• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.251 films
  • 12.403 series
  • 34.355 seizoenen
  • 651.843 acteurs
  • 199.764 gebruikers
  • 9.423.603 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Trouwens, er kon wel eens iemand met z'n gekwijl in de knoop raken als Ronaldo himself in de finale de Duitse EK-droom aan flarden schiet.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Waarom zo

Ach ja, de gefrustreerde Oranje-supporter. Zit je dan in je worteltjespak blij te worden van het dynamische duo Van Bommel - De Jong (never change a winning team) gaan de heertjes afgeschminkt door de achterdeur met nul puntjes naar huis. Da's even slikken natuurlijk...

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

Finale word Italie-Portugal.

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ach ja, de gefrustreerde

Wie is er nou gefrustreerd, een Nederlander die Duitsland supportert.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ach ja, de gefrustreerde Oranje-supporter. Zit je dan in je worteltjespak blij te worden van het dynamische duo Van Bommel - De Jong (never change a winning team) gaan de heertjes afgeschminkt door de achterdeur met nul puntjes naar huis. Da's even slikken natuurlijk...

Ach, als Feyenoordsupporter heb ik wel leren omgaan met de nodige frustraties en teleurstellingen, dus dat die Oranje vrienden eruit volledig verdient uit vliegen leidt natuurlijk niet tot enige frustratie.

Maar we zullen het maar niet over jouw ontheemde status hebben.....

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Ach, veel mensen willen Ronaldo maar al te graag zien mislukken en dan worden de falen uitvergroot. Het is zo opvallend.

Is nooit meer van zijn Machester imago afgekomen. Jammer want is al jaren een voorbeeldige prof die als één van de weinigen in de derby's tussen Barca en Real het goede voorbeeld gaf. Als er een opstootje was stond ongeveer het hele Spaanse elftal te vragen om kaarten en te duwen en te trekken. Ronaldo stond er nooit tussen. Hulde!

Sowieso wordt alles wat die jongen doet ook uitgelegd als arrogant of zelfingemon. Zelfs als die dolblij juicht na de 1-0 tien minuten voor tijd tegen Tsjechie wordt daar nog weer wat achter gezocht. Vooroordelen te over op de Nederlandse tv als hij Ronaldo betreft.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Ach, veel mensen willen Ronaldo maar al te graag zien mislukken en dan worden de falen uitvergroot. Het is zo opvallend.

Of andersom. Ronaldo faalt zovaak de laatste jaren in allesbepalende duels dat de Ronaldo fanboys maar blijven zoeken naar die paar potjes waar het echt moest dat hij er wel stond.

Niemand zal zeggen dat Ronaldo geen wereldtop is. Het is alleen wel feitelijk aan te tonen dat hij tot pakweg een half jaar terug gewoon vaak faalde in de CL en in de allesbepalende duels in Spanje tegen Barcelona.

En laten we niet doen of dit iets is wat je alleen in Nederland ziet. In bv Engeland vinden ze het ook een hele irritante gozer die ze weinig gunnen. Ook in Spanje fluiten ze hem overal uit. Zelfs in Portugal is die jongen bij velen niet geliefd omdat hij zijn vorm nooit voor zijn land liet zien. Dit toernooi begon hij ook gewoon slecht, maar hij heeft zich de laatste 2 duels wel herpakt ja.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Blijf je nog steeds in die mislukte act van jezelf geloven dat je Oranje haat? Stel je aan man, ben je vroeger inderdaad gepest door Nederlandse jochies ofzo? Je moet jezelf schamen.

Verder ga ik liever een keer hard af dan dat we nooit ergens echt om mee spelen. Ik heb in de laatste 10 jaar een hoop memorabele duels gekeken. Twee jaar terug nog een WK finale van mijn land gezien, schitterend. Jammer dat jij zoiets niet schijnt te kunnen voelen.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Aangezien alle teamgenoten van Ronaldo, zowel bij Man U, Real en ook bij Portugal volledig met hem weglopen en zelfs aangeven graag in dienst van hem te spelen is het allemaal volkomen gelul over dat karakter.

Er zijn talloze irritantere ventjes, een Robben bijvoorbeeld is 100 keren vreselijker dan alles wat Ronaldo ooit heeft gedaan.

maar men gelooft in alle onzinverhaaltjes als gewoonlijk en laat zich leiden door grapjes van de Gijps en Derksens van deze wereld.

Mooi treffend was overigens Gijp wel laatst. Kijkersvraag van weer zo'n imbeciel: 'Waarom is er geen verdediger die gewoon eens door Ronaldo's haar gaat kroelen zodat hij in paniek raakt van zn slordige kapsel.?'

hahaha

Gijp:'omdat ze dat allemaal niet durven, iedereen die ooit gevoetbald heeft weet dat je niet komt aan iemand met zo'n charisma, ze kijken allemaal tegen hem op'

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Haha ja als het je uitkomt neem je vd Gijp plots wel serieus he?

Verder zijn we allemaal groot en verstandig genoeg om zelf een mening te vormen, daar hebben we geen analist voor nodig. En dat men graag met Ronaldo speelt is logisch, omdat het een geweldige speler is. Maar wel 1 met een hoop mindere kanten als persoonlijkheid.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Als je jezelf zo goed vindt en dat op alle mogelijke manieren probeert aan te tonen, is het geen rare ontwikkeling dat veel mensen je dingen gaan misgunnen. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Hoge bomen vangen veel wind.

Driekwart van de wereld geniet als Ronaldo faalt, maar heel stiekem genieten ze nog veel meer van zijn geweldige talent.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Ronaldo is een beetje een groot kind. Tenminste zo zie ik hem. Dat zwaaien met de armen telkens er iets niet goed gaat doet me wat denken aan een kind dat z'n zin niet krijgt.

Maar wel een geweldige speler die op z'n eentje wedstrijden kan beslissen. De beleving en de wil om te winnen zit in z'n hele lijf, en da's klasse natuurlijk. Overigens is Portugal meer dan Ronaldo alleen, hebben echt een goed team. Schaduwfavoriet wat mij betreft en ik wil het nog zien tegen de Spanjaarden.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Als je jezelf zo goed vindt en dat op alle mogelijke manieren probeert aan te tonen, is het geen rare ontwikkeling dat veel mensen je dingen gaan misgunnen. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Hoge bomen vangen veel wind.

Driekwart van de wereld geniet als Ronaldo faalt, maar heel stiekem genieten ze nog veel meer van zijn geweldige talent.

Iedereen geniet wel van zijn talent, maar wat ik al eerder zei, de gun-factor ligt enorm laag bij Ronaldo. Neem Messi, daar heeft niemand buiten een paar gefrustreerde kossen van deze wereld een hekel aan. Leuke, normale gozer die niet in de media provoceert, zichzelf niet constant op zit te hemelen, niet arrogant doet en niet van die maniertjes heeft als in de rust je kapsel vervangen voor wat nieuws. Niemand misgunt Messi wat. Bijna iedereen misgunt het Ronaldo wel. Dat krijg je nu eenmaal.

En hij roept wel dat kritiek hem niks doet, maar als je verhalen van oud collega's als Drenthe leest dan weet je dat hij er enorm mee zit dat Messi als de beste van de wereld wordt gezien ipv hij.

Als speler is Ronaldo misschien wel de meest complete van de wereld. De atleet van de 21e eeuw. Kan bijna alles. Messi is alleen met bepaalde zaken nog veel beter, waardoor hij zichzelf de beste mag noemen.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

En wat betreft arrogantie. Een Cruijff bijvoorbeeld was zowel op als naast het veld vele malen arroganter, zelfingenomen dan Ronaldo ooit zal zijn.

Doet ook niemand moeilijk over, omdat hij gewoon ook goed speelde. Alleen Ronaldo mag dat kennelijk niet.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

rep_robert schreef:

Maar omdat dit soort wedstrijdjes vaak om scorende spelers gaat is Ronaldo gewoon nummer 2 en dat heeft nog niemand ontkend dacht ik?

Jawel hoor, ik. Zou hem niet bij de eerste 10 rekenen.

Scoren vind ik sowieso overschat.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Scoren is nochtans behoorlijk belangrijk...

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Overigens is de Ronaldo haat met name een Nederlands fenomeen hoor. En Engeland vanwege die onderlinge partij tegen Portugal. dat 'hele wereld' is volstrekte onzin

Verder valt het allemaal reuze mee, maar het is dan ook wel typisch Nederlands om iets tegen zo iemand te hebben. Idd 'hoge bomen' verhaal. En als ie bij Real speelt is het al helemaal wel duidelijk .

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

En wat betreft arrogantie. Een Cruijff bijvoorbeeld was zowel op als naast het veld vele malen arroganter, zelfingenomen dan Ronaldo ooit zal zijn.

Doet ook niemand moeilijk over, omdat hij gewoon ook goed speelde. Alleen Ronaldo mag dat kennelijk niet.

Wat betreft arrogant gedrag valt Cruijff natuurlijk niet met Ronaldo te vergelijken.

Ik vraag me af, waarom gedragen spelers als Messi, Pirlo, Xavi, Iniesta etc zich wel normaal? Schijnbaar is dat best mogelijk.

Jij verwijt ons wel gekleurd gedrag, maar zelf mis je ook alle vorm van objectiviteit zodra het over iets of iemand van Madrid gaat.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Scoren is nochtans behoorlijk belangrijk...

Klopt, maar niet zo belangrijk als wel wordt gedacht, daarom; overschat.

De belangrijkste mannen bij Portugal dit toernooi zijn denk ik Meirelles, Pepe en Contrao.

Dat er dan voorin iemand hard kan rennen en schieten en er op 6 kansen 2 inschiet geloof ik vervolgens wel.

Mannen als Xavi, Lampard, Gerrard, Sneijder, dat zijn de mensen om wie een team draait.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Wat betreft arrogant gedrag valt Cruijff natuurlijk niet met Ronaldo te vergelijken.

Oh nee? ? waarom niet dan?

Als er iemand is die zichzelf altijd de beste vond en dat om de haverklap tegen iedereen waaronder zijn teamgenoten moest laten weten is hij het wel.

In de media al helemaal.

Ik vraag me af, waarom gedragen spelers als Messi, Pirlo, Xavi, Iniesta etc zich wel normaal? Schijnbaar is dat best mogelijk.

Natuurlijk is dat mogelijk, zou ook wel raar zijn als alle spelers hetzelfde karakter hebben.

Een Messi en Iniesta zijn natuurlijk gewoon introverte suffe knulletjes. Kleurlozer is haast niet mogelijk.

Een Pirlo is een pure artiest, komt meer over als een soort architect dan als een voetballer.

Is bovendien ook al wat jaartjes ouder.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

het feit dat er (voor de miljoenste keer..) over Ronaldo woprdt geleuterd zegt al genoeg

En al helemaal het feit dat de NOS en vooral Sjeck plots "om" zijn met mooie compilatietjes over 'm, na de uitschakeling door Portugal/Ronaldo...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Wat me overigens wel stoorde was die Ronaldo rubriek van de NOS. Weg objectiviteit. En daarbij een erg irritante rubriek met dat Cri Cri Cri melodietje. Dikke faal van de NOS.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

CV van hier tot Tokio natuurlijk, inclusief CL en een hoop titels en bekers, wereldspeler van het jaar geworden en nog 3x tweede. Een absolute supervedette. Maar het is gewoon heel simpel; hij scoort in 9 wedstrijden wel, maar in de 10e niet en dan doe je net alsof de tiende de belangrijkste was. Of een pingel missen in de strafschoppenserie, nee dat heeft nog nooit een topspeler gedaan

Even kijken of ik dit spel kan spelen: Messi kon Barcelona niet kampioen maken dus die 50 goals stellen niks voor, hij miste een strafschop tegen Chelsea en oh wacht hij scoorde ook al niet op het WK. Die jongen kan er dus helemaal niks van en staat er nooit als het moet. Manmanman wat was die Messi weer onzichtbaar dit seizoen op de momenten dat het er echt toe deed, niet te filmen, wat een faalhaas.

En dit spel kan ik ook met Xavi, Ozil of Sneijder spelen. Als je niet van Ronaldo geniet dan ben je gewoon voetbalhater pur sang. Wat een vreugde brengt die jongen, wat een schoonheid. Prachtig hoe juist hij Holland naar huis schopte, het hoogtepunt van het EK, Pirlo of geen Pirlo.

Jij kan echt niet lezen he, niemand zegt dat hij er niets van kan! Er wordt enkel gezegd dat hij irritant is. Daarnaast is Messi natuurlijk beter dan Ronaldo, heeft al veel meer laten zien en is nog 2 jaar jonger dan Ronaldo. En vind je het gek dat Oranje-fans niet genieten van het spel van Ronaldo tegen Nederland? Ja, laten we staan juichen Ronaldo heeft Oranje eruit geschopt! O wacht, nee ik ben voor Nederland...

Als Ronaldo dit zou doen tegen Duitsland dan was jij ook niet blij neem ik aan of je bent geen echte Duitsland-supporter.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Mooiste trouwens van die Panenka is de blik van Pirlo die net vooraf, tijdens en na de trap exact hetzelfde blijft, en op moment van schieten niet naar de bal kijken

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4757 stemmen

Een enorme klasbak, die Pirlo. En inderdaad, die blik. "O, ligt die bal niet goed? Oke dan". Een toppunt van vertrouwen, zelfcontrole en technische klasse. Zidane deed het ook in de finale van 2006 maar die uitvoering was toch wat minder. Ook El Loco van Uruguay in de kwartfinale tegen Ghana in 2010 was net iets minder mooi (al blijft dit natuurlijk altijd geniaal).

Op het WK 2006 behoorde die ook al gewoon tot de beste spelers van het toernooi.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Je wordt er als Engeland trouwens wel doodziek van, 6x al uitgeschakeld op basis van een penaltyreeks. Slechts 1x overwonnen op die manier.

1990: Duitsland

1996: Spanje (Engeland wint), Duitsland

1998: Argentinie

2004: Portugal

2006: Portugal

2012: Italie

Dat moet toch wel vreselijk voelen, zo kansloos is Oranje nog niet eens Wij houden het bij 4 uitschakelingen. 1992, 1996, 1998, 2000. De laatste gelukkig alweer 12 jaar terug, voelt echt zo beroerd altijd. 2004 was geloof onze eerste keer dat we een reeks wonnen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Engeland heeft ook gewoon vaak penaltyreeksen, omdat ze te weinig scoren in de wedstrijd zelf.

Het had gisteren 4-0 kunnen worden voor Italië, maar moet zeggen dat de verdediging er prima uitzag bij de Engelsen. Verder leken de Engelsen zelf naar penalty's toe te werken, beetje dom van ze met hun trackrecord.

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

Op nederlands gebied is het natuurlijk frustrerend dat je in 1974 78 90 92 94 en 2010 van de latere winnaar verliest.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

We are the best of the rest zullen we maar zeggen. Hoeven we ons ook niet voor te schamen als klein landje.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

stfuympos schreef:

Op nederlands gebied is het natuurlijk frustrerend dat je in 1974 78 90 92 94 en 2010 van de latere winnaar verliest.

Juist niet, ik verlies liever van de winnaar, dan verlies je ieder geval van een sterke ploeg.

En 74, 78 en 2010 is vrij logisch dat je van de winnaar verliest, aangezien je zelf de finale speelde....

Ben trouwens benieuwd naar de Oranje toekomst nu Bertje waarschijnlijk blijft. Die zal wat ik zo lees waarschijnlijk veranderingen in zijn staf en in de selectie doen. Ben erg benieuwd naar de selectie voor Belgie-Nederland.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.