- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
maar ze geloven er ook niet in
Nu waarschijnlijk niet meer.
Nog tegen het 'zwarte beest' van Nederland, Portugal en daarna tegen Duitsland, waartegen ze in november ook al met 3-0 verloren hebben.
En als Belg heb ik al de matchen van de Duitsers gevolgd en geloof mij, ze spelen oerdegelijk en keihard voetbal.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
13 juni enorme druk op de wedstrijd tegen Duitsland, da's dan het enige 'postieve' wat ik eruit kan halen
en dat je '88 ook totaal onverwacht met 0-1 begon
En toen verloren we ook van Bulgarije in de voorbereiding. Het zijn voortekenen...
Serieus, mijn slechte voorgevoel (wat half Nederland had/heeft) gaat helaas uitkomen.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Vergeet V. Persie, V. Bommel en De Jong niet.
Dit is einde EK. Winnen tegen Duitsland én Portugal, mission impossible.
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Heel teleurstellend, kijk je dan zolang naar uit.. pfff! Heb er gewoon hoofdpijn van
Nu is het echt alles of niets tegen Duitsland. Ik hoop het zo, maar verwacht er maar niks van. Het was net al heel de tijd billenknijpen als de Denen even aanzette, tegen Duitsland zal het helemaal erg worden..
Heel, heel zuur dit 
Oja.. en Robben 
$pecial
-
- 1147 berichten
- 554 stemmen
Ik maak me eerder zorgen om van der Wiel dan Willems.. Wat was die waardeloos zeg, vdW.
bozzy
-
- 2161 berichten
- 670 stemmen
Geruststellende gedachte dat Nederland in 1988 ook de eerste poule wedstrijd met 0-1 heeft verloren!
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dit is einde EK. Winnen tegen Duitsland én Portugal, mission impossible.
Hoeft niet per se. Hopen dat Duitsland van Denemarken en Portugal wint (of Portugal van beiden). Dan kan Nederland eventueel nog een keertje gelijkspelen. Gelukkig hebben we maar met een marge van 1 verloren (
).
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Met betrekking tot Robben begrijp ik die Bayern supporters nu een stuk beter.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Geruststellende gedachte dat Nederland in 1988 ook de eerste poule wedstrijd met 0-1 heeft verloren!
Maar Portugal is geen Ierland. En Duitsland ook geen Engeland. 
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
ik heb er genoeg van, ik zet een filmpje op, aju paraplu
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Robben, Heitinga, Van der Wiel, Van der Vaart, Vlaar en Afellay.
Affelay vond ik de eerste helft niet slecht, wel wat egoistisch, maar schiet hij één van die ballen erin dan is hij de man.
Verder wordt het nu allemaal wat overdreven, aan de bal speelde Nederland best goed, eigenlijk zelfs wat attractiever dan op het WK 2010 als je het mij vraagt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Attractiever..... Het blijft bizar dat er nog steeds mensen zijn die daar om geven.
Ach, omgekeerd zouden we hetzelfde doen. En hadden we geen grootste lol om de Fransen het afgelopen WK?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Alleen Sneijder en Willems verdiende een voldoende.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 554 stemmen
Ach, omgekeerd zouden we hetzelfde doen. En hadden we geen grootste lol om de Fransen het afgelopen WK?
Klopt, we zouden het zelfde doen als het de Duitsers betrof.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4756 stemmen
Verder wordt het nu allemaal wat overdreven, aan de bal speelde Nederland best goed, eigenlijk zelfs wat attractiever dan op het WK 2010 als je het mij vraagt.
Klopt, als neutrale kijker vond ik dit Nederland véél leuker dan toen. Bijzonder zwak voetbal toen maar ze wonnen wel...
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Ach, om maar even de scorebordjournalistiek hier te relativeren.
Had ook liever gehad dat ze lelijk wonnen, maar ik zie nog steeds wel kansen voor Oranje.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Met het eerste ben ik het eens, met het tweede niet.
Emanuelson is verdedigend ook erg zwak, en Willems vind ik vooruit best aardig voetballen.
En het maakt niet uit of Nederland attractief speelt of niet, die kansen moeten er gewoon in. Na een kwartier had het 3-0 moeten staan. Klaar. Uitspelen en zo weinig mogelijk inspannen.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Sjonge jonge, net terug uit de binnenstad en wat heb ik mij weer een potje lopen ergeren aan onze gehele voorhoede.
Robben en Affelay zijn zulke egocentrische spelers. Niet normaal meer, telkens proberen zij weer van afstand te schieten en uiteraard belanden hun pogingen telkens weer een metertje of wat over het doel. Niet 1 keer, niet 2 keer...nee vele keren meer. Van Robben weet je dit, dus dat is niets nieuws. Maar continu dat Affelay hosanna werd ik ook kotsmisselijk van
Hij heeft het nog nooit laten zien in Oranje en net zoals in de voorbereiding is hij af en toe dreigend, maar het rendement is 0,0 dankzij zijn egocentrische doelpogingen. Kan iemand deze twee heren leren om op doel te schieten 
Dan heb je onze faalspits van Persie nog een keer. Iedereen weet dat het geen goede centrumspits is, toch zijn een heleboel mensen hier er zo van overtuigd dat hij t.o.v. Huntelaar in de spits moet? Why???????
Ook vandaag bewees maar eens dat het geen koele afmaker is. Aan de bal is het aardig en als aangever is hij meer dan prima(lanceerde Robben één keer). Maar als spits..pffff
Heb me kapot lopen ergeren aan de vele -in potentie- kansen die werden verprutst omdat we weer is zo egocentrisch moesten zijn voorin. Het schot van Robben op de paal is een mooi voorbeeld. 2 mannetjes aan de linkerkant die vrij stonden, hij ging weer voor eigen kans.
De Denen stellen eigenlijk niet zoveel voor en toch verlies je. Ook mede dankzij onze extreem zwakke verdediging. Dit keer was onze rechterkant de kwaaddoener. Hoe kinderlijk je dit doelpunt weggeeft, tegelijk ook zo'n beetje de enige kans v.d. Denen in de wedstrijd
Complimenten voor Willems, maar Rommedahl was gelukkig niet effectief met zijn voorzetjes, want die kwam er ook een aantal keertjes makkelijk langs.
Nee, het is tijd voor een frisse wind in Oranje. Weg met die rotte standaard opstelling van Bertje...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nou ben benieuwd, een van de mooiste affiches van de eerste ronde....
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ook vandaag bewees maar eens dat het geen koele afmaker is. Aan de bal is het aardig en als aangever is hij meer dan prima(lanceerde Robben één keer).
Die weergaloze bal in de eerste helft gezien op Sneijder? Kopt hij de bal er gewoon in en niemand praat meer over Van Persie wel of niet. Van mij mag Huntelaar in de spits en Van Persie erachter. De Jong eruit. Alles of niets. Ook tegen Duitsland. Krijg je doelpunten tegen, zorg je er gewoon voor dat je er eentje meer maakt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Eens.
Nee, het is tijd voor een frisse wind in Oranje. Weg met die rotte standaard opstelling van Bertje...
Had geen donder met de opstelling of tactiek te maken. Spelers faalden individueel. Van Persie net zo goed als Huntelaar..... Het zat gewoon tegen, daar doe je niks aan. Tegen Brazillie zat het twee jaar geleden mee, dat is de andere kant...
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Klopt ook. Sneijder moest die bal eigenlijk meenemen. Ook weer zo'n verkeerde keuze van Sneijder. Jammer. Maar vandaag bewees wel weer dat er eigenlijk iemand om hem heen mist die de kansen afmaakt.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
@ A&L: Weet je nu waarom Heitinga geen wereldverdediger is? Zie eerste doelpunt. Zet je die kerel onder druk, dan blijft er weinig meer van over. Ik hou mijn hart vast tegen Duitsland, maar dat heeft natuurlijk met de gehele verdediging te maken, waarvan Heitinga nog de beste is.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Eens.
Had geen donder met de opstelling of tactiek te maken. Spelers faalden individueel. Van Persie net zo goed als Huntelaar..... Het zat gewoon tegen, daar doe je niks aan. Tegen Brazillie zat het twee jaar geleden mee, dat is de andere kant...
Wie selecteert de spelers dan? Wie kiest telkens weer voor dezelfde oubollige opstelling? Tuurlijk falen de spelers individueel, maar om daar nou verbaasd over te doen?... Hoe lang weten we nou al dat van Persie als pure centrumspits niet functioneert in dit systeem van Oranje? Het zijn toch veel kansen hoor.
Soms zit het mee, maar zoveel geluk als in 2010 ga je dit toernooi niet meer hebben natuurlijk. En leuk dat ze allemaal zo goed zijn met elkaar, dan mag je elkaar ook wel eens de kansen gunnen.
BB_Shields
-
- 32 berichten
- 11 stemmen
Wie selecteert de spelers dan? Wie kiest telkens weer voor dezelfde oubollige opstelling? Tuurlijk falen de spelers individueel, maar om daar nou verbaasd over te doen?... Hoe lang weten we nou al dat van Persie als pure centrumspits niet functioneert in dit systeem van Oranje?
Ja ik heb nu weer dit gehoord: dat Persie geen klik heeft met Snijder en daarom beter vervangen wordt door Huntelaar. HIj is topscorer in Duitsland hij is een ''afmaker'' en dus sowieso in de opstelling tegen Duitsl. Verder Vd Vaart erin ipv de Jong omdat ie aanvallender is (en ook in Duitsl heeft gespeeld dus weet hoe hij ze moet aanpakken).
Kan iemand dit niet ff door sms'n naar V Marwijk?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Laat Portugal maar winnen, is de verrassing compleet.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Ja ik heb nu weer dit gehoord: dat Persie geen klik heeft met Snijder en daarom beter vervangen wordt door Huntelaar. HIj is topscorer in Duitsland hij is een ''afmaker'' en dus sowieso in de opstelling tegen Duitsl. Verder Vd Vaart erin ipv de Jong omdat ie aanvallender is (en ook in Duitsl heeft gespeeld dus weet hoe hij ze moet aanpakken).
Kan iemand dit niet ff door sms'n naar V Marwijk?
Ben je sarcastisch?
Maar in plaats van dat hij die 4-2-3-1 opstelling invult met namen van spelers kan hij ook wel is een opstelling verzinnen bij de spelers die hij heeft.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wie selecteert de spelers dan? Wie kiest telkens weer voor dezelfde oubollige opstelling? Tuurlijk falen de spelers individueel, maar om daar nou verbaasd over te doen?... Hoe lang weten we nou al dat van Persie als pure centrumspits niet functioneert in dit systeem van Oranje? Het zijn toch veel kansen hoor.
Soms zit het mee, maar zoveel geluk als in 2010 ga je dit toernooi niet meer hebben natuurlijk. En leuk dat ze allemaal zo goed zijn met elkaar, dan mag je elkaar ook wel eens de kansen gunnen.
Die oubollige opstelling was voldoende voor een finaleplaats op het WK. Waarom zou je daar vanaf wijken? Ben het met je eens dat Van Persie geen ultieme centrumspits is en Huntelaar wel, maar dan zou je naar mijn idee Sneijder op de plek van De Jong moeten zetten, maar als iedereen dan uit vorm is, win je nog steeds niks. Verder is het elkaar de kansen gunnen niet iets waar de coach heel veel invloed op heeft. We hebben nu eenmaal een surplus aan egoistische aanvallers. Daarbij is Huntelaar de laatste die een bal breed zal geven...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.