• 15.823 nieuwsartikelen
  • 178.404 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.111 gebruikers
  • 9.378.150 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Sagan heeft wel pech dat er nog geen enkele rit op een heuveltje aankomt. Dan is hij bijna niet te kloppen

starbright boy (moderator films)

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Bram Tankink staat op het ziekenbericht van de doktoren in de tour met een zonnesteek. Bij navraag twittert Bram Tankink:

hmmm. Heb alleen om zonnebrandcreme gevraagd bij de dokter. Was me vergeten in te smeren.

Zo gaat dat dus in de Tour.

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

VDB alweer gevallen, op de elleboog ditmaal. Hij doet toch echt iets niet goed dan, beetje veel om enkel "toeval" te zijn.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Vallen kun je vaak niets aan doen, maar als iemand zo vaak valt denk ik toch dat hij concentratie mist, we gaan het zien, maar een goed teken is het niet.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Kwiatkovski lijkt nu al te lossen. Oei...

edit> valt mee

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

In de tussentijd hebben Vichot, Acevedo en Navarro opgegeven. Dat zijn toch drie renners die ik had opgeschreven voor de Pyreneeën.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

En dan kwakt ook Fuglsang tegen het asfalt. Daar gaat m'n jaarpool

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Fietst er iemand lelijker dan mollema, sjeez wat zit die scheef op zijn fiets. Dat is nu echt harken

Als VDB iets wil moet hij rijden in die groep. Anders weet ik niet wat hij bedoelt met die interviewtjes.

Spel op de wagen. Pinot leuk, Valverde verrassend Porte de Sjaak.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Nibali steekt echt met kop en schouders boven de rest uit, Pinot eerste podiumfransman in jaren?

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Voorlopig toch Bardet, maar later in de week zou kunnen

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

En die gekke Majka zeg. Strakke Giro gereden, giga verloren in de eerste week en nu voorin.....

Al de derde etappezege dit jaar voor Nibali. Misschien gaat hij gewoon winnen met 5, 6 ritten.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

En Mollema en VDB: Het is niet indrukwekkend maar het is ook niet slecht. Op koers voor 6e, 7e in de eindstand.

Edit: Ten Dam rijdt de top 10 binnen. En Porte heeft echt een totale off day. Had ie vorig jaar ook al één.

Edit2: Ten Dam blijkt 12.

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

starbright boy schreef:

Vallen kun je vaak niets aan doen, maar als iemand zo vaak valt denk ik toch dat hij concentratie mist, we gaan het zien, maar een goed teken is het niet.

In zijn geval denk ik eerder een teveel aan concentrate. Geweldige eindberg trouwens, 18 km ploeteren in de blakende zon.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Fietst er iemand lelijker dan mollema

Navardauskas..

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4701 stemmen

Hé, niks tegen Navar! Geweldenaar.

Pfff, maandag vrij en geen koers. En zondag echt een etappe van niks (wie verzint dat nu?). Na de 2e week in het weekend horen gewoon 2 bergritten te zijn. Die van vandaag had een dag moeten opschuiven. Eén leuke etappe die ik nog kan zien dus: die van morgen.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Zal dit de meeste spannende Tour ooit zijn helaas.. Sjonge jonge wat een overmacht.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Gatlin loopt effe 19,89 op de 200 bij de Diamond League... En dan heeft het wielrennen een probleem lol.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Pitakaas schreef:

Zal dit de meeste spannende Tour ooit zijn helaas.. Sjonge jonge wat een overmacht.

En toch. Nibali loopt in 3 km nauwelijks uit op Konig en Majka. Pinot en Valverde stagneren zelf, het is niet dat Nibali nu zo verschroeiend wegrijdt (Van Garderen/Bardet lopen ook nog op hen in).

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Gokjes voor vandaag? Ik zet in op Nieve voor de etappe, omdat die nog iets van de Tour voor Sky mag gaan maken. En Nibali pakt weer wat tijd op de rest (seconde of 40 op de eerste klassementsrenner achter hem) en een van de renners die voor Mollema en VDB staat verliest tijd zodat ze weer een plekje stijgen.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Vandaag gaan we kijken wie er echt nog mee wil gaan doen om de bollen. Een kopgroep met Majka, Voeckler en Rodriguez zou niet vreemd zijn. Ook gaan we de volgende ronde in het gevecht om de witte trui zien (Pinot staat 16 sec. achter op Bardet), daarbij dus ook het gevecht voor de beste Fransman (Péraud doet ook nog mee). Wat betreft het klassement vrees ik voor Rui Costa en Kwiatkowski.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2584 stemmen

Wat een vervelende Tour tot nu toe. De eerste week compleet gemist vanwege vakantie, dus daar kan ik niets over zeggen (zullen vast wel heel mooie etappes zijn geweest).

Maar als Froome (géén fan van) en Contador (wel fan van) uitvallen en alleen Nibali overblijft als absolute topfavoriet, blijft er te weinig over om nog van te genieten voor mij. Nibali is veel sterker als de rest. Als de gele trui-drager ook de belangrijke etappes gaat winnen, weet je genoeg. Veel te veel overmacht.

En Joaquim Rodríguez ook al op grote achterstand. Aantal keer gevallen in de eerste week denk ik? Jammer, jammer!

Alleen de strijd om de derde plaats is nog spannend, en kijken waar Mollema en VDB nog terecht kunnen komen (Bardet, Pinot en Van Garderen kunnen ook nog wel eens een zwakke dag hebben toch?).

Verder denk ik met weemoed terug naar de tijden dat de Tour met minder dan één minuut verschil gewonnen werd. Jammer, volgend jaar beter.

Ik blijf wel kijken uiteraard, maar de echte spanning is wel weg voor mij.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Sanvean Rodriguez kondigde vooraf aan dat hij niet voor het klassement zou gaan maar voor dagzeges en heeft bewust in de eerste week heel veel tijd verloren. Niet gevallen maar gewoon rustig aan gedaan. Hij wilde dat hij wegmocht in ontsnappingen. Hij is ook niet in topvorm.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

De spanning is er mischien niet maar wat Nibali doet is onverwacht en telkens weer indrukwekkend, heb ook niet het idee dat Contador of Froome beter zouden zijn geweest, hij sloopte ze al met die mini paris roubaix natuurlijk, terwijl voor Froome de keien nog niet eens in zicht waren.

En gelukkig geeft Nibali tot nu toe geen kadootjes weg.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Ik heb het peleton zelden zo perfect gegroepeerd zien rijden. Team voor team op volgorde van het algemeen klassemet. Astana, Movistar, AG2R, FDJ, BMC....

El Loco

• 1106 berichten
  • 2382 stemmen

Hopelijk komt Quintana volgend jaar terug naar de Tour. Dat zou een prachtig spektakel opleveren met Froome, Contador en Nibali.

Sanvean

• 173 berichten
  • 2584 stemmen

starbright boy schreef:

Sanvean Rodriguez kondigde vooraf aan dat hij niet voor het klassement zou gaan maar voor dagzeges en heeft bewust in de eerste week heel veel tijd verloren. Niet gevallen maar gewoon rustig aan gedaan. Hij wilde dat hij wegmocht in ontsnappingen. Hij is ook niet in topvorm.

OK, dat wist ik niet. Ik las later de etappe-uitslagen terug en zag hem steeds op achterstand; ik ging al uit van valpartijen.

Ook de Lars Boom-overwinning heb ik gemist trouwens. Moet nog steeds op zoek naar een goede samenvatting, moet er maar eens tijd voor vrijmaken.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

En Belkin loopt langzaam leeg. Na Mollema gaat het gerucht dat Boom ook al een contract elders heeft.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Kwiatkovski al gelost, die is echt niet goed meer.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4701 stemmen

Kwiat was ook al een ramp in de Dauphiné, maar had nog wel een aantal weken natuurlijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.