• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.250 films
  • 12.400 series
  • 34.347 seizoenen
  • 651.786 acteurs
  • 199.760 gebruikers
  • 9.423.483 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Grote boosdoeners zijn voor mij toch Van Bommel en De Jong, die in plaats van op het middenveld gewoon 2 meter voor het verdedigende blok rondslenterden. Zijn er voorin vier aan het jagen en dan kunnen die Denen met een 1-2-tje zo het hele middenveld oversteken.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dat kan je niet menen.

?

Ik zeg dat vd Wiel waardeloos was. Wat is daar vreemd aan?

Ah, je wist je berichtje al zie ik.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Almighty schreef:

De gedachte erachter is goed, maar wij hebben op de flanken twee ego's lopen die alleen maar voor hun eigen actie gaan, namelijk Affelay en Robben. Daardoor wordt het aanvalsspel zo vertraagd, want de eerste 20 seconden kijken ze of er mogelijkheden liggen voor henzelf en daarna gaan ze pas kijken wie er vrij staat. Ookal zakt v. Persie weg, niemand die duikt in de spits, Robben niet, Affelay niet, Sneijder niet en de twee controleurs al helemaal niet.

Maar dan heeft het geen zin om in de spits te blijven staan, maar moet je iets aan de flankspelers doen.

Overigens werden er met dit systeem 5 100% kansen gecreëerd en + nog een stuk of 5 mogelijkheden.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Overigens werd er met dit systeem 5 100% kansen gecreëerd en + nog een stuk of 5 mogelijkheden.

Inderdaad. Geen enkele reden voor Bert om iets te veranderen voor de komende 2 wedstrijden.

Was te krankzinnig voor woorden eigenlijk, dit had het 2/3 nulletje moeten worden waar iedereen vanuit ging. Ik hield het niet meer, stekeblinde honden!

De Duitsers pakken we overigens, dat zag er niet uit.

maxcomthrilla

• 15581 berichten
  • 2865 stemmen

Ik hoop echt dat Narsingh woensdag i.p.v. egoïstische Robben speelt en als het Arjen dan niet zint krijgt hij naast De Bild en de Bayern Munchen supporters lekker de hele natie over zich heen.

Mijn opstelling:

Van Persie Huntelaar Narsingh

Affelay Sneijder Strootman

Willems Matthijsen Heitinga Boulahrouz

----------------Stekelenburg-------------------

Gepasseerd: Robben, V.D. Wiel, Van Bommel & De Jong.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Vind sowieso elke wedstrijd van het EK (op Rusland na) tot nu toe van een vrij matig niveau. Hopelijk kunnen Spanje en Italie dat vanavond veranderen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ik zou zo spelen:

----------------- Stekelenburg ---------------------

V/d Wiel ----- Heitinga ---- Vlaar ---- Willems

------------- Sneijder ----- Bommel --------------

--------------------- Van Persie ----------------------

Afellay ------------------------------------- Robben

--------------------- Huntelaar -------------------------

Krijg je misschien 1 of 2 doelpuntjes tegen, maar moeten we er "gewoon" eentje meer scoren.

Voorin kan er zo nu en dan nog gerouleerd worden.

Zo hoef je Van Persie niet te passeren (wat je nooit kunt doen), gaat de druk bij hem wat weg, omdat hij ze niet per se hoeft te maken en kan de hongerige Huntelaar zijn slag slaan.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

jordandejong schreef:

Vind sowieso elke wedstrijd van het EK (op Rusland na) tot nu toe van een vrij matig niveau. Hopelijk kunnen Spanje en Italie dat vanavond veranderen.

Eerste drie wedstrijden waren vermakelijk, waarbij enkel Rusland goed voetbalde en Nederland het goed deed in de eerste 20 minuten.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Denemarken heeft al twee keer gewonnen van Portugal in de kwalificatie, dus die verwachting is enigszins ongegrond.

Is niet waar, in Portugal werd het 3-1 voor de Portugezen en in Denemarken 2-1 voor de Denen. Dus dat is gewoon mogelijk.

timbo_ schreef:

(quote)

Wat hebben de keuze tussen een nummer 10 en een linksback/linker centrale verdediger met elkaar te maken?

Als je nou eens de post waar ik op had gereageerd leest, begrijp je misschien wat ik bedoel. Veel succes met begrijpend lezen!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Van Persie is helemaal niet intelligent genoeg om de 10 te zijn. We moeten eens gaan accepteren dat ie vanaf 2005-nu niks laat zien voor ons. Het is een 2e Seedorf, tijd dat ie gaat banken.

Overigens mag vd Wiel ook wel eens na gaan denken over wat ie gister liet zien (krijg ik nog antwoord overigens Nicolage Rico?), anders kan je nog aan Boulahrouz denken.

In jouw ploeg die je nu post zou ik vd Vaart inbrengen en van Persie eruit halen. En dan vd Vaart en Sneijder van plek ruilen.

martijn011

• 2034 berichten
  • 1309 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik zou zo spelen:

----------------- Stekelenburg ---------------------

V/d Wiel ----- Heitinga ---- Vlaar ---- Willems

------------- Sneijder ----- Bommel --------------

--------------------- Van Persie ----------------------

Afellay ------------------------------------- Robben

Krijg je misschien 1 of 2 doelpuntjes tegen, maar moeten we er "gewoon" eentje meer scoren.

Prima opstelling. Zo zou ik het ook doen. Ben alleen bang dat Bertje dat niet gaat doen..

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Eerste drie wedstrijden waren vermakelijk, waarbij enkel Rusland goed voetbalde en Nederland het goed deed in de eerste 20 minuten.

Vermakelijk inderdaad maar ik had het niveau van de ploegen toch wel wat hoger verwacht. Hopelijk maakt Spanje-Italie vanavond de verwachtingen waar want bij Duitsland-Portugal ben ik gisteren letterlijk een paar keer weg gezakt. Overigens denk ik dat Ierland-Kroatie vanavond ook wel leuk wordt.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Alleen Denemarken viel voetballend echt tegen en Duitsland en Portugal zullen in het toernooi moeten groeien.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Oja, mocht ik gefrustreerd klinken...ik ben het nog steeds. Als je nou heel kut als gespeeld en geen kans had gehad, dan was het sneller te accepteren. Maar als het gister 5-1 was geworden voor Oranje dan had geen Deen mogen klagen. De zuurheidsgraad is hoog.

Enige plusje, ben blij dat de Denen het deden en niet Portugal of Duitsland op deze manier bij ons. Gun Denemarken hun succes nog wel, leuk land met leuke mensen. Die selectie is ook wel sympathiek.

Quido

• 14649 berichten
  • 6115 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Van Persie kreeg één kans die absoluut had moeten zitten (de foute aanname). En nog een paar mogelijkheden, waarbij je of geluk mee moet hebben, of hem uitzonderlijk goed moet raken.

Ik heb drie honderd procent kansen geteld. De eerste was dat schot in de eerste 10 minuten van een meter of 14 (net naast). De tweede die ie zelf vakkundig verprutst doordat ie stijf links is (aannemen met rechts is kennelijk te moeilijk voor deze wereldspeler). En de derde waar ie faliekant over de bal maait, terwijl ie hem, als ie hem aanneemt, gewoon net als Kron Dehli erin kan schuiven.

En dan faal je als spits gewoon hard. Ook al speel je voetballend aardig mee.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Van Persie is helemaal niet intelligent genoeg om de 10 te zijn.

Eén van de intelligentste spelers van Oranje.

We moeten eens gaan accepteren dat ie vanaf 2005-nu niks laat zien voor ons. Het is een 2e Seedorf, tijd dat ie gaat banken.

Voetballend was Van Persie goed gisteren (eerste helft). Kopt of schiet Sneijder die bal erin (wat had gemoeten) dan zou iedereen lovend over Van Persie zijn geweest. Als spits bracht hij wel veel te weinig. Op 10 zetten dus (al kan hij het natuurlijk wel als spits, maar hij kan de druk blijkbaar niet aan).

Overigens mag vd Wiel ook wel eens na gaan denken over wat ie gister liet zien (krijg ik nog antwoord overigens Nicolage Rico?), anders kan je nog aan Boulahrouz denken.

Heb je allang gehad.

En v/d Wiel is toch niet zo goed als je dacht?

In jouw ploeg die je nu post zou ik vd Vaart inbrengen en van Persie eruit halen. En dan vd Vaart en Sneijder van plek ruilen.

Ik niet. Van Persie is je beste voetballer. En vreemd dat je het wel hebt over het feit dat Van Persie nooit presteert in Oranje, maar dan wil je wel met v/d Vaart spelen. Dat is hetzelfde verhaal, presteert bijna nooit in Oranje. Gisteren was hij ook echt bar en boos.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Weet iemand wat voorrang heeft? Doelsaldo of onderling resultaat?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Quido schreef:

Ik heb drie honderd procent kansen geteld. De eerste was dat schot in de eerste 10 minuten van een meter of 14 (net naast).

Was een vrij grote kans, maar moet je wat geluk bij hebben. Was lastiger dan je in eerste instantie denkt.

De tweede die ie zelf vakkundig verprutst doordat ie stijf links is (aannemen met rechts is kennelijk te moeilijk voor deze wereldspeler).

Dat was zijn grootste kans. Die had erin geMOETen.

En de derde waar ie faliekant over de bal maait, terwijl ie hem, als ie hem aanneemt, gewoon net als Kron Dehli erin kan schuiven.

Was een moeilijke hoek. Neemt niet weg dat de bal tussen de paal had gemoeten, al zal de keeper dan in de weg hebben gelegen. Met wat geluk gaat hij door zijn benen, zoals bij Kron Dehli. Vond het nog een vrij lastige kans.

En dan faal je als spits gewoon hard. Ook al speel je voetballend aardig mee.

Als spits heeft Van Persie gisteren gefaald inderdaad. Als voetballer niet. Vandaar mag hij naar de nummer 10 positie.

Het verschil tussen Van Persie en Huntelaar momenteel is dat Van Persie te gespannen is en Huntelaar enorm hongerig.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Doelsaldo.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Zolang Bert maar oppleurt na het EK, helemaal klaar met die vent. Maakt op bepaalde posities echt hele verkeerde keuzes. Niks ten nadele van Willems overigens, speelde gister aardig, maar had gister bv Emanuelson niet moeten spelen? Die had constant mee op kunnen komen. En dan hebben we het nog niet gehad over zijn 2 controleurs, over Huntelaar passeren, over Afellay die geen ritme heeft maar blijven opstellen en het ergste, die zijn lieveling van Persie al 4 jaar de hand boven het hoofd houdt.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Materny schreef:

Doelsaldo.

Dit zegt de uefa

8.07 If two or more teams are equal on points on completion of the group matches, the

following criteria are applied, in the order given; to determine the rankings:

a) higher number of points obtained in the matches among the teams in question;

b) superior goal difference in the matches among the teams in question (if more

than two teams finish equal on points);

c) higher number of goals scored in the matches among the teams in question (if

more than two teams finish equal on points);

d) superior goal difference in all the group matches;

e) higher number of goals scored in all the group matches;

f) position in the UEFA national team coefficient ranking system (see Annex I,

paragraph 1.2.2);

g) fair play conduct of the teams (final tournament);

h) drawing of lots.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

------------- Stekelenburg -----------------------

V/d Wiel ----- Heitinga ---- Mathijssen ---- Willems

------------- De Jong ----- Vd Vaart -------------------

--------------------- Sneijder -------------------------------

Van Persie ------------------------------------- Robben

Zo zou ik spelen tegen Duitsland. Simpel De Jong op Özil. Van Bommel kan het gewoonweg niet belopen tegen de dynamische spelers van Duitsland. Van der Vaart ernaast voor de opbouw en ook voor de druk naar voren. Robben sowieso op links, dan krijg je ten minste wel voorzetten. Van Persie en Sneijder mogen van mijn part rouleren, aangezien je tegen Denemarken zag dat Sneijder prima van links kan spelen (met die prachtige ballen), kan dat ook op rechts. Recht krijg je dan ballen voor Huntelaar en links ook. Van Persie moet proberen loopacties te maken zoals tegen Bulgarije, zodat hij wordt gelanceerd door Sneijder. Van der Wiel moet eens durven op te komen en de voorzetten verzorgen. Daarnaast kunnen Sneijder en Van der Vaart geregeld ook rouleren.

Voor degene die zeggen dat je je systeem niet op voorzetten moet richten:

Als je dat wilt doen moet je maar een ander systeem spelen, maar met dit systeem zijn flanken die de achterlijn halen en een voorzet geven van belang. Van der Gijp gaf hier een goed voorbeeld van, doordat Robben altijd naar binnen gaat staat de 2de man die rugdekking verzorgt altijd op de 16. Hierdoor heeft het voor Willems en Van der Wiel geen nut om op te komen aangezien ze dan toch geen voorzet kunnen geven, omdat die man daar staat. Als die man echter de achterlijn dekt, kunnen Van der Wiel en Willems wel opkomen om zo (niet vanaf de achterlijn) maar van iets terug een voorzet te geven. Daarnaast zit nu alles in een kluitje als je met Robben rechts speelt, als je met Robben links speelt dan zal er meer ruimte komen in het midden aangezien die 2de man rugdekking moet verschaffen op de achterlijn. Eén tactische verandering kan al wonderen verrichten. Nu maar hopen dat Van Marwijk het aandurft. En natuurlijk Van der Vaart controlerend, want je zal meer druk op de bal moeten hebben tegen de Duitsers. De Jong mag Özil dan kapot maken. Maar ik betwijfel of Van Marwijk zo zal spelen. Cocu en Faber zullen het ook niet durven voor te leggen, iemand als De Boer had dit wel gedaan. Jammer dat hij er niet is bij Oranje op dit moment.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Dit zegt de uefa

8.07 If two or more teams are equal on points on completion of the group matches, the

following criteria are applied, in the order given; to determine the rankings:

a) higher number of points obtained in the matches among the teams in question;

b) superior goal difference in the matches among the teams in question (if more

than two teams finish equal on points);

c) higher number of goals scored in the matches among the teams in question (if

more than two teams finish equal on points);

d) superior goal difference in all the group matches;

e) higher number of goals scored in all the group matches;

f) position in the UEFA national team coefficient ranking system (see Annex I,

paragraph 1.2.2);

g) fair play conduct of the teams (final tournament);

h) drawing of lots.

Mijn fout dan. WK 2010 was het wel het doelsaldo wat voorrang kreeg. Maar goed; niet te vergelijken blijkbaar.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Haha die Ieren zijn ook wel geniaal soms.

(even vooraf, ze hebben in hun voorhoede 2 spelers, namelijk Simon Cox + Shane Long)

(afbeelding)

(afbeelding)

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Kai schreef:

Ik vind het nogal een non-argument om te stellen dat Emanuelson geen linksback is.

Voor een linksback lijkt het me bepaald geen non-argument dat iemand geen linksback is.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Iemand vertrouwen in woensdag?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Chucky92 schreef:

Iemand vertrouwen in woensdag?

Ergens wel ja. Oranje had gister wel 10 kansen. Dat geeft ieder geval aan dat ze gevaarlijk kunnen worden. Nu nog Huntelaar erin om ze ook erin te knallen.

En...Duitsland speelde gister ook niet denderend. Zij hebben hun topvorm ook niet te pakken dus wie weet...

Maar als we verliezen woensdag ben ik achteraf ook niet verbaasd.

stinissen (crew films & series)

• 23678 berichten
  • 77286 stemmen

Met deze laffe trainer zijn we kansloos.

Quido

• 14649 berichten
  • 6115 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Voor een linksback lijkt het me bepaald geen non-argument dat iemand geen linksback is.

Willems is ook geen linksback. In ieder geval niet voor dit niveau, en zelfs voor eredivisieniveau kwam ie wat mij betreft nog tekort.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

(afbeelding)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.