- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Even afwachten, maar ik verwacht dat vd Wiel nog wel zich gaat herpakken. Dan zit je 10 jaar lang met een prima rechtsback.
Verder hebben we wel wat talenten achterin. Bruma, De Vrij, Pieters, Nuytinck etc, maar zij moeten zich nog gaan ontwikkelen. En uit de Ajax, Feyenoord en PSV jeugd gaan de komende jaren ook wel jongens doorbreken. Volgens mij (wat ik zo volg) zit er enorm veel talent bij de 3 clubs.
Maar een nieuwe Stam of F de Boer erbij krijgen zou wel leuk zijn ja. Al zou ik liever een Pique erbij krijgen, dat zou goed bij Oranje passen, een opbouwende verdediger.
Best wel krom. De Belgen hebben een stel goede centrumverdedigers, wij weer veel middenvelders en aanvallers. Als je Belgie met Oranje zou mengen zou je echt wel een goed ploegje krijgen zeg.
Een rechtsback is sowieso nooit de speler die het verschil maakt. Het zou mooi meegenomen zijn als een rechts -en linksback om de paar minuten opstormt en een geweldige voorzet geeft. Maar in dat opzicht zal v/d Wiel nooit erg sterk worden. Verdediging ook bijzonder matig. Hij moet gewoon de bal zo snel mogelijk inleveren en, mocht het kunnen, opkomen - maar nogmaals: daar vind ik hem geen ster in.
Er zullen heus wel wat talenten doorbreken, maar of er nieuwe Sneijdertjes, van Persietjes of Robbentjes bijzitten... laten we het hopen.
Denk niet dat Pique naar Oranje wil komen. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Een rechtsback is sowieso nooit de speler die het verschil maakt. Het zou mooi meegenomen zijn als een rechts -en linksback om de paar minuten opstormt en een geweldige voorzet geeft. Maar in dat opzicht zal v/d Wiel nooit erg sterk worden. Verdediging ook bijzonder matig. Hij moet gewoon de bal zo snel mogelijk inleveren en, mocht het kunnen, opkomen - maar nogmaals: daar vind ik hem geen ster in.
Er zullen heus wel wat talenten doorbreken, maar of er nieuwe Sneijdertjes, van Persietjes of Robbentjes bijzitten... laten we het hopen.
Denk niet dat Pique naar Oranje wil komen.
Mhow. Roberto Carlos, Maicon, Dani Alves, Reiziger, Cafu, Manolev (
)....RB is best wel belangrijk. Je kan er aanvallend ook een wapen bij krijgen. Vd Wiel moet nog veel leren, vooral qua concentratie, maar hij is ook pas 23 of 24. Over een jaar of 3 is hij denk ik echt een hele goede. De vd Wiel van Ajax-Twente (15 mei) is echt geweldig. De vd Wiel van Groningen uit 2 weken terug is waardeloos. Het schommelt bij hem. En wie weet krijgen we Douglas in Oranje. Of je het fijn vind is een 2e, maar kwalitatief zou Oranje er enorm mee opschieten. Die jongen kan nog wel 8 tot 10 jaar mee.
Ik vind bv die 16 jarige van Feyenoord een leuke speler. Archbar ofzoiets. En zo krijg je wel meer spelers die de komende jaren naam gaan maken. Wie weet worden Castagnois, Castillion, van Wolfswinkel en L de Jong topspitsen. En vergeet spelers als Strootman niet. Strootman voetbalt als hij zo doorgaat binnen 3 jaar in de Europese top.
Take 5
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Onzin. Komende jaren gaan we juist de kansen krijgen om prijzen te pakken.
Onzin. We hadden wel 5 x wereldkampioen kunnen worden, maar er is altijd wel iets.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Spelfout was me ook al opgevallen 
Probleem is dat ze supporters hebben opgepakt die niet eens in het desbetreffende café aanwezig waren
Het bewijs rammelt zoals gezegd ook nog is aan alle kanten. Er is geen enkel bewijs om die jongens vast te houden. Heb je überhaupt wel eens het filmpje gekeken???????
Daarnaast is ruim 3 maanden vastzitten voor een ruzie in een kroeg natuurlijk overdreven. Plus dat er een jaar bij kan komen als de borg niet wordt betaald. Bij een knokpartij hier in de binnenstad bij het stappen kom je met veel minder weg i.i.g. Een nachtje de cel in en een boete betalen o.i.d.
En nog erger voor die gast, Nurnberg won van de zomer ook nog eens met 2-0 van Ajax die dag 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Onzin. We hadden wel 5 x wereldkampioen kunnen worden, maar er is altijd wel iets.
Dat zullen andere landen ook zeggen. Frankrijk ging als WK en EK kampioen naar het WK in Korea-Japan en moest na de groepsfase alweer naar huis. Oranje ging als halve finalist 98 en 2000 niet eens naar WK 2002. Soms zit het mee, soms niet. Een titel winnen hangt af van details.
In 1974 mag je nooit een 1-0 voorsprong na een minuut verspelen. In 1978 schiet je vlak voor tijd een bal op de paal. In 2010 schiet je na een uur tegen de teen van Casillas. Alle dubbeltjes vielen de verkeerde kant op, maar met wat meer geluk had je nu gewoon 3 wereldtitels gehad.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Dat zullen andere landen ook zeggen. Frankrijk ging als WK en EK kampioen naar het WK in Korea-Japan en moest na de groepsfase alweer naar huis. Oranje ging als halve finalist 98 en 2000 niet eens naar WK 2002. Soms zit het mee, soms niet. Een titel winnen hangt af van details.
In 1974 mag je nooit een 1-0 voorsprong na een minuut verspelen. In 1978 schiet je vlak voor tijd een bal op de paal. In 2010 schiet je na een uur tegen de teen van Casillas. Alle dubbeltjes vielen de verkeerde kant op, maar met wat meer geluk had je nu gewoon 3 wereldtitels gehad.
edit. mischien wel 6 keer als we er niet uitvlogen in de kwalificatie voor 1986.
Take 5
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
In '88 hadden we geluk. Toen werden we ook Europees kampioen, de enige titel. Een wereldtitel zie ik niet zitten, hoewel het in potentie zeker kan, maar op een of andere manier gebeurt het steeds niet.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
edit. mischien wel 6 keer als we er niet uitvlogen in de kwalificatie voor 1986.
Ik noem alleen de toernooien op waar we de finale hadden bereikt. 1990 had gekund, 1998 misschien wel gemoeten. Maar je hebt er toch niks meer aan. Toch koester ik een toernooi als WK 2010 zeker. Ik krijg nog kippevel van al die youtube beelden van de wedstrijden en van juichende massa's in Nederland.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Mhow. Roberto Carlos, Maicon, Dani Alves, Reiziger, Cafu,....RB is best wel belangrijk. Je kan er aanvallend ook een wapen bij krijgen.
Geloof me: van dat niveau zal v/d Wiel nooit worden. En zo bepalend was Reiziger niet. Speelde in dienst van het elftal en deed dat prima. Dani Alves precies zo, hoewel hij de tegenstander nog weleens gek maakt met dat opkomen (om vervolgens de bal uit het stadion te schieten). Het aanvallende wapen noemde ik al. Dat is v/d Wiel niet. Ik hoop dat hij ooit goed in dienst van het elftal gaat spelen, dan ben ik al tevreden.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
In '88 hadden we geluk. Toen werden we ook Europees kampioen, de enige titel. Een wereldtitel zie ik niet zitten, hoewel het in potentie zeker kan, maar op een of andere manier gebeurt het steeds niet.
Beetje onzinnig en dom om te stellen dat Oranje geen wereldkampioen kan worden, omdat het nog nooit gelukt is (soms op een neus na).
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
1998 misschien wel gemoeten.
Niet gemoeten, maar de kans was er. Frankrijk en Brazilië waren minstens zo goed. Samen met Oranje de beste 3 landen van het toernooi (ook al verloor Nederland die debiele wedstrijd om de derde plek van Kroatië).
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Beetje onzinnig en dom om te stellen dat Oranje geen wereldkampioen kan worden, omdat het nog nooit gelukt is (soms op een neus na).
Genoeg neuzen in het Nederlands elftal altijd al hoor 
Joy4ever
-
- 4623 berichten
- 1844 stemmen
Genoeg neuzen in het Nederlands elftal altijd al hoor
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Geloof me: van dat niveau zal v/d Wiel nooit worden. En zo bepalend was Reiziger niet. Speelde in dienst van het elftal en deed dat prima. Dani Alves precies zo, hoewel hij de tegenstander nog weleens gek maakt met dat opkomen (om vervolgens de bal uit het stadion te schieten). Het aanvallende wapen noemde ik al. Dat is v/d Wiel niet. Ik hoop dat hij ooit goed in dienst van het elftal gaat spelen, dan ben ik al tevreden.
Ik had het over rechtsbacks algemeen.
En je weet niet hoe goed vd Wiel wordt.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Winston Bogarde: He's fat, he's round, he hasn't got a pound... | Mail Online - dailymail.co.uk
Dekt de lading van de tekst niet echt, maar wel een leuke titel verder 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Precies. Dat bedoelde ik. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ik had het over rechtsbacks algemeen.
En je weet niet hoe goed vd Wiel wordt.
Niet zo goed als R. Carlos, Cafu, Maicon, Reiziger en Dani Alves, in ieder geval.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Niet zo goed als R. Carlos, Cafu, Maicon, Reiziger en Dani Alves, in ieder geval.
Waarschijnlijk niet, maar je hoeft het niet uit te sluiten. Als vd Wiel naar een Europese topclub vertrekt dan neemt zijn niveau en scherpte ook toe. Hij kan natuurlijk uitstekend voetballen, opbouwen en bepalend zijn. Maar het moet allemaal wel nog veel beter. Maar als je er niks van bakt dan sta je niet al een paar jaar altijd op zeker in de basis van Oranje, dan had Bert wel een alternatief gezocht.
happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
Ik noem alleen de toernooien op waar we de finale hadden bereikt. 1990 had gekund, 1998 misschien wel gemoeten. Maar je hebt er toch niks meer aan. Toch koester ik een toernooi als WK 2010 zeker. Ik krijg nog kippevel van al die youtube beelden van de wedstrijden en van juichende massa's in Nederland.
Precies een tweede plaats is ook knap. Zeker voor een klein land als Nederland.
happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
Waarschijnlijk niet, maar je hoeft het niet uit te sluiten. Als vd Wiel naar een Europese topclub vertrekt dan neemt zijn niveau en scherpte ook toe. Hij kan natuurlijk uitstekend voetballen, opbouwen en bepalend zijn. Maar het moet allemaal wel nog veel beter. Maar als je er niks van bakt dan sta je niet al een paar jaar altijd op zeker in de basis van Oranje, dan had Bert wel een alternatief gezocht.
We hebben wel weinig alternatieven voor die positie. Bouhlarouz of Heitinga is natuurlijk ook niet alles als RB. Dan kan ik me verder alleen nog Janmaat, Zuiverloon en Tim Cornelisse verzinnen en die voldoen sowieso niet.
Overigens is de wisselvalligheid troef bij van der Wiel.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
We hebben wel weinig alternatieven voor die positie. Bouhlarouz of Heitinga is natuurlijk ook niet alles als RB. Dan kan ik me verder alleen nog Janmaat, Zuiverloon en Tim Cornelisse verzinnen en die voldoen sowieso niet.
Ik heb wel eens aan Kuijt gedacht als rechtsback. Die gozer loopt toch 10 km per wedstrijd en achterin kan hij best wel eens handig zijn. Voorin heb je er te weinig aan.
happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
Ik heb wel eens aan Kuijt gedacht als rechtsback. Die gozer loopt toch 10 km per wedstrijd en achterin kan hij best wel eens handig zijn. Voorin heb je er te weinig aan.
Het zou kunnen. Alhoewel ik wel denk, dat hij verdedigend daar niet sterk genoeg voor is.
Take 5
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Het is meer nuchter. Niet om het feit op zich (het verleden dus).
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het zou kunnen. Alhoewel ik wel denk, dat hij verdedigend daar niet sterk genoeg voor is.
Ik weet nog dat jaren terug eens van Hooijdonk als centrumverdediger in Oranje werd gedacht, toen Oranje er een paar miste op dat moment. Zou wel humor zijn.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Hij kan natuurlijk uitstekend voetballen, opbouwen en bepalend zijn.
O? Wanneer dan? Hij heeft een paar wedstrijdjes redelijk gespeeld. Niks bepalends aan. Ja, laatste tegen PSV was hij nog bepalend. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Klopt. We hebben geen alternatieven/goede rechtsbacks. Daarom staat v/d Wiel er ook. Net als Pieters aan de andere kant.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Tja, maar dat is meestal zo toch? Sneijder staat ook op 10 omdat er geen beter alternatief is..
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Sneijder staat ook op 10 omdat er geen beter alternatief is..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.