- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Sinds wanneer zingt kos positieve liedjes over Ajaxspelers.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Ik raad je echt aan de wedstrijd dan eens terug te kijken.
Had je al gelezen dat hij de 1e speler sinds iemand op EK 1980 was die liefst aan de basis stond van 10 doelkansen?
Dat is me niet opgevallen inderdaad, vond hem niet bijzonder. En het is natuurlijk niet alleen hem, maar als je aanvallend dan het verschil niet maakt (doelpunten) dat je verdedigende fouten uitvergroot worden.
...maar ik vind dat je dat verdient.
Dankjewel.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Dat is me niet opgevallen inderdaad, vond hem niet bijzonder. En (het is natuurlijk niet alleen hem) maar als je aanvallend dan het verschil niet maakt (doelpunten) dat je verdedigende fouten uitvergroot worden.
Misschien kwam het omdat je met veel emotie de wedstrijd bekeek, heb ik soms ook wel eens. Als ik het dan terugkijk dan zie ik soms heel andere dingen. Maar geloof me maar dat Sneijder de beste was, zonder hem hadden we niet eens die kansen gehad.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Met zo'n coach verdienen we het ook niet om een ronde verder te komen. Over twee jaar weer een kans!
Sinds wanneer zingt kos positieve liedjes over Ajaxspelers.
Haha, dat vroeg ik mezelf ook meteen af toen ik die post zag.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Jij moet je ook snel laten nakijken, want iedereen weet dat Huntelaar veel beter is dan De Jong. Daarnaast ben ik het met je eens over de kansen, zoveel kansen hebben we inderdaad niet gehad. We hebben 3 grote kansen gehad, 2 heeft Van Persie verpruts en die ene heeft Huntelaar gemist. Voor de rest waren het halve kansen, Robben en Afellay hadden daar echter wel hele kansen van kunnen maken. Maar het zijn beide egotrippers en denken dat ze de beste van het elftal zijn.
En mensen mij maar raar aanspreken toen ik de afgelopen weken zei dat Affelay er niets van bakte. Hij speelt nu exact hetzelfde, een dikke egotripper die mogelijke kansen zeep helpt omdat hij lekker vanuit alle hoeken en standen wil schieten. Waar haalt hij die arrogantie vandaan? Nog geen reet gepresteerd en toch denkt hij dat ie het mannetje is.
Ziet er allemaal frivool en leuk uit en daardoor denken veel mensen dat het gelijk goed is, maar het rendement is 0,0.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wie willen we als opvolger van Bertje?
En niet Frank de Boer roepen, die mag eerst nog 10 jaar voor Ajax werken! 
Ik zou wel weer een wat oudere coach met ambitie nemen, maar wel iemand die wat attractiever durft te spelen.
Zelf dacht ik een beetje aan Huub Stevens. Die weet tenminste ook hoe goed Huntelaar is.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Ik zou wel weer een wat oudere coach met ambitie nemen, maar wel iemand die wat attractiever durft te spelen.
Zelf dacht ik een beetje aan Huub Stevens. Die weet tenminste ook hoe goed Huntelaar is.
Haha, de woorden attractiever en Stevens in één post.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Haha, de woorden attractiever en Stevens in één post.
Bij PSV lukte het niet zo, bij Schalke laat ie wel leuk voetbal zien.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Ik vind de wedstrijd van Schalke altijd een kwelling om te zien. Die stelt echt bijna alleen maar harde werkers op en heeft het voordeel van een topspits.
Bij PSV heeft hij het inderdaad bizar slecht gedaan, niet aleen qua spel maar ook qua omgang met spelers.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Post gevonden op een AZ forum waar ik het helemaal mee eens ben:
Zijn meer mensen het hier mee eens? rep_robert misschien?
Gert-Jan Verbeek.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Gezien alle aandacht hier voor Oranje denk ik dat je alleen staat Lefgozer. Oranje publiek is ook niet de mijne, maar ik vind een EK of WK altijd geweldig leuk en ben echt doodziek als we verliezen zoals gister.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Post gevonden op een AZ forum waar ik het helemaal mee eens ben:
Zijn meer mensen het hier mee eens? rep_robert misschien?
Gert-Jan Verbeek.
Betrapte mezelf er ook op dat ik echt veel minder meeleef dan met Ajax. Publiek staat me niet aan, spelers zijn inderdaad ego's waar je weinig binding mee hebt. Het is ook niet mijn voetbalbeleving. Maar ergens borrelt het wel en is het NL elftal eigenlijk een ideaal afzeikmedium 
Fanatieke clubsupporters laten het fanatiek supporten van Oranje i.i.g. wel achterwege vanwege het carnavalvolk, dat staat echt veel mensen niet aan. Maar individueel zal het net zoals bij mij ook altijd wel ergens gaan borrelen. Het blijft wel je land.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach, zo'n crisis zal iedereen wel eens hebben. Ik was na 1996 behoorlijk klaar met het Nederlands Elftal (Met dank aan de Kabel). Was in 1998 ook niet rouwig dat ze eruit vlogen. 2000 was het vooral leuk omdat het in eigen land was. 2002 deden we niet eens mee en in 2004 stelde het niet veel voor. Krijg eigenlijk het plezier weer terug bij Van BAsten in 2008 en was afgelopen WK erg content net de houding van de NL11. Voor het eerst in 20 jaar hadden ze weer een winnaars mentaliteit. Gisteren zat het tegen, ben benieuwd of ze het kunnen rechtzetten woensdag, maar vrees dat de vorm en het geluk dat je nodig hebt en niet is dit keer.
Ben overigens ook meer betrokken bij Feyenoord tegen bijvoorbeeld NEC dan bij zo'n wedstrijd van Oranje, pas in de halve finale gaat dat een beetje leven. Wat ik vooral jammer vind als ze er uit vliegen woensdag is dat je weer 2 jaar moet wachten op het volgende toernooi.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Die winnaarsmentaliteit mis ik nu overigens wel. Vind het over de gehele linie niet een fijne spelersgroep(meer). Het straalt eigenlijk 0,0 charisma uit.
Kreeg bij de C1000 poppetjes van Kuyt en Strootman. Hoe kan een mens daar nou blij mee zijn? 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ik betrap mezelf er gewoon op dat ik me steeds meer begin te ergeren aan figuren (vooral vrouwen) die nu opeens voetbalfans zijn en helemaal in het oranje lopen. Ook deed het verlies van gister me vrij weinig, eigenlijk deed het me helemaal niks en vond ik het stiekem nog wel grappig ook. Het enige leuke is dat VI nu elke avond is en er dus tenminste iets leuks op tv is in de late avond.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Ronald de Boer dan maar.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Valt me mee dat je geen klappen kreeg.
Van wie? Oranje hooligans met een oranje pyama aan en wortels op hun harses?
.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Jij moet je ook snel laten nakijken, want iedereen weet dat Huntelaar veel beter is dan De Jong. Daarnaast ben ik het met je eens over de kansen, zoveel kansen hebben we inderdaad niet gehad. We hebben 3 grote kansen gehad, 2 heeft Van Persie verpruts en die ene heeft Huntelaar gemist. Voor de rest waren het halve kansen, Robben en Afellay hadden daar echter wel hele kansen van kunnen maken. Maar het zijn beide egotrippers en denken dat ze de beste van het elftal zijn.
Ik he niet over of de Hamster beter is dan de Jong of niet ( al valt zelfs dat te betwijfelen) maar de Jong is door zijn fysiek en spel natuurlijk veel geschikter om op zo'n moment in te brengen als je alles of niets moet spelen.
Leek mij nogal logisch maar kennelijk was ik de enige.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Begint hij weer met z'n Lens
. Lens is een koekenbakker, het enige wat hij heeft is inzet en snelheid. Hij heeft geen actie, geen techniek, geen overzicht en al helemaal niet op dit niveau.
Dat zeiden we van Krohn Delhi ook, met dit verschil dat Krohn Delhi compleet mislukt is bij Ajax en Lens na een briljant jaar bij NEC opnieuw een briljant jaar bij AZ had en daarna bij PSV bij vlagen elke tegenstander wegspeelt.
Als je zegt dat Lens geen actie en techniek heeft mag je eigenlijk niet serieus aan een discussie over voetbal(lers) deelnemen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Heb jij die wedstrijd gezien? Affelay en Robben willen niet combineren, zij denken alleen maar aan zichzelf! Het zijn een stelletje ego's die zelf willen scoren. En de clubs uit de Italiaanse competitie kan je niet vergelijken met Duitsland.
Niet mee eens. Sterker nog, Afellay en Van Persie vinden elkaar zo leuk dat ze overtikken vaak nog overdrijven. Ook Robben is vaak op zoek naar combinatie. Dat die jongens ook regelmatig naar binnen komen en op goal schieten vind ik verder prima. Is zeker bij Robben juist zijn kracht
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Lens is een redelijk beperkte speler die inderdaad geen actie heeft. Is wel snel en kan gericht op goal schieten, maar dat is niet de speler die we nu enorm missen.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Hoeveel Youtube fragmenten moet je zien waaruit blijkt dat Lens wel een actie heeft, en belangrijker nog... een beslissende actie. 20, 30 , 40?
Dit soort goals komen voort uit acties die Lens zelf maakt. Maar blijf vooral roepen dat we geen rechtsbenige snelle technische aanvaller nodig hebben. We hebben Robben toch? en dan hebben we vd Vaart die speelt bij de Spurs dus zal die ook best wel rechtsbuiten kunnen spelen. Of Kuyt natuurlijk.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Betrapte mezelf er ook op dat ik echt veel minder meeleef dan met Ajax. Publiek staat me niet aan, spelers zijn inderdaad ego's waar je weinig binding mee hebt. Het is ook niet mijn voetbalbeleving. Maar ergens borrelt het wel en is het NL elftal eigenlijk een ideaal afzeikmedium 
Fanatieke clubsupporters laten het fanatiek supporten van Oranje i.i.g. wel achterwege vanwege het carnavalvolk, dat staat echt veel mensen niet aan. Maar individueel zal het net zoals bij mij ook altijd wel ergens gaan borrelen. Het blijft wel je land.
Ben sowieso altij al veel meer voor club geweest dan voor land. Veel leuker en minder dom geouwehoer en nepvolk omheen. Want dat is echt niet iets van de laatste jaren.
Ik ben naast Oranje ook altijd spelers van mn clubs aan t supporteren. Van mij mag Zimling of Schone er best 1 maken
en een CR7, Ozil, Ramos etc heb ik toch wel meer mee dan de rest.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Hoeveel Yuotube fragmenten moet je zien waaruit blijkt dat Lens wel een actie heeft, en belangrijker nog... een beslissende actie. 20, 30 , 40?
Youtube-argumentatie.
Geweldig.
Ik kan trouwens ook youtube filmpjes gaan zoeken van Manolev die goede voorzetten geeft. Of van Persie die goed functioneerd in Oranje. Het zegt alleen 0,0.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Hoeveel Yuotube fragmenten moet je zien waaruit blijkt dat Lens wel een actie heeft, en belangrijker nog... een beslissende actie. 20, 30 , 40?
Post ze maar.
Ook bij PSV is er dit seizoen zeer veel commentaar op Lens geweest, dat hij juist enorm voorspelbaar is en vrij weinig goed doet. Pas eind dit seizoen ging hij weer beter spelen.
Gister had je Narsingh erin moeten gooien. Denen zijn niet zo snel en zeker als je Huntelaar brengt, had je Narsingh ook moeten brengen. Maarnee, Bertje brengt dan liever Kuijt vlak voor tijd...
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Youtube-argumentatie.
Geweldig.
Ik kan trouwens ook youtube filmpjes gaan zoeken van Manolev die goede voorzetten geeft. Of van Persie die goed functioneerd in Oranje. Het zegt alleen 0,0.
Ik zat toevallig gister nog te denken hoe Manolev zelfs een soort Garrincha is vergeleken bij van der Wiel.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Het zegt in dit geval wel iets, namelijk dat Lens wel een actie kan maken en kan scoren. Dat is onderwerp van discussie namelijk. Dat hij ook grillig kan zijn weet ik ook wel, maar dat geldt voor alle aanvallers van oranje. Behalve dan Kuyt die is op een constant niveau overbodig.
Over Manolev... die had ik er graag bij gehad gister.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen

Oudere coach: Check!
Ambitie: Check!
Attractief voetbal: Check!
Uit de hoge hoed van de KNVB kan maar één persoon getoverd worden dan. Een baken van expertise, een vakman pur sang! Hij die slaapt met een voetbal als kussen, en die het klappen van de zweep kent. Een professional die de huidige (ex) bondcoaches doet verbleken. Een individu die weet hoe de bal rolt, en ook hoe die stuitert! Kennis is zijn middelnaam, hij die ons zal verlossen....
Mijne heren, ik presenteer u...Johan Cruiff.!!
Gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar hoe leuk zou het zijn!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.