• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.033 films
  • 12.273 series
  • 34.079 seizoenen
  • 649.209 acteurs
  • 199.270 gebruikers
  • 9.389.774 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Volgens mij leverde Gomes 14 miljoen op, maar ik kan me vergissen.

Bij Ajax kunnen ze wel goed verkopen ja. Alleen viel het inkopen jarenlang tegen. Het is dat er af en toe uit de jeugd weer een goede kwam.

Volgens transfermarkt.de was het €9m.

Er stond vorig jaar een keer een transferoverzicht in VI met de transfers van de laatste zoveel(?) jaar. Maar zowel Ajax als PSV hadden geen positieve transferbalans. Er wordt zoveel geld verbruikt voor spelers die totaal geen waarde bleken te hebben na die tijd. Stel maar eens een lijst op van misperen van beide clubs. Een waar peloton miskopen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Jezus, wat een gefrustreerde Ajacieden hier opeens zeg, en ik ben hier trouwens al een tijdje wavanbuuren. De Ajax haat is er altijd geweest, maar toen viel het jullie misschien niet zo op omdat we vroeger niet wisten te winnen. Bij AZ-supporters is het ook nog zo dat de meeste supporters ook gewoon uit Alkmaar en omstreken komen (support your local!) en weinig mensen van daarbuiten. Als we dan iemand in Alkmaar met een Ajax-shirtje zien lopen worden we pislink inderdaad. Helaas zijn er hier heel veel die besluiten om in zo'n mal shirtje rond te lopen. Ik snap dat niet hoor, als je in Alkmaar geboren en getogen bent dan ben je toch gewoon voor AZ? Zo vind ik het ook raar dat rep-robert niet een FC Groningen-fan is, maar een Ajax-fan. Zo onder de indruk van het Ajax team uit 1995 geweest? Had graag andere voorbeelden aangekaart maar alleen bij rep-robert kan ik de woonplaats zien.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Lefgozer schreef:

Had graag andere voorbeelden aangekaart maar alleen bij rep-robert kan ik de woonplaats zien.

Zal ik mezelf dan maar aanmelden.

Trotse PSV-fan uit Dedemsvaart.

Aangetrokken door familie met dezelfde voorkeur en de prestaties eind jaren '80.

Maar ik heb het excuus dat er geen profclub in m'n dorp actief is!

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Bedoelde meer de Ajax-supporters hierzo maar oké. Ik vind eigenlijk vooral dat als je in een stad als Utrecht, Alkmaar, Groningen of Heerenveen woont je voor de club in kwestie moet zijn. Maar ja, ik zal wel een vreemde eend in de bijt zijn.

En ik probeer niemand aan te vallen. Ik ben uitgelokt, dit is pure zelfverdediging haha.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Lefgozer schreef:

Ik snap dat niet hoor, als je in Alkmaar geboren en getogen bent dan ben je toch gewoon voor AZ? Zo vind ik het ook raar dat rep-robert niet een FC Groningen-fan is, maar een Ajax-fan. Zo onder de indruk van het Ajax team uit 1995 geweest? Had graag andere voorbeelden aangekaart maar alleen bij rep-robert kan ik de woonplaats zien.

Eens. Vooral als je in jouw stad een prof club hebt. Als Zeeuw heb ik die luxe nooit gehad en zoek je het dus daar buiten maar als VC Vlissingen destijds wel het hoogste niveau hadden gehaald was ik daar nu ook waarschijnlijk supporter van.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Vlissingen heeft toch profvoetbal gespeeld vroeger?

edit: inderdaad van 90 tot 92 speelde VC Vlissingen in de eerste divisie.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Klopt inderdaad, al had ik daar destijds als vijf jarige weinig aan . Ze hadden wel een profclub moeten blijven. Al drukte ik me iets verkeerd uit in dit geval.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Bovendien is FC Groningen ook nog eens een buitengewoon toffe club. Zeg is als geheel objectieve Groninger. Naomi Watts had gewoon Sparta-fan moeten zijn. Daar hebben de Zeeuwen Dennis en Gerard de Nooijer immers jaren gespeeld.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

En Danny Blind.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Pruim schreef:

Bovendien is FC Groningen ook nog eens een buitengewoon toffe club. Zeg is als geheel objectieve Groninger. Naomi Watts had gewoon Sparta-fan moeten zijn. Daar hebben de Zeeuwen Dennis en Gerard de Nooijer immers jaren gespeeld.

Blind en de Nooyer's komen dan wel weer van de rivaal van mijn club hier in Zeeland. Was een slechte motivatiefactor geweest .

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Lefgozer schreef:

Bedoelde meer de Ajax-supporters hierzo maar oké. Ik vind eigenlijk vooral dat als je in een stad als Utrecht, Alkmaar, Groningen of Heerenveen woont je voor de club in kwestie moet zijn. Maar ja, ik zal wel een vreemde eend in de bijt zijn.

Ik denk dat als je binding hebt met je thuisstad, dat je op die manier dan ook eerder aan regiogebonden shirt aantrekt dan wanneer dat niet zo het geval is. Het is immers toch de club die de eer van 'Utrecht, Alkmaar, Groningen' moet verdedigen. Zo weet ik haast ook zeker dat jij liefde hebt voor de stad Alkmaar, waar de liefde voor Az uit voortvloeit.

Ik heb dat probleem niet. Venlo kan me gestolen worden, en VVV al helemaal. Over 2 maanden verhuis ik naar Breda, maar ook dan zul je me niet in het Rat Verlegh zien.

Onderzoek heeft uitgewezen dat iemand in zijn jonge jaren, het meest beïnvloedbaar is voor externe factoren. Is je babykamer rood, dan grote kans dat rood later je favoriete kleur is. Hebben er vroeger altijd poezen rond gelopen in je huis; dan grote kans dat je later eerder een poes dan een hond koopt. En dus ook: waren je ouders vroeger Ajaxfan, met als gevolg dat Ajax een onderwerp in huis was en Ajax op zondagavond de keuze op tv was; grote kans dat jij het later ook zou worden.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Lefgozer schreef:

Helaas zijn er hier heel veel die besluiten om in zo'n mal shirtje rond te lopen. Ik snap dat niet hoor, als je in Alkmaar geboren en getogen bent dan ben je toch gewoon voor AZ? Zo vind ik het ook raar dat rep-robert niet een FC Groningen-fan is, maar een Ajax-fan. Zo onder de indruk van het Ajax team uit 1995 geweest? Had graag andere voorbeelden aangekaart maar alleen bij rep-robert kan ik de woonplaats zien.

.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Lefgozer schreef:

Jezus, wat een gefrustreerde Ajacieden hier opeens zeg, en ik ben hier trouwens al een tijdje wavanbuuren. De Ajax haat is er altijd geweest, maar toen viel het jullie misschien niet zo op omdat we vroeger niet wisten te winnen. Bij AZ-supporters is het ook nog zo dat de meeste supporters ook gewoon uit Alkmaar en omstreken komen (support your local!) en weinig mensen van daarbuiten. Als we dan iemand in Alkmaar met een Ajax-shirtje zien lopen worden we pislink inderdaad. Helaas zijn er hier heel veel die besluiten om in zo'n mal shirtje rond te lopen. Ik snap dat niet hoor, als je in Alkmaar geboren en getogen bent dan ben je toch gewoon voor AZ? Zo vind ik het ook raar dat rep-robert niet een FC Groningen-fan is, maar een Ajax-fan. Zo onder de indruk van het Ajax team uit 1995 geweest? Had graag andere voorbeelden aangekaart maar alleen bij rep-robert kan ik de woonplaats zien.

Haha, het is bepaald geen geheim dat een hoop Ajacieden zo rond de tijd Adriaanse-nieuwe stadion AZ bij AZ gingen kijken. Ajax speelde geen best voetbal en AZ speelde juist het Ajax spelletje. Juist bij AZ zat (zit?) het vol met mensen van buiten regio Alkmaar. Toen het overigens goed ging rondom de landstitel kwamen AZers uit alle hoeken en gaten en tegenwoordig hoor je ze weer niet. Typerend. Vraag me af wie jij bent om Robert terecht te wijzen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Pruim schreef:

Volgens mij heeft Gerard de Nooijer ook nog voor Feyenoord gespeeld, toch? Op het eind van zijn carrière?

En NW heeft ook maar de grootste club uitgekozen die hij kon vinden in de regio, aangezien Roosendaal, Dordrecht en Breda dichterbij en bijna gelijk in zijn buurt lagen

(afbeelding)

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Weert staat op de kaart

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Goddank voor de Eredivisie dat MVV en Fortuna geen Eredivisie spelen. Ligt me toch wel een pokke eind afgelegen zeg.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Als je zonodig 'een grote club' moet gaan supporteren heb je eerst en vooral geen greintje karakter in je donder. Willoos meelopen, op zoek naar 'succes'. 'Fan' worden van Ajax, Barcelona, Manchester, Milan, Lyon en Munchen, en dan elk kampioenschap 'vieren'.

Dat soort mensen stemmen ook altijd op de grootste partij, kopen de platen van de bekendste artiesten en gaan op vakantie naar de populairste bestemmingen. Ze lachen als dat van hen verwacht wordt, ze huilen als iemand op tv zegt dat dat moet. Geen eigen mening, nooit eens de kont tegen de krib, geen principes. Open deuren, platitudes, dat werk.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Als je zonodig 'een grote club' moet gaan supporteren heb je eerst en vooral geen greintje karakter in je donder. Willoos meelopen, op zoek naar 'succes'. 'Fan' worden van Ajax, Barcelona, Manchester, Milan, Lyon en Munchen, en dan elk kampioenschap 'vieren'.

Dat soort mensen stemmen ook altijd op de grootste partij, kopen de platen van de bekendste artiesten en gaan op vakantie naar de populairste bestemmingen. Ze lachen als dat van hen verwacht wordt, ze huilen als iemand op tv zegt dat dat moet. Geen eigen mening, nooit eens de kont tegen de krib, geen principes. Open deuren, platitudes, dat werk.

Kijk eens aan, jij bent dus Youp v/h Hek in je normale leven. Is dat ook weer duidelijk.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Zo is het. Niets makkelijker dan supporter worden van de grootste club van een land en meeliften op het succes.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Volgens mij heeft Gerard de Nooijer ook nog voor Feyenoord gespeeld, toch? Op het eind van zijn carrière?

En NW heeft ook maar de grootste club uitgekozen die hij kon vinden in de regio, aangezien Roosendaal, Dordrecht en Breda dichterbij en bijna gelijk in zijn buurt lagen

(afbeelding)

Heeft weer met opvoeding te maken . Anders was het waarschijnlijk Willem II geworden denk ik.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Zo is het. Niets makkelijker dan supporter worden van de grootste club van een land en meeliften op het succes.

Je kan ook zeggen dat die mensen er de meeste moeite voor doen. Robert reist 2 wekelijks het halve land door om een wedstrijd te bezoeken bijvoorbeeld. Nederland is geografisch zo klein dat het weinig uitmaakt welke club je de moeite vind, je kan ze immers makkelijk bezoeken. Ik woon in Gelderland, maar vind Vitesse echt een walgelijke club. Die club ligt het dichtste bij en dus moet je maar voor Vitesse zijn?

Ik vind het wat anders als je voor Inter, Real Madrid of Chelsea bent. Clubs die je nooit bezoekt en waarbij je geen enkele emotionele binding hebt omdat je niet eens kan raden wat er onder supporters leeft. Dat zijn clubs die 1500 km verderop liggen (nja, sommigen dan).

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Hm, De Grolsch veste is een beetje aan het instorten, schijnen ook mensen onder het puin te liggen

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Je foto werkt niet.

Heb je een bron?

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Twitter.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nou, Fer, ga daar maar lekker heen.....

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Foutje van de architect? Heftige shit zeg.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Schijnt dat een kraan een steunbalk heeft geraakt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zullen nu wel naar het Gerledome uitwijken. Zei toch dat het dat jaar tegen zou gaan zitten voor Twente.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.