- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dank! Toch erg lekker zo'n overwinning, zeker na alle hoogmoed die de afgelopen tijd van alle kanten tevoorschijn kwam.
Je zal het wel even zwaar gehad hebben. Ik weet er alles van van twee jaar terug.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
En nu tegen de Tsjechen, toch wel een lekkere tegenstander. Portugal op dit niveau moet het redden.
CR7!!!

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En dan de halve finale, wie dat wint wint de finale ook.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Je zal het wel even zwaar gehad hebben. Ik weet er alles van van twee jaar terug.
Klopt. Heb me expres niet gemengd in alle discussies hier de laatste maanden. Valt niet tegen in te gaan, maar de wedstrijd heeft alles op zijn plek gezet. Een nog scherper Portugal had hier 5-1 gewonnen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
Jammer dat-ie nog 2x de paal raakte, maar wat was-ie weer goed he, ohohoh. Die aanname waarmee hij Van der Wiel passeerde, manmanman genieten 
Sowieso dat hele Portugal, fantastisch voetbal om je vingertjes bij af te likken.
Hoe weet jij dat nou ? Du hast doch sicher im ARD den Mannschaft angeglotzt? 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Klopt. Heb me expres niet gemengd in alle discussies hier de laatste maanden. Valt niet tegen in te gaan, maar de wedstrijd heeft alles op zijn plek gezet. Een nog scherper Portugal had hier 5-1 gewonnen.
Ik dacht al zoiets, zag je namelijk wel in andere topics. Erg verstandig, ik heb die discipline dan weer niet
.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
En net zoals we geen steekballen(buitenspelers worden niet gelanceerd) hadden is het grootste probleem van ons duidelijk te zien in de 2-1 van portugal. Een strakke voorzet vanaf rechts van een linkspoot...Robben had naar binnen gekapt en de kans verkloot. Die Portugees geeft een afgemeten voorzet op Ronaldo die hem er alleen maar hoeft in te lopen. Het kan zo simpel zijn allemaal...
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
Overigens vraag ik me nog steeds af hoe van Marwijk in godsnaam kan denken dat 6x 1300 km vliegen in 7 dagen goed kan zijn voor de conditie van de Nederlanders. Of dat het geen invloed heeft. Temperatuurverschil nog niet eens meegenomen. Ook nu was het weer over na 20 minuten....
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
Was dat het idee van Van Marwijk dan? Lijkt me dat daar andere mensen voor zijn.
Niet ideaal, verre van. Maar in Zuid Afrika hebben we toch ook heen en weer gependeld tussen Johannesburg en Kaapstad? Of was dat maar 1x? Vergeten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Blijft de doodsteek inderdaad. Al ligt dat echt niet aan v. Marwijk. Slecht georganiseerd van de KNVB. Terwijl je al de poulewedstrijden in hetzelfde stadion speelt
.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3289 stemmen
Nederland meest constante ploeg dit EK.
Gelukkig valt er met De Speld altijd weer te lachen.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10974 berichten
- 2799 stemmen
Nederland meest constante ploeg dit EK.
Gelukkig valt er met De Speld altijd weer te lachen.
constant waardeloos idd...
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
Blijft de doodsteek inderdaad. Al ligt dat echt niet aan v. Marwijk. Slecht georganiseerd van de KNVB. Terwijl je al de poulewedstrijden in hetzelfde stadion speelt
.
Ik denk wel dat zij hier inspraak in hebben hoor. Als zij fuck it zeggen.wij willen bij het stadion in de buurt trainen en niet aan 1300 km verderop dan zal de KNVB heus wel iets zoeken. Maar het is sowieso een kritiekloze selectie+staf dus die slikken het allemaal wel.
Mochizuki Rokuro
-
- 18943 berichten
- 16556 stemmen
Zo te horen (Sneijder, KNVB) blijft Van Marwijk wel, tenzij hij zelf opstapt.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Zo te horen (Sneijder, KNVB) blijft Van Marwijk wel, tenzij hij zelf opstapt.
Ik denk dat hij opstapt (Van Marwijk)
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Wat een heerlijk antwoord trouwens van Ronaldo op alle kritiek. Ontzettend flauw ook de filmpjes van de NOS die Ronaldo volledig belachelijk maakten. Een serieuze zender onwaardig. Mooi dat dat voorlopig van de baan is na deze geweldige wedstrijd van zijn kant en de 2 goals. Ha!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hoe weet jij dat nou ? Du hast doch sicher im ARD den Mannschaft angeglotzt?
In gezelschap de foebal gekeken dus da's schipperen. Grootste deel Por - Ned gezien want daar lag toch de spanning (tot aan de 2-1 toen wij zowaar nog moesten billenknijpen).
Maar goed, 9 puntjes en nu lekker tegen de Grieken, heerlijk toernooi tot dusverre 
starbright boy (moderator films)
-
- 22532 berichten
- 5176 stemmen
WK 1974: Finale
EK 1976: Beroerd (Na een nederlaag naar huis)
WK 1978: Finale
EK 1980: Beroerd (na eerste ronde eruit)
EK 1988: Kampioen
WK 1990: Beroerd (Ondanks 3x gelijk toch de tweede ronde gehaald, daar verlies)
WK 2010: Finale
EK 2012: Beroerd (3x verloren, naar huis)
Als we op een EK of WK de finale halen presteren we altijd beroerd in het toernooi erna.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wat een heerlijk antwoord trouwens van Ronaldo op alle kritiek. Ontzettend flauw ook de filmpjes van de NOS die Ronaldo volledig belachelijk maakten. Een serieuze zender onwaardig. Mooi dat dat voorlopig van de baan is na deze geweldige wedstrijd van zijn kant en de 2 goals. Ha!
Het was een schande bij de NOS de afgelopen dagen en weken, genant. Zelfs de normaal keurige Van Halst zakte finaal door het ijs door als analyse van Ronaldo niet verder te komen dan 'brrrr'. Maar CR7 heeft geantwoord als de absolute superster die hij is, fantastisch, wat gun ik hem dat. In principe had ik het vooraf leuker gevonden als Nederland met ons door was gegaan maar gaandeweg het toernooi is mijn antipathie alleen maar groter geworden, vooral ook door dat chagrijn van Van Marwijk.
De beste teams zijn door in deze poule, zoveel is duidelijk.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Het oude manco van Nederland heeft weer de kop opgestoken, spelers die zich groter achten dan de ploeg en daarom hun taken niet uit gaan voeren. De verdediging van Nederland noodzaakte twee controleurs maar na een onterecht verlies tegen Denemarken en een verwacht en terecht verlies tegen Duitsland werd de roep en noodzaak voor een wijziging te groot.
Van Marwijk boog/voldeed aan die roep maar het resultaat was werkelijk schikbarend. Portugal dat in 90 minuten meer kansen bijeen voetbalde dan Nederland in 2 kwalificaties heeft weggeven.
Van Marwijk heeft in de selectieprocedure fouten gemaakt en is niet in staat gebleken de 'grote jongens' voor een 2e keer mee te krijgen in zijn systeem waarin defensieve zekerheden noodzakelijk bleken. Hem rest niet anders dan het stokje over te geven, maar aan wie? Want zolang de nodige defensieve zekerheid niet van onderen doorkomt zal de noodzaak van de twee controleurs blijven bestaan, maar de vraag is of de pseudo-vedettes dat kunnen accepteren als dat hun eigen plaats kost.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
pf schrikbarend weer al dat amateuristische balverlies; bij Willems begint de tegentreffer plus dat de organisatie amper kan omschakelen, of zeg maar 'niet'. VdVaart (uiteraard een prachtgoal) wil een pirouette uitvoeren met drie man om zich heen en bam, 2-1, Huntelaar die de bal na de zoveelste keer verliest en het is een wonder dat het toen geen 3-1 werd.
Het is dat Stekelenburg een paar knappe ballen had anders was het een veel grotere (counter)afstraffing geworden.
Niet alleen de NOS, ook hier op MM zo vaak belachelijk gemaakt om z'n ijdelheid. Karma is a bitch..
nakada
-
- 2203 berichten
- 1681 stemmen
En omdat hij nu 2 keer gescoord heeft, betekend niet dat ie symphatieker geworden is. Zeker niet wat ons ( Nederlanders ) betreft.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
WK 1974: Finale
EK 1976: Beroerd (Na een nederlaag naar huis)
WK 1978: Finale
EK 1980: Beroerd (na eerste ronde eruit)
EK 1988: Kampioen
WK 1990: Beroerd (Ondanks 3x gelijk toch de tweede ronde gehaald, daar verlies)
WK 2010: Finale
EK 2012: Beroerd (3x verloren, naar huis)
Als we op een EK of WK de finale halen presteren we altijd beroerd in het toernooi erna.
Leuke feitjes! 
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
En omdat hij nu 2 keer gescoord heeft, betekend niet dat ie symphatieker geworden is. Zeker niet wat ons ( Nederlanders ) betreft.
Inderdaad, wat dat betreft merk je wel dat er Hollanders in dit topic zitten. Oppurtunisme ten top. Ronaldo mag zichzelf de mond snoeren omdat hij al die jaren heeft gefaald bij Portugal. Hij brengt nu eindelijk een beetje niveau wat hij wekelijks bij Madrid etaleert mee naar het Portugese elftal. Al heeft hij daar ook 2 volle wedstrijden voorafgaande niets tegenover gezet. En in al die duels daarvoor ook niet. Die kritiek ontstaat niet voor niets, het zijn in feite gewoon constateringen dat hij onder de maat presteert in het nationale elftal. Het is maar afwachten of hij dit door kan trekken, maar het moet mogelijk zijn met Tsjechië als tegenstander.
Over de NOS, tsjah...het is dat de wedstrijden erop zijn, maar zodra het afgelopen is zit ik meestal toch al op RTL4. Het mag misschien ordinair zijn, maar het is geen hypocriet en achterbaks zooitje als bij de NOS. Daar zitten hele slechte verliezers.
Niet alleen de NOS, ook hier op MM zo vaak belachelijk gemaakt om z'n ijdelheid. Karma is a bitch..
Overigens is die anti-Ronaldo hype niet iets van ons Nederlanders(alleen). Van over de hele wereld worden cynische plaatjes in elkaar geflanst en op het internet gezet. Het is gewoon het imago dat Ronaldo heeft. Heeft verder weinig met zijn fantastische voetballende kwaliteiten(die hij niet altijd etaleert buiten Madrid om) te maken.
Ik denk overigens dat de meesten er niet eens mee zitten dat hij ze heeft gemaakt, meer met het waardeloze Nederlands elftal. Dat is belangrijker namelijk. Ook zonder Ronaldo waren we de boot in gegaan. De assists op hem waren namelijk van nog hogere kwaliteiten.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Ik zie nu het interview met Van Bommel en vind hem tussen de zinnen door wel duidelijk dat er iets goed mis/anders is dan 2 jaar geleden. En gezien de standvastigheid van de bondscoach lijkt me niet dat hij veel veranderd is.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
In principe had ik het vooraf leuker gevonden als Nederland met ons door was gegaan maar gaandeweg het toernooi is mijn antipathie alleen maar groter geworden, vooral ook door dat chagrijn van Van Marwijk.
Euh...what the fuck...ONS??
Je maakt het nu wel erg bont haha. Je bent geen Duitser hoor..dat je ze steunt is natuurlijk iets wat je zelf mag weten verder...maar van ons kan je toch echt niet spreken. Of ben je in je hart nu ook een Duitser geworden sinds Ajax bij Milan uit won?(Buiten het voetbal om).
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
En dat was afgang nummer 3.
Wie wordt de nieuwe bondscoach?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
2 jaar geleden nog dikke hosanna en dan dit 2 jaar later. Er zit iets niet goed in die groep. van der Wiel gaf ook al zo'n cryptisch antwoord waarom hij niet lekker speelde. Het komt nog wel eens naar buiten. Te veel ego's, geen team, geen inzet en een laffe coach. Ook deze wedstrijd was eigenlijk weer schrikken wat er op het veld stond. Sneijder kon niks op links. Huntelaar en van Persie hadden er zo nog een wedstrijd achteraan kunnen spelen, want die heb ik werkelijk niet eens gezien. Nee Robben had op links gemoeten, Narsingh op rechts. Sneijder op zijn eigen plek. Boula op de plek van Vlaar of van der Wiel. Het was een zooitje ongeregeld. We hadden werkelijk niks te zoeken op dit toernooi. Het gevoel was er ook gewoon niet. Dat doodse stadion waar Nederland trainde, het doodse stadion in Oekraïne, het was het gewoon allemaal niet. Spelers allemaal een onvoldoende. Laat ze nu maar vakantie gaan vieren en eens goed gaan nadenken over hun schandelijke vertoning op dit EK. Begin opnieuw en gooi er een mannetje of 6 uit. Gewoon van vooraf aan beginnen, jong bloed en een nieuwe staf.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.