- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wat een ultiem dieptepunt zeg. Wanstaltig slecht voetbal en dan verlies je zelfs van een D-land dat er niks van kon. Hopelijk zijn de spelers nu wakker en gaan ze hun best doen. Dat gesjok over het veld deed pijn aan de ogen. Schaam je kapot sukkels!
Overigens zegt deze nederlaag me verder niks. Woensdag hopelijk spelers als Robben in de basis.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Wat is Sneijder uit-vorm zeg,snel weg wezen bij Inter.
Voor de rest was er weinig inspiratie en totaal geen aansluiting voor de goal.
Bout wedstrijd....
Detective
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
Overigens zegt deze nederlaag me verder niks.
Maar een nederlaag van ons aller buurland zegt je wel iets?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Waar zei ik dat een oefenduel verliezen heel belangrijk is?
De andere landen lachen vanavond over Oranje, ook terecht.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Alleen leuk om van der Gijps gezicht te zien. Ge0wned worden door Manolev.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Wat is Sneijder uit-vorm zeg,snel weg wezen bij Inter.
Voor de rest was er weinig inspiratie en totaal geen aansluiting voor de goal.
Bout wedstrijd....
Sneijder uit vorm? Heel Nederland is uit vorm, Sneijder was de enige die nog eens een fatsoenlijk balletje gaf. Zonder hem hadden we niet eens één keer gescoord.
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Hele slechte en saaie wedstrijd zeg, totaal geen scherpte. Ballen die niet aankwamen, bijna geen kansen creëren. Zal op het EK toch stukken beter moeten.
Trouwens maar hopen dat het met Mathijssen mee valt. Zal toch wat zijn als Bouma gaat spelen op 't EK, die jongen kan nog geen Excelsior spits bijhouden
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wij speelden met ons tweede elftal, wat is jullie excuus?
(
)
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Wij ook. Haha. Je bent alleen hier. 
Enig lichtpuntje: Willems. Deed het goed.
De laatste wedstrijd waarin Oranje goed speelde kan ik me niet meer heugen. Slappe hap, met bijna alle spelers uit vorm, maar erger: er is totaal (nog) geen collectief.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3715 stemmen
Dan stelt die bank weinig voor van die Duitsers 
Tegen de Denen kijk ik pas naar Nederland hoor, oefenwedstrijden zijn alleen leuk voor de trainer.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik heb ook niks gezien, maar de Mannschaft speelde sowieso zonder de Bayern spelers en Nederland zo te zien met (bijna) de normale basisopstelling.
Dan nog is 5 goals slikken tikkeltje veel natuurlijk 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Mijn droomscenario van Vlecht op linksback is nog altijd mogelijk
Het mocht niet zo zijn 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wij ook. Haha. Je bent alleen hier. 
Enig lichtpuntje: Willems. Deed het goed.
.
Net zo zwak als ieder ander vandaag. Maar hem mag je het nog vergeven. De gevestigde orde mag zich diep schamen daarentegen.
schram101
-
- 16702 berichten
- 2312 stemmen
Hopelijk woensdag zonder Van der Vaart (en zonder Kuijt) maar gewoon Robben in de basis. Van Persie moet dan inderdaad maar weer aan de zijkant. Al was dat vanavond niet top, maar dat was vrijwel niemand. De passing was dramatisch en met Van der Vaart en Van Persie op de vleugels is het maar een drukke boel in het midden.
Mijn complimenten voor Willems overigens, hij begon wat op safe, maar later gooide hij wat schroom van zich af.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
De laatste wedstrijd waarin Oranje goed speelde kan ik me niet meer heugen. Slappe hap, met bijna alle spelers uit vorm, maar erger: er is totaal (nog) geen collectief.
Tegen Zweden toen bange Bert het voor 1 keertje aandurfde (dronken?) met Van der Vaart op het middenveld te spelen werd prompt met dikke cijfers en schitterend voetbal gewonnen. Maar sindsdien is het weer ouderwets betonblokvoetbal, en als ik die opstelling van vanavond zo zie, met 6 verdedigers thuis tegen de nummer 96 van de wereld (1 plekje boven Vietnam), je moet toch ook maar durven. En dan ook nog verliezen, volgens mij heet dat het loon van de angst.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Haha, die Bertje toch, gaat-ie Maalderink bijna aanvliegen omdat Nederland toch echt een uur lang meer dan prima heeft gespeeld, die man is nu al compleet over de rooie, dat belooft nog:
NOS Sport - Van Marwijk ergerde zich
Ik hoorde trouwens een fluitconcert bij het radio-verslag van de 1-2 (waarbij Van Gelder Schaars nog maar eens door de mangel haalt), maar de eigen spelers uitfluiten mocht toch helemaal niet?
NOS Sport - Nederland-Bulgarije: 1-2
Hoor die overslaande stem dan van Cheque: Ja Bert, als je Emanuelson niet selecteert en Anita laat afvallen word je kwetsbaar linksachter 
En dan nog van vi.nl de reactie van Bommeltje:
De suggestie dat er geen buitenspelers op het veld stonden om spits Klaas-Jan Huntelaar van aanvoer te voorzien, schoot de aanvoerder van Oranje in het verkeerde keelgat. 'Het is nooit goed. Ik heb geen zin in de tactische discussie. Ik ben niet geïrriteerd, maar hier heb ik geen zin in.'
De druk zit er lekker op, prima zo 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2267 stemmen
Ziet er niet goed uit voor het NL elftal.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
1-0 USA binnen 3 minuten tegen Schotland. Wie anders dan Landon Donovan 
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
En 2-0 in de 10e minuut door een schitterende trap van Michael Bradley!
EDIT: 2-1 door een eigengoal van Geoff Cameron. Wat een wedstrijd.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
3-1. Weer Landon Donovan.
Echt één van de beste wedstrijden van USA die ik tot nu toe heb gezien. Heerlijk combinatiespel en enorm veel kansen. José Torres is echt een heel groot talent. Zag het ook al in de wedstrijd tegen Belgie en ook hier laat hij het weer zien.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
4-1! Hattrick Landon Donovan.
Wat is Schotland een enorm zwak land zeg. Kunnen niks anders dan verdedigen. USA speelt heerlijk voetbal.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
5-1
Jermaine Jones. Vlijmscherpe counter. Schotland wordt afgeslacht.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Wel typisch om te gaan klagen bij een nietszeggende oefenwedstrijd. Dit zijn de meest nutteloze wedstrijden. Onmotiverend om tegen Bulgarije, Slowakije en Noord Ierland te spelen. Daar valt geen eer aan te behalen, dan nog liever tegen België, Argentinië of de VS, maar zelfs dan zijn oefenwedstrijden niet interessant.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar ik ben wel een beetje geschrokken van het niveau van de NL 11. Het ging allemaal erg omslachtig en langzaam. (heb enkel 1e helft gezien) Vraag me eerg af of Bertje hier in 2 weken weer een goede voetbalmachine van kan maken.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Slimme keuze, Bouma is voor z'n ervaring meegenomen, voor in de kleedkamer. Weet precies welke bodylotions goed zijn en hoe je een das moet strikken
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Wel typisch om te gaan klagen bij een nietszeggende oefenwedstrijd. Dit zijn de meest nutteloze wedstrijden. Onmotiverend om tegen Bulgarije, Slowakije en Noord Ierland te spelen. Daar valt geen eer aan te behalen, dan nog liever tegen België, Argentinië of de VS, maar zelfs dan zijn oefenwedstrijden niet interessant.
Toch slachtten we dit soort ploegen in het verleden vaak af in de voorbereiding op een groot toernooi.
Ik maak me vooral zorgen voor de wedstrijd tegen Duitsland. 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
5-1
Jermaine Jones. Vlijmscherpe counter. Schotland wordt afgeslacht.
Speelde Jozy een goede wedstrijd ?
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Speelde Jozy een goede wedstrijd ?
Heeft helaas niet gespeeld. Maar de komende weken staan er nog wedstrijden tegen Brazilie, Canada, Antigua & Barbuda en Guatemala open dus die gaat zeker nog speeltijd krijgen.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Ik heb ook niks gezien, maar de Mannschaft speelde sowieso zonder de Bayern spelers en Nederland zo te zien met (bijna) de normale basisopstelling.
Dan nog is 5 goals slikken tikkeltje veel natuurlijk
Alleen de keeper is volgens mij een echte basiswaarde van de Bayern spelers...voor de rest zo'n beetje het normale Duitse elftal hoor..(Ozil en consorten).
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Briljante bal van Sneijder. En er zijn mensen hier die hem uit de basis willen zien 
Van Persie maakte het ook goed af, mooie loopactie.
Tegenover die briljante bal stonden helaas ook een stuk of 10 afzwaaiers die nergens op leken. Hij speelde een extreem slechte pot gisteren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.