• 16.427 nieuwsartikelen
  • 180.214 films
  • 12.397 series
  • 34.340 seizoenen
  • 651.689 acteurs
  • 199.719 gebruikers
  • 9.421.698 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Finisterra schreef:

Ik schat Engeland ook hoog in als kanshebber om de EK-flop te worden trouwens.

Die eer is gisteren al behaald in Charkov.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4756 stemmen

Vond dat prima gedaan van Torres. Meegeven was moeilijk op dat moment. Alleen mislukte de lob net. De Belgische commentator had ook geen goed woord over voor Torres. Een beetje onterecht vind ik.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4756 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Die eer is gisteren al behaald in Charkov.

Mja, in groep B gaat er sowieso een grote naam uit dus die groep tel ik even niet mee. Bij de prono gokte ik op Italië maar vond ze beter dan gedacht. 2 jaar geleden liet ik Frankrijk sneuvelen ten voordele van Mexico. Dat pakte wel goed uit. Denk dat Frankrijk wel eens de verrassing kan worden op dit EK.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Mooi potje, Italie verrassend sterk. Beiden konden winnen, Spanje had wel beter spel en meer kansen. Storend was wel dat Spanje dezelfde fout maakte die Oranje ook maakte. Spelen zonder echte spits. Leuk getik, maar voorin stond er bijna nooit iemand.

Verder, Torres en Balotelli Falers voor de goal.

BB_Shields

• 32 berichten
  • 11 stemmen

Reinbo schreef:

Wat een vervelende wedstrijd. Vooral ook omdat ik het liefst beide zie verliezen. 

Precies zoals ik het zie eigenlijk, ha

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Finisterra schreef:

Verdomme, slechte uitslag voor Kroatië. Waarom begint Spanje trouwens zonder spits? Heb alleen de 2e helft gezien maar toch genoten van het lekker getik van Spanje maar qua effectiviteit lijden ze toch wat aan het Barca-syndroom. Italië trouwens beter dan verwacht. Ik gokte dat zij de grote naam zou zijn die zou sneuvelen in de 1e ronde maar met dit gelijkspel op zak, zie ik ze wel doorstoten.

Ik schat Engeland ook hoog in als kanshebber om de EK-flop te worden trouwens.

Hier verlies ik Del Bosque ook een beetje. Ook al scoort Cesc, je verliest hierdoor wel wat diepte. Ik zal Llorente starten, kan de bal goed vasthouden, kop sterk en voetballend ook zeer degelijk. Krijg je idd een beetje dat Barca syndroom, maar dan zonder Messi.

Italie weet ik niet, tegen een voetballende tegenstander deden ze het prima maar ben benieuwd hoe ze het doen als ze het spel moeten maken.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Redlop schreef:

Rene van der Gijp over Jeremain Lens: "wat kan je nog meer van een buitenspeler verwachten?"

Maarreh Lens had dus geen actie in huis...

KLIK

Ben jij vader Lens ofzo? Je draaft wel een beetje door met al je Lens berichten.

Joy4ever

• 4635 berichten
  • 1861 stemmen

Naomi Watts schreef:

Italie weet ik niet, tegen een voetballende tegenstander deden ze het prima maar ben benieuwd hoe ze het doen als ze het spel moeten maken.

Mwah, er zit behoorlijk wat voetbal in dit Italië. Kroatië is ook een voetballende tegenstander, hoewel Italië het bijna traditioneel moeilijk heeft tegen de Balkanlanden.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4756 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Hier verlies ik Del Bosque ook een beetje. Ook al scoort Cesc, je verliest hierdoor wel wat diepte. Ik zal Llorente starten, kan de bal goed vasthouden, kop sterk en voetballend ook zeer degelijk. Krijg je idd een beetje dat Barca syndroom, maar dan zonder Messi.

Mja, vraag me af of Italië wel het spel moet maken tegen een ploeg als Kroatië. Die hebben genoeg talent om dat zelf te doen. Verwacht dadelijk wel een zware wedstrijd tegen een altijd moeilijk te bekampen team als Ierland.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Mwah, er zit behoorlijk wat voetbal in dit Italië. Kroatië is ook een voetballende tegenstander, hoewel Italië het bijna traditioneel moeilijk heeft tegen de Balkanlanden.

Italie lijkt me meer een reactieploeg. Sterk op de counter, spelend op balbezit achterin. Denk niet dat ze erg goed zijn in zelf het spel maken.

Maar Italie maakte een goede indruk, dus gefeliciteerd.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

@A&L

Ik reageer op de stelling dat Lens geen actie in huis heeft. Een enorme gemiste kans als ik dan Robben op rechts zie prutsen. Na woensdag kunnen ze daardoor alweer naar huis, vandaar dus.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik ze niet goed ken. Al kreeg ik dit idee een beetje, puur op basis van deze wedstrijd overigens. Leek mij ook - net als A&L - meer een ractie voetbal ploeg.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Redlop schreef:

@A&L

Ik reageer op de stelling dat Lens geen actie in huis heeft. Een enorme gemiste kans als ik dan Robben op rechts zie prutsen. Na woensdag kunnen ze daardoor alweer naar huis, vandaar dus.

Lens maakt natuurlijk niet het verschil in Oranje. En je slaat echt door met Lens en acties maken. Dat heeft ie de laatste 2 seizoenen dan vrij vaak goed verborgen gehouden.

Joy4ever

• 4635 berichten
  • 1861 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Mooi potje, Italie verrassend sterk.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Verder, Torres en Balotelli Falers voor de goal.

Balo was het niet eens met zijn wissel, wat een mannetje. Wat moet je nou met zo een gozer?

Joy4ever

• 4635 berichten
  • 1861 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar Italie maakte een goede indruk, dus gefeliciteerd.

Vind ik sportief van je. Grazie .

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Lens maakt natuurlijk niet het verschil in Oranje.

We zullen het nooit weten want van Marwijk selecteert liever Kuyt en De Jong (want we hebben niet genoeg centrale aanvallers). Maar vooraf had ook niemand gedacht dat Krohn Delhi met een individuele actie de wedstrijd zou beslissen. Krohn Delhi maakt dus wel het verschil...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik geef mijn ongelijk wel toe als dat zo is hoor. Alleen heb ik het bijna nooit

Vond Pirlo overigens overtuigend, leuk dat ie het nog steeds kan.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

We zullen het nooit weten want van Marwijk selecteert liever Kuyt en De Jong (want we hebben niet genoeg centrale aanvallers). Maar vooraf had ook niemand gedacht dat Krohn Delhi met een individuele actie de wedstrijd zou beslissen. Krohn Delhi maakt dus wel het verschil...

We hebben ook Narsingh nog. En met oa Robben en Afellay hebben we wel spelers met een actie. Lens een aardige Eredivisie speler, meer niet. Denk niet dat er meer dan 10 mensen in Nederland zijn die Lens missen deze zomer.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

"Ik blijf hoe dan ook nog een jaar bij Ajax"

Christian Eriksen is van plan om volgend seizoen bij Ajax te blijven. Ook wanneer hij op het EK goed speelt en daarmee de aandacht van Europese topclubs trekt...

http://www.goal.com/nl/news...

EK kan me niet snel genoeg afgelopen zijn! Blij dat deze verstandige jongen kiest voor carriere, ipv. het grote geld!

Joy4ever

• 4635 berichten
  • 1861 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vond Pirlo overigens overtuigend, leuk dat ie het nog steeds kan.

David Endt beschreef Pirlo ten tijde van het WK van 2010 als een schilder die met prachtige penseelstreken de ballen plaatst waar hij ze wil hebben. Vanavond de beste man aan Italiaanse kant. Mooie confrontaties op het middenveld met Xavi. Maar beste man van het veld was imho toch Iniesta.

Op naar Kroatië - Ierland. Op eindrondes volg ik Kroatië ook met meer dan gemiddelde aandacht. Vaak mooie spelers, veel temperament. Ierland altijd zeer sympathiek. Ik heb er zin in .

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

We hebben ook Narsingh nog.

Een mindere speler dan Lens waarvan het maar de vraag is of hij een niveau hoger dan Heerenveen aan kan.

Ajax&Litmanen1 schreef:

En met oa Robben en Afellay hebben we wel spelers met een actie.

Tegen Denemarken beiden goed voor 0 bruikbare voorzetten en 0 individuele acties die leidden tot een goal.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Lens een aardige Eredivisie speler, meer niet. Denk niet dat er meer dan 10 mensen in Nederland zijn die Lens missen deze zomer.

Onder die 10 mensen ook Jan van Halst die als enige analyticus zei dat hij altijd Lens had meegenomen om de ruimtes aan de rechterkant te benutten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Alsof Lens het verschil zou moeten maken...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Over spitsen zullen we het hier wel nooit eens worden. Vond Torres juist uitstekend invallen en liet meteen zien dat hij vanaf begin had moeten spelen. Spanje had met Torres veel meer dreiging, diepgang en kansen. Dat hij die lob er niet inschopt. Het zij zo. Wordt hier sowieso ook wel gedaan alsof een kans missen onvoorstelbaar en eigenlijk nauwelijks mogelijk is.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

Alsof Lens het verschil zou moeten maken...

Inderdaad, dit is me ook geen discussie waard. Dat is hetzelfde als roepen dat we verloren hebben omdat Buttner niet meegenomen is. Of Maduro. Of....

Lens is een modaal voetballertje, niks bijzonders.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Eens timbo. Enorm veel diepte en snelheid opeens, en opeens kon je de bal ook gewoon diep geven waar Fernando gelijk op Buffon af kon. Van mij mag ie starten, vond 'm ook meer dan prima.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Hij viel ook wel aardig in, maar miste wel 2 enorme kansen. Ook die eerste, met Buffon die hem te snel af was. Die moet je stiften. En bij die 2e kans plaatste hij wel een erg nonchalante stift.

Joy4ever

• 4635 berichten
  • 1861 stemmen

Naomi Watts schreef:

Eens timbo. Enorm veel diepte en snelheid opeens, en opeens kon je de bal ook gewoon diep geven waar Fernando gelijk op Buffon af kon. Van mij mag ie starten, vond 'm ook meer dan prima.

Das dan wel weer het voordeel dat jullie de tweede pot tegen Ierland moeten ballen. Prima gelegenheid om te starten met Torres. Dan is het aan hem zijn kans te pakken.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Phoenix schreef:

Grote boosdoeners zijn voor mij toch Van Bommel en De Jong, die in plaats van op het middenveld gewoon 2 meter voor het verdedigende blok rondslenterden.

Dat doen ze altijd, orders van de coach. Doorjagen maar ook beweging in een tegenaanval is verboden want dan kunnen ze uit positie gaan lopen (stel je voor). Met 2 van die statische afbraakvoetballers valt sowieso niet te spelen.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

Een mindere speler dan Lens waarvan het maar de vraag is of hij een niveau hoger dan Heerenveen aan kan.

(quote)

Tegen Denemarken beiden goed voor 0 bruikbare voorzetten en 0 individuele acties die leidden tot een goal.

Leg de assists van Narsing tegen die van Lens...

Lens past trouwens ook niet in een 4-3-3 of 4-2-3-1 systeem.

Lens is een leuke counter speler in een 4-4-2 systeem dan kan hij rennen en draven.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts schreef:

Torres niet scherp maar dat is 'm vergeven. Voetballend brengt ie genoeg. Niet minder dan Van Persie.

Voetballend voorlopig wel.

Torres leed veel balverlies. Knap gevoetbald bij die enorme kans. Maar die had Van Persie ook niet gemaakt. Wel afgelegd, denk ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.