- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Had het ook wonderbaarlijk gevonden als Kwiat in het hooggebergte erbij zou kunnen blijven. Wel weet hij tot nu de schade aardig te beperken, naargelang hij telkens behoorlijk vroeg lost.
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Ten Dam is duidelijk beter dan Mollema. Van Den Broeck door het ijs. En Valverde breekt een klein beetje. Misschien wel twee Fransen op het podium dit jaar... En Nederlanders op 7 en 9 nu.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Trouwens: Dinsdag eindigt de etappe pal na een afdaling. Bardet zal dan Pinot willen afschudden.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Fietst er iemand lelijker dan mollema, sjeez wat zit die scheef op zijn fiets. Dat is nu echt harken
Erg leuk dat Ten Dam Mollema uit de Top 10 gaat rijen. Wat een kleurloze renner is dat zeg. Zal me niets verbazen als we daar na deze Tour nooit meer iets van gaan horen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 berichten
- 4519 stemmen
Alleen kleurloos als hij niet goed is. Is hij dat wel, dan valt hij aan en wint nog wel eens een etappe. Daarnaast nog altijd de enige Nederlander die een trui heeft gewonnen in een grote ronde de afgelopen - wat zou het zijn- 20 jaar?
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Wie had dat nu kunnen denken dat de "knecht" Ten Dam nog de beste renner wordt van de lage landen. VDB kan beter nu werken voor Greipel. Het wordt tiid dat hij iets nuttigs doet.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Oh, Van Mollema blijven we heus wel horen, hij draait al jaren mee op het hoogste niveau. Het is niet Ten Dam die hem uit de top 10 rijdt (is ook een ploeggenoot), Ten Dam rijdt vandaag anderen uit de top 10. Vind hem ook helemaal niet zo kleurloos, maar hij is in het hooggebergte geen aanvallerstype. Zelfs op zijn beste dagen is hij eerder iemand die lost en vervolgens de lossende renners na hem allemaal inloopt. Ik ken geen Nederlandse renner die zo totaal verrot over de finish kan komen als hij. Als hij dit jaar top 10 eindigt is dat al de derde keer in een grote ronde. En dan echt een enorme hoeveelheid hoge plekken in kleinere rondes (volgens mij minstens 20 al). Verder etappezege's in Zwitserland (heel erg mooi) en in Spanje, puntentrui in Spanje. Qua klassementen in grote ronden heeft hij dan al meer gepresteerd dan welke Nederlandse renner dan ook in de afgelopen 20 jaar. En qua kleine rondes eigenlijk ook.
Het lijkt er wel op dat zijn plafond zo rond de vijfde plek Tour ligt. Podium Vuelta zou misschien kunnen als hij echt top is.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Nee, ik zag het vorig jaar niet en nu al helemaal niet. Het enige wat die kan is aanklampen. Blijft verder wel een hele sympathieke renner.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
VDB kan beter nu werken voor Greipel. Het wordt tiid dat hij iets nuttigs doet.
Uit een bericht van mij uit juni:
Het is ook de enige Belgische kopman/renner die vet betaald wordt om geen overwinningen op tafel te leggen.
Edit - Tot nu toe één magere zege, de eerste etappe in lijn van de Dauphiné in 2011, zijn eerste overwinning in 10 seizoenen als prof.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Wuyts en De Cauwer concludeerden vanmiddag ook dat de tijden dat VDB zich slechts op de Tour mag richten nu wel voorbij zullen zijn. Inmiddels te lezen op Jurgen Van den Broeck - Wikipedia - nl.wikipedia.org :
Dit jaar komt Van den Broeck vooralsnog de Tour de France zonder al te veel pech door. Hij verschuift de pech door naar anderen middels af en toe een zwenkje te doen en een bidon in een gevaarlijke afdaling voor zijn achtervolgers te gooien. Na de 14e etappe lijkt Jurgen een virus te hebben opgelopen en verliest veel tijd, wellicht doet Jurgen het de volgende dagen in den Broeck.
Aldus de ontgoochelde toevoeging van user 'Vdbwegermee'.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Vind het gezeik op renners als VDB en Mollema maar een hoop gezeur. Zonder hen zou een Tour heel wat minder leuk zijn voor de gematigde wielerfan. Voor ritwinsten heeft België en Nederland andere renners, voor klassementen zijn zij zowat de enige optie.
El Loco
-
- 1106 berichten
- 2382 stemmen
VDB mag nu toch eens stoppen met de Tour te rijden. Hij is nu 31 jaar en als hij nog iets van zijn carrière wilt maken, dan moet hij zich toeleggen op andere koersen, vb. combinatie Giro-Vuelta of vol voor de winst gaan in kleinere rittenkoersen. De volgende jaren gaat er teveel concurrentie zijn, zelfs voor een top-10 plaats. In Principe zijn Froome, Contador, Quintana, Nibali, Van Garderen, Bardet, Pinot, Mollema, Talansky, Uran,... allemaal beter dan hij. Hopelijk begrijpt hij dat.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Nee, ik zag het vorig jaar niet en nu al helemaal niet. Het enige wat die kan is aanklampen. Blijft verder wel een hele sympathieke renner.
Buiten de Tour koerst Mollema meestal wel anders hoor. Hij is nu gewoon niet sterk genoeg om iets te forceren. Voor een goed klassement zit er op dit moment weinig anders op dan zolang mogelijk proberen aan te klampen. In de Pyreneeën kan je dan misschien nog iets verrassends proberen.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Valverde schijnt beweerd te hebben dat Pinot tegen zijn derailleur zou zijn gereden zodat hij de laatste twee kilometer niet meer kon schakelen. Smoesjes van een slecht verliezer die zijn podiumplek dreigt te verliezen of een verklaring voor zijn inzinking (hij reed nogal zwaar het laatste stuk)? Die twee zitten wel lekker te bitchen tegen elkaar. Gisteren was Pinot al boos op Valverde.
Morgen waarschijnlijk massasprint. Waarschijnlijk te weinig wind voor waaiers tegen het einde (dat stuk kan er erg geschikt voor zijn). En veel van de sprintploegen hebben geen klassementsrenners (meer). Dus die gaan zich niet inhouden denk ik. Groepje weg, met veel renners die nog iets van hun tour willen maken en het niet zien zitten in de bergen (mensen als Chavanel, Jerome Pineau, Voeckler of een van de laatste kunstjes van Voigt). Ik denk sowieso een aantal van die oude Fransen, die zijn veel aandacht gewend en die ligt deze dagen helemaal bij Bardet, Pinot en Peraud. Groepje mag niet verder dan 5 minuten, wordt 10 km voor de streep ingelopen en Kittel wint met een fietslengte. Geen enerverende dag vrees ik.
Tenzij de wind toch wat harder gaat waaien.....
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4701 stemmen
VDB mag nu toch eens stoppen met de Tour te rijden. Hij is nu 31 jaar en als hij nog iets van zijn carrière wilt maken, dan moet hij zich toeleggen op andere koersen, vb. combinatie Giro-Vuelta of vol voor de winst gaan in kleinere rittenkoersen. De volgende jaren gaat er teveel concurrentie zijn, zelfs voor een top-10 plaats. In Principe zijn Froome, Contador, Quintana, Nibali, Van Garderen, Bardet, Pinot, Mollema, Talansky, Uran,... allemaal beter dan hij. Hopelijk begrijpt hij dat.
Eens met dat hij niet alleen moet focussen op de Tour, maar niet eens met de rest. Froome, Contador, Quintana en Nibali zijn normaal beter. Die anderen die je noemt helemaal niet. Dat hebben we nog duidelijk in de Dauphiné kunnen zien. VDB heeft ondanks zijn eindeloze reeks valpartijen ook gewoon betere resultaten gehaald in de Tour dus vind het niet zo onlogisch dat hij het nog 1 keer probeerde met alles op de Tour (zeker omdat hij vorig jaar letterlijk wegviel). Als hij nu in de juiste vorm stak, deed hij gewoon mee voor podium of zelfs eindwinst, maar om één of andere reden is z'n vorm van de Dauphiné helaas al weg. Toen was hij nog een pak sterker dan Nibali bijvoorbeeld (verkeerde piek, misschien zelfs ten gevolge van de druk die de ploeg hem oplegde?).
En sorry, maar ik vind een 4e plaats in eindklassement van de Tour zeker niet minder waard dan een ritzege. Denk dat de sponsors daar ook zo over denken. Een ritzege kan iedere degelijke renner toevallig wel eens halen maar een goed klassement is maar weinigen gegeven. Bovendien is VDB een strijkplank in de sprint. Je moet nu eenmaal roeien met de riemen die je hebt.
Neemt niet weg dat hij momenteel aan z'n slechtste grote ronde sinds 2007 bezig is. Beetje onverklaarbaar en een enorme gemiste kans gezien het uitvallen van Froome en Contador.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Eens met Finisterra. Pinot en Van Garderen waren vorig jaar in de Tour ook helemaal nergens. Als je na één slechte ronde moet stoppen met klassementen rijden dan houden we niet veel klassementsrenners over zeg.
Over Mollema: ik zie hem graag volgend jaar zich eens op een klassement in een andere ronde richten, lekker meesprinten en dergelijke. Interview gisteren na de rit wel weer klasse hoor. De vragensteller legde hem tot twee keer toe een excuus in de mond over z'n presteren maar hij wuift het resoluut weg. Dat zie ik er niet veel doen.
Misschien wel twee Fransen op het podium dit jaar...
Mijns inziens heeft Van Garderen de meeste kansen op plek 2. Bergop lijkt hij net wat beter dan Bardet, bergaf en in de tijdrit beter dan Pinot, en ook beter in de tijdrit dan Valverde. In de voorlaatste rit kunnen zo verschillen van 2 minuten ontstaan tussen de mannen vooraan in het klassement.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
eRCee Ik denk ook dat Van Garderen meer kans heeft, maar twee Fransen zou unieker zijn. Ik denk dat Nibali, Van Garderen, Bardet het meest waarschijnlijke podium is. Vraag me nog steeds af of Valverde niet op kraken staat en vrees na gisteren dinsdag een beetje voor Pinot (finish na afdaling, ai). Ben bang dat hij zelf ook nerveus is voor die dag. Tijdrit is overigens erg zwaar, daardoor zijn pure tijdrijders wat in het nadeel tov klassementsrenners. En hij is ook lang. De laatste tijdrit van vorig jaar was 32 km met tien renners binnen twee minuten na Froome (Tony Martin werd toen slechts 27e), deze is 54 km. Geen Froome. Wordt wellicht een heel onvoorspelbare dag. Heb nu geen idee wie daar gaat winnen eigenlijk.
Trouwens ook eens met finisterra, onderhond en eRCee over VDB (en Mollema). Hij gaat dan naar Trek (zo lijkt het), maar als Belkin bijeen gebleven was had ik hem graag de Giro/Vuelta dubbel zien doen in 2015. En Kelderman in de Tour.
Overigens zegt Nibali "zeker niet uit te sluiten" dat hij in 2015 Giro en Tour gaat rijden. Ik denk dat hij dat gaat doen. Nibali is een renner die zich doelen stelt. Toen hij de Vuelta won wilde hij kost wat het kost "zijn" ronde winnen. Toen hij die won kondigde hij al min of meer aan dat hij alles op Tourwinst zou (en niet zijn Girowinst zou verdedigen) zetten om alledrie de rondes te hebben gewonnen. Pantani deed in '98 de dubbel. Ik denk dat dat zijn volgende doel is. Als alles goed gaat is dit trouwens zijn negende opeenvolgende grote ronde waar hij in de top 10 finisht. Hij reed bovendien alles uit waar hij startte en altijd bij de eerste twintig. Erg stabiele renner.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Normaal zou Tony Martin die tijdrit moeten kunnen winnen. Tejay van Garderen zal namens de klassementsrenners de beste tijd moeten realiseren. Verder natuurlijk Tom Dumoulin, Terpstra, Thomas, Bodnar, Kwiatkowski, Rogers, Porte en jawel Svein Tuft.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Schijnt nu toch hard te gaan waaien aan het einde van etappe. Wellicht dan toch waaiers.
Sanvean
-
- 173 berichten
- 2584 stemmen
Alleen de strijd om de derde plaats is nog spannend, en kijken waar Mollema en VDB nog terecht kunnen komen (Bardet, Pinot en Van Garderen kunnen ook nog wel eens een zwakke dag hebben toch?).
In plaats dat de jonkies uit FRA en USA een slechte dag hebben, hebben de laaglanders een matige tot slechte dag. Ouch.
De volgende jaren gaat er teveel concurrentie zijn, zelfs voor een top-10 plaats. In Principe zijn Froome, Contador, Quintana, Nibali, Van Garderen, Bardet, Pinot, Mollema, Talansky, Uran,...
Ik wist trouwens niet dat die (jonge) Fransen al zo goed zouden zijn, trouwens. En Péraud. (ik volg de kleinere rondes niet altijd en van voorgaande grote rondes vergeet ik snel waar iemand is geeindigd).
Erg leuk voor de Fransen, gun ik ze wel na al die magere vele jaren.
Strijd om de 2e en 3e plek wordt erg spannend. Van Garderen is denk ik de beste tijdrijder, maar Bardet en Pinot winnen steeds wat tijd bergop geloof ik. Ik gun Frankrijk minstens één podiumplek.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Normaal zou Tony Martin die tijdrit moeten kunnen winnen. Tejay van Garderen zal namens de klassementsrenners de beste tijd moeten realiseren. Verder natuurlijk Tom Dumoulin, Terpstra, Thomas, Bodnar, Kwiatkowski, Rogers, Porte en jawel Svein Tuft.
Ik zou mijn geld er niet op inzetten. Juist die renners waren bijna zonder uitzondering nergens bij de laatste tijdrit van vorig jaar. Die van dit jaar is erg vergelijkbaar alleen een stuk langer. Kwiat (7e, stond goed in klassement) en Rogers (13e, zat nog in zijn ritwinstmodus en was goed tweede helft van de tour vorig jaar) waren nog wel okay. Maar Martin was 27e, Dumoulin 59e, Terpstra 163e, Bodnar 123e, Porte 57e en Tuft 165e. Blijkbaar allemaal niet meer in vorm of laten lopen omdat er geen klassement meer te verdedigen was.
Weet iemand nog waarom Martin zo slecht was die dag?
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4701 stemmen
Er zaten 2 colletjes van 2e categorie in. Vooral klimmen en dalen dus. Vandaar dat al die platte tijdrijders er niets van bakten.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Overigens maar twee man vooruit nu. Hebben al wel bijna 4 minuten. Jack Bauer en Martin Elmiger.
edit: al bijna acht nu
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Er zaten 2 colletjes van 2e categorie in. Vooral klimmen en dalen dus. Vandaar dat al die platte tijdrijders er niets van bakten.
Zie het nu ook terug dat het echt geklassificeerde cols waren. Dat is dit jaar niet, al lijkt het ook dit jaar geen moment vlak te zijn en zeker geen tijdrit voor de platte rijdrijders.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
(Tony Martin werd toen slechts 27e)
Dat gaat der Panzerwagen dit jaar gezien zijn vorm niet overkomen, die rijdt ze allemaal naar huis.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
De nummer 2 van de tijdrit staat ook al vast.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Dat zag ik ook, mijn bericht heb ik kort erna verwijderd.
Toffe finale trouwens. Giants treintje was weer helemaal weg.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.