• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.250 films
  • 12.400 series
  • 34.347 seizoenen
  • 651.840 acteurs
  • 199.760 gebruikers
  • 9.423.537 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Niks gezien gisteravond en blijkbaar ook niks gemist. Behalve dan een geweldige voorzet van Stani die we in Eindhoven in 3 jaar maar heel zelden hebben gezien. Nou ja, misschien kunnen we nu misschien nog wat geld aan hem over houden.

Die Duitsers zijn ook een stelletje dramaqueens zeg. Eén verlies tegen Zwitserland en ze spreken meteen van 'favoriet naar outsider' gaan en over 'aangeslagen boksers'. Aanstellers!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Alleen de keeper is volgens mij een echte basiswaarde van de Bayern spelers...voor de rest zo'n beetje het normale Duitse elftal hoor..(Ozil en consorten).

Neuer, Badstuber, Lahm, Schweini, Muller en Gomez. Zes basisspelers. Verder speelden Ozil en Khedira maar 1 helft. Nee, dit was gewoon Duitsland B.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Tegen Zweden toen bange Bert het voor 1 keertje aandurfde (dronken?) met Van der Vaart op het middenveld te spelen werd prompt met dikke cijfers en schitterend voetbal gewonnen. Maar sindsdien is het weer ouderwets betonblokvoetbal, en als ik die opstelling van vanavond zo zie, met 6 verdedigers thuis tegen de nummer 96 van de wereld (1 plekje boven Vietnam), je moet toch ook maar durven. En dan ook nog verliezen, volgens mij heet dat het loon van de angst.

Na gister mag je kritisch zijn, maar wees wel een beetje objectief. Zo speelt Oranje bepaald niet met 6 defensieve spelers. Beide backs waren regelmatig voorin te vinden, zeker vd Wiel is vaak een halve buitenspeler in zijn functie.

Verder had Oranje gister veel aanvallender moeten spelen ja. Maar ik denk dat Bert voor een groot deel zijn basisploeg klaar had gister. Tegen Duitsland heb je bv meer defensieve zekerheid nodig. Dat Oranje verloor was overigens gewoon pech. Een vrij lullige penalty en een extreem droevige breedtepass van Heitinga. Ajacieden herinneren misschien dat hij dit ook eens deed bij Ajax-Excelsior enkele jaren terug. Werd toen geloof ik 2-2, heel slecht. Zoiets mag nooit gebeuren.

Overigens viel Mathijsen wel snel uit, ontbrak Afellay nog, viel Robben pas vlak voor tijd in en zal vd Vaart op het EK natuurlijk never linksbuiten staan. Kortom, potje stelde ook niks voor als serieuze test.

depri83 schreef:

Die Duitsers zijn ook een stelletje dramaqueens zeg. Eén verlies tegen Zwitserland en ze spreken meteen van 'favoriet naar outsider' gaan en over 'aangeslagen boksers'. Aanstellers!

Tactiek. Duitsland probeert de druk ergens anders te leggen. Gelukkig lukt ze dat niet aangezien de andere 3 landen in de groep zich gister allemaal blameerden

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Trouwens opmerkelijk dat zowel bij Duitsland als Zwitserland de beste spelers Turken zijn. In Nederland hebben we nooit echt veel goede Turken gehad he? Alleen Marokkanen. Vreemd wel.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Neuer, Badstuber, Lahm, Schweini, Muller en Gomez. Zes basisspelers. Verder speelden Ozil en Khedira maar 1 helft. Nee, dit was gewoon Duitsland B.

Gomez sowieso geen basisspeler volgens mij. Klose?

Maar Gomez is sowieso een barslechte speler. Low zou hem niet eens moeten selecteren. Ook raar dat ie zoveel heeft gescoord dit seizoen. Zal ie niet weer doen...

Andere spelers inderdaad wel basis volgens mij. Maar op de keeper na heeft het niet echt daar aan gelegen hoor Duitsland was gisteren ook gewoon barslecht.

Moet wel zeggen dat ik net zoals bij NL gisteren geen waarde hecht aan dit soort duels. Het is het eerste potje sinds tijden weer en ik vind het dan niet raar dat de teams allemaal nog niet helemaal lekker ingespeeld zijn.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

ik verwacht SuperMario Gomez gewoon als 1e spits. Scoorde dit jaar met 26 goals overigens nog minder dan vorig jaar (28). Niet echt een Mannschaft-kenner, reppie

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Trouwens opmerkelijk dat zowel bij Duitsland als Zwitserland de beste spelers Turken zijn. In Nederland hebben we nooit echt veel goede Turken gehad he? Alleen Marokkanen. Vreemd wel.

Uger Yildirim, onze 1 malige international Wel wereldrecordhouder vrije trappen scoren, won hij oa van Zidane

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

otherfool schreef:

ik verwacht SuperMario Gomez gewoon als 1e spits. Scoorde dit jaar met 26 goals overigens nog minder dan vorig jaar (28). Niet echt een Mannschaft-kenner, reppie

VInd je het serieus een goede speler dan? Hij was echt dramatisch slecht in de wedstrijden tegen Real en Chelsea. Een draaihoek van een vrachtwagen, kan totaal niet voetballen en zo traag als een slak.

Hij heeft alleen zijn lengte/bouw lichaam mee voor kopduels in het strafschopgebied. Maarja, bij Bayern scoor je ook wel, ook al ben je een zeer beperkte speler.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Hoe is het eigenlijk met die Klose? Maakt hij nog veel minuten voor Duitsland?

Die wil geloof ik perse WK 2014 halen om daat een paar keer te scoren, dan zou hij Ronaldo van Brazilie passeren die nu de meeste WK goals heeft.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Schijnt gisteren een behoorlijk slechte pot te hebben gespeeld ook.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ach, een wereldspits is SuperMario allicht niet maar hij legt ze er toch wel makkelijk in. Net als Kopfball Klose of Huntelaar eigenlijk, veel meer wordt er ook niet verwacht. Geef hem het nodige te doen in de 16 en het is kassa. Als onze Mesut hem elke wedstrijd een keer voor de keeper kan krijgen is het gewoon boem koekoek terug naar de middenstip.

Klose wilde met zijn Poolse roots vooral dit EK halen, WK lijkt me een brug te ver.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Ach, een wereldspits is het allicht niet maar hij legt ze er toch wel makkelijk in. Net als Kopfball Klose of Huntelaar eigenlijk, veel meer wordt er ook niet verwacht. Geef hem het nodige te doen in de 16 en het is kassa. Als onze Mesut hem elke wedstrijd een keer voor de keeper kan krijgen is het gewoon boem koekoek terug naar de middenstip.

Gister mocht Duitsland liefst 6x naar de middenstip lopen

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Hij scoort misschien veel, maar hij helpt nog meer goede mogelijkheden om zeep. KJH is een veel completere speler. Heeft alleen zijn snelheid niet mee zitten, maar is veel slimmer als voetballer en heeft een goede techniek.

Klose ben ik ook geen fan van verder.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Nou nee, de hamster is juist exact eenzelfde soort speler als Gomez. Doen weinig voor elkaar onder, alleen is Mario fysiek vele malen sterker.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Huntelaar vind ik als afmaker echt een klasse beter dan Gomez, die misschien weer wat technischer is. Overigens kan je veel van Huntelaar zeggen kos, maar die is tegenwoordig beresterk. Moet je eens foto's bekijken van hem in Ajax shirt en hem nu in Schalke shirt. Die heeft flink getraind.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Maar is nog steeds een iel menneke vergeleken bij een Gomez natuurlijk. En ik zou echt niet weten waarom ie een betere afmaker zou zijn dan Gomez . Die kan ook nog eens stuk beter koppen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ha, koppen is bij Huntelaar 1 van zijn beste kwaliteiten. Tegen Engeland nog een schitterende kopgoal gezien. Verder vind ik Huntelaar zeker niet iel, ook niet in vergelijking. Enorm sterke speler is het geworden. Jij overschat het fysiek van Gomez wel een beetje. En een betere afmaker is ie al zeker niet. Kijk de potjes tegen Madrid (2x) en Chelsea voor de gein eens terug. Daar liet ie wel 10 goals liggen.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Huntelaar vind ik als afmaker echt een klasse beter dan Gomez, die misschien weer wat technischer is. Overigens kan je veel van Huntelaar zeggen kos, maar die is tegenwoordig beresterk. Moet je eens foto's bekijken van hem in Ajax shirt en hem nu in Schalke shirt. Die heeft flink getraind.

Gomez technischer? Sorry, maar die gast is zo lomp als een houthakker. KJH heb ik toch heel veel prachtige technische goals zien maken(denk is aan al die omhalen). Koppen is verder inderdaad een van KJH's kwaliteiten.

Overigens vind ik het feit dat iemand een beer is of niet een loos argument van Kos, want Gomez is denk ik wel de grootste/sterkste spits die er op het EK zal rondlopen. Maar hij is verre van de beste, daarvan moet je meer zijn dan alleen groot en sterk.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Ja, kijk jij eens het hele Bundesliga seizoen en die seizoenen er voor .

Die scoort super gemakkelijk hoor. En hij is fysiek juist 1 van de sterkste spitsen in het internationale voetbal..

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Reinbo schreef:

Je hebt toch helemaal niets aan die talenten, die spelen toch niet

De reden dat ze niet spelen is omdat van Marwijk ze niet selecteert en ze geen eerlijke kans geeft. Dat is mijn kritiek dan ook. Van Marwijk kiest voor spelers die al eerder bewezen hebben geen toegevoegde waarde te zijn voor oranje.

Iedereen roept altijd dat vd Vaart moet spelen en dus wordt er kunstmatig een plek voor hem vrijgehouden.

Hetzelfde geldt voor Kuyt. Kuyt moet altijd spelen en dus staat hij rechts hangend waar hij techniek tekort komt om een man te passeren.

Maher en Lens zijn op alle fronten gevaarlijker op de vleugel dan Kuyt. vd Vaart is overcompleet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Maar Maher en Lens missen de verdedigende kwaliteiten en het uithoudingsvermogen van Kuyt. Voetbal bestaat ook uit verdedigen, zo heeft Chelsea afgelopen CL prima aangetoond. Zou bovendien eerder van Persie op rechts zetten dan Lens of Maher.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Conclusie na gisteravond: stel echte buitenspelers op en speel wat aanvallender.

Zou dit kunnen:

--------------Stekelenburg---------------

vd Wiel-Heitinga-Mathijsen-Willems

------------vBommel-Sneijder---------

Robben--------vPersie---------Afellay

-----------------Huntelaar----------------

Of vd Vaart op Sneijder zijn plek en Sneijder gewoon op 10. Dan helaas vPersie wissel, die er in Oranje vaak weinig van bakt.

En stel dat Mathijsen het EK mist dankzij zijn blessure, zou van Bommel een linie terug dan kunnen werken? Heb je wel meer opbouw.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Kan het vinden in je opstelling A&L. Aleen zou ik Sneijder omwisselen met De Jong en dan een positie wissel met Van Bommel.

Wat vinden jullie van de nieuwe Nike commercial ?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Oh, het Nederlands elftal speelde gister? Jeej. Niks van meegekregen. Ik weet niet hoe het komt, maar ik loop echt nog totaal niet warm voor het EK. Misschien wel omdat ik totaal geen vertrouwen heb in een goede afloop.

Reinbo schreef:

Maar Maher en Lens missen de verdedigende kwaliteiten en het uithoudingsvermogen van Kuyt. Voetbal bestaat ook uit verdedigen, zo heeft Chelsea afgelopen CL prima aangetoond. Zou bovendien eerder van Persie op rechts zetten dan Lens of Maher.

Maher is een betere verdediger dan Kuyt durf ik wel te stellen. En uithoudingsvermogen, heb je Maher ooit moe gezien? Hij was de enige AZ'er die er elke wedstrijd stond.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Kuyt is een domme loper, dat bewees hij gisteren ook weer door van links naar rechts te rennen. Feyenoorders lopen daar blijkbaar warm voor, maar het leek nergens op. Bovenal was het eigenlijk ook nog eens doelloos, want het had geen enkel nut. Dat is Kuyt in een notendop.

Alsof Lens en Maher inderdaad geen uithoudingsvermogen o.i.d. hebben? Al zie ik het zelf ook niet zo in Lens zitten. Narsingh zit er ook nog bij toch? Laat die maar lekker daar spelen i.p.v. Kuyt.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

De reden dat ze niet spelen is omdat van Marwijk ze niet selecteert en ze geen eerlijke kans geeft. Dat is mijn kritiek dan ook. Van Marwijk kiest voor spelers die al eerder bewezen hebben geen toegevoegde waarde te zijn voor oranje.

Couldn't agree more. Spelers als Bouma(en zelfs Mathijssen) zijn nooit van het gewenste niveau geweest, bewijst elke keer weer dat hij niet de juiste soort ervaring mee brengt om zo'n verdediging echt te leiden. Zelfde geldt ook voor Kuyt. Niet meer dan een domme draver die niks toevoegt in de voorste linie van Oranje.

Spelers als De Boer, Stam en zelfs iemand als v Bronckhorst worden nu gewoon in de achterste linie gemist.

Zou ik toch eerder voor talent kiezen dan mensen die oud zijn en nooit op niveau hebben gespeeld. Misschien is het ook een kwestie van we hebben niet beter, maar v Marwijk kiest over het algemeen op safe.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

rep_robert schreef:

Zou ik toch eerder voor talent kiezen dan mensen die oud zijn en nooit op niveau hebben gespeeld. Misschien is het ook een kwestie van we hebben niet beter, maar v Marwijk kiest over het algemeen op safe.

en daar ben ik het dan weer mee eens. Zo'n EK is altijd een springplank voor jange talenten geweest. In 1988 was Van Basten internationaal nog een onbekende, na het EK '88 niet meer.

Nee laten we weer die beperkte draver van een Kuyt opstellen, of weer vd Vaart linkshalf zetten (en dan steeds hoofdschuddend gewisseld worden) en naast De Jong, Van Bommel en Strootman voor nog een dienende middenvelder - Brama - kiezen.

Op safe spelen kan ik me indenken, maar kiezen voor een eerder falend concept is feitelijk niet op safe spelen. Want ondanks een finaleplaats heeft Van Persie nog nooit een goede wedstrijd gespeeld als centrale spits, heeft aanvaller Kuyt alleen als meeverdediger zijn waarde, is vd Vaart altijd ingezet terwijl er betere (Ilia, Affelay) alternatieven waren.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Briljante bal van Sneijder. En er zijn mensen hier die hem uit de basis willen zien

Van Persie maakte het ook goed af, mooie loopactie.

Mag ook wel eens een mooie pass tussen zitten, als bijna alle mislukken. Maar blijf jij net als Bertje maar lekker een plaat voor je hoofd houden. Heel Nederland ziet dat Sneijder niet in vorm is en dat van Persie op die positie ook wel kans verdiend, behalve 2 mensen hier in Holland. Buiten dat, van Persie op de vleugels is geen succes en van Persie en The Hunter horen gewoon als eerste op de wedstrijd formulier te staan.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Couldn't agree more. Spelers als Bouma(en zelfs Mathijssen) zijn nooit van het gewenste niveau geweest, bewijst elke keer weer dat hij niet de juiste soort ervaring mee brengt om zo'n verdediging echt te leiden. Zelfde geldt ook voor Kuyt. Niet meer dan een domme draver die niks toevoegt in de voorste linie van Oranje.

Spelers als De Boer, Stam en zelfs iemand als v Bronckhorst worden nu gewoon in de achterste linie gemist.

Iedereen heeft het erover dat de verdediging zo slecht is, op dit moment. Ik vind dat men af en toe ook overdrijft, het is gewoon subtop niveau. Bayern is met hun verdediging ook in de CL finale gekomen en er wordt al jaren gezeken op de verdediging, maar elke keer blijkt het weer mee te vallen. Hetzelfde over de linksback positie, Pieters valt weg, heel Nederland omdat Emanuelson (meer dan terrecht) niet wordt opgeroepen en wie verschijnt daar. Een of andere Willems die het leuk invult

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

rep_robert schreef:

Kuyt is een domme loper, dat bewees hij gisteren ook weer door van links naar rechts te rennen. Feyenoorders lopen daar blijkbaar warm voor, maar het leek nergens op. Bovenal was het eigenlijk ook nog eens doelloos, want het had geen enkel nut. Dat is Kuyt in een notendop.

Alsof Lens en Maher inderdaad geen uithoudingsvermogen o.i.d. hebben? Al zie ik het zelf ook niet zo in Lens zitten. Narsingh zit er ook nog bij toch? Laat die maar lekker daar spelen i.p.v. Kuyt.

Inderdaad, Affelay of Narsingh i.p.v. Kuyt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.