• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.954 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.341 acteurs
  • 199.649 gebruikers
  • 9.416.634 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Maar het zou fantastisch zijn als het lukt. Kun je gelijk wraak nemen op die Russen want die worden vast 1e in hun groep.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Als we t toch over spitsen moeten hebben. Van P deed het de eerste helft prima, was gevaarlijk en beweeglijk, paar goeie acties. Hamster zat zoals viel te verwachten compleet in de zak bij de verdedigers.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Overigens moet je deze wedstrijd een klein beetje in perspectief zien. Als de Duitsers de eerste pot hadden verloren en wij gewonnen had je echt een heel andere wedstrijd gezien. Maar ja.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Toch vind ik dat Van Persie die eerste bal gewoon weer had moeten maken. Lijkt wel alle rust te missen in de spits bij het NL elftal.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Ik denk zelfs dat Oranje een 3de nederlaag zal lijden. Ik zie niet goed in hoe Nederland in zijn 3de wedstrijd Portugal kan kloppen. Duitsland en Portugal gaan dan door. De Nederlanders hebben gespeeld zoals de Belgen en dan natuurlijk kan je niet winnen met slecht verdedigen en moeilijk een eerste doelpunt maken. De Belgen hebben ook ondervonden verleden jaar in de kwalificaties hoe moeilijk het is om de Duitsers te kloppen. Oh ja Boskamp vond ik wel leuk op Canvas in zijn oranje-shirt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

kos schreef:

Ik blijf me verbazen over alle blindheid bij iedereen. Elke idioot ziet toch wel dat de verdediging en verdedigende middenvelders HET enige probleem zijn . Iedereen maar bljjven lullen over de Hamster en v Persie er achter: maakt geen hol uit.

Met Cruijff en van Basten in de spits hadden we dit nog niet gewonnen.

Je blijft je verbazen idd. Dat heeft iedereen ook al een miljoen keer benoemd. Je zegt hier echt niets nieuws.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4111 stemmen

kos schreef:

Als we t toch over spitsen moeten hebben. Van P deed het de eerste helft prima, was gevaarlijk en beweeglijk, paar goeie acties. Hamster zat zoals viel te verwachten compleet in de zak bij de verdedigers.

Je doet het nooit prima als je 2 100% kansen mist en de wedstrijd daarvoor ook. (2e helft van achter de spits positie ging het zoals verwacht weer beter). Daarnaast vind ik zo'n omzetting tijdens de wedstrijd ook maar niks, tegen een goed elftal als Duitsland verneem je daar eigenlijk weinig van. Vooral ook omdat ons elftal eigenlijk uit twee delen bestaat, de voorste helft en de achterste helft. Van Bommel was echt weer om te janken zo slecht.

Overigens heeft Bertje wel weer keihard gefaald en zijn eigen ongelijk toegegeven aan het begin van de tweede helft. Wat een stront eigenwijze man is het toch. Zo heilig geloven in iets dat niet werkt. Dan is de grootste grap eigenlijk nog wat ik nu op nu.nl lees.

Van Marwijk wijt nederlaag aan matig verdedigen | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

“We geloofden echt in de zege of minimaal in een gelijkspel, maar we verdedigen gewoon matig. Er was ook te weinig dreiging vanaf de zijkanten”, meldde Van Marwijk tegen de NOS.

Lees ik nou echt dat hij vindt dat er te weinig dreiging van de zijkanten komt? Dit is echt de omgekeerde wereld. Ik ben er nu heilig van overtuigd dat het hele lievelingetjes verhaal inderdaad een broodje aap is. Hij heeft gewoon poep in zijn ogen en heeft er geen verstand van.

Beetje backs op de training op voorzetten laten trainen, why

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4111 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Wees eerlijk. De Duitsers zijn meer bezig met Holland dan met zichzelf. Dat heeft de Europese recordhouder toch niet nodig?

Dat is ook opvallend ja. Sinds wanneer voelen zij zich zo de calimero? Al gaat dit natuurlijk wel om BILD en dan heb je het ook over iets

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

Nou, goed zeg dat Mathijsen er weer bij was . Lekkere samenwerking ook met Heijtinga. Die is ook hopeloos uit vorm. En dan nog twee backs die er werkelijk niks van bakten. Voor Willems valt dan nog wel een excuus te verzinnen. En Van der Vaart mag nu helemaal niet meer zeiken omdat hij weer flut invalt. Gelukkig waren er nog wel wat lichtpuntjes met Stekelenburg, De Jong, Sneijder en Van Persie. Huntelaar viel ook wel goed in. Ik heb er op dit moment weinig vertrouwen in dat we het gaan redden. Laat Van Marwijk het elftal staan zoals we geëindigd zijn dan zouden we nog wel een kans maken. Maar dan wel iemand anders op de plek van Van der Vaart. En tja, eerlijk is eerlijk: wat een geweldige spits is Gomez. En ik ben blij dat hij zo ingetogen juicht .

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Ik ben het voor een groot deel met je eens Joy4ever maar ik vond Stekelenburg juist geen lichtpuntje. Hij keepte vrij matig bij het tweede doelpunt en zo waren er wel meerdere momenten waar hij niet top keepte..

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Joy4ever schreef:

Nou, goed zeg dat Mathijsen er weer bij was . Lekkere samenwerking ook met Heijtinga. Die is ook hopeloos uit vorm. En dan nog twee backs die er werkelijk niks van bakten. Voor Willems valt dan nog wel een excuus te verzinnen. En Van der Vaart mag nu helemaal niet meer zeiken omdat hij weer flut invalt. Gelukkig waren er nog wel wat lichtpuntjes met Stekelenburg, De Jong, Sneijder en Van Persie. Huntelaar viel ook wel goed in. Ik heb er op dit moment weinig vertrouwen in dat we het gaan redden. Laat Van Marwijk het elftal staan zoals we geëindigd zijn dan zouden we nog wel een kans maken. Maar dan wel iemand anders op de plek van Van der Vaart. En tja, eerlijk is eerlijk: wat een geweldige spits is Gomez. En ik ben blij dat hij zo ingetogen juicht .

Volges mij maakt het geen donder uit wie Van Marwijk opstelt. Er zijn er te veel hopeloos uit vorm en het team is mentaal gewoon enorm zwak. Enkel met veel geluk kunnen ze nog door, maar dat hebben we ook niet. En inderdaad Gomez juicht erg mooi.

schram101

• 16699 berichten
  • 2308 stemmen

Tja, zuur natuurlijk, maar de nederlaag tegen de Denen was vele malen pijnlijker. Al is dit wel heel klote. En ja, er is nog een kans op papier maar ik geloof nooit (zoals we eigenlijk zaterdag al wisten) dat we dat gaan redden. Daarnaast zou het ook heel, heel onverdiend zijn.

Vrijwel alles en iedereen was belabberd gisteren. Totaal geen beleving, totaal geen strijd.

0,5*

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4111 stemmen

Dat hij zo ingetogen juicht vind ik juist een behoorlijke belediging. Alsof hij het zielig vindt dat hij ons "afmaakt". Hoe erg kan je gekleineerd worden?

Je moet juist oprecht blij zijn met goals denk ik dan...

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

MatthijsGr00t schreef:

Hij keepte vrij matig bij het tweede doelpunt en zo waren er wel meerdere momenten waar hij niet top keepte..

Die tweede van Gomez had ie moeten hebben ja. Maar hij heeft ook een paar geweldige reddingen verricht.

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Die tweede van Gomez had ie moeten hebben ja. Maar hij heeft ook een paar geweldige reddingen verricht.

Dat klopt. Bij onder andere de kopbal van Badstuber zat hij er goed bij. Maar daarentegen keepte hij in de tweede helft bij dat schot van Hummels weer erg matig. Zo'n bal moet je gewoon vasthouden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat was gewoon goed gekeept, alleen bij die tweede goal kan je hem enigzins wat verwijten.

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Dat eerste schot vanaf de 16 meter lijn, die moet hij toch gewoon vastpakken..?

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Los van alle tactische keuzes en de selectiepolitiek van Van Marwijk miste ik bij de Nederlanders voornamelijk mentaliteit. Het was schrijnend om zien hoe makkelijk de Duitsers de wedstrijd konden uitspelen na de aansluitingstreffer van NL. Totaal geen druk of strijdlust bij NL. Toen Sneijder na afloop gevraagd werd of iedereen wel alles gegeven had zei die eerst droogweg 'nee'. Nadien herpakte hij zich wel (ik kan m'n knieën niet meer buigen) maar vond dat wel veelzeggend...

Maakt niet veel uit wie je tegen Portugal erin gooit, mentaliteit moet anders.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat is het grote probleem, in ieder geval door gaan selecteren en de helft niet meer selecteren. Tijd voor een jongere lichting.

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Inderdaad mee eens. Er was nauwelijks strijd en inzet. Waren er wel gele kaarten? Volgens mij, zo uit mn hoofd, niet. Nou dat zegt ook wel wat..

Vanaf het begin was het echte geloof er niet. Tegen Portugal moet dat compleet anders en dan zie ik een overwinning nog steeds wel zitten

Spetie

• 38871 berichten
  • 8316 stemmen

De Jong en Willems hadden sowieso geel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

MatthijsGr00t schreef:

Dat eerste schot vanaf de 16 meter lijn, die moet hij toch gewoon vastpakken..?

Die had ie klemvast mogen hebben maar hij had 'm. Hoe ie het doet maakt niet uit. Al vind ik het wel een brug te ver te stellen dat ie niet goed keepte.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Enige die echt te oud is, is Van Bommel (en Mathijssen) en die zal wel niet meer spelen. Rest kan nog prima 2 jaar mee, maar het doorslenteren moet wel vast plaatsvinden, dus Bouma en Kuyt moeten plaats maken, voor de volgende lichting.

Verder was het inderdaad vooral een mentaal probleem. We mogen blij zijn met de 2-1, had ook zo 4-0 kunnen worden als de Duitsers wat hadden doorgedrukt.

Maar qua samenstelling moet er wel wat veranderen, het ontbrak volledig aan elke vorm van synergie. Zie die ook niet meer terug komen dit toernooi, al heeft Nederland wel vaker op de rand van uitschakeling gestaan...

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Die had ie klemvast mogen hebben maar hij had 'm. Hoe ie het doet maakt niet uit. Al vind ik het wel een brug te ver te stellen dat ie niet goed keepte.

Omdat hij die bal niet klemvast had gaf hij Hummels nog een kans om het eens te proberen. Hij keepte niet slecht nee, dat gaat mij ook te ver maar hij is niet de keeper die hij in Zuid-Afrika was. Daar heersde hij in het 5-meter gebied en dit toernooi straalt hij dat niet uit. Hij komt op mij over als een onzekere onervaren keeper.. en van Stekelenburg mogen we ondertussen meer verwachten

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Oei!

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Dat hij zo ingetogen juicht vind ik juist een behoorlijke belediging. Alsof hij het zielig vindt dat hij ons "afmaakt". Hoe erg kan je gekleineerd worden?

Je moet juist oprecht blij zijn met goals denk ik dan...

Dat is inderdaad exact wat het doet, daarom vind ik het mooi. Vele malen beter dan zo'n idioot uitbundig dansje. Zo doe je je tegenstander pas echt pijn.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8316 stemmen

Reinbo schreef:

Rest kan nog prima 2 jaar mee, maar het doorslenteren moet wel vast plaatsvinden.

Ja, nog meer slenteren.

Mochizuki Rokuro

• 18943 berichten
  • 16556 stemmen

Reinbo schreef:

We mogen blij zijn met de 2-1, had ook zo 4-0 kunnen worden als de Duitsers wat hadden doorgedrukt.

Dat had voor het vervolg niks uitgemaakt (technisch gezien, wel qua aanzien) al hadden we met 17-0 verloren. Als DK, Por en NL met 3 punten eindigen zondag dan telt het onderling resultaat en wordt alles tegen Duitsland weggestreept als ik het goed begrepen heb. Daarom volstaat winnen met 2 (of meer) goals verschil wél en met 1 verschil niet (Portugal heeft dan meer doelpunten gemaakt dan wij).

Vertrekpunt is de virtuele stand van nu (die alleen van belang als Duitsland van Denemarken wint):

1. Portugal 1 wedstrijd 3 punten (doelsaldo 3-2)

2. Denemarken 2 wedstrijden 3 punten (doelsaldo 3-3)

3. Nederland 1 wedstrijd 0 punten (doelsaldo 0-1)

Eerst telt doelsaldo, bij gelijk doelsaldo tellen de gescoorde goals en dan pas FIFA-ranking.

mrwhite

• 1521 berichten
  • 3499 stemmen

Ik vind het vreemd dat veel mensen hier kritiek hebben op Stekelenburg hij kiepte een goeie wedstrijd en hield Duitsland een paar keer van een doelpunt. Eigenlijk waren beide doelmannen goed.

En die Willems is een zeer goeie speler ! Dat zou wel eens een grote kunnen worden.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Quido schreef:

Toch vind ik dat Van Persie die eerste bal gewoon weer had moeten maken. Lijkt wel alle rust te missen in de spits bij het NL elftal.

Klopt. Hij had beter moeten timen. Doordat hij slecht timede moest hij zich meer strekken waardoor het veel te lastig werd.

rep_robert schreef:

Je doet het nooit prima als je 2 100% kansen mist.

2 100% kansen?? Je wilt toch niet zeggen dat die tweede kans een 100% kans was?

schram101 schreef:

Tja, zuur natuurlijk, maar de nederlaag tegen de Denen was vele malen pijnlijker.

Ik vond het gisterenavond een stuk pijnlijker. Tegen Denemarken hadden we nog vrij veel pech, tegen Duitsland werd je het tweede deel van de 1e helft weggetikt.

Robben heeft overigens de laatste maanden geen goede wedstrijd meer gespeeld. Totaal geen overtuiging in zijn acties. Hij denkt vast "shit, ze weten toch wat ik ga doen."

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.