- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Doe Sneijder eens controlerend.
Tis gewoon jammer dat Bertje nooit iets heeft uitgeprobeerd in oefenwedstrijden. Dit dilemma heerst al sinds 2009 en nooit heeft Bert iets ondernomen om de twijfel weg te nemen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik vond die pass van Van Persie op Sneijder anders ook om te smullen. 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Zo gaat het ongeacht welke spits je opstelt
Nou ja, het is maar waar je voor kiest. Van Persie wijkt vaak uit/terug waardoor voor de goal een onderbezetting is.
Als je Huntelaar alleen voor de goal hebt is het voor een centraal verdedigingsduo vrij makkelijk te verdedigen.
Dus dan kom ik erop uit, hoe meesterlijk de (bijna) assist van Sneijder vanavond ook was, ik ben van mening dat daar een ander (diepgaander) soort speler hoort te staan.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik geloof dat heel Nederland het wel eens is dat Sneijder op de plek van Bommel of de Jong moet. Persie op 10 en Huntelaar in de spits. Hopen dat Bert het doet. Kans zit er zowaar in (1%), maar dan valt de Jong af.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Nou ja, het is maar waar je voor kiest. Van Persie wijkt vaak uit/terug waardoor voor de goal een onderbezetting is.
Al zal hij er vast van houden, dat is ook gewoon het spel dat van Marwijk wilt zien - het terugzakken van Van Persie.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Liever De Jong er naast dan van Bommel.
Mark is gewoon dramatisch maar Bertje durft zn schoonzoon er niet uit te halen
.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Ik geloof dat heel Nederland het wel eens is dat Sneijder op de plek van Bommel of de Jong moet. Persie op 10 en Huntelaar in de spits. Hopen dat Bert het doet. Kans zit er zowaar in (1%), maar dan valt de Jong af.
Dan behoor ik denk ik niet tot 'heel Nederland'. 
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Kan Mathijsen trouwens weer meedoen tegen de Duitsers?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
@ Bottleneck:
Misschien telt Van Marwijk wel gedeeltes van wedstrijden mee dat ze samen hebben gespeeld.
hm klinkt dan meer als een flauw excuus van Van Marwijk
@NR klopt die was ook lekker ja, Sneijder alleen niet bepaald een kop-geweldenaar 
@Depri83 als Robben 30 keer naar binnen trekt en over goal schiet of geblokt wordt maakt het niets uit wat voor type daar loopt.
PS zitten ze nu echt te zeuren over de kapselwisseling van Ronaldo haha
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
@Depri83 als Robben 30 keer naar binnen trekt en over goal schiet of geblokt wordt maakt het niets uit wat voor type daar loopt.
Maar ik heb de illusie dat als Robben op links (zoals ik al aangegeven heb) staat hij nog wel een keer buitenom gaat.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Overigens had de Oekraïense regie goed naar me geluisterd: telkens als de wedstrijd indutte kwam The Special One even in beeld. Mooie momentjes om van te genieten.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Maar ik heb de illusie dat als Robben op links (zoals ik al aangegeven heb) staat hij nog wel een keer buitenom gaat.
Da's natuurlijk een zekerheid, ik geloof nou ook weer niet dat Robben zó egoïstisch is dat hij dan nog naar binnen trekt en alles met rechts gaat proberen 
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
als Robben de bal afgeeft doen ze er trouwens ook niks mee..
Volgens mij was Robben nog het dichtst bij een doelpunt met dat schot op de paal.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
ook zo'n moment dat hij denk ik niet eens doorhad dat twee spelers links vrij liepen.
Had ook nog een grote kopkans.. alle spelers faalden in de afronding
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Veel reden om te wisselen is er eigenlijk ook weer niet. Veel kansen gemist, de scheidsrechter tegen, en daardoor verlies tegen het Deense handbalteam.
tegen de Duitsers:
Gewoon Huntelaar ipv. Van Persie in de spits, geduldig en geconcentreerd spelen en zorgen dat je als eerste scoort.
Als Duitsland als 1e scoort is het over.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Als bange Bertje dit alleen maar leest breekt het angstzweet hem al uit. Nee hoor, gaat ook tegen de Mannschaft gewoon weer met 6 verdedigers spelen en Huntelaar op de bank. Zeker weten.
maxcomthrilla
-
- 15581 berichten
- 2865 stemmen
Zure nederlaag. Ik vond NL nml. beter voetballen dan tijdens het WK van 2010.
Sneijder & Willems. 
V.D. Wiel, Heitinga & Robben. 
En Bert stop eens snel met die onzinnige controlerende middenvelders. De verdediging blijft toch wel een achilleshiel/gammele bedoeling.
narva77 (crew films)
-
- 12745 berichten
- 6549 stemmen
Vannacht in de herhaling op CANVAS de reportageserie Vranckx, over het wijdverspreide racisme en hooliganisme in Polen en Oekraïne, met schokkende beelden vanuit het Metalist stadion in Charkov.
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
Deens hoogtepunt van de dag:
(afbeelding)

Ik moet nog steeds bijkomen van de wedstrijd
. Ik heb er nog wel vertrouwen in maar dan moeten de aanvallende spelers stoppen met zichzelf te graag te willen bewijzen. Robben wil uiteraard de nare smaak van de verloren CL finale wegspoelen, Afellay wil na tig maanden blessureleed laten zien hoe goed ie is, Van Persie wil te graag scoren om de criticasters de mond te snoeren ivm Huntelaar. Van Persie is uiteraard een geweldige spits maar in het vervolg moet hij maar zijn Arsenal shirt onder zijn Oranje shirt doen. Wie weet helpt het. Huntelaar moet er nu in. Wat mij betreft mag Robben even op de bank plaatsnemen en op zijn plek zet Bert dan Van Persie. Het verdedigende blok Van Bommel en De Jong kan je zeker niet tegen Duitsland uit elkaar gaan halen. Dood of de gladiolen woensdag. En dan maar hopen dat Portugal niet wint van Denemarken.
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
Ik lees net op de Bild dat Robben vond dat hij de bal te vaak heeft afgegeven ipv zelf te schieten
.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
De leukste die ik gehoord heb: EGOLAND 0 - LEGOLAND 1. 
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
De leukste die ik gehoord heb: EGOLAND 0 - LEGOLAND 1.
Geweldig! Hoe komen ze erop 
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Lol, wat een wedstrijd weer, je verwacht het niet, oh wacht..
De verdediging speelde ongeveer precies zoals ik verwacht had. Met name van der Wiel was een soort eerste divisie niveau.
Je kunt wel het hele elftal vol aanvallers zetten maar die paar momenten dat je de bal niet hebt zijn toch best belangrijk
maar ja vooral allemaal geen aandacht aan schenken.
Van persie of de Hamster lijkt me wel t minste probleem, ik zei na een kwartier al: Narsingh er in voor Robben, dan was er 100 procent zeker gescoord.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Ik lees net op de Bild dat Robben vond dat hij de bal te vaak heeft afgegeven ipv zelf te schieten
.
.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Het grootste probleem ligt inderdaad in het verdedigen. Van der Wiel was inderdaad verschrikkelijk zwak. Willems een paar keer z'n man kwijt. Affelay loopt niet met z'n man mee waardoor die rechts-back van Denemarken heel wat voorzetten kon geven en Heitinga en Vlaar kunnen niet opbouwen waardoor De Jong en zelfs Sneijder telkens de bal kwamen ophalen.
Vam Bommel speelde ook ontzettend zwak evenals de invallende Van der Vaart die elke bal kwijt raakte.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Verdedigend is NL toch helemaal niet in de problemen gekomen 
NL moet gewoon z'n kansen afmaken en het wint met 3-1 of 4-1. Van Persie is een geweldige voetballer, maar had gisteren z'n dagje niet. Robben daarentegen gebruikt te vaak hetzelfde niet-werkende truukje: naar binnen snijden en ver over of naast schieten. Affelay amper gezien, geen idee wat zijn meerwaarde is. Sneijder is top. Van der Vaart zwak. Nee, probleem ligt me toch echt eerder vooraan.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
.
Bild schreef dat hij te egoïstisch was 'en die ene keer dat hij had moeten schieten, speelde hij over'. Daar lijkt me geen woord aan gelogen.
Ik begrijp nog steeds niet waarom de verdediging niet naar voren verdedigde net als de aanvallers. Nu sloeg het helemaal nergens op, de aanvallers zetten diep druk, de verdedigers lopen terug en tussen de linies waren er tientallen meters ruimte.
De door Van Marwijk gecreëerde twee fronten werken niet samen, dat lijkt me het grootste probleem. Naast het feit dat enkele spelers (vooral Robben), alleen voor eigen glorie op het veld stonden.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Verdedigend is NL toch helemaal niet in de problemen gekomen 
NL moet gewoon z'n kansen afmaken en het wint met 3-1 of 4-1. Van Persie is een geweldige voetballer, maar had gisteren z'n dagje niet. Robben daarentegen gebruikt te vaak hetzelfde niet-werkende truukje: naar binnen snijden en ver over of naast schieten. Affelay amper gezien, geen idee wat zijn meerwaarde is. Sneijder is top. Van der Vaart zwak. Nee, probleem ligt me toch echt eerder vooraan.
Omdat Denemarken aanvallend vrijwel niks probeerde. Dat Denemarken uit één aanval al scoort zegt genoeg. Jacobsen die voortdurend voorzetten kan geven terwijl er geen Nederlander bij hem in de buurt staat is ook niet erg sterk volgens mij. Net zoals Van der Wiel die op eigen helft 3 keer in de voeten van de tegenstander passt. Een tegenstander van een kaliber als Duitsland of Portugal straft dat soort dingen in principe af (als ze in vorm zijn).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.