- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Oh ja al die opstelling voor woensdag. Ik zal er ook even een maken.
Stekelenburg
Van der Wiel Heitinga Mathijssen Willems
De Jong Van Bommel
Sneijder
Robben Van Persie Afellay
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
Met deze laffe trainer zijn we kansloos.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Speelde gisteren prima. Sterker nog van de vier achtersten was die waarschijnlijk zelfs de beste. Al geef ik meteen toe dat die andere drie ook wel heel erg matig speelden.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Met deze laffe trainer zijn we kansloos.
Kansloos ben je nooit. Aan de ene kant denk ik van, die Duitsers waren ook niet grandioos en met een beetje geluk moet Nederland kunnen winnen. Aan de andere kant ben ik bang dat Nederland met deze verdediging zowiezo een tegengoal krijgt.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
overigens, speelde gister aardig, maar had gister bv Emanuelson niet moeten spelen? Die had constant mee op kunnen komen. En dan hebben we het nog niet gehad over zijn 2 controleurs, over Huntelaar passeren, over Afellay die geen ritme heeft maar blijven opstellen en het ergste, die zijn lieveling van Persie al 4 jaar de hand boven het hoofd houdt.
Ik herinner me Emanuelson bij Ajax en verschillende oefenwedstrijden o.a tegen Hongarije waar hij constant verkeert stond te dekken en mede daardoor wonnen we ternauwernood met 4-3.
Nee Emanuelson vind ik écht verdedigend te zwak ( Met name positie kiezen ) En willems deed het toch verdienstelijk ?
Ik zelf heb het helemaal gehad met Robben vanaf die rechterkant 
Ik denk tóch dat we Duitsland gaan verslaan. 2-1
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ik herinner me Emanuelson bij Ajax en verschillende oefenwedstrijden o.a tegen Hongarije waar hij constant verkeert stond te dekken en mede daardoor wonnen we ternauwernood met 4-3.
Nee Emanuelson vind ik écht verdedigend te zwak ( Met name positie kiezen ) En willems deed het toch verdienstelijk ?
Ik zelf heb het helemaal gehad met Robben vanaf die rechterkant

The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Op het EK 1988 schakelde Oranje Duitsland uit, op EK 1992 won Oranje met 3-1 van Duitsland, op EK 2004 werd het 1-1 maar schakelden we Duitsland wel uit in de groepsfase...
Misschien zit er woensdag nog wel wat in voor ons.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Oh ja al die opstelling voor woensdag. Ik zal er ook even een maken.
Stekelenburg
Van der Wiel Heitinga Mathijssen Willems
De Jong Van Bommel
Sneijder
Robben Van Persie Afellay
Waarom wil je in hemelsnaam Van Bommel erin zetten tegen Duitsland? Ik zeg het je, die wordt overlopen door de Duiters op het middenveld. En waarom in hemelsnaam Robben en Afellay niet andersom? Je hebt toch tegen Denemarken gezien dat het enige wat die twee doen is naar binnen gaan en hopeloos schieten. Ik ben echt benieuwd naar je argumenten, want ik kan er niet bij dat je nog zo wil spelen...
EDIT: Ik had een voorspelling gedaan dat we alles winnen als we verliezen van Denemarken. Daar sta ik nog steeds achter, echter moet Van Marwijk dan wel de nodige aanpassingen doorvoeren. We zijn zeker niet kansloos tegen de Duitsers, die speelde namelijk ook niet zo denderend tegen Portugal. Eén ding moeten we wel op hopen en dat is dat Portugal wint, want dan heb je nog kans als je verliest van Duitsland.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ja of had dus wel Lens meegenomen en hem die enorme ruimte aan de rechterkant laten induiken. En Robben op links en Huntelaar centraal, want anders gebeurt er niets op de vleugels.
Geen Van Persie, geen Affelay, geen vd Vaart, geen Kuyt want allemaal overcomplete spelers niet geschikt voor een specifieke plek.
Dit riep ik 2 weken voor Nederland - Denemarken al trouwens.
Nu kan van Marwijk niet om Narsingh heen feitelijk en zit de meest technisch begaafde speler voor de rechterkant thuis: Lens.
Begint hij weer met z'n Lens
. Lens is een koekenbakker, het enige wat hij heeft is inzet en snelheid. Hij heeft geen actie, geen techniek, geen overzicht en al helemaal niet op dit niveau.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Waarom wil je in hemelsnaam Van Bommel erin zetten tegen Duitsland? Ik zeg het je, die wordt overlopen door de Duiters op het middenveld. En waarom in hemelsnaam Robben en Afellay niet andersom? Je hebt toch tegen Denemarken gezien dat het enige wat die twee doen is naar binnen gaan en hopeloos schieten. Ik ben echt benieuwd naar je argumenten, want ik kan er niet bij dat je nog zo wil spelen..
Wij spelen zonder echte spits. We spelen met een spits die zich uit laat zakken en er mede staat omdat hij uitstekend mee kan voetballen en actief meedoet in het combinatiespel. Dan is het juist ideaal als de buitenspelers naar binnen komen en de combinatie zoeken. Zag je ook zeer regelmatig gebeuren overigens en leidde ook tot kansen. Vond het aanvallend gisteren dan ook gewoon meer dan behoorlijk. Met uitzondering van de afronding.
Als je met echte buitenspelers wilt spelen die met voorzetten moeten komen moet je ze inderdaad andersom zetten en dan ook Huntelaar in spits. Maar dat is nu eenmaal niet (gelukkig wat mij betreft) de manier waarop we spelen. Overigens zou ik bij dat laatste systeem ook zonder Afellay spelen en met Narsingh.
Wat Van Bommel betreft. Die werd bij Bayern niet overlopen en bij Milan ook niet dus zou niet weten waarom woensdag ineens wel. Daar maak ik me eigenlijk weinig zorgen over. Denk dat je met Van der Vaart op die positie pas echt volledig wordt overlopen aangezien die het mee terug verdedigen bepaald niet heeft uigevonden.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
(afbeelding)
Beetje flauw....de bal sprong net vervelend op toen hij net wilde schieten.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Vond iemand het anders ook zo raar dat van Marwijk de Jong eruit haalden en niet Bommel. Bommel speelden ook niet goed en had immers al geel te pakken.
mikey
-
- 29002 berichten
- 5149 stemmen
Whaoh gaan we echt in een 4-2-4 formatie spelen??? Aangezien we toch geen vleugelspelers hebben die voorzetten kunnen geven? Dat zei die oud keeper van PSV gisteren namelijk.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Wij spelen zonder echte spits. We spelen met een spits die zich uit laat zakken en er mede staat omdat hij uitstekend mee kan voetballen en actief meedoet in het combinatiespel. Dan is het juist ideaal als de buitenspelers naar binnen komen en de combinatie zoeken. Zag je ook zeer regelmatig gebeuren overigens en leidde ook tot kansen. Vond het aanvallend gisteren dan ook gewoon meer dan behoorlijk. Met uitzondering van de afronding.
Als je met echte buitenspelers wilt spelen die met voorzetten moeten komen moet je ze inderdaad andersom zetten en dan ook Huntelaar in spits. Maar dat is nu eenmaal niet (gelukkig wat mij betreft) de manier waarop we spelen. Overigens zou ik bij dat laatste systeem ook zonder Afellay spelen en met Narsingh.
Wat Van Bommel betreft. Die werd bij Bayern niet overlopen en bij Milan ook niet dus zou niet weten waarom woensdag ineens wel. Daar maak ik me eigenlijk weinig zorgen over. Denk dat je met Van der Vaart op die positie pas echt volledig wordt overlopen aangezien die het mee terug verdedigen bepaald niet heeft uigevonden.
Heb jij die wedstrijd gezien? Affelay en Robben willen niet combineren, zij denken alleen maar aan zichzelf! Het zijn een stelletje ego's die zelf willen scoren. En de clubs uit de Italiaanse competitie kan je niet vergelijken met Duitsland.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Vond iemand het anders ook zo raar dat van Marwijk de Jong eruit haalden en niet Bommel. Bommel speelden ook niet goed en had immers al geel te pakken.
Ja, dat was heel raar. Maar ja, hij is een van Van Marwijk's oogappeltjes.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Ik hoop echt dat Narsingh woensdag i.p.v. egoïstische Robben speelt en als het Arjen dan niet zint krijgt hij naast De Bild en de Bayern Munchen supporters lekker de hele natie over zich heen.
Mijn opstelling:
Van Persie Huntelaar Narsingh
Affelay Sneijder Strootman
Willems Matthijsen Heitinga Boulahrouz
----------------Stekelenburg-------------------
Gepasseerd: Robben, V.D. Wiel, Van Bommel & De Jong.
Interessant
. Ik ben voor.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Jep. Van Bommel is gewoon al een tijdje matig bezig, maar die wordt nooit gepasseerd. De Jong speelde wat kleurloos, maar was wel vrij secuur. Van Bommel deed vooral veel fout, al had ie wel een goed schot op doel.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Anders mag bertje de kleinkinderen niet zien 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Idd, dat soort reacties zijn echt enorm treurig. Op zich ben ik er wel voor om Huntelaar in de spits te zetten ipv V. Persie. Ik zou het verder gewoon zo laten staan. Wat iemand overigens wel terecht opmerkte is dat de systemvasthied van de Nederlanders ook betekend dat de tegenstander precies weet wat 'm te wachten staat. Dus een verandering van tactiek zou daarom eigenlijk geen slecht idee zijn. Maar met laf heeft het allemaal niets te maken. Typische thuiszitter opmerking.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Sneijder was veruit de beste speler en jij wil hem eruithalen? Nee, doe maar niet. Sneijder is de enige van de topspelers die als het moet zijn niveau haalt. Zonder Sneijder verlies je gegarandeert.
Sneijder had één magistrale assist, voor de rest niks bijzonders. Verdedigend was het helemaal een drama, deed niet aan terugverdedigen waardoor de anderen altijd tegenover een overmacht kwamen te staan.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Overigens wel mooi, ik roep al jaren om Huntelaar in de basis en na 1 EK potje is de rest plots ook om 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Beetje flauw....de bal sprong net vervelend op toen hij net wilde schieten.
Heb jij het moment gezien? Het was gewoon knullig, want hij raakte met zijn rechterbeen de bal en dan stuit die bal wel op ja...
EK 2012: Nederland-Denemarken - Video & audio - NOS EK 2012
5:35, hier kan je het niet goed zien maar op de TV werd hij herhaald en kon je het wel goed zien.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Sneijder had één magistrale assist, voor de rest niks bijzonders. Verdedigend was het helemaal een drama, deed niet aan terugverdedigen waardoor de anderen altijd tegenover een overmacht kwamen te staan.
Ik raad je echt aan de wedstrijd dan eens terug te kijken.
Had je al gelezen dat hij de 1e speler sinds iemand op EK 1980 was die liefst aan de basis stond van 10 doelkansen?
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Vond het vooral raar dat ie kjh bracht en niet Luuk de Jong. Dat lijkt me nou net een speler die op zo'n moment wat kan openbreken daar achterin bij die Denen. Waarom neem je hem anders mee?
Welk groot aantal kansen heeft trouwens steeds iedereen het over
10??
Of zijn lange afstandsschoten en wanhoopspogingen tegenwoordig ook al kansen?
Dom kut oranjepubliek trouwens weer in de kroeg, ik mocht niet eens Lasse Schone liedjes zingen toen ie er in kwam
.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
hahahahahaahahahahaha, je kan wel merken dat jij voor PSV bent
Heb jij een bord voor je kop ofsow? Sneijder was veruit de beste, als je dat niet ziet kan je beter korfbal gaan kijken ofsow, want voetbalverstand heb je dan in ieder geval niet. Niemand die twijfelt aan dat Sneijder de beste was, alleen jij wil dat beweren. Jonge, zet die PSV-bril eens aub af. Ik ga toch ook niet zeggen dat Willems een drama wedstrijd heeft gespeeld, leer een wedstrijd kijken aub want dit slaat echt nergens op. En dan reageer ik misschien iets te fel, maar ik vind dat je dat verdient.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dom kut oranjepubliek trouwens weer in de kroeg, ik mocht niet eens Lasse Schone liedjes zingen toen ie er in kwam
.
Valt me mee dat je geen klappen kreeg.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Vond het vooral raar dat ie kjh bracht en niet Luuk de Jong. Dat lijkt me nou net een speler die op zo'n moment wat kan openbreken daar achterin bij die Denen. Waarom neem je hem anders mee?
Welk groot aantal kansen heeft trouwens steeds iedereen het over
10??
Of zijn lange afstandsschoten en wanhoopspogingen tegenwoordig ook al kansen?
.
Jij moet je ook snel laten nakijken, want iedereen weet dat Huntelaar veel beter is dan De Jong. Daarnaast ben ik het met je eens over de kansen, zoveel kansen hebben we inderdaad niet gehad. We hebben 3 grote kansen gehad, 2 heeft Van Persie verpruts en die ene heeft Huntelaar gemist. Voor de rest waren het halve kansen, Robben en Afellay hadden daar echter wel hele kansen van kunnen maken. Maar het zijn beide egotrippers en denken dat ze de beste van het elftal zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.