- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
herder
-
- 425 berichten
- 0 stemmen
ik blijf het verbazingwekkend vinden die overtuiging.
Ok, het niveau mag dan niet het hoogste zijn geweest maar alleen al in de kwalificatiegroep zijn er twee landen geweest die op dat moment beter waren dan ons. En dat waren niet eens de besten op het wk. Om dan serieus te denken dat Oranje ook maar een enkele kans had gehad op een titel vind ik ongelooflijk, op het arrogante af zelfs.
Ja, mee eens. Uitgepraat.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Ajax-fans nog altijd vast in Duitse cel - AT5 Nieuws Zo worden voetbalsupporters behandeld.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4725 stemmen
Hoe kom je hier nou bij? Beide wedstrijden gezien?
Ik herinner me samenvattingen van beide matchen waarin Bosnie meer kansen kreeg dan Portugal en enkele keren pech had met de afwerking (lat/paal). Al zeggen samenvattingen natuurlijk niet alles.
Verder kom ik op diverse nieuwssites ook tegen dat het voor Portugal zeker geen walk-over was: "Portugal kwam zwaar onder druk tegen de Bosniërs, Ronaldo en co hielden het hoofd echter koel en konden dankzij twee 1-0 overwinningen naar het WK". Lijkt me dus niet zo uit de lucht gegrepen.
Ik gok zelf op Kroatie, Ierland, Tsjechie en Portugal.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
De Fransen 'kut' noemen is niet netjes he. Misschien zijn er op deze site ook Fransen, dus laten we niet racistisch doen.
Frans zijn is geen ras hoor..
nakada
-
- 2203 berichten
- 1680 stemmen
ik blijf het verbazingwekkend vinden die overtuiging.
Ok, het niveau mag dan niet het hoogste zijn geweest maar alleen al in de kwalificatiegroep zijn er twee landen geweest die op dat moment beter waren dan ons. En dat waren niet eens de besten op het wk. Om dan serieus te denken dat Oranje ook maar een enkele kans had gehad op een titel vind ik ongelooflijk, op het arrogante af zelfs.
Met andere woorden : prestaties in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Het spelersmateriaal van Nederland was goed genoeg voor een prima prestatie op het wk02. Of ze daadwerkelijk potten konden breken zullen we nooit weten, maar kans daarvoor hadden ze natuurlijk wel. En dat heeft volgens mij niets met arrogantie te maken.
Joy4ever
-
- 4623 berichten
- 1844 stemmen
Het spelersmateriaal van Nederland was goed genoeg voor een prima prestatie op het wk02. Of ze daadwerkelijk potten konden breken zullen we nooit weten, maar kans daarvoor hadden ze natuurlijk wel. En dat heeft volgens mij niets met arrogantie te maken.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Treurig inderdaad dat mensen hier het WK van 2002 gaan ophemelen ten koste van het Nederlands Elftal. 2002 was gewoon verschrikkelijk slecht en de Brazilianen (het lieverdje van de Fifa) terechte winnaar? Laat me niet lachen! Die moesten het van de corrupte Fifa gewoon worden, zie de manier waarop België en Turkije eruit vlogen. Ook het thuisland Korea (commerciële belangen) is natuurlijk flink geholpen.
Dat WK deed pijn aan de ogen, maar ik vrees dat je als puber nauwelijks een goede herinnering hieraan kan hebben. Ik ga ook geen wedstrijden uit '88 analyseren...
Take 5
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Nederland zal helaas nooit een WK winnen, dat heeft de geschiedenis wel laten zien; er mist altijd wel wat..... (of meer) 
Take 5
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Ja, dat is zo. Ik zie het gewoon niet zitten met Nederland.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Snap ik, heb ik jaren met Spanje gehad. Waren de ultieme falers. Al zou het wel zonde zijn als Oranje met deze selectie niets behaald. Net als in 1998 trouwens. Wil alleen zeggen dat je niet zoveel rekening moet houden met geen WK titel door prestaties in het verleden. En in 2010 waren ze er ook wel heel dichtbij. Komt echt wel goed, maar het moet nu in 2012 en 2014 wel gaan gebeuren.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Je hoeft geen analyse van het wk 2002 te maken, want ik heb het zelf ook meegemaakt.
Davids was uit vorm, Cocu heb ik nooit een topper gevonden, De Boer was altijd wel een zwakke schakel achterin en Stam was niet meer het oude.
Tjah dan houdt het op (maar discussieren over een land die niet eens aanwezig was is al bij voorbaat een kansloze discussie).
Cocu geen topper.
Misschien wel de belangrijkste (stille) kracht van Oranje destijds.
Davids zat toen ook op zijn top, de Boer was bij lange na geen zwakke schakel en Stam was toen nog gewoon de "oude". Denk dat je 2 jaar te vroeg zit met je "analyse". 
Overigens speelde Oranje Portugal helemaal weg in de 1e helft op Portugeze bodem. En had het natuurlijk gewoon van Ierland moeten winnen. Daarnaast is het nogal koffiedik kijken of ze een gooi hadden kunnen doen naar de titel, maar met zoveel kwaliteit waren ze zeker één van de favorieten geweest.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Met andere woorden : prestaties in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Het spelersmateriaal van Nederland was goed genoeg voor een prima prestatie op het wk02. Of ze daadwerkelijk potten konden breken zullen we nooit weten, maar kans daarvoor hadden ze natuurlijk wel. En dat heeft volgens mij niets met arrogantie te maken.
Natuurlijk heb je altijd kans maar het spel voorafgaande aan het WK geeft geen enkele aanleiding om die kans heel groot te achten.
Denemarken eindigde in de kwalificatie een punt achter Joegoslavië dat in die jaren een geweldig team had (voornamelijk opgebouwd uit EC1 winnaar Rode Ster) en die prestatie wordt ook gewoon als een mirakel gezien.
1954 zelfde verhaal. Het heet niet voor niets het 'Wonder van Bern'. Hongarije had in die wedstrijd een enorm overwicht zelfs met een Puskas die half geblesseerd op het veld liep. Tevens zijn er nog altijd sterke indicaties voor dopinggebruik van de Duitse ploeg.
Spanje had gewoon een topteam en dat verlies tegen Zwitserland was gewoon een incident. Nederland zelfde verhaal.
Bij de twee relevante voorbeelden is er gewoon sprake van een wonder. Natuurlijk kun je daarop hopen maar echt realistisch is het niet.
Maar misschien was mijn beschuldiging van arrogantie wat te hard, laten we het op naïef houden.
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Komt echt wel goed, maar het moet nu in 2012 en 2014 wel gaan gebeuren.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Je hebt uiteraard wel de echte vedettes nodig om de titel te pakken (hoewel Oranje er in 1978 heel dichtbij waren zonder de grote sterren). Maar goed, zonder Iniesta en Xavi is Spanje ook erg mank. Kun je wel Fabregras opstellen, maar die is toch alweer een klein niveautje minder.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nederland zal helaas nooit een WK winnen, dat heeft de geschiedenis wel laten zien; er mist altijd wel wat..... (of meer)
Onzin. Komende jaren gaan we juist de kansen krijgen om prijzen te pakken.
Frankrijk heeft ook pas 1x het WK gewonnen, Spanje idem. Er komen altijd landen bij.
Ik geef Rusland voor het WK van 2014 of 2018 ook een goede kans. Die hele voetbalcultuur is daar nu compleet aan het veranderen met goed opleiden en veel betere prestaties.
Oranje moet in 2012 en 2014 vol voor goud gaan. Maar als we het niet winnen, dan niet. Ik vind het al erg knap dat een klein landje als Nederland 3x de WK finale heeft gespeeld. Landen als Engeland, Spanje en Frankrijk hebben dat niet zovaak bereikt. Maar zij hebben hun enige WK finale wel gewonnen, dat dan weer wel ja.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ik geef Rusland voor het WK van 2014 of 2018 ook een goede kans. Die hele voetbalcultuur is daar nu compleet aan het veranderen met goed opleiden en veel betere prestaties.
Dat is een beetje roepen in de ruimte. 2014 of 2018 komt normaliter te vroeg. Daarnaast is het bij de Russische competitie vooral grote buitenlandse sterren naar Rusland halen. Wie weet dat ze in de verdere toekomst een echte titelkandidaat kunnen worden. Maar goed, Griekenland en Denemarken wonnen ook ooit het E.K., dus niets is onmogelijk natuurlijk.
Oranje moet in 2012 en 2014 vol voor goud gaan. Maar als we het niet winnen, dan niet. Ik vind het al erg knap dat een klein landje als Nederland 3x de WK finale heeft gespeeld. Landen als Engeland, Spanje en Frankrijk hebben dat niet zovaak bereikt. Maar zij hebben hun enige WK finale wel gewonnen, dat dan weer wel ja.
Klopt. Nederland moet nu gaan oogsten. Want als we otherfool moeten geloven stelt Oranje over 10 jaar niets meer voor. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik zeg ook niet dat ze het gaan winnen, maar Rusland is wel een nieuwe voetbalgrootmacht aan het worden. Hiddink en Advocaat hebben daar ook tijd in opleiden gestopt. Ik verwacht zeker dat ze in 2018 erg goed zijn.
Maar een toernooi winnen hangt naast kwaliteit hebben ook van geluk af. Robben tegen Casillas is wel het beste voorbeeld. Of Frankrijk in 1998 dat het geluk had dat Ronaldo vlak voor de finale een epileptische aanval kreeg.
Gelukkig weten wij wel beter. Zo lees ik dat Man Utd erg geïnteresseerd is in Ricky van Wolfswinkel. Moet je nagaan 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ik zeg ook niet dat ze het gaan winnen, maar Rusland is wel een nieuwe voetbalgrootmacht aan het worden. Hiddink en Advocaat hebben daar ook tijd in opleiden gestopt. Ik verwacht zeker dat ze in 2018 erg goed zijn.
Zou kunnen. Maar dan heb je nog niet zomaar een kampioensploeg bij elkaar gesprokkeld.
Maar een toernooi winnen hangt naast kwaliteit hebben ook van geluk af. Robben tegen Casillas is wel het beste voorbeeld. Of Frankrijk in 1998 dat het geluk had dat Ronaldo vlak voor de finale een epileptische aanval kreeg.
Brazilië had nooit, maar dan ook nooit, van Frankrijk gewonnen die dag. Ook al stonden er 3 fitte Ronaldo's op het veld.
Gelukkig weten wij wel beter. Zo lees ik dat Man Utd erg geïnteresseerd is in Ricky van Wolfswinkel. Moet je nagaan
Geloof ook wel dat het Oranje over 10 jaar niet zo sterk zal zijn als dit Oranje. Het blijft voorspellen, maar dit is een bovengemiddelde lichting, zoals er maar eens in de zoveel tijd zijn (1974, 1988, 1998, 2010).
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Frankrijk was overigens 3 klasses beter in die finale tegen Brazilië. Hadden ook een geweldige generatie rondlopen toen.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ajax-fans nog altijd vast in Duitse cel - AT5 Nieuws Zo worden voetbalsupporters behandeld.
Beetje ordinair gaan vechten onder het mom 'voetbalsupporter' verleent je echt geen gratie hoor. Het is gewoon terecht dat ze moeten brommen omdat ze zich klaarblijkelijk niet kunnen gedragen. Het zou je vader maar zijn, stuk onvolwassen tuig.
ps. Wat een spelfout in de kop van AT5 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Kan je helemaal niet voorspellen. De talenten van nu hebben nog wel 4 jaar om in Oranje gespeeld te moeten worden. Toen je dacht dat de ploeg 1995 op de laatste benen ging lopen (rond 2003) braken toen ook spelers als Robben, Sneijder en vd Vaart door.
Nederland moet gewoon lekker goed blijven opleiden en talenten de kans geven. Het clubvoetbal is toch al matig, maar Oranje zal gewoon aan de top blijven. En met top bedoel ik bij de betere landen van Europa, niet perse de beste. Je kan niet verwachten dat Oranje het niveau van de laatste 3 jaar nog 10 jaar vol blijft houden.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dat lukt Spanje en Duitsland ook niet. Als deze lichting er mee stopt hebben dat soort landen ook weer jaren nodig om een goed team te smeden. Het niveau zal overall wat afnemen. We worden nu echt verwend met 3 geweldige Europese voetballanden.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Kan je helemaal niet voorspellen. De talenten van nu hebben nog wel 4 jaar om in Oranje gespeeld te moeten worden. Toen je dacht dat de ploeg 1995 op de laatste benen ging lopen (rond 2003) braken toen ook spelers als Robben, Sneijder en vd Vaart door.
Nederland moet gewoon lekker goed blijven opleiden en talenten de kans geven. Het clubvoetbal is toch al matig, maar Oranje zal gewoon aan de top blijven. En met top bedoel ik bij de betere landen van Europa, niet perse de beste. Je kan niet verwachten dat Oranje het niveau van de laatste 3 jaar nog 10 jaar vol blijft houden.
Daarom zei ik "het blijft voorspellen" en "ik denk".
Dit Oranje hoort bij de 4 beste lichtingen ooit. Hopelijk staat er over 10 jaar een 5e toplichting voor de deur. Ik houd m'n hart vast.
Er zit een groot verschil in "top" en "goed".
Bij de top 10 van Europa zullen ze altijd wel behoren, maar er zijn altijd een paar landen die net (of ruim) boven de rest uitsteken.
We kunnen in ieder geval flink verbeteren in de verdediging
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat is dat trouwens toch met medische stafs en verkeerde prognoses?
Sulejmani zou 4 weken ontbreken en speelde een dikke week later alweer. Alderweireld zou 3 weken ontbreken maar speelt morgen op zeker alweer mee (1,5 weer later)?
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Zie je nou wel dat het allemaal reuze meevalt. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
We kunnen in ieder geval flink verbeteren in de verdediging
Even afwachten, maar ik verwacht dat vd Wiel nog wel zich gaat herpakken. Dan zit je 10 jaar lang met een prima rechtsback.
Verder hebben we wel wat talenten achterin. Bruma, De Vrij, Pieters, Nuytinck etc, maar zij moeten zich nog gaan ontwikkelen. En uit de Ajax, Feyenoord en PSV jeugd gaan de komende jaren ook wel jongens doorbreken. Volgens mij (wat ik zo volg) zit er enorm veel talent bij de 3 clubs.
Maar een nieuwe Stam of F de Boer erbij krijgen zou wel leuk zijn ja. Al zou ik liever een Pique erbij krijgen, dat zou goed bij Oranje passen, een opbouwende verdediger.
Best wel krom. De Belgen hebben een stel goede centrumverdedigers, wij weer veel middenvelders en aanvallers. Als je Belgie met Oranje zou mengen zou je echt wel een goed ploegje krijgen zeg.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Beetje ordinair gaan vechten onder het mom 'voetbalsupporter' verleent je echt geen gratie hoor. Het is gewoon terecht dat ze moeten brommen omdat ze zich klaarblijkelijk niet kunnen gedragen. Het zou je vader maar zijn, stuk onvolwassen tuig.
ps. Wat een spelfout in de kop van AT5
Spelfout was me ook al opgevallen 
Probleem is dat ze supporters hebben opgepakt die niet eens in het desbetreffende café aanwezig waren
Het bewijs rammelt zoals gezegd ook nog is aan alle kanten. Er is geen enkel bewijs om die jongens vast te houden. Heb je überhaupt wel eens het filmpje gekeken???????
Daarnaast is ruim 3 maanden vastzitten voor een ruzie in een kroeg natuurlijk overdreven. Plus dat er een jaar bij kan komen als de borg niet wordt betaald. Bij een knokpartij hier in de binnenstad bij het stappen kom je met veel minder weg i.i.g. Een nachtje de cel in en een boete betalen o.i.d.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.