• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.961 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.343 acteurs
  • 199.649 gebruikers
  • 9.416.638 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Pijnlijk!

Het is wel duidelijk dat een controleur meer of minder geen reet uitmaakt. Ondanks dat je de eerste helft met 0-2 verliest en de tweede met 1-0 wint was de tweede helft toch een stuk kanslozer. Duitsers die op 50% gewoon het balletje in de ploeg houden en verzuimen om de afstraffing een stuk groter te maken.

Team valt in twee stukken uit elkaar. De zwakke verdediging die zijn eigen zwakheid ook onderkent en daardoor achteruitloopt en niet doordekt en een aanval die het verschil niet kan maken en niet mee terug verdedigt en uiteindelijk krijgt het middenveld de zwarte piet in de schoenen geschoven.

Maar goed, als je de verdediging nu tegen Portugal zover krijgt dat ze wel durven vooruit te verdedigen dan mag je wat mij betreft één controleur eruit halen en Huntelaar naast Van Persie zetten omdat je nou eenmaal geen andere keus meer hebt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

SuperMario heeft weer eens alle critici de mond gesnoerd met 2 fantastische Tore. Schitterende aanname bij de eerste, prachtige uithaal bij de tweede. Twee keer ook kien vrijgespeeld door Schweini die vandaag groots was. Wat heb ik genoten van unsere Jungs, en van Jogi natuurlijk. Zonet weer dat moment bij VI met die ballenjongen, prachtig! Wat een verschil met het constante chagrijn uit het Oranje kamp. Al met al een heerlijk avondje.

Tja, als je 2-0 voor staat ben je natuurlijk niet chagerijnig. Feit blijft dat hij met laf countervoetbal begon, maar dat zul jij nooit willen erkennen. Rete effectief overigens, net als Chelsea.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

Dit Duitsland met Chelsea vergelijken? Duitsland is gewoon een goed voetballende ploeg. Heeft niks te maken met het betonvoetbal van Chelsea. Ik zie trouwens liever het semi-countervoetbal van Duitsland van op het WK 2010 dan het balbezit-spel van tegen Portugal en vandaag in de 2e helft.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

otherfool schreef:

Zonet weer dat moment bij VI met die ballenjongen, prachtig! Wat een verschil met het constante chagrijn uit het Oranje kamp. Al met al een heerlijk avondje.

Mooi momentje idd. Sympathieke vent. Ik moet het morgen maar weer doen met onze zoutzak Del Bosque .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ow, ik ben ook voor verdedigen, maar dat semi aanvallen is wel van na de 1-0, daarvoor lieten ze zich volledig terugzakken. Iets waar Otherfool normaal gesproken geen goed woord voor over had. Pas na de 2-0 zakte Nederland volledig door het ijs. Mentaal was het dan ook niks, maar daar hadden gezien de reacties bijna alle Nederlanders last van dezer dage...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

Ik zag in het begin (voor de 0-1) vooral veel middenveld-spel met meer balbezit voor Nederland en enkele kansjes over en weer. Verder probeerde Duitsland ook gewoon mee te voetballen dus een vergelijking met het alleen-maar-verdedidgen-Chelsea vond ik wat vergezocht. Er is een verschil tussen countervoetbal en betonvoetbal.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Bwahaha de Mannschaft speelde als Chelsea En Nederland had weer 15 kansen zeker

Finisterra schreef:

Vind je verder niet dat ze Podolski eens mogen banken of tenminste wisselen voor een Reus of Götze ofzo?

Hmm het is waar dat Podolski ook vandaag weer onzichtbaar was. Toch zou ik hem niet laten banken, zoveel krediet heeft-ie nog wel bij mij. Maar een half uurtje Götze wordt misschien wel tijd.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Heeft iemand nig een leuke filmtip? Heb wat tijd over komende weken.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Het ging verdedigend mis. Dus om nu te stellen dat je daar met een man minder had moeten staan gaat wat ver. Mathijsen en Heitinha en van Bommel stonden verdedigend te klooien. Dat had vdv echt niet voorkomen.... Het team is gewoon mentaal labiel en uit vorm.

Klopt wel, alleen VdV zou ik er ook niet in willen. Stond vooraf aan het EK er al van verbaasd dat Afellay meeging met 72 speelminuten in de benen laat staan twee keer een basisplaats, een 18jarige back, de voorspelbare Robben op de rechterkant, niet Van Persie en Huntelaar een volledige kans geven, etc. Kan me voorstellen dat het de vorm dan geen goed doet

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Ik wist dat je het ging ontkennen, maar het is enkel dat nl11 niet zo dwingend speelde al Barca, anders hadden ze graag 90 minuten achterover gehangen wachtend op een uitbraak. Was Bertje maar niet zo oppertunistisch geweest, nu is hij in de pijlen van het countervoetbal gelopen. Ik ben er al tijden van overtuigd dat dat veel efficienter is. Je zag ook dat Nederland pas scoorde toen Duitsland vrijwel continue bslbezit had....

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ach ja je moet toch wat om een punt aan een kansloze nederlaag te lullen

Bertje heeft ook al last van hetzelfde delirium: de eerste 20 minuten waren fantastisch volgens het grijze muisje en in de tweede helft 'valt voor hetzelfde geld nog de 2-2'

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3289 stemmen

Zoals verwacht een nederlaag. Vreemd genoeg ben ik nog best positief voor het vervolg. Duitsland wint vast wel van Denemarken en met 2 doelpunten verschil van Portugal winnen is ook niet onmogelijk.

De tweede helft speelden ze overigens nog kutter maar ze hadden wel meer kansen. Met die opstelling tegen de Portugezen aub, ook al speelt Van der Vaart niet best.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

BoordAppel schreef:

Met die opstelling tegen de Portugezen aub, ook al speelt Van der Vaart niet best.

En dan ook Boulahrouz en Mathijssen op de backs en Vlaar in het centrum. Vd Wiel en Willems waren erg dramatisch. Kuyt op de plek van Bommel, Robben op links en Huntelaar en Van Persie in het centrum.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

'Ik ben er van overtuigd dat de Duitsers hun sportieve plicht niet vervullen'

Wat een kwal is die Van Gelder ook, na zijn eerdere walgelijke WOII-referenties. Eigenlijk zouden we voor straf inderdaad op het gelijkspelletje moeten spelen tegen de Denen.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Hmm het is waar dat Podolski ook vandaag weer onzichtbaar was. Toch zou ik hem niet laten banken, zoveel krediet heeft-ie nog wel bij mij. Maar een half uurtje Götze wordt misschien wel tijd.

Ik zeg Schürrle!

Wat een afgang vanavond. Die eerste goal was zo ontluisterend. Hoe kunnen we nou met 2 verd. mid. spelen en Schweini zoveel ruimte geven. Om te huilen zo slecht.

Eens met Timbo paar pagina's terug. Na de (overigens klasse) goal van Persie 20 minuten geen vuist kunnen maken was nog het meest pijnlijke.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Ik blijf me verbazen over alle blindheid bij iedereen. Elke idioot ziet toch wel dat de verdediging en verdedigende middenvelders HET enige probleem zijn . Iedereen maar bljjven lullen over de Hamster en v Persie er achter: maakt geen hol uit.

Met Cruijff en van Basten in de spits hadden we dit nog niet gewonnen.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

Exact.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

kos schreef:

Ik blijf me verbazen over alle blindheid bij iedereen. Elke idioot ziet toch wel dat de verdediging en verdedigende middenvelders HET enige probleem zijn

Nee een van problemen, wel grootste ja (en is tig keer genoemd hier).

Als je maar 1 keer scoort in twee wedstrijden is het falen van de verdediging meteen desastreus

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Hoogtepunten: SuperMario einz, Supermario zwei, Jogi en de ballenjongen

Löw pest ballenjongen - Video & audio - NOS EK 2012 Ik kan er 100 keer naar kijken

Dieptepunten: Elleboog Van Bommel, falende Ronaldo en Bertjes 'controleurs'

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Als bonus nog even de Bild-beoordelingen:

VAN DER WIEL: Totalausfall. So hätte jeder der Oranje-Fans auch auf rechts spielen können.

DE JONG: Unsichtbar. Keine Akzente. Holland spielte somit lange nur mit zehn Mann. Nicht präsent.

ROBBEN (bis 83.): Seine Bayern-Kollegen in der deutschen Abwehr kochten ihn schnell ab. Ein Flop.

En dan:

MARIO GOMEZ (bis 72.): Eiskalt vor dem Tor. Stark, wie er mit seiner ersten Chance gleich das 1:0 erzielte. Und noch stärker, wie er den Ball dann mit seiner zweiten echten Chance zum 2:0 reinhämmerte. Unser Tor-Gigant.

Met als kop Geil, Geiler, Gomez! Jaja het was me het avondje wel

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Godsamme, wat een afgang! Die Duitsers hebben ook altijd strontmazzel hé? wij de eerste kansen, maar zij scoren als eerste. En dan kun je het natuurlijk wel schudden tegen het team dat graag afwacht om te profiteren van foutjes. Gelukkig wisten de Duitsers na de 2-0 niet te profiteren van de ruimte en maakte Van Persie de niet meer verwachte 2-1, waardoor plaatsing voor de volgende ronde (in theorie) nog mogelijk is.

Hopelijk wordt er van Portugal gewonnen en verliest Denemarken van Duitsland, maar het lijkt er op dat de Oranje spelers snakken naar een lange vakantie.

Dit Nederlands elftal wordt door veel mensen ook behoorlijk overschat, mede door het halen van de finale van het WK, 2 jaar geleden, met heel veel mazzel.

De enige spelers die we nu hebben die ik goed zou willen noemen, zijn:

Robben, Van Persie, Huntelaar, Sneijder en Heitinga.

En dan nu aan de drank.

proost,

op een goed vervolg.

narva77 (crew films)

• 12743 berichten
  • 6545 stemmen

kos schreef:

Ik blijf me verbazen over alle blindheid bij iedereen. Elke idioot ziet toch wel dat de verdediging en verdedigende middenvelders HET enige probleem zijn . Iedereen maar bljjven lullen over de Hamster en v Persie er achter: maakt geen hol uit.

Met Cruijff en van Basten in de spits hadden we dit nog niet gewonnen.

Ben ik het gedeeltelijk wel mee eens ja.

De Duitsers hadden gewoon een geweldig middenveld, in tegenstelling tot Nederland.

Zonder een goed middenveld heb je al bij voorbaat verloren. Er lagen zeeën van ruimte in het midden, dat moet toch niet mogen zeg. Kansloos!

Verdediging blijft een probleem, maarja, de Duitsers waren zelf ook niet zo positief over hun eigen verdediging een tijdje terug...

Ik gun het de Denen nu wel, hebben gewoon lekker gespeeld tegen Portugal. Als Nederland dan toch niet doorgaat, mogen van mij Duitsland en Denemarken door. Alles beter dan Portugal!

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Wat een ellende zeg dit.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2553 stemmen

Uiteraard winnen de Duitsers. Dat hadden veel mensen al door, maar hoopten toch nog streng op Nederland. Ik had een '1 - 1' uitslag verwacht, omdat ik toch twijfelde maar dat mocht niet baten.

Maarja, als ze al met dezelfde stelling tegen Denemarken onderuit gingen en Marwijk zo eigenwijs is en een slechte stelling niet verandert, helpt dat niet echt mee tegen een (nog) betere land. En natuurlijk waren enkele spelers 'niet fit genoeg' om tegen Duitsland te spelen...

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Vooraf zag ik het somber in, maar nu, gek genoeg na 2 verliespartijen, gaan we het gewoon redden. 2-0 of 3-1 winnen van de Portugezen en we zijn er. ( )

Eerste 20 minuten waren alleraardigst - al lieten de Duitsers ons komen - en hadden we op 1-0 voor moeten komen.

Als we de 2-1 maken gaan we alsnog, zei ik, en daar geloof ik nog steeds in, al zou het een bizar scenario zijn.

Lesje in effectiviteit in de eerste helft. Weer in de 24e minuut. Daarna speelde Duitsland eventjes met ons. Tweede helft zag het er bij vlagen dreigend uit wat uiteindelijk een zeer gewenst doelpunt oplevert (Van Persie kan het pas als de druk er vanaf is).

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Ben ik met je eens. Als killer-spits is het een drama maar in de vrije rol doet ie het heel behoorlijk.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Inderdaad. Van Persie voetbalt goed, maar komt als pure spits tekort momenteel. Huntelaar doet het overigens niet beter (in de tijd die hij krijgt). Vandaag totaal onzichtbaar en tegen Denemarken ook een 100% kans gemist.

Tegen Portugal wel met beide spelers beginnen. Bommel op de bank!

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Portugal en Duitsland waren trouwens wel aan elkaar gewaagd de eerste wedstrijd, en Duitsland was veel beter dan ons dus om nu te denken dat we die Portugezen wel even oprollen...

Maar goed, de kans ligt er wel, het zou een schande zijn als ze er niet vol voor gaan.

Van Bommel... 2 jaar geleden nog ijzersterk tegen Japan, maar nu is hij niet meer top, misschien nog wel bruikbaar voor PSV, maar niet meer voor Oranje.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

otherfool schreef:

'Ik ben er van overtuigd dat de Duitsers hun sportieve plicht niet vervullen'

Wat een kwal is die Van Gelder ook, na zijn eerdere walgelijke WOII-referenties. Eigenlijk zouden we voor straf inderdaad op het gelijkspelletje moeten spelen tegen de Denen.

Wees eerlijk. De Duitsers zijn meer bezig met Holland dan met zichzelf. Dat heeft de Europese recordhouder toch niet nodig?

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Jimmiie schreef:

Portugal en Duitsland waren trouwens wel aan elkaar gewaagd de eerste wedstrijd, en Duitsland was veel beter dan ons dus om nu te denken dat we die Portugezen wel even oprollen...

Maar goed, de kans ligt er wel, het zou een schande zijn als ze er niet vol voor gaan.

Zegt helemaal niets. Zo was Nederland beter tegen Denemarken dan de Portugezen.

Maar goed, we winnen niet zomaar van Portugal natuurlijk. Daar is een goede opstelling voor nodig.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.