- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
galaxydriver32
-
- 1122 berichten
- 361 stemmen
als Duitsland wint van Denemarken en Nederland met 2 doelpunten verschil van Portugal dan is Nederland nog door maar de moffen hebben de noodzaak niet om te winnen van Denemarken
dankjewel Bert van LOSERwijk
nou ik ga die welverdiende film zien adieu 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3891 stemmen
Na de 2-1 twintig minuten lang niet in de buurt van Duits doel geweest. Misschien nog wel het meest pijnlijke deel van de avond.
happie
-
- 6257 berichten
- 426 stemmen
Slap spel, slecht jagen en te slordig. Kortom terechte uitslag.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Schade Holland alles ist vorbei, alles ist vorbei, alles ist vorbei! Auf wiedersehen 
Vooral ook 2 'controleurs' blijven opstellen, schitterend hoe ze Schweinie 2 assists gunden
We hadden er alleen wel een nulletje of 5 a 6 van moeten maken, had zeker gekund. Zelden zo'n makkelijk potje gespeeld, heerlijk. Nu ja met deze stand maken jullie ook nog een kansje om verder te bekeren. En ach, wij verslaan de Denen wel voor jullie.
Hoe dan ook, groeten uit de Viertelfinale
Jij kan toch moeilijk trots zijn op dat afwachtende counter voetbal wat tot de 2-0 leidde.....
Dat het NL11 daarna als een kaartenhuis (mentaal) in elkaar stortte was idd. niet best, maar had weinig met de controleurs te maken, het waren de verdedigers die vrije doorgang verschaften... En helaas hebben we daar geen beter alternatief. Hoewel Vlaar het nauwelijks slechter hadden kunnen doen..
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nou het werd in ieder geval duidelijk wat iedereen al zei, van Persie achter de Hunt, van der Vaart ipv Bommel en je hebt meteen meer voetbal. Huntelaar houdt ook beter een bal vast, waardoor het middenveld kan aansluiten. Start met dit elftal en speel alles of niks tegen Portugal.
1e kans van van Persie 1e helft had er wel weer in gemogen, maar goed hij gaat pas scoren wanneer hij op de 10 speelt. Kan het team niks kwalijk nemen vandaag, maar de coach des te meer. En Willems zien we na dit toernooi niet meer terug bij het Nederlands Elftal. Misschien over een jaar of 10 nog eens proberen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3891 stemmen
Tweede helft was toch geen spat beter? Onmacht tot en met en laatste twintig minuten de bal niet meer gehad. Nee vandaag bleek maar weer dat opstelling weinig uitmaakt, spelers zijn gewoon minder dan die van Duitsland
galaxydriver32
-
- 1122 berichten
- 361 stemmen
van Persie, Stekelenburg en Willems waren de enige die het goed deden
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik vind de spelers niet an sich minder, Nederland is alleen als team veel minder.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2416 stemmen
A.s. zondag Portugal - Nederland. 0 - 10
Gaan jullie nog maar even 3,5 uur verder discussiëren.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
van Persie, Stekelenburg en Willems waren de enige die het goed deden
Euhmmm?
Steek was de clown van het veld met vlagen. Die bal recht door het midden zat hij mee te rollebollen, op het laatst met Klose solliciteerde hij naar een blunder a la Cech. Paar goede reddingen, maar goed was hij verre van.
Over Willems zullen we het maar niet hebben 
Maar goed, op zijn leeftijd vergeef ik het hem. Paar maanden geleden speelde hij nog in de Jupiler League voor 2000 man.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Twee tegengoals, misschien een idee voor Bertje om Schaars als 3e controleur op te stellen?
Manmanman wat is dit Nederland een aanfluiting voor het EK. Ik noemde eerder Denemarken het slechtste team van het EK maar dit Oranje kan er ook wat van. Het antivoetbal dat 2 jaar terug al afgestraft had moeten worden loopt nu met het op handen zijnde ontslag van Bange Bert wel eindelijk ten einde, dat is het goede nieuws voor de Ollanders.
Knisper
-
- 13048 berichten
- 1282 stemmen
Referentie naar Tweede Wereldoorlog verwijderd.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Blijf er bij dat we het verliezen omdat we twee VM's hebben die hun werk niet doen. Ze geven verdedigend de Duitse spelmakers alle ruimte en aanvallend proberen ze de bal zo snel mogelijk bij Sneijder neer te leggen, wat niet lukt omdat de Duitse middenvelders wel hun taak uitvoeren. En als Sneijder de bal dan eens heeft doen ze niets om de aanval te ondersteunen, waardoor Van Persie moet terugzakken om de bal op te halen en je geen spits meer hebt.
Wat dan weer in hun voordeel spreekt was dat het met Van der Vaart niet veel beter was, al zag ik na de goal van Van Persie opeens wel genoeg druk, maar dat hielden ze niet lang vol. Schrikbarend hoe die Duitsers de laatste 10 minuten de bal konden laten rondgaan zonder dat ze een strobreed in de weg werd gelegd. Ik snap er niets van.
Bert, je hebt twee wedstrijden gezien dat het niet werkt zo. Bommel eruit, De Jong VM, Kuijt jagend rechts, Robben jagend links, Sneijder punt vooruit en Huntelaar naast Persie.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ach niks aan het handje. Duitsland wint van Denemarken en wij winnen van Portugal. Groeien in het toernooi heet dat.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ach niks aan het handje. Duitsland wint van Denemarken en wij winnen van Portugal. Groeien in het toernooi heet dat.
We waren vandaag slechter dan tegen Denemarken dus het is niet dat we beter worden ofzo. 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Na vanavond is het in ieder geval duidelijk dat Van der Vaart voor Van Bommel geen optie is, Van der Vaart is nu twee keer bijzonder slecht ingevallen.
Verder leek het wel of Nederland geen bal mocht afpakken vanavond, ze liepen alleen maar mee met de man in plaats van een verdedigende actie te maken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
That's the spirit!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zou het volgens Bertje trouwens aan de temperatuur of toch het gras liggen?
Mooie wissel trouwens Kuyt voor Robben, even nog een zekerheidje inbouwen 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Tjonge tjonge ik zag de opstelling en wist het al, we zouden gaan verliezen. Wat een angsthaas die Van Marwijk. Zelfs als je achter staat, zet je geen druk.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Tjonge tjonge ik zag de opstelling en wist het al, we zouden gaan verliezen. Wat een angsthaas die Van Marwijk. Zelfs als je achter staat, zet je geen druk.
Uhm, de tweede helft was met de opstelling die alle aanvallend gezindten wilden, en toen was het nog veel slechter. De chemie en mentaliteit was gewoon kut. De opstelling heeft daar niet mee te maken...
Behalve dan de verdediging, maar daar hebben we niks beters. En als de aanval het dan niet waar maakt, heb je een probleem.
maxcomthrilla
-
- 15581 berichten
- 2865 stemmen
Gvd, ophoepelen met Van Marwijk!
De verdediging is inderdaad niet sterk, maar NL kan zich qua middenveld/aanval wel meten met Spanje/Duitsland. Met zo `n ballenverdediging moet je gewoon zorgen dat je een doelpunt meer maakt dan je tegenstander. Slechts 1 goal in 180 minuten met zoveel kwaliteit voorin?
Ook de eerste 20 minuten vond ik al waardeloos. Er zat totaal geen idee achter. Ze speelden een paar keer helemaal terug naar de keeper, meer iets wat je verwacht als je na 90 minuten met 1-0 voorstaat. NL de laatste 20 minuten ook compleet machteloos, ze hebben sowieso weinig kansen gecreëerd. Verliezen oke, maar de manier waarop frustreert mij. Ze rennen constant achter de feiten aan. 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Nou het werd in ieder geval duidelijk wat iedereen al zei, van Persie achter de Hunt, van der Vaart ipv Bommel en je hebt meteen meer voetbal. Huntelaar houdt ook beter een bal vast, waardoor het middenveld kan aansluiten. Start met dit elftal en speel alles of niks tegen Portugal.
1e kans van van Persie 1e helft had er wel weer in gemogen, maar goed hij gaat pas scoren wanneer hij op de 10 speelt. Kan het team niks kwalijk nemen vandaag, maar de coach des te meer. En Willems zien we na dit toernooi niet meer terug bij het Nederlands Elftal. Misschien over een jaar of 10 nog eens proberen.
is Huntelaar amper gelukt in die 50 minuten, een bal vast houden, juist 1 van Van Persies kwaliteiten. Verder eens met je stuk. Die pass (potentiele assist) van Afellay achter Van Persie was tekenend voor deze wedstrijd, of die rare lage corner van Sneijder naar niemand. Terwijl het allemaal wel weer aardig begon, tot de tegengoal met dat verdedigingsduo, en alle vertrouwen is weer weg
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
De opstelling heeft daar niet mee te maken...
Nee die opstellinkjes van Bertje zijn top. Never change a winning team 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Uhm, de tweede helft was met de opstelling die alle aanvallend gezindten wilden, en toen was het nog veel slechter. De chemie en mentaliteit was gewoon kut. De opstelling heeft daar niet mee te maken....
toen stond je al met 0-2 achter, voetbalt toch wat anders. En de keuzes voor welke spelers op welke positie heeft natuurlijk wel te maken met onderlinge chemie
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik ben geen fan van Van Marwijk, maar dit is een beetje flauw. Op het moment dat de gehekelde controleurs eruit gingen toen werden we pas echt overlopen. Zo'n Van der Vaart valt me bijzonder tegen, dat kon echt niet wat die aan het doen was.
Onderhond
-
- 87646 berichten
- 12946 stemmen
Prachtige aanname van Gomez bij die eerste goal trouwens. Al kreeg hij natuurlijk wel alle ruimte voor z'n kunstje.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Prachtige aanname van Gomez bij die eerste goal trouwens. Al kreeg hij natuurlijk wel alle ruimte voor z'n kunstje.
SuperMario heeft weer eens alle critici de mond gesnoerd met 2 fantastische Tore. Schitterende aanname bij de eerste, prachtige uithaal bij de tweede. Twee keer ook kien vrijgespeeld door Schweini die vandaag groots was. Wat heb ik genoten van unsere Jungs, en van Jogi natuurlijk. Zonet weer dat moment bij VI met die ballenjongen, prachtig! Wat een verschil met het constante chagrijn uit het Oranje kamp. Al met al een heerlijk avondje.
starbright boy (moderator films)
-
- 22532 berichten
- 5176 stemmen
Respect voor Sneijder trouwens. Ga daar maar eens zitten.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
toen stond je al met 0-2 achter, voetbalt toch wat anders. En de keuzes voor welke spelers op welke positie heeft natuurlijk wel te maken met onderlinge chemie
Het ging verdedigend mis. Dus om nu te stellen dat je daar met een man minder had moeten staan gaat wat ver. Mathijsen en Heitinha en van Bommel stonden verdedigend te klooien. Dat had vdv echt niet voorkomen.... Het team is gewoon mentaal labiel en uit vorm.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4752 stemmen
Gomez deed inderdaad wat van hem verwacht wordt ja. Twee zeer mooie goals ook. Vind je verder niet dat ze Podolski eens mogen banken of tenminste wisselen voor een Reus of Götze ofzo?
Ik vind Podolski al 2 wedstrijden de minste bij Duitsland.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.