- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Dat interview met vd Wiel gister was wel heel sneu. Hij moest moeite doen om niet te gaan janken
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Half Nederland die om Huntelaar schreeuwde: 
Wat een epic fail dit Oranje. Drie keer verloren. Lachertje van het EK.
Nu
voor Italië.
Yep, dat is t ergste, je staat gewoon dik voor lul pff
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Hij heeft twee meesterlijke assists verzilverd. Zoals gewoonlijk moet het gelijk weer de Ronaldo show zijn. En maar afvragen waarom iemand een hekel aan hem heeft(komt ook mede dankzij dit soort irritante reacties). Laat hem zelf is een keer een mooie goal maken uit een actie.
Hij heeft gisteren alleen gefunctioneerd omdat de rest ook in veel betere doen was. Paar keer mooi gelanceerd door medespelers, wat overigens ook niet moeilijk is tegen Twittery v.d. Wiel.
Oftewel, roem je teamprestatie(middenveld van NL werd overlopen) en niet alleen de 2 intikkertjes van je pseudo vedette.
Over het Nederlands elftal heb je overigens gelijk. Vooral zo'n Sneijder is zo'n gevalletje van veel praten, maar weinig wol.
Oh maar die teamprestatie verlies ik absoluut niet uit het oog. Man of the match was voor mij Nani en niet Ronaldo. Ook Pepe speelde een meesterlijke wedstrijd, vol overtuiging passie en strijd. Het team waar ik naar verlangde (en waarvan ik wist dat die bestond, i.t.t. alle haters hier) stond er eindelijk. Mijn Ronaldo post is er puur om de monden van alle Ronaldo-haters voor even te snoeren.
schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
Gelukkig had ik de hoop na Denemarken (en vooral na Duitsland) al opgegeven al ga je toch altijd weer een klein beetje hopen tegen beter weten in. Het begon lekker gisteren maar zoals het al hele toernooi was de koek na 20 minuten al weer op. Huntelaar (dit toernooi overigens meer in de spits gestaan dan VanPersie) totaal niet gezien. Dus die discussie kan ook de prullenbak in
(want zo werkt het toch?)
Wat een dramatisch toernooi. Ben heel benieuwd wtf er allemaal gebeurd want er moet van de week haast wel een beerput met ellende open gaan over die zogenaamde sfeer.
Slechtste spelers van het toernooi: VdWiel, Robben, Heitinga, Van Bommel, Huntelaar
Minste slechte spelers van het toernooi: Sneijder, De Jong
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Beetje jammer inderdaad. Komt hier alleen even langswippen als ze net gewonnen hebben
Had ik dan mee moeten gaan in alle nonsens die hier voorbij is gekomen? Nee, daar pas ik voor. Eerst de daad, dan de grootpraat 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Einde verhaal! Ik zei het al eerder, en vaker. Die wedstrijd tegen de groenteboeren uit Ierland heeft iedereen een set oogkleppen opgeleverd. Tegen Hongarije was het al klote, tegen Bayern werd het duidelijk, en tegen Denemarken kwam de bevestiging.
Van de laatste 6 wedstrijden er 5 verloren. 
Vlaar: Parodie op een voetballer. Draaicirkel van een Sherman tank. Die één tegen één toen Ronaldo op rechts doorkwam.....
Willems: Terug op aarde na een klote EK. By far de slechtste man van het veld gisteren.
Vd Wiel: Correctie; hij was de slechte van het veld. Heeft Ronaldo vaker van achteren gezien dan laatstgenoemde zijn bedbuddy.
Mathijssen: Solide.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Die v/d Wiel
Mooiste moment vond ik nog die aanname in de lucht van Ronaldo, waar hij v/d Wiel in een beweging kwijt is. Schitterend.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
En dan te bedenken dat Benfica in hem geïnteresseerd is. Ik hoop dat ze dit EK daar hebben gevolgd..
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Laat ik twee dingen zeggen en dan ben ik er helemaal klaar mee.
1) de hamster heeft echt nul komma nul ballen vast weten te houden voorin, wat een gênante vertoning. Je verwacht het niet
. oh..wacht.
2) Cristiano Ronaldo liet gisteren even zien hoe échte mannen voetballen.
Enfin, op naar het WK dan maar.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
1) de hamster heeft echt nul komma nul ballen vast weten te houden voorin, wat een gênante vertoning. Je verwacht het niet
. oh..wacht.
wie kon er wel een bal vasthouden??
Dus homo's gaan het voetbal heersen 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dat bevestigt dan nogmaals wat wij allemaal al weten. Van de laatste drie wedstrijden op het EK, voetbalde hij twee keer als het wijf dat hij is.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Overigens is die anti-Ronaldo hype niet iets van ons Nederlanders(alleen). Van over de hele wereld worden cynische plaatjes in elkaar geflanst en op het internet gezet. Het is gewoon het imago dat Ronaldo heeft. Heeft verder weinig met zijn fantastische voetballende kwaliteiten(die hij niet altijd etaleert buiten Madrid om) te maken.
het zal zo zijn, overal ter wereld heb je dat soort lui maar zelfs de media hier maken zich er schuldig aan. Persvragen om te testen of hij echt zo dom is als ze zeggen
Lekker ironisch dat hij dan uitegerekend tegen NL z'n niveau haalt, vooral voor die blije internetplaatjes-makers. Zullen wel extreem jaloers zijn op zijn uiterlijk, geld en talent, van mijn part doet hij iedere wedstrijd z'n haar ietsje anders in de rust (ohh schandalig heh, Jack )
maar wat een baggertoernooi, baggerverdediging (vd Wiel is wel de laatste die z'n mond open mag trekken) en baggerconditie. Topatleten, -zwemmers, -turners, -voetballers trainen allemaal in een strak schema richting hun hoogtepunt, hier had ik de indruk dat een aantal het gewoon niet bij konden benen. Drie keer op rij na 25 minuten de geest uit de fles.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
volgens mij werd hij hier geroemd om z'n balvastheid, maar datg is juist niet een van zn kwaliteiten.
de enige die vandaag balvast was was Stekelenburg 
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Wat een anticlimax. Heeft er eigenlijk nooit ingezeten voor NL gisteren.
Oorzaken:
- vormcrisis bij aanvallende spelers: Robben, Van Persie, Affelay
- dramatische verdediging: werkelijk, dit is een schande, is er niemand beter in NL?! Zo'n Willems en Vd Wiel, hoe komen die in godsnaam bij de selectie, laat staan aan een basisplaats?
- interne wrijvingen: na afloop lieten bepaalde spelers dit overduidelijk doorschemeren (Van Bommel)
Van Marwijk kan je eigenlijk weinig verwijten: speelt hij met de opstelling waar heel NL om schreeuwt, baat het nog niet. Sterker nog, dit was wellicht de zwakste wedstrijd van de drie. Enkel zijn selectiepolitiek is misschien wat vreemd (met jongens als Willems en Vd Wiel, maar goed, als je over niets beters beschikt.)
Enige lichtpuntjes:
Sneijder: klasbak (maar kan het natuurlijk niet alleen)
De Jong: heel erg sterk toernooi gespeeld, als één van de weinigen
Stekelenburg: heel solide en best wat doelpunten verhinderd.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Wat zijn de interne ruzies waar Robben over sprak? Heeft iemand daar meer over gelezen? Was het nu weer Van Persie die met medespelers (Robben) overhoop lag?
Over Oranje hoef je verder niet veel woorden vuil te maken, gewogen en te licht bevonden. Lolligste momenten gisteren kwamen van Vlaar met zijn pogingen tot 'verdedigen'. Alleen Nigel de Jong en in mindere mate Sneijder kan ik een voldoende geven voor dit EK.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
'lolligste' momenten waren het keer op keer netjes inleveren van de bal bij de tegenstander in de voeten waar alle tegendoelpunten en kansen uit bestonden.
Nu nog wat EK-wedstrijdjes kijken en dan weer lekker de voorbereiding van Feyenoord. Hopen dat Koeman aan z'n woord houdt mocht Van Marwijk ermee kappen en de KNVB interesse hebben.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
volgens mij werd hij hier geroemd om z'n balvastheid,

Een goalgetter meer niet.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
lolligeste momenten waren het netjes inleveren van de bal bij de tegenstander in de voeten waar alle tegendoelpunten en kansen uit bestonden.
Nu nog lekker wat EK-wedstrijdjes kijken en dan weer lekker de voorbereiding van Feyenoord.
Ja alleen eerste plek telt dit seizoen voor Feyenoord, gaat niet lukken. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Het is niet alleen Kroatië maar ook Servië, Wales en Schotland. Ploegen waar de Belgen gemakkelijk tegen kunnen verliezen..
Buiten Kroatië zijn er geen problemen volgens mij, daar ben ik 200% zeker van. Nu met Wilmots aan het roer zal deze ploeg goed draaien.
En zo niet, halen we Advocaat terug. 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Ja alleen eerste plek telt dit seizoen voor Feyenoord, gaat niet lukken. 
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ik zie niet in waarom het onder Wilmots plots wel zou lukken, maar goed. Het moet maar een keertje lukken zeker? 
Voor de Nederlanders: 15 augustus is een datum om naar uit te kijken: België - Nederland 
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Wat zijn de interne ruzies waar Robben over sprak? Heeft iemand daar meer over gelezen? Was het nu weer Van Persie die met medespelers (Robben) overhoop lag? ......
Sinds de jaren 90 zijn Nederland in de buitenland meer bekend voor "die interne ruzies" dan hun prestaties!
En nu zien ze het halen van de finale in de WK van 2010 als een fluke 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Dat bevestigt dan nogmaals wat wij allemaal al weten. Van de laatste drie wedstrijden op het EK, voetbalde hij twee keer als het wijf dat hij is.
Hoe noem je die spelertjes in het NL elftal dan?
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Toch ben ik benieuwd hoe hoog de score was geweest zonder Ronaldo. Ook gisteren had hij zelden oog voor medespelers. Ik denk dat Portugal gevaarlijker is zonder Ronaldo. Achterin stond het daar heel erg goed. Nauwelijks kansen weggegeven en de bal van v/d Vaart was erg mooi ingeschoten.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hoe noem je die spelertjes in het NL elftal dan?
Egotrippers. Zo is er voor iedereen wel een label.
Joy4ever
-
- 4633 berichten
- 1858 stemmen
Toch ben ik benieuwd hoe hoog de score was geweest zonder Ronaldo. Ook gisteren had hij zelden oog voor medespelers. Ik denk dat Portugal gevaarlijker is zonder Ronaldo.
Dan kunnen ze beter Nani aan de kant houden. Wat een overschatte speler is dat zeg.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Ik denk dat Portugal gevaarlijker is zonder Ronaldo.
.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Dan kunnen ze beter Nani aan de kant houden. Wat een overschatte speler is dat zeg.
Vond Nani gisteren juist ontzettend goed. Zelden balverlies, altijd dreiging en laten we eerlijk zijn dolde Willems simpelweg. Verder ook gewoon voor veel gevaar gezorgd. Voorzet op Ronaldo waar kopkans uitkwam, fantastische bal bij 2-1.
Had natuurlijk wel moeten scoren want die kans van twee meter mag hij natuurlijk nooit missen.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
. oh..wacht.
Selectief af gaan geven op (ex)Ajaciedjes
Je bent nog gefrustreerder dan ons. Heb niemand een bal vast zien kunnen houden. Dus waarom KJH daarop aanspreken terwijl iedereen een dikke onvoldoende scoort. Heeft hij trouwens wel eens de bal gehad?
Maar we zijn ook niet meer van jou gewend..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.