- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Froome oke, maar dat Porte weer gewoon 2e wordt op dat grote mes... .
Porte is standaard goed op de eerste afspraak. Zou me niks verbazen als hij morgen en overmorgen op 10 minuten binnenkomt.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4695 stemmen
Heeft er toch iets mee te maken denk ik. Vaak is de slotklim maar 7-10km ofzo. En trekken ze even door in de laatste 5km. Logisch dat je dan niet zoveel tijd zal verliezen. Nu gingen een aantal namen er al af op meer dan 10km van de streep. Gesink viel aan op 11km (?) ofzo.
De lengte van deze slotklim met toch een degelijk stijgingspercentage (dat is vaak veel lager bij klimmen van 15km lang of meer) zorgt samen met het harde tempo van Sky voor deze grote verschillen. En het feit dat enkele grote namen totaal door het ijs zakten natuurlijk (Pinot, Bardet, Nibali, Rodriguez,...).
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Morgen lijkt meer iets te zijn voor de de vluchters. Want wie gaat willen rijden?
Zandkuiken
-
- 1745 berichten
- 1431 stemmen
Froome & zijn team fenomenaal natuurlijk, maar de Tour is voor mij in 1 klap wel een pak minder aantrekkelijk geworden. Voor het eerst in jaren zat ik er echt nog eens kniediep in (ook omdat ik de vorige 2-3 edities niet altijd even goed heb kunnen volgen wegens op reis enz.) en ik had echt gehoopt op een episch duel. Maar zoals gevreesd is een Froome in topvorm ook bergop gewoon de allerbeste en zal er van spanning waarschijnlijk niet veel sprake meer zijn. Enige lichtpuntje inderdaad Gesink, prachtig om 'm vandaag bezig te zien.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4516 stemmen
Misschien moeten ze ook nog punten voor de stijl meenemen, zoals bij het skispringen. Dan hebben anderen naast Froome tenminste nog een kans.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Ik heb de etappe met vertraging en zonder voorkennis zitten kijken. Er moest overdag gewerkt worden.
Tour beslist, idioot grote verschillen in een rit met één serieuze klim. Dag Dag spannende strijd tussen vier kanshebbers.
En Gesink is herboren. De oude Gesink is volledig terug nu. Dat is echt super.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ik denk dat Froome het meest kwetsbaar is in de afdaling. Dus morgen van de Tourmalet en die etappe naar Gap bijvoorbeeld. Maar dan moeten ze m echt flink zenuwachtig maken dat hij bibberend naar beneden moet (en hem van zijn ploeg isoleren).
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Op zich lag het wel in de lijn der verwachtingen dat Froome vandaag tijd zou pakken, maar t.o.v. Quintana en Contador had ik op ongeveer de helft van de tijdsverschillen gehoopt.
Enige lichtpuntje is dat Valverde en Quintana beiden op niveau zijn, dus die kunnen nog wat bekokstoven.
Verder maar hopen op slecht weer...
Gesink heb ik jarenlang verdedigd tegen vrienden en kennissen, maar had desondanks onvoldoende vertrouwen om hem mee te nemen bij sportpools. Bwahaha.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
+
Froome, die man laat echt zien een groots renner te zijn
Gesink, hij dacht "ik doe maar eens wat", daar hoopten we al jaren op, beter laat dan nooit
Ten Dam, daar gaan we nog veel plezier aan beleven in deel twee van de Tour.
Thomas, fantastisch voorjaar en nu (zelfs met al het sleurwerk op kop) bij de eerste zes boven
Gallopin, dat hij goed was wisten we maar dit had zelfs hijzelf niet verwacht
Movistar, het enige team dat écht op de afspraak was om het Sky lastig te maken
Barguil, ondanks zijn val toch bij de besten, in zijn kop zit het wel goed
Valls, red in zijn ééntje het dramatische Lampre
-
Nibali, we zagen het al aankomen, hij had alleen veel eerder Fuglsang vooruit moeten sturen
Uran, je blijft elke ronde hopen maar het is weer nét niet
Rodriguez, dé grootste tegenvaller van vandaag wat mij betreft.
Rui Costa, moest er inderdaad al voor Greipel af, gelukkig hebben ze daar Valls
Cannondale, Hesjedal moet het weer gaan doen want Talansky is zoals verwacht niet op de afspraak
FDJ, gaan rijden tegen oud ploeggenoot Fedrigo en moeten dan allemaal lossen in de eerste 2km
Trek, Mollema was niet goed maar waar was zijn team? Zubeldia, Arredondo?
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Nog eentje die emotioneel is: Video's - Tour de France | NOS
Ja zo zat ik er ook een beetje bij
Zelden zo genoten voor de tv, hij is idd weer helemaal terug 
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Nog eentje die emotioneel is: Video's - Tour de France | NOS
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4695 stemmen
Rodriguez steekt het op een hongerklop en Costa voelde dat het niet goed zat en liet dan maar helemaal lopen om op ritzeges te prikken.
Bij Cannondale vind ik het falen van D Martin nog vreemder eigenlijk. Van Hesje en Talansky had ik weinig verwacht. Die laatste bakt er helemaal niets van dit jaar. Daar hebben meerdere renners last van bij die ploeg, Navardauskas ook al bijvoorbeeld. En Slagter.
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
Trouwens wel een slagveld voor een etappe met maar 1 HC-klim.
Dit is meer iets voor de Alp met drie cols.
Naast inderdaad de lengte van de klim...
is dat niet een beetje eigen aan dit soort etappes? Herinner me bij een Vuelta of 2 geleden ook zo'n rit. De eerste echte berg, lange lange aanloop, peleton dat er in een rotvaart naartoe vliegt en vanaf het moment dat ze er tegenaan knallen volledig uit elkaar spat? En dan lopen de verschillen inderdaad snel op, zeker bij een puist van 15km.
Hopen dat Quintana daarom niet aan Froome kon. Lijkt me dat een klimmertje als hij meer baat heeft bij meerdere bergen ipv zo'n laaiende aanloop en dan één col.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Sky met 3 renners bij de eerste 8...
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Dit is ook een mooi filmpje van Gesink net na de finish:
Die verzorger noemt hem in het begon ook gewoon de Condor van Varsseveld, heerlijk. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Trapritme Froome versus Armstrong (vanaf minuut 4).
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Majka is hem dus geworden. Enorm sterk gereden van deze jonge berggeit. Hij heeft zoveel explosiviteit en is zo sterk in de bergen, dat ik denk dat hij in de nabije toekomst hoge ogen gaat gooien in de klassiekers. Knappe poging van Mollema, maar zijn ontsnapping had al veel eerder moeten beginnen als hij de groteren in het klassement pijn wil doen.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Dat Majka vandaag mocht wil denk ik ook zeggen dat Contador het al opgegeven heeft.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
't Was voor Basso.
Ja... dat was een aanval op de Tourmalet van Contador ook geweest.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Majka is hem dus geworden. Enorm sterk gereden van deze jonge berggeit. Hij heeft zoveel explosiviteit en is zo sterk in de bergen, dat ik denk dat hij in de nabije toekomst hoge ogen gaat gooien in de klassiekers. Knappe poging van Mollema, maar zijn ontsnapping had al veel eerder moeten beginnen als hij de groteren in het klassement pijn wil doen.
Majka is volgens mij niet echt een klassementsrenner.
Beetje zoals Pantani: Aan de start verschijnen met enkel ritzeges als ambitie. Hij won in bijna elke tour 2 etappes. En allemaal op legendarische plaatsen.
1995:
10 Aime - l'Alpe D'Huez (op 1:28:50 rijdt ie zelf bijna mis)
14 Saint-Orens - Guzet Neige: Marco Pantani - 1995 Tour de France - Guzet Neige - YouTube
1997:
13 Saint-Etienne - l'Alpe D'Huez : Record de Alpe d´Huez, Marco Pantani Tour de Francia 1997, tiempo 36,50 - YouTube
15 Courchevel - Morzine (Geen aankomst boven, maar na een afdaling) : Tour de Francia 1997 15ª Etapa Morzine - YouTube
1998:
11 Luchon - Plateau Des Beilles : Tour de Francia 1998 11ª Etapa Plateau de Beille - YouTube
15 Grenoble - Les Deux Alpes. Een van de meest legendarisch ritten van de laatste decennia. Boven op de Galibier was het net boven het vriespunt, en bovendien regende het de hele dag. Pantani viel aan op de Galibier, en diepte z'n voorsprong nog uit op de slotklim. Ulrich verloor toen 8:56 en verloor z'n tour daar.
1: Marco Pantani Tour de France 1998 - Galibier/Les deux Alpes -English comment- Parte 1/2 - YouTube
2: Marco Pantani Tour de France 1998 - Galibier/Les deux Alpes - English comment -Parte 2/2 - YouTube
Hopelijk krijgen we dit jaar ook nog zo'n rit. Stel dat Froome 8:56 zou verliezen, dan is nog alles mogelijk.
2000
12 Carpentras - Mont Ventoux: Marco Pantani vs Lance Armstrong - Tour de France 2000 - Carpentras Mont Ventoux - YouTube
15 Briançon - Courchevel : Marco Pantani La ultima vittoriaTour De France 2000 Stage 15 Courchevel - YouTube
En bij Majka:
2014
14 Grenoble - Risoul
17 Saint-Gaudens - Saint-Lary-Soulan (Pla d'Adet)
2015
11 Pau - Cauterets
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Majka is volgens mij niet echt een klassementsrenner.
Beetje zoals Pantani: Aan de start verschijnen met enkel ritzeges als ambitie. Hij won in bijna elke tour 2 etappes. En allemaal op legendarische plaatsen.
1995:
10 Aime - l'Alpe D'Huez (op 1:28:50 rijdt ie zelf bijna mis)
14 Saint-Orens - Guzet Neige: Marco Pantani - 1995 Tour de France - Guzet Neige - YouTube
1997:
13 Saint-Etienne - l'Alpe D'Huez : Record de Alpe d´Huez, Marco Pantani Tour de Francia 1997, tiempo 36,50 - YouTube
15 Courchevel - Morzine (Geen aankomst boven, maar na een afdaling) : Tour de Francia 1997 15ª Etapa Morzine - YouTube
1998:
11 Luchon - Plateau Des Beilles : Tour de Francia 1998 11ª Etapa Plateau de Beille - YouTube
15 Grenoble - Les Deux Alpes. Een van de meest legendarisch ritten van de laatste decennia. Boven op de Galibier was het net boven het vriespunt, en bovendien regende het de hele dag. Pantani viel aan op de Galibier, en diepte z'n voorsprong nog uit op de slotklim. Ulrich verloor toen 8:56 en verloor z'n tour daar.
1: Marco Pantani Tour de France 1998 - Galibier/Les deux Alpes -English comment- Parte 1/2 - YouTube
2: Marco Pantani Tour de France 1998 - Galibier/Les deux Alpes - English comment -Parte 2/2 - YouTube
Hopelijk krijgen we dit jaar ook nog zo'n rit. Stel dat Froome 8:56 zou verliezen, dan is nog alles mogelijk.
2000
12 Carpentras - Mont Ventoux: Marco Pantani vs Lance Armstrong - Tour de France 2000 - Carpentras Mont Ventoux - YouTube
15 Briançon - Courchevel : Marco Pantani La ultima vittoriaTour De France 2000 Stage 15 Courchevel - YouTube
En bij Majka:
2014
14 Grenoble - Risoul
17 Saint-Gaudens - Saint-Lary-Soulan (Pla d'Adet)
2015
11 Pau - Cauterets
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Froome & zijn team fenomenaal natuurlijk, maar de Tour is voor mij in 1 klap wel een pak minder aantrekkelijk geworden.
Herkenbaar, eigenlijk was het een behoorlijke deceptie gisteren. Na vandaag heb ik al weer wat meer hoop dat er nog wel moois gaat komen deze Tour, gelukkig maar. Porte heeft alvast z'n zwakte laten zien. Morgen zou een mooie rit kunnen zijn voor de Movistars om de Sky-trein in de vernieling te rijden. Ik hoop maar dat ze niet uit angst voor de huidige vorm van Froome gaan wachten op de alpen.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Hele hoop opgevers vandaag:
191 NERZ Dominik withdrawal
151 COSTA Rui Alberto withdrawal
43 BENNATI Daniele withdrawal
18 VAN SUMMEREN Johan withdrawal
15 GASTAUER Ben withdrawal
8 TAARAMÄE Rein withdrawal
En:
195 DEMPSTER Zakkari kwam binnen op 45'47 ... 29 seconden buiten de tijdslimiet! Die zien we morgen dus ook niet meer terug http://www.musicmeter.nl/images/smilies/icon_bye.gif
Edit: Mag toch blijven Zakkari Dempster overschrijdt tijdslimiet, maar mag in Tour blijven | WielerFlits
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4695 stemmen
Cannondale wil rijden achter de kopgroep (omdat ze niemand mee hebben) en ze mogen niet van Sky. 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
En:
195 DEMPSTER Zakkari kwam binnen op 45'47 ... 29 seconden buiten de tijdslimiet! Die zien we morgen dus ook niet meer terug (afbeelding)
Edit: Mag toch blijven Zakkari Dempster overschrijdt tijdslimiet, maar mag in Tour blijven | WielerFlits
En vandaag alsnog naar huis.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Froome toch een pak menselijker vandaag dan eergisteren.
Wetende dat hij in de 3de week minder wordt opent dat perspectieven.
Niet dat ik denk dat iemand z'n tourzege nog af pakt, maar wel dat we Froome nog zullen zien zweten.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Die tijdverschillen ook weer.
Durasek +20,47
Navarro +21,46
Dan Martin +23,09
Peraud +23,16
Adam Yates +33,34
Valls +33,34
Arredondo +36,54
Riblon +36,54
Jacques Janse van Rensburg +36,54
Simon Yates +36,54
Uran +36,54 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De rit van morgen:
http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2015/1300/PROFIL.png
Vlakke aankomst? Neen. De laatte 500m zijn aan 9,6%!
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Froome toch een pak menselijker vandaag dan eergisteren.
Wetende dat hij in de 3de week minder wordt opent dat perspectieven.
Niet dat ik denk dat iemand z'n tourzege nog af pakt, maar wel dat we Froome nog zullen zien zweten.
Ik vrees eerder dat Froome gewoon geen trap teveel deed en niet maximaal heeft gereden. Koelbloedig mannetje die gewoon "rustig" naar een renner die wat probeert toe gaat rijden ipv er nerveus achteraan te gaan. Ik denk dat Froome de tour wint met zeker dubbel zoveel tijd als hij nu op de nummer 2 heeft. Als hij eerzuchtig genoeg is misschien nog wel meer. Hij had gisteren echt alles onder controle en finishte nog met een ploegmaat erbij ook.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.