• 16.433 nieuwsartikelen
  • 180.218 films
  • 12.398 series
  • 34.342 seizoenen
  • 651.691 acteurs
  • 199.725 gebruikers
  • 9.421.878 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

rep_robert schreef:

Deens hoogtepunt van de dag:

(afbeelding)

Wow. De uitschakeling van Oranje heb ik wel over voor een nachtje met haar.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

BB_Shields schreef:

Ja ik heb nu weer dit gehoord: dat Persie geen klik heeft met Snijder en daarom beter vervangen wordt door Huntelaar. HIj is topscorer in Duitsland hij is een ''afmaker'' en dus sowieso in de opstelling tegen Duitsl. Verder Vd Vaart erin ipv de Jong omdat ie aanvallender is (en ook in Duitsl heeft gespeeld dus weet hoe hij ze moet aanpakken).

Kan iemand dit niet ff door sms'n naar V Marwijk?

Het systeem zag er gewoon goed uit tot het doelpunt van Denemarken. Toen had het 3-0 moeten staan. De verdediging van Denemarken wisten niet hoe ze Van Persie moesten bedwingen. Voor de rest is het verschil tussen Huntelaar en Van Persie momenteel: Van Persie voelt de druk en Huntelaar is bijzonder hongerig. Daardoor allebei opstellen. Van Persie op 10.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2266 stemmen

Retesaaie wedstrijd, Lijkt wel alsof ze het op een akkoordje hebben gegooid.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nou, deze pot is het nu ook niet echt. Geef Nederland plots best weer kans.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Retesaaie wedstrijd, Lijkt wel alsof ze het op een akkoordje hebben gegooid.

Een akkoordje? Beide ploegen zitten niet op een gelijkspel te wachten. Zou voor ons een mooie uitkomst zijn.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Reinbo schreef:

Nou, deze pot is het nu ook niet echt. Geef Nederland plots best weer kans.

Tuurlijk. 2-1 winnen tegen Duitsland en dan rollen we Portugal op met een nulletje of 3.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4756 stemmen

Saaie match. Portugal kruipt ook wel erg achteruit en Duitsland probeert het op z'n Barca's maar dat bleek dit seizoen vaak niet de goede tactiek.

Verder vind ik de scheids nog opvallend. Tweemaal dat Duitsland kon uitbreken (1x met een reuzekans/goal en 1x een zeldzame kans op counter) geeft hij geen balvoordeel maar ook geen gele kaart voor duidelijk spelbederf. Vooral Meirelles verdiende zéker geel.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Haha op z'n Barça's, nee dan moeten ze veel minder balverlies lijden. Is wel een tegenvallende wedstrijd, maar dat vind ik niet erg, als het maar in een gelijkspel eindigt.

stinissen (crew films & series)

• 23671 berichten
  • 77282 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Daar kom je morgenavond op terug. Waarom zou Van Persie in godsnaam de sul van het toernooi worden. Een wereldspeler die een goede klik met Affelay heeft. Ik zie het met veel vertrouwen tegemoet. Was ik in Zuid Afrika nog voor Huntelaar ben ik nu voor Van Persie. En mocht hij morgen toch niet goed uit de verf komen, dan kan Huntelaar tegen Duitsland een Van Bastentje doen. Slimme tactiek van Bert.

Zie je wel het wordt nooit wat met RVP

opstelling Duitsland

Stekelenburg

Wiel (laatste kans) Heitinga Vlaar De Jong

Sneider Van der Vaart

Van Persie

Affelay Huntelaar Robben

Dus nu de 2 vleugelspelers van kant wisselen na 45 min geen voorzetten Narsing erin en Dirk

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4756 stemmen

Duitsland heeft 70% balbezit? Dat ze naar voor toe niet precies genoeg zijn, is een andere zaak en wordt net mede in de hand gewerkt door een defensief Portugal. Op een bepaald moment was Ronaldo de voorste man, 20m voor z'n eigen baklijn.

Maar de bal op eisen en blijven breien tot er een opening komt. Gewoon de Barca tactiek dus.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

rep_robert schreef:

Dan heb je onze faalspits van Persie nog een keer. Iedereen weet dat het geen goede centrumspits is, toch zijn een heleboel mensen hier er zo van overtuigd dat hij t.o.v. Huntelaar in de spits moet? Why???????

Ook vandaag bewees maar eens dat het geen koele afmaker is.

Je hebt gelijk. Huntelaar schoot hem mooi binnen 1 op 1 op de keeper. Oh nee wacht.....

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Duitsland mist werkelijk iedere vorm van creativiteit en laat maar weer eens zien dat het totaal uit vorm is en Portugal graaft zich in. Oersaai potje

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

stinissen schreef:

(quote)

Zie je wel het wordt nooit wat met RVP

Ach, Huntelaar miste net zo goed, Robben idem. het zat vandaag gewoon niemand mee, maar ik vond ons wel beter dan wat ik nu de Duitsers en de Portugezen zie doen. Denen 1 kans, 1 goal.... Tja, het heeft blijkbaar zo moeten zijn. Woensdag wordt gehaktdag. De vraag is voor wie.

Nijmegen

• 323 berichten
  • 695 stemmen

Wat was het weer kut zeg. Ongelofelijk.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Niveautje nacompetitie dit....... Het wordt echt met de minuut beroerder.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4756 stemmen

Duitsland echt zwakker dan in de eerste helft. Hun semi-countervoetbal was veel leuker. Gomez en Podolski zijn vooral echt zwak.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Je hebt gelijk. Huntelaar schoot hem mooi binnen 1 op 1 op de keeper. Oh nee wacht.....

Heeft niet alleen daar mee te maken. De echte voetbalkenner heeft vandaag gezien dat Van Persie iemand is die vaak uit de spits loopt, dat betekent dat een Robben of Afellay in de spits op moet duiken of de 2 controleurs. Van Bommel en De Jong zullen dit echter nooit doen en dus rendeert het Nederlands Elftal niet met Van Persie in de spits. Je weet ook van Sneijder dat hij dit niet zal doen. Van der Vaart doet het misschien nog, maar Bertje heeft niet de ballen hem als controleur op te stellen. Wat veel beter is voor Oranje is Huntelaar in de spits, hij is iemand die altijd in de spits blijft en als aanspeelpunt fungeert. Zet Robben op links en je krijgt genoeg voorzetten, daarnaast Van Persie op rechts die dan af en toe kan binnenkomen zoals tegen Bulgarije en Sneijder erachter die met geniale passes zal strooien. Controlerend zet je dan De Jong en Van der Vaart, want je hebt een pure stofzuiger nodig. Rafa moet dan de opbouw verzorgen en je hebt een goed draaiend elftal. Bertje zal dit echter niet durfen, helaas.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Bertje.. de respectloosrheid en misplaatste betweterigheid is werkelijk tenenkrommend. Je hebt echt het geheugen van een plofkip.

Schrik net wakker, wie scoorde die?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Heeft niet alleen daar mee te maken. De echte voetbalkenner heeft vandaag gezien dat Van Persie iemand is die vaak uit de spits loopt, dat betekent dat een Robben of Afellay in de spits op moet duiken of de 2 controleurs. Van Bommel en De Jong zullen dit echter nooit doen en dus rendeert het Nederlands Elftal niet met Van Persie in de spits. Je weet ook van Sneijder dat hij dit niet zal doen. Van der Vaart doet het misschien nog, maar Bertje heeft niet de ballen hem als controleur op te stellen. Wat veel beter is voor Oranje is Huntelaar in de spits, hij is iemand die altijd in de spits blijft en als aanspeelpunt fungeert. Zet Robben op links en je krijgt genoeg voorzetten, daarnaast Van Persie op rechts die dan af en toe kan binnenkomen zoals tegen Bulgarije en Sneijder erachter die met geniale passes zal strooien. Controlerend zet je dan De Jong en Van der Vaart, want je hebt een pure stofzuiger nodig. Rafa moet dan de opbouw verzorgen en je hebt een goed draaiend elftal. Bertje zal dit echter niet durfen, helaas.

Nederland speelt gewoon zonder echte spits, kan toch? Het kan juist heel handig zijn om zonder diepe spits te spelen. Als je dan hoe vandaag regelmatig door elkaar heen beweegt moeten er mensen overgegeven worden en lopende mensen gevolgd. Bleek vandaag regelmatig dat, dat nauwelijks te verdedigen is. Alleen moet je ze er dan wel inschoppen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Barca doet idd hetzelfde. Daarbij was deze spelopvatting goed genoeg om de wk finale te halen. Vandaag werd er vooral individueel gefaald, zowel in de asnval als verdedigend. Geen enkele reden om radicaal van tactiek te veranderen.

Enige reden om wel Huntelaar tegen Duitsland in de basis te laten starten is omdat hij volledig op scherp is gezet. Dat heeft Van Marwijk slim gedaan.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Duitsland speelt zeer matig maar wint wel. Hoe grillig kan voetbal zijn....

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

Bertje.. de respectloosrheid en misplaatste betweterigheid is werkelijk tenenkrommend. Je hebt echt het geheugen van een plofkip.

Schrik net wakker, wie scoorde die?

Ja, Bertje. Waarom zou ik dat niet mogen zeggen? Van Marwijk is niet heilig ofsow...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Ja, Bertje. Waarom zou ik dat niet mogen zeggen? Van Marwijk is niet heilig ofsow...

Ach het mag wel, maar het is wel enorm denigrerend en respectloos. En dat tegenover iemand die het Nederlands elftal voor het eerst in 32 jaar weer eens naar een WK finale heeft geleid. Dat je dat zelf niet inziet is tekenend. Maar ach, ik had je toch al niet hoog zitten....

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Nederland speelt gewoon zonder echte spits, kan toch? Het kan juist heel handig zijn om zonder diepe spits te spelen. Als je dan hoe vandaag regelmatig door elkaar heen beweegt moeten er mensen overgegeven worden en lopende mensen gevolgd. Bleek vandaag regelmatig dat, dat nauwelijks te verdedigen is. Alleen moet je ze er dan wel inschoppen

Als je goed leest, dan kan je zien dat ik nergens zeg dat je zo niet mag spelen. Het probleem is echter dat niemand in die spitspositie duikt als Van Persie er niet speelt, bij Barça is Sanchez de man die dit vaak doet. Wat er nu gebeurt is, als men een voorzet wil geven, dan kan dat niet omdat niemand in de spits staat. Daarom zou ik voor een aanspeelpunt kiezen met spelers eromheen die constant rouleren. Ik weet niet of je je Bulgarije nog herinnert, maar toen dook Van Persie ook opeens op in de spits. Dat is toch juist ideaal?

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ach het mag wel, maar het is wel enorm denigrerend en respectloos. En dat tegenover iemand die het Nederlands elftal voor het eerst in 32 jaar weer eens naar een WK finale heeft geleid. Dat je dat zelf niet inziet is tekenend. Maar ach, ik had je toch al niet hoog zitten....

Ik heb dan ook geen respect meer voor Van Marwijk na zijn beslissingen omtrend Bouma en Emanuelson. Maar ik zal wel weer Van Marwijk zeggen, als ik jouw daarmee blij maak. Mij maakt het namelijk helemaal niks uit.

En als mensen seniele Jopie zeggen, vind je het opeens wel leuk. Terwijl Cruijff 10x meer heeft betekent voor het Nederlands voetbal dan Van Marwijk. Over hypocriet gesproken...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Mij zal jij nooit blij maken, maar iets minder droef is al meegenomen. Verder erg treurig dat je de man afrekent op de keuze uit twee onbeduidende wisselspelers en niet op hetgeen hij wel gepresteerd heeft. Kortzichtig en het verwarren van hoofd en bijzaken, heet dat, geloof ik.

Seniele Jopie? Vind ik dat ergens leuk? Integendeel. Ik heb Cruijff enorm hoog zitten, Je bent nu echt volledig in de war.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Overigens mag Duitsland van mij best winnen, zo hebben wij namelijk de meeste kans dat we doorgaan. Ervan uitgaande dat Portugal tegen Denemarken wint en Duitsland ook van Denemarken wint, zouden we nog van Duitsland mogen verliezen om door te kunnen gaan. Ik weet echter niet hoe het zit als je evenveel punten hebt, telt dan het doelsaldo of onderling resultaat?

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

Mij zal jij nooit blij maken, maar iets minder droef is al meegenomen. Verder erg treurig dat je de man afrekent op de keuze uit twee onbeduidende wisselspelers en niet op hetgeen hij wel gepresteerd heeft. Kortzichtig en het verwarren van hoofd en bijzaken, heet dat, geloof ik.

Nogmaals, heel hypocriet. Als het bij Van Marwijk gebeurt dan is het opeens denigrerend en respectoos en als het bij Cruijff gebeurt vind je het geweldig. Selectief, heet dat, geloof ik Daarnaast kan ik je ook melden dat ook ik jou niet zo hoog had zitten. Dus dan zijn we het daar over eens.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Nogmaals, heel hypocriet. Als het bij Van Marwijk gebeurt dan is het opeens triest en als het bij Cruijff gebeurt vind je het geweldig. Selectief, heet dat, geloof ik

Waar heb ik het ooit over Cruijff als seniele Jopie gehad?

AjaxRulezzz schreef:

Daarnaast kan ik je ook melden dat ook ik jou niet zo hoog had zitten. Dus dan zijn we het daar over eens.

Ja, dat is ook al zo'n epic fail van je.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Overigens mag Duitsland van mij best winnen, zo hebben wij namelijk de meeste kans dat we doorgaan. Ervan uitgaande dat Portugal tegen Denemarken wint en Duitsland ook van Denemarken wint, zouden we nog van Duitsland mogen verliezen om door te kunnen gaan. Ik weet echter niet hoe het zit als je evenveel punten hebt, telt dan het doelsaldo of onderling resultaat?

Denemarken heeft al twee keer gewonnen van Portugal in de kwalificatie, dus die verwachting is enigszins ongegrond.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.