote)

Ik denk dat het Duitsland-Spanje wordt. De Duitsers zijn niet te kloppen en zullen de Italianen zonder moeite met 2-0 kloppen. Vergeet niet dat Duitsland al 14 wedstrijden won op 2 jaar tijd (10 in de kwalificaties en nu 4).

Ach, zie chelsea.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Overigens (en daar zal ik onterecht wel weer een lading gezeik over krijgen) doet die penalty van Pirlo me vrij weinig.

Het is maar een penalty, niks bijzonders. Ik heb amateurs gezien die hem er precies zo inleggen.

In vind het vele malen indrukwekkender hoe hij 120 minuten op zn dooie gemakje het middenveld compleet domineerde en werkelijk alles goed deed, zelfs Gerrard was eigenlijk niet meer dan een bijpersonage.

Jammer dat zo'n penalty dan weer alle aandacht opeist. Meer voor voetballeken zoiets

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Overigens (en daar zal ik onterecht wel weer een lading gezeik over krijgen) doet die penalty van Pirlo me vrij weinig.

Het is maar een penalty, niks bijzonders. Ik heb amateurs gezien die hem er precies zo inleggen.

In vind het vele malen indrukwekkender hoe hij 120 minuten op zn dooie gemakje het middenveld compleet domineerde en werkelijk alles goed deed, zelfs Gerrard was eigenlijk niet meer dan een bijpersonage.

Jammer dat zo'n penalty dan weer alle aandacht opeist. Meer voor voetballeken zoiets

Deden die amateurs het ook op een kwartfinale EK voetbal waarbij de betreffende ploeg ook nog eens vanaf 11 meter op afstand was gezet?

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

Vond de pingel ook niet echt bijzonder.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Deden die amateurs het ook op een kwartfinale EK voetbal waarbij de betreffende ploeg ook nog eens vanaf 11 meter op afstand was gezet?

Nope en dat is het natuurlijk het verschil, maar dat is hetzelfde verschil of dat je 120 minuten domineert op zo'n toernooi of op een achteraf veldje in de Achterhoek.

Trouwens grappig filmpje van die penalty tegen Barca, daar moest ik ook direct aan denken.

Joy4ever

• 4636 berichten
  • 1861 stemmen

moviemafketel schreef:

Het had gisteren 4-0 kunnen worden voor Italië, maar moet zeggen dat de verdediging er prima uitzag bij de Engelsen. Verder leken de Engelsen zelf naar penalty's toe te werken, beetje dom van ze met hun trackrecord.

De verdediging was erg goed van de Engelsen idd. Hoewel de Italianen soms iets te gehaast op doel schoten. Ik begreep idd ook niet waarom het leek alsof de Engelsen zo uitkeken naar die pingels. Het is natuurlijk een loterij en hadden de Engelsen zelfs op pingels getraind (niks van te zien overigens) maar Italië staat toch wel bekend als land die goed is met pingels. En zeker omdat ene Buffon tussen de palen staat.

Jij ook nog gefeliciteerd trouwens Frank

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Idd .

Joy4ever

• 4636 berichten
  • 1861 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Amen

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Zoals ik al zei, ALLES dat je op in ene kwartfinale doet is vele malen indrukwekkender dan in een amateurwedstrijd, zelfs een tackle, niet alleen zo'n penalty.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik vind Pirlo ook meteen de beste speler van dit hele toernooi tot nu toe. Wat een gruwelijk goede indruk maakt hij zeg. Sterk aan de bal, strooit met geweldige passes, staat op als leider. Diep respect voor hem.

Vd Gijp zei het gister nog wel mooi. Bij Milan hebben ze hem weggedaan omdat van Bommel moest komen. De persoon die daar verantwoordelijk voor was moeten ze 25 jaar cel met TBS geven!

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Inderdaad, ben overigens ook wel benieuwd hoe die Montolivo het gaat doen als opvolger van Seedorf. Ook wel een knappe speler.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Montolivo vind ik weer kleurloos. Die voegt vrij weinig toe aan Italie. Veel te matig voor waar hij speelt, achter de spitsen.

Als Italie een echt goede 10 en spits had, dan waren ze de grote favoriet vanaf nu om het toernooi te winnen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

stfuympos schreef:

Wie is er nou gefrustreerd

Ik denk dat de frustratie zelfs nog dieper zit. Jarenlang zijn 'we' in Nederland opgevoed met het idee dat Italië catenaccio speelt, Duitsland betonblokvoetbal, dat de Portugezen alleen kunnen schoppen en dat Spanje weliswaar vaak favoriet is, maar altijd faalt op de grote toernooien.

En zie nu: Italië valt fris en vrolijk aan, Duitsland speelt al jaren Traumfussball, Portugal heeft nog geen overtreding gemaakt en Spanje is de huidige Wereld- en Europees Kampioen.

Dit terwijl juist Nederland de laatste jaren slechts opvalt met geschop, afbraakvoetbal en chagrijn, en dan nu ook nog eens als favoriet compleet afgaat met 0 punten. Oranje is het lachertje van Europa, en de gemiddelde Nederlander kan deze nieuwe realiteit duidelijk niet aan.

Treuren om Holland.

Joy4ever

• 4636 berichten
  • 1861 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vd Gijp zei het gister nog wel mooi. Bij Milan hebben ze hem weggedaan omdat van Bommel moest komen. De persoon die daar verantwoordelijk voor was moeten ze 25 jaar cel met TBS geven!

Pirlo heeft zijn sportieve revanche iig gemaakt door Juventus (mede) kampioen te maken. Pirlo is buitencategorie, die moet je niet te snel afschrijven. Zijn passes werden minder zuiver na verloop van de wedstrijd maar als je zo zelfbewust een pingel neemt, Italië was zo goed als gezien als hij had gemist, dan ben je een hele grote.

@kos: ik ben erg blij dat Montolivo naar Milan gaat. Deed ook gisteren meer fout dan goed. Ik ben wel gecharmeerd van Diamanti. Mooi verhaal ook uit de tijd dat hij in Engeland speelde .

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Jaja, die Engelsen hebben daadwerkelijk hun laatste plek verstevigd, hier komt Oranje voorlopig gelukkig niet aan!

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik denk dat de frustratie zelfs nog dieper zit. Jarenlang zijn 'we' in Nederland opgevoed met het idee dat Italië catenaccio speelt, Duitsland betonblokvoetbal, dat de Portugezen alleen kunnen schoppen en dat Spanje weliswaar vaak favoriet is, maar altijd faalt op de grote toernooien.

En zie nu: Italië valt fris en vrolijk aan, Duitsland speelt al jaren Traumfussball, Portugal heeft nog geen overtreding gemaakt en Spanje is de huidige Wereld- en Europees Kampioen.

Dit terwijl juist Nederland de laatste jaren slechts opvalt met geschop, afbraakvoetbal en chagrijn, en dan nu ook nog eens als favoriet compleet afgaat met 0 punten. Oranje is het lachertje van Europa, en de gemiddelde Nederland kan deze nieuwe realiteit duidelijk niet aan.

Treuren om Holland.

Maak je toch niet zo belachelijk man. Geen Nederlander die echt rouwde na Portugal. Iedereen was realistisch genoeg om te beseffen dat dit EK kut was op alle manieren.

Verder is er al sinds 2006 sympathie voor de Duitsers, omdat ze vanaf toen eens een beetje normaal gingen spelen. En Italie werd terecht uitgekotst al die jaren als je ziet hoe ze steeds zo laf speelden. 2008 en 2010 waren vrij genant. Nu ze in 2012 leuk spelen krijgen ze ook genoeg credits.

Jij probeert Nederlanders steeds gefrustreerd over te laten komen, maar je faalt daar steeds hard in. Wij zijn ook niet blij met hoe Oranje acteert tegenwoordig. Pas als we dit spel prima vinden, dan is er wat mis. Niet voor niets is er veel kritiek op Oranje. We volgen echt niet slaafs de coach zijn visie.

Je provocerende gedrag over Nederland begint erg sneu te worden. Niet irritant, want niemand neemt je echt serieus hier, maar wel sneu. Omdat je mensen dingen probeert wijs te maken die er niet zijn. Laat Europa ons nu maar uitlachen, prima. We komen over 2 jaar wel weer terug. Nederland keert altijd terug op het wereldpodium.

Joy4ever

• 4636 berichten
  • 1861 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Als Italie een echt goede 10 en spits had, dan waren ze de grote favoriet vanaf nu om het toernooi te winnen.

Met Pirlo en Marchisio op het middenveld hoor je mij niet klagen hoor

En wat ik voorafgaande dit EK al zei: Rossi wordt gemist. Maar ik moet ook zeggen dat Cassano en Balotelli het zeker niet onverdienstelijk doen. En Italië zal toch niet snel wedstrijdjes met 3 of 4-0 winnen. Qua verdediging (met Chiellini) staat het gewoon goed bij ze. En zo niet dan staat er altijd nog Buffon. Duitsland moet het veel minder van haar defensie hebben. Daar liggen kansen voor de Azzurri. Wordt sowieso een prachtige pot voetbal met twee landen die vooruit willen voetballen.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Montolivo vind ik weer kleurloos. Die voegt vrij weinig toe aan Italie. Veel te matig voor waar hij speelt, achter de spitsen.

Montolivo is ook geen nummer 10.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Joy4ever schreef:

Met Pirlo en Marchisio op het middenveld hoor je mij niet klagen hoor

Logisch, maar het had nog beter gekund. Voorin mist Italie sowieso teveel kansen. Ik snapte ook niet dat Di Natale er gister na de rust niet meteen ingezet werd. Geen wereldspits, wel een goede afmaker.

kos schreef:

Montolivo is ook geen nummer 10.

Nee. Maar hij speelt daar wel voor Italie.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

kos schreef:

Zoals ik al zei, ALLES dat je op in ene kwartfinale doet is vele malen indrukwekkender dan in een amateurwedstrijd, zelfs een tackle, niet alleen zo'n penalty.

to-taal onvergelijkbaar natuurlijk, een tackle of een penalty waar zo'n immense druk en aandacht bij komt kijken.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

to-taal onvergelijkbaar natuurlijk, een tackle of een penalty waar zo'n immense druk en aandacht bij komt kijken.

En vergeet het niveau niet. Je trapt hem tegen Engeland op een EK, niet tegen San Marino in een kwalificatiepotje ofzo.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

ja en het is ook niet zozeer de panenka op zich (hoewel mooi uitgevoerd wat ik eerder zei) maar de keuze om het dan te doen, en dan al helemaal na die eerdere mislukte poging en het risico dat het weer zou mislukken (en je voor de 2e keer voor aap staat...)

Het lef en de koelte dus, wat bij een tackle o.i.d. gewoon in de actie gebeurt ipv minutenlang toeleven naar die pingel. Allemaal toch niet zo heel moeilijk om in te zien lijkt me kos.....

Joy4ever

• 4636 berichten
  • 1861 stemmen

“Serieus, is er echt geen andere manier om een wedstrijd te beslissen?”, kopt The Sun. De boulevardkrant doet een suggestie richting de UEFA om Engeland in de toekomst te ontzien van penaltyreeksen.“Een muntje opgooien, lootjes trekken, steen-papier-schaar, noem maar wat. Maar allesbehalve strafschoppen!”

Volgens mij mag ik het niet quoten op deze manier maar ik vond het te mooi om te laten liggen

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4757 stemmen

Verder vind ik het nu nog indrukwekkender. Wist niet (meer) dat hij ooit al zo een panenka gemist had. En dan het toch gewoon opnieuw proberen op zo een belangrijk moment en je eigenlijk sowieso al één van de - zoniet dé beste - speler van het toernooi bent. De kroon op het werk.

Maar ik denk toch dat Duitsland een maatje groter is. Vind ze op alle linies eigenlijk net iets sterker (uitgezonderd Pirlo).

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

Joy4ever schreef:

Volgens mij mag ik het niet quoten op deze manier maar ik vond het te mooi om te laten liggen

Zover ik weet is 1 alinea toegestaan.

Joy4ever

• 4636 berichten
  • 1861 stemmen

stfuympos schreef:

Zover ik weet is 1 alinea toegestaan.

Ah, dat zou mooi zijn

Joy4ever

• 4636 berichten
  • 1861 stemmen

Finisterra schreef:

Maar ik denk toch dat Duitsland een maatje groter is. Vind ze op alle linies eigenlijk net iets sterker (uitgezonderd Pirlo).

Qua aanval is Duitsland een klasse sterker. Qua middenveld ook wel (behoudens Pirlo). Qua verdediging vind ik de Italianen beter. En Buffon is een baas. (Neuer niet )

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4757 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Qua aanval is Duitsland een klasse sterker. Qua middenveld ook wel (behoudens Pirlo). Qua verdediging vind ik de Italianen beter. En Buffon is een baas. (Neuer niet )

Bwa, ik weet niet. Vind de backs van Duitsland sowieso wel beter eigenlijk. Zowel de Italiaanse als Duitse backs brengen ook aanvallend heel wat bij. Centraal achterin vind ik het eigenlijk ongeveer gelijk. Maar dit is dan puur naar namen gekeken want uiteindelijk krijgt Duitsland toch elke match z'n goaltje(s) tegen dus misschien heb je wel gelijk. Al heb ik de reden nog niet echt kunnen vinden want zo een Hummels bijvoorbeeld, speelde tot nu toe gewoon heel goed.

Buffon is nog iets beter, al vind ik Neuer niet zoveel onderdoen.

Maar ik moet ook bekennen dat ik Italië niet zo sterk verwacht had op voorhand. Spelen ook leuk voetbal. Al zal ik donderdag toch voor Duitsland supporteren. Die hebben mijn hart (vooral) 2 jaar geleden al veroverd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.