- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Pff wij speelden ook niet al te best, eerlijk is eerlijk, maar gelukkig wel de puntjes waardoor we eigenlijk al met 1 been in de kwartfinale staan. Want ik neem aan dat SuperMario wél die kansen tegen de Denen zou maken mocht het woensdag misgaan tegen de Ollanders.
De vraag is hoelang je nog voor Der Mannschaft blijft supporteren als ze zo dramatisch spelen. Inmens saai voetbal gezien. Tijd om terug over te stappen...
Verder wel eens met kos; als Denemarken de bal had kreeg Nederland geen poot aan de grond, daar moet eens goed naar gekeken worden. De Jong en Van Bommel maakten een enorm ongeinspireerde en matte indruk bijvoorbeeld.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Je hebt gelijk. Huntelaar schoot hem mooi binnen 1 op 1 op de keeper. Oh nee wacht.....
Het was al een wonder dat KJH hem meekreeg. Vond zijn enige kans gelijk ook een erg moeilijke. De bal van Sneijder was wel heerlijk. Maar dat is toch wat anders dan een keer of 5 voor de keeper falen...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
De vraag is hoelang je nog voor Der Mannschaft blijft supporteren als ze zo dramatisch spelen. Inmens saai voetbal gezien.
De Duitsers beginnen altijd aan een toernooi met deze manier van spelen. Let maar op, zij groeien en verbeteren naargelang ze verder gaan. Spanje is ook zo'n typische toernooi-ploeg.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Maar dat is toch wat anders dan een keer of 5 voor de keeper falen...
Als je het nu hebt over Van Persie: hij faalde één keer, de andere keer sprong de bal ongelukkig op en de derde keer was een moeilijke bal die net iets te ver kwam en voor z'n rechterbeen.
Echt, dat die voetbalnono's die alleen een EK kijken Van Persie slecht vinden kan ik nog wel verdragen, maar iemand die meer dan drie potjes per jaar ziet zou toch beter moeten weten.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Van persie of de Hamster lijkt me wel t minste probleem, ik zei na een kwartier al: Narsingh er in voor Robben, dan was er 100 procent zeker gescoord.
Robben op links, Narsingh op rechts. Twee buitenspelers op de plek waar ze horen. Robben wordt genoodzaakt om (meer) voorzetten te geven en op rechts gebeurt het dan ook. Dan zet je mooi KJH in de spits, van Persie erachter en als controleurs Sneijder en de Jong/van Bommel.
Jammer voor Affelay, maar in feite heeft hij nog nooit iets gepresteerd dus waarom hij zo onomstreden is...i don't know!
Vond VI ook wel treffend, van Bommel voegt op dit moment 0,0 toe aan het NL elftal. Vraag me af waarom hij altijd zo onomstreden is. Het verdedigende blok waar iedereen het zo over heeft komt ook 0,0 van terecht.
Alleen bij VI willen ze er niet aan om te zeggen dat het aan zijn relatie met van Marwijk ligt en dat Bertje integer is. Maar ik vind Bertje toch iemand die zijn favorietjes altijd het hand boven water houdt. Zo wordt de Jong altijd gewisseld(acht ik toch fitter dan van Bommel, qua spelopvatting niet veel beter of slechter) en wordt Kuyt volkomen doelloos erin gegooid.
Onderhond zijn opmerking was het nog het meest treffende. Het was egoland-Legoland. Aan egotrippertjes als Affelay en Robben(op rechts) hebben we gewoon niks. Maar ook types als van Bommel die het denken op hun heupen te hebben door een keer of wat van afstand te schieten levert veel ergernissen op.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Als je het nu hebt over Van Persie: hij faalde één keer, de andere keer sprong de bal ongelukkig op en de derde keer was een moeilijke bal die net iets te ver kwam en voor z'n rechterbeen.
Echt, dat die voetbalnono's die alleen een EK kijken Van Persie slecht vinden kan ik nog wel verdragen, maar iemand die meer dan drie potjes per jaar ziet zou toch beter moeten weten.
Als spits heeft hij keihard gefaald(niet de eerste keer). Als iets duidelijk bleek was het wel weer dat hij verder van de goal af beter wordt... Kan je het wel over ongelukkig meenemen e.d. hebben.Maar wanneer hij als een f'je over de bal heen maait of de bal verkeerd aanneemt neem ik het hem wel kwalijk ja.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Gisteren was het gewoon Denemarken als "een team" tegen een Nederland met een groep van 7 spelers, en een andere groep van 4 super egoïstische aanvallers.
En ik begrijp nog steeds niet waarom je met twee controlerende middenvelders speelt tegen Denemarken? Zoiets is misschien wel nodig tegen een van de grote teams zoals Duitsland, maar tegen Denemarken? 
Dan zie je tijdens de wedstrijd dat Nederland veel te traag en dus veel te voorspelbaar speelt.
Ik hoor nu dat het niet snel kon vanwege de te hoge luchtvochtigheid? Dus waarom was de elftal daar niet op voorbereid? Waarom had Nederland dan niet z'n laatste oefenwedstrijd uit gespeeld tegen Romania, Georgia of misschien zelfs Turkije, om aan die hoge luchtvochtigheid te wennen, in plaats van thuis te spelen tegen Noord Ierland?
Robben had misschien wel een keer de paal geraakt, maar als je terugkijkt was Nederland zo slecht in de aanval dat ze voor 90 uur hadden kunnen spelen en ze hadden nog steeds geen doelpunt kunnen maken 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Dan zie je tijdens de wedstrijd dat Nederland veel te traag en dus veel te voorspelbaar speelt.
Ik hoor nu dat het niet snel kon vanwege de te hoge luchtvochtigheid? Dus waarom was de elftal daar niet op voorbereid? Waarom had Nederland dan niet z'n laatste oefenwedstrijd uit gespeeld tegen Romania, Georgia of misschien zelfs Turkije, om aan die hoge luchtvochtigheid te wennen, in plaats van thuis te spelen tegen Noord Ieland?
Waarom staat hun hotel in Krakau terwijl ze hun wedstrijden 1500 km verderop spelen. Volgens mij willen ze ook geen kampioen worden
Daarnaast speelt Denemarken in dezelfde omstandigheden, dus het blijft niet meer dan een drogreden helaas.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Het grootste probleem ligt inderdaad in het verdedigen.
Sorry, maar dit is echt onzin...
Heb jij wel de wedstrijd gekeken? Ik heb me groen en geel geërgerd aan het feit dat niemand druk zette.. Verdediging heeft gewoon z'n ding gedaan.. Nouja 1 kansje weggegeven en dat is het.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Nu mogen weer is gaan smullen van Messi(hattrick). Van verdedigen hebben Brazilië en Argentinië weinig kaas gegeten in deze wedstrijd. Maar veel goals zijn om van te watertanden. Vooral de winnende van Messi.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
.....Daarnaast speelt Denemarken in dezelfde omstandigheden, dus het blijft niet meer dan een drogreden helaas.
wel dezelfde omstandigheden maar Denemarken waren kennelijk niet te moe om druk te zetten op de tegenstander. Maar voor Nederland was het wel een probleem om niet op tempo te kunnen spelen? Dat ligt dan toch bij de voorbereiding.
Ik hoor ook mensen zeggen dat in '88 werd de eerste wedstrijd ook verloren, dus het kan nog goed komen?
Op papier misschien wel, maar de realiteit? - Grote verschil met '88 is dat Rusland toen alle 3 wedstrijden hadden gewonnen, maar je kan niet verwachten dat Denemarken dat nu gaan doen. Dus hun hebben al de 3 punten met nog 2 wedstrijden te gaan, en hoogwaarschijnlijk een gelijkspel in hun laatste wedstrijd tegen Duitsland zou vantervoren genoeg zijn voor beide landen? 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Zie je wel het wordt nooit wat met RVP
opstelling Duitsland
Stekelenburg
Wiel (laatste kans) Heitinga Vlaar De Jong
Sneider Van der Vaart
Van Persie
Affelay Huntelaar Robben
Dus nu de 2 vleugelspelers van kant wisselen na 45 min geen voorzetten Narsing erin en Dirk
Ik ben het grotendeels eens met je opstelling, alleen zou De Jong rechtsback zetten en Willems linksback en Mathijsen centraal als hij fit is.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Sorry, maar dit is echt onzin...
Heb jij wel de wedstrijd gekeken? Ik heb me groen en geel geërgerd aan het feit dat niemand druk zette.. Verdediging heeft gewoon z'n ding gedaan.. Nouja 1 kansje weggegeven en dat is het.
Niemand druk zette? Heb jij de wedstrijd wel gezien? Zeker de eerste helft stonden er steeds vier Nederlanders op 15 meter over de middenlijn van Denemarken zodat zij geen kant op konden. Verdedigend was Nederland (Niet alleen de verdedigers maar ook aanvallers en middenvelders in hun verdedigende taak) gewoon erg laks. Waren overal te laat en opbouwend vrij zwak.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Een wisseling Van Persie - Huntelaar mag van mij ook. Maar dan moet je vervolgens en Robben en Afellay omwisselen maar ook een diepgaande middenvelder opstellen omdat anders Huntelaar op een eiland komt te staan. Haal je Sneijder er dan uit? Dat is dan in mijn ogen de enige optie want op de vleugel rendeert hij niet en de twee controleurs zijn tegen Duitsland hard nodig.
Sneijder was veruit de beste speler en jij wil hem eruithalen? Nee, doe maar niet. Sneijder is de enige van de topspelers die als het moet zijn niveau haalt. Zonder Sneijder verlies je gegarandeert.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Al zal hij er vast van houden, dat is ook gewoon het spel dat van Marwijk wilt zien - het terugzakken van Van Persie.
De gedachte erachter is goed, maar wij hebben op de flanken twee ego's lopen die alleen maar voor hun eigen actie gaan, namelijk Affelay en Robben. Daardoor wordt het aanvalsspel zo vertraagd, want de eerste 20 seconden kijken ze of er mogelijkheden liggen voor henzelf en daarna gaan ze pas kijken wie er vrij staat. Ookal zakt v. Persie weg, niemand die duikt in de spits, Robben niet, Affelay niet, Sneijder niet en de twee controleurs al helemaal niet.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Nu mogen weer is gaan smullen van Messi(hattrick). Van verdedigen hebben Brazilië en Argentinië weinig kaas gegeten in deze wedstrijd. Maar veel goals zijn om van te watertanden. Vooral de winnende van Messi.
(embed)
Messi 
Telkens flikt hij het opnieuw.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Het was al een wonder dat KJH hem meekreeg. Vond zijn enige kans gelijk ook een erg moeilijke. De bal van Sneijder was wel heerlijk. Maar dat is toch wat anders dan een keer of 5 voor de keeper falen...
Als Van Persie gisteren vijf keer voor de keeper heeft gefaald weet ik het ook niet meer. 2 echte kansen gehad. Rest waren allemaal echt niet makkelijk als een enkeling hier beweert
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik had je post gisterenavond niet gezien.
Breek me de bek niet open over Urby of Büttner, die zou ik altijd opgesteld hebben. Maar ik vond Willems het nog vrij aardig doen vergeleken zijn drie collega's in de defensie. Willems kwam regelmatig tegenover 2 Denen te staan en dat ving hij meestal keurig op. Hij is er natuurlijk nog lang niet, maar zie het als de aanmoedigingsprijs.
Echt door de mand vielen gisteren Robben, Vlaar, Van Bommel, Van der Wiel en Heitinga.
Van het viertal Heitinga, Vlaar, Van Bommel en De Jong heeft alleen Heitinga een fatsoenlijke opbouw, maar dat knepen de Denen vakkundig af.
Vlaar liep met de bal alsof het leer 200 graden was.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Van persie of de Hamster lijkt me wel t minste probleem, ik zei na een kwartier al: Narsingh er in voor Robben, dan was er 100 procent zeker gescoord.
Ja of had dus wel Lens meegenomen en hem die enorme ruimte aan de rechterkant laten induiken. En Robben op links en Huntelaar centraal, want anders gebeurt er niets op de vleugels.
Geen Van Persie, geen Affelay, geen vd Vaart, geen Kuyt want allemaal overcomplete spelers niet geschikt voor een specifieke plek.
Dit riep ik 2 weken voor Nederland - Denemarken al trouwens.
Nu kan van Marwijk niet om Narsingh heen feitelijk en zit de meest technisch begaafde speler voor de rechterkant thuis: Lens.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Gatver, ben echt nog doodziek van gister. Vrij aardig gespeeld, ontelbaar veel kansen, een geniale Sneijder, een waardeloze van Persie die heel gauw ten koste van Huntelaar uit de spits op moet rotten, een waardeloze vd Wiel, 2 egoistische flankspelers, een niet gegeven penalty (2 zelfs) en enorm veel geluk bij de Denen. Dit was het wel.
En toch kunnen we nog door. Woensdag een punt en Portugal verslaan zou zelfs genoeg kunnen zijn en als je woensdag zou winnen dan doe je sowieso mee. Maar ik ben vrij pessimistisch. Dit was echt een megakater die ik nooit verwacht had.
Mijn team voor woensdag:
----------Stekelenburg----------
Wiel-Heitinga-Mathijsen-Willems
----------De Jong-vd Vaart--------
----------------Sneijder---------------
--Narsingh-Huntelaar-Robben---
Lekker van Persie en Afellay eruit en 2 spelers in de buurt van KJH die wel een bal voor moeten geven. Dat lukt Robben niet als ie op rechts speelt merken we.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Mijn team voor woensdag:
----------Stekelenburg----------
Wiel-Heitinga-Mathijsen-Willems
----------De Jong-vd Vaart--------
--Narsingh-Huntelaar-Robben---
Lekker van Persie en Afellay eruit en 2 spelers in de buurt van KJH die wel een bal voor moeten geven. Dat lukt Robben niet als ie op rechts speelt merken we.
Wat een arrogantie om te denken dat we het met zijn tienen wel even doen tegen de Duitsers 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Excuses, ik postte een opstelling met 10 man
Uiteraard Sneijder erin. Dat is namelijk de speler die ikzelf altijd als 1e in de ploeg zou zetten. Wat een gruwelijk geniale speler.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Breek me de bek niet open over Urby of Büttner, die zou ik altijd opgesteld hebben.
Onbegrijpelijk inderdaad dat ze die twee Europese smaakmakers van het seizoen 2011/2012 op de linksbackpositie hebben thuisgelaten. Hadden bij ieder ander land natuurlijk gespeeld deze twee top linksbacks (cynische modus uit)
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Overigens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er hier nog aardig wat mensen rondhangen die clubvoetbal en Oranje maar moeilijk los van elkaar kunnen zien.
@Ajax&Litmanen1 je zet gewoon allen oud-Ajacieden erin en alle oud Feyenoorders en PSV' ers moeten eruit? Ben blij dat we nog neutrale bondscoaches hebben die Oranje nog wel los kunnen zien van de eredivisie. Objectiviteit blijkt maar weer eens een groot goed.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Buttner heeft het dit jaar beter gedaan dan Willems. En Urby (of een De Jong) had die positie eveneens makkelijk in kunnen vullen; heeft er vaker gespeeld, draagt opbouwend en aanvallend een nuttig steentje bij en de keren dat ie echt verdedigend op hoeft te knappen is toch op een hand te tellen. Willems is er nog niet klaar voor, en ik betwijfel of ie dat ook ooit gaat worden (ja, ik zie in hem geen toptalent zoals velen dat kennelijk wel zien. En dat milde gedoe door de pers nu over zijn spel komt puur en alleen omdat dat knaapje net 18 is en hem nog de hand boven het hoofd wordt gehouden).
De kritiek die ik (en veel anderen) voor het EK op Bert hadden, is gisteren keihard waarheid geworden.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Van Persie kreeg één kans die absoluut had moeten zitten (de foute aanname). En nog een paar mogelijkheden, waarbij je of geluk mee moet hebben, of hem uitzonderlijk goed moet raken.
Van Persie speelde sterk in de 1e helft, maar voor de goal, in scoringspositie, was hij bijzonder matig.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Overigens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er hier nog aardig wat mensen rondhangen die clubvoetbal en Oranje maar moeilijk los van elkaar kunnen zien.
@Ajax&Litmanen1 je zet gewoon allen oud-Ajacieden erin en alle oud Feyenoorders en PSV' ers moeten eruit? Ben blij dat we nog neutrale bondscoaches hebben die Oranje nog wel los kunnen zien van de eredivisie. Objectiviteit blijkt maar weer eens een groot goed.
Ik durf hier te zweren dat dit echt niks met clubvoorkeur te maken heeft. Vlaar speelde gister bv keurig. Maar mijn visie sluit wel aan bij de Ajax visie ja, dus misschien dat ik ze daarom wat meer noem. Als Mathijsen niet fit is mag Vlaar van mij weer spelen. En ik heb Willems er toch ook nog in de ploeg?
Verder bestaat objectiviteit niet. Iedereen heeft namelijk voorkeuren. Maar het is wel prettig als mijn voorspellingen een beetje uitkomen. Iedereen maar die van Persie verdedigen, maar ik zie al jaren dat die gast niks laat zien. En Afellay speelde gister veel te egoistisch, dan zet ik er liever iemand in die wel voor de voorzet gaat. Robben laat ik (als oud-PSVer overigens) ook gewoon staan, maar wel aan de andere kant.
Maar wedden dat Bertje dezelfde 11 gewoon weer tegen Duitsland erin brengt?
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Godverdomme, wat een tiefus zooi. Kijk je 2 jaar uit naar het toernooi, wordt het gelijk de eerste wedstrijden weggegeven. Nederland heeft een wonder nodig om door te gaan, een wonder waar ik echt niet in geloof.
Sneijder speelden goed, was goed om te zien dat hij eindelijk weer eens een keertje zijn vorm heeft. Robben was drama, dit kan toch niet wat hij deed. Affelay vond ik ook niet denderend, van Persie had een paar goede passes maar was als spits drama. Misschien woensdag zo spelen?
--Narsingh--Sneijder--Persie--
--------------Huntelaar-------------
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.