- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Vanochtend vroeg integraal gekeken en wat een wedstrijd: alles zat er in! Hockey at his best. 
De gehele serie tussen deze 2 teams was fantastisch.
Dat de Kings uiteindelijk doorgaan, is géén verrassing meer. Voor de 3e keer op rij winnen zij een game 7 on the road: San Jose, Anaheim en nu Chicago.
Finale dus L.A.Kings - New York Rangers. Nou niet bepaald de twee sterkste teams uit de reguliere competitie, maar laat dat nu net de charme zijn van het play-off systeem.
Lichte voorkeur voor de Kings.
A's sweepen Angels. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Hier zie... onze 'gazettenkoereur' laat ook nog iets van zich horen.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
O, heeft hij dit jaar de klassiekers gereden?
Van den Broeck heeft wat pech gehad, maar heeft de afgelopen jaren vooral zich teveel alleen op de Tour gestort in een tijdperk waarin dat eigenlijk alweer achterhaald is.
Kan beter eens een goede Vuelta rijden en wat kleine rondjes in topvorm aangaan wil hij nog iets van zijn carrière maken.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Eens. En hij heeft het zeker in zich. 6e in de Giro, 2x 4e in de Tour en 8e in de Vuelta. Dat doe je niet zomaar. Sowieso blijft het de enige Belgische klassementsrenner die - in vorm - makkelijk meedoet voor top-10 (zelfs top-5) in een grote ronde.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Het is ook de enige Belgische kopman/renner die vet betaald wordt om geen overwinningen op tafel te leggen. Tot nu toe één magere zege...
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
4e in de Tour is voor veel ploegen veel meer waard dan een ritzege in de Tour. Zelden zie je renners uit de top-10 hun klassement op het spel zetten voor een potentiële ritzege.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
4e in de Tour is voor veel ploegen veel meer waard dan een ritzege in de Tour. Zelden zie je renners uit de top-10 hun klassement op het spel zetten voor een potentiële ritzege.
Ik begrijp dat je als Belg best wilt supporteren voor een landgenoot die in rondes meekan, maar zzo'n figuur lijkt me moeiljk om voor te juichen. Vond Gesink om die reden (en die won dan nog wel eens) daarom ook te weinig kleur hebben (ik spreek al in verleden tijd). Zie dan toch liever Mollema. En was blij dat Kelderman in elk geval iets probeerde in de Giro - al leverde dat het tegengestelde effect.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
VDB wint inderdaad letterlijk nooit. Saaie renner, en kwam ook een beetje dubieus over rond zijn piekjaren.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Vooral omdat het veel moeilijker is om te winnen voor types als VandenBroeck in het huidige peloton. Het is niet dat hij er echt voor kiest om voor een vierde plek gaat, maar eerder een logisch gevolg van het type renner dat hij is.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Een met alles hierboven hoor. Ben ook niet echt fan van VDB (ben sowieso niet erg chauvinistisch in het wielrennen). Maar er wordt wat te gemakkelijk op hem afgegeven vind ik. Zeggen dat hij piekt naar de Tour klopt, maar er doen zoveel renners dat. VDB werd in z'n goede jaren ook gewoon telkens top-5 in de Dauphiné of in Catalonië. Dat hij die dingen niet wint, komt ook gewoon doordat anderen telkens net wat beter zijn. Zoals Montorsi aanhaalt, is dat niet-winnen een uitvloeisel van het type renner dat hij is. Hij is één van de betere klimmers (maar nooit de beste), is niet explosief, geen super tijdrijder en heeft teveel 'naam' om hem gewoon te laten rijden.
De Gendt vind ik bv. een veel leukere renner (met meer ritoverwinningen) maar om nu te zeggen dat VDB moet onderdoen qua palmares... Nee, het is en blijft toch de Tour.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ik noem hem ook maar geen VDB, dat was toch allesbehalve een kleurloos figuur (in extremis de andere kant op).
Ik supporter voor veel Belgische renners, maar er zitten ook een paar vreselijke zeurpieten tussen.
Zandkuiken
-
- 1746 berichten
- 1431 stemmen
Die Van den Broeck is inderdaad wel het prototype van een zeurpiet.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Gulbis in de halve finale! 
Ik vind hem echt een hele lelijke speelstijl hebben, maar ik ben er niet rouwig om; Gulbis is mijn joker bij sportpools.
De finale wordt het niet, Djokovic gaat hem sowieso wel verslaan. Ben wel benieuwd wat Ferrer morgen tegen Nadal kan. Ik heb Ferrer nog niet zien spelen, maar de uitslagen in de vorige rondes zijn goed. Maar dat geldt ook voor Nadal. En beiden hebben nog niet echt tegenstand gehad tot dusver. Zeker Nadal heeft tot nu toe echt onwijze mazzel wat betreft het speelschema; de enige twee aardige spelers in zijn sectie (Almagro en Haas) haakten in de eerste ronde al geblesseerd af.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Niet verwacht dat Gulbis zo makkelijk van Berdych zou winnen. Die forehand van Gulbis is inderdaad niet om aan te zien; de slag zelf bedoel ik dan iig. Finale is, indien Nadal wint vandaag, wel duidelijk. Als Djokovic wint sowieso zeker van de nummer 1 plek, alleen die zal direct na Wimbledon wel weer ingeleverd kunnen worden gezien het resultaat van Nadal vorig jaar.
Kijk er iig naar uit om zondag lekker onderuit gezakt achter de tv te zitten 
stinissen (crew films & series)
-
- 23444 berichten
- 76935 stemmen
Het gaat goed met de WK-Poule voor mensen die het nog niet weten hier registeren en daarna zoeken op poule moviemeter met het wachtwoord movie
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen

Thialf 4 life, bitches!
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Ook aangemeld bij die voetbalpoule.
Dat lijkt me trouwens het beste spel qua puntenverdeling. Ze hadden alleen ook nog punten moeten geven als je een juist land laat doorgaan in ronde 1 (5 punten) en dan 10 punten indien de plaats goed was. Nu krijg je 5 punten als de plaats goed is, maar met plaats 1 en 2 omgedraaid haal je dus gewoon 0. Beetje jammer.
Scorito maakt dat verschil wel, maar dan mag je dan weer geen uitslagen meer voorspellen vanaf de 8e finales (gewoon kiezen wie doorgaat). Bij flexvoetbal is het verschil wat te groot tussen 'uitslag' correct en 'winnaar' goed, waardoor de geluksfactor nog een grotere rol speelt.
Zijn er nog pronospellen of ergens een spel waar je een team moet samenstellen?
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Ik heb me ook ingeschreven bij sportiefzwolle.nl. Daar is het WK-voetbalspel helemaal anders.
david bohm
-
- 3075 berichten
- 3439 stemmen
Ook aangemeld bij die voetbalpoule.
Dat lijkt me trouwens het beste spel qua puntenverdeling. Ze hadden alleen ook nog punten moeten geven als je een juist land laat doorgaan in ronde 1 (5 punten) en dan 10 punten indien de plaats goed was. Nu krijg je 5 punten als de plaats goed is, maar met plaats 1 en 2 omgedraaid haal je dus gewoon 0. Beetje jammer.
Scorito maakt dat verschil wel, maar dan mag je dan weer geen uitslagen meer voorspellen vanaf de 8e finales (gewoon kiezen wie doorgaat). Bij flexvoetbal is het verschil wat te groot tussen 'uitslag' correct en 'winnaar' goed, waardoor de geluksfactor nog een grotere rol speelt.
Zijn er nog pronospellen of ergens een spel waar je een team moet samenstellen?
Misschien is dit wat?
WKTrainer.nl - Het leukste spel voor tijdens het WK voetbal in Brazilie!
Heb het nog niet goed bekeken maar op het eerste gezicht lijkt het wel wat.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
nog een voetbal-wkspel gevonden : raadmee.com.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Sharapova - Bouchard. Een heerlijke wedstrijd om te kijken. 
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Jammer van Eugenie Bouchard, maar die komt er wel. Heerlijke speelster, zowel qua spel als qua uiterlijk (die benen!!!). En Canadese. Altijd een meerwaarde. 
Absoluut geen fan van Sjarapova, maar wederom weet ze de wedstrijd geheel om te keren. Ook een kwaliteit.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Het gaat goed met de WK-Poule voor mensen die het nog niet weten hier registeren en daarna zoeken op poule moviemeter met het wachtwoord movie
Et voila monsieur.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Spurs
. Maar goed, dit gebeurt de Heat zo vaak. De openingsgame verliezen en dan altijd gewoon game 2 pakken. Maar het begin is er. Go Spurs. Go Pops.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Vraag maar aan Indiana.
Slecht vierde kwart. San Antonio kwam al goed terug, maar toen James eruit ging was de defence aardig zoek. My god en the offense was dramatisch in de laatste 9 minuten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En Bulls tweemaal
. Om één of andere reden beginnen ze game 1 altijd zwak. Zie Spurs game 2 echt niet pakken.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Haha ja. Ik weet het niet . Het word lastig, want Pop weet altijd wel op het juiste moment de juiste wissels te brengen.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Pff, Sharapova wint RG bij de vrouwen. Wat heb ik me een partij geërgerd aan haar uitermate irritante gedrag tussen de punten door. Constant vertragen, racket omhoog als Halep al met de service bezig was, weer met de rug naar de tegenstander enzovoort. Jammer dat de umpire hier maar een keer tegen optrad d.m.v. een waarschuwing. Overigens wel mooi tennis en een spannende pot. Voor het eerst sinds 2004 (oid?) dat de vrouwen finale op RG een driesetter werd.
Sanvean
-
- 173 berichten
- 2584 stemmen
Een echte vedette met diva-neigingen dus, die Sharapova. 
De eerste winnares bij de vrouwen in zeven jaar die RG tweemaal wint (afgelopen 7 jaar 7 verschillende winnaars). Weinig gezien van RG. Gedeelte van de finale vanmiddag, laatste set niet helaas. Morgen denk ik wel Nadal-Djokovic kijken (als het slecht weer is, anders weet ik het nog niet), toch de droomfinale.
Straks maar eens de tweede game van de NHL finale kijken, Los Angeles Kings - New York Rangers.
Doet mij denken aan oude tijden, lang geleden. Ongeveer 20 jaar terug raakte ik voor het eerst geinteresseerd in Amerikaanse sporten (ijshockey en basketbal). Ik kocht wat van die sportmagazines die specifiek op US sporten gericht waren, met interviews en achtergrondverhalen over de teams en spelers die destijds belangrijk waren.
Ik herinner me nog verhalen over Gretzky die bij LA speelde, en Mark Messier van de NY Rangers.
Dat waren destijds ook belangrijke teams in de NHL.
Nu, na 20 jaar de NHL Final niet te hebben gehaald, staan die NY Rangers eindelijk weer eens in de finale. Tegen de LA Kings. Toch leuk. Oude glorietijden herleven (en een beetje nostalgie) 
Morgen weer SA Spurs-Miami Heat. Mega zin in. Hopen dat de Spurs die tweede win halen, dan hebben ze een kans. Go Spurs! Go Ginobili! 
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Een echte vedette met diva-neigingen dus, die Sharapova.
Mwah, zou dit niet echt onder diva gedrag scharen. Dat gebeurd toch meer naast het veld. Dit was puur om Halep uit haar spel te halen. Uiteraard is dat deels ook de bedoeling van toptennis, maar doe dat dan met het tennis zelf door zwakke punten constant op te zoeken i.p.v. deze zeer onsportieve acties. Misgunde het haar op een gegeven moment gewoon, zeker omdat de umpire weigerde op te treden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.