- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
In Eindhoven zeggen ze dat ze met het geld van het verkoop van Dzudszak en Affelay spelers hebben gekocht en niet met het geld van de gemeente.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Aa Gent-Twente 1-1
Gent heeft toch ook Feyenoord uit de Europa leage gekegelt ?
AZ gaat een doelpunt of 8 maken
.
Klopt. 1-0 in de Kuip en 2-0 winst van Gent in Belgie meen ik.
Toen had ene Fer in de blessuretijd een enorme kans op 2-1 (en dus kwalificatie) gemist 
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Dat geloof ik ook, is ook prima. Maar dan had de gemeente ook 20 miljoen minder kunnen lenen.
Ze lenen dan ook niks, is puur een investering. En heeft dus ook geen reet met een reddingsplan te maken, al zal het onofficieel best een redding zijn geweest.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Benieuwd of de mensen die gister zo aan het lachen waren over ''seniele Jopie'' nu ook even hun ongelijk komen toegeven.
Gewoon weer een opgeblazen verhaal uit de media. Opvallend was ook dat alleen nu.nl de bron was.
Ik vind het anders nog best harde woorden van Cruijff
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Dat geloof ik ook, is ook prima. Maar dan had de gemeente ook 20 miljoen minder kunnen lenen. Had PSV wat jeugd op moeten stellen en had de 20 miljoen wat ze uit transfers hebben ontvangen in de sanering gekund. Zoals Feyenoord dit ook al een jaar of 2 doet.
De grond is nou eenmaal €48m waard, de gemeenteraad van Eindhoven is tot de conclusie gekomen dat dat een goede investering was. Feyenoord doet inderdaad aan schuldsanering maar zij hebben geen grond om te verkopen, zij moeten wel.
Misschien dat Ajax die €32m die de gemeente heeft geinvesteerd in de bouw van het stadion ook maar even teruggeeft. Want anders had Ajax dat geld zelf moeten investeren en daarvan hadden ze dus geen spelers kunnen kopen, Competitievervalsing!!!
En dat geloof je zelf?
Dat gelooft zelfs de VI van deze week. Kooptip!
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
En dat geloof je zelf?
Als jij ergens in een fatsoenlijke krant ergens iets anders gelezen hebt zie ik het graag.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ach, die wethouder geeft letterlijk toe dat PSV er anders geweest was. Dus zelfs met de transfergelden die ze voor Dszudszak, Afellay e.d. ontvangen hadden, waren ze financieel bijzonder ongezond en zouden ze de afgrond induikelen. 1+1 maakt vervolgens 2.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen

Echt waar, blijf je nou doorgaan over een stadion dat niet eens van Ajax zelf is? Totaal niet te vergelijken. Ik wou dat Ajax alle opbrengsten uit een jaar ArenA kreeg.
Jammer dat je alles zit te verdoezelen of het niks is waar PSV mee te maken heeft gehad. Het is een verkapte overheidssteun, hoe je het ook probeert te verdraaien.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Sigthórsson gaat Ajax sterker maken (jammer genoeg). Topspeler in de dop. Ben AZ-supporter dus heb em elke wedstrijd live aan het werk gezien, die jongen is constant in beweging en loeisterk. Aantal wedstrijden dat iedereen een onvoldoende scoorde was hij de enige die een voldoende scoorde. Kloterig dat hij niet bijtekende nadat wij toch nog vertrouwen in hem hielden na langdurige blessures, en dan ook nog eens besluit om naar die kutclub uit Amsterdam te gaan. Stank voor dank. Dus stiekem zal ik niet treuren als ie weer langdurig geblesseerd raakt en ben benieuwd hoe het publiek reageert bij AZ-Ajax.
Dat Ajax-fans verbaast zijn over het feit dat ie zo goed Nederlands kan praten (gast is Scandinaviër en woont al jaren in Nederland), en toch al hun mening klaar hebben over hem (veelal met weinig vertrouwen), vind ik dan ook wel weer lachwekkend.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Ze lenen dan ook niks, is puur een investering. En heeft dus ook geen reet met een reddingsplan te maken, al zal het onofficieel best een redding zijn geweest.
Ach het is uiteindelijk gewoon de ultieme redding.. in alle spoed afgerond. Zodra ze in cat. 1 waren gekomen waren ze ook de lul.
De gemeente leent 48 mln tegen 2,2 mln rente per jaar, en PSV betaalt vervolgens huur/erfpacht aan Eindhoven voor 2,5 mln per jaar (40 jaar lang), zo heb ik het begrepen.
De gemeente als tussenpersoon dus voor een 'lening', alleen dan met een transactie van wat grondkluiten en wormen. Bij Feyenoord is straks 49% van de club in bezit van een stel ondernemers...
Enige nadeel voor PSv t.o.v. vroeger lijkt me dat ze geen grond meer te verkopen hebben als ze ooit op een andere plek zouden willen zitten
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Sigthórsson gaat Ajax sterker maken (jammer genoeg). Topspeler in de dop. Ben AZ-supporter dus heb em elke wedstrijd live aan het werk gezien, die jongen is constant in beweging en loeisterk. Aantal wedstrijden dat iedereen een onvoldoende scoorde was hij de enige die een voldoende scoorde. Kloterig dat hij niet bijtekende nadat wij toch nog vertrouwen in hem hielden na langdurige blessures, en dan ook nog eens besluit om naar die kutclub uit Amsterdam te gaan. Stank voor dank. Dus stiekem zal ik niet treuren als ie weer langdurig geblesseerd raakt en ben benieuwd hoe het publiek reageert bij AZ-Ajax.
Dat Ajax-fans verbaast zijn over het feit dat ie zo goed Nederlands kan praten (gast is Scandinaviër en woont al jaren in Nederland), en toch al hun mening klaar hebben over hem (veelal met weinig vertrouwen), vind ik dan ook wel weer lachwekkend.
Goed om te horen. Hopelijk schiet hij in de 2 duels tegen AZ met scherp om ze te bedanken.
En ik wist niet dat hij uit jullie jeugd kwam. Als hij binnen 1 jaar zeer aardig Nederlands had gesproken had ik dat gewoon knap gevonden. Wat daar lachwekkend aan is ontgaat me eerlijk gezegd. Net zo als dat Ajacieden even kijken hoe goed hij is voor Ajax. We hebben al meer AZ spelers gehad die top leken maar dat niet bij Ajax waren.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Lachwekkend in de zin van dat men eigenlijks niks over hem weet (behalve dat ie vijf keer in één wedstrijd heeft gescoord), maar wel al een (negatieve) oordeel over hem heeft.
En inderdaad, hoop dat ie faalt net zoals Lindenbergh, El Hamdaoui en Perez. Eigenlijk heeft De Zeeuw ook gefaald, maar die heeft geloof ik nog wel wat aardige wedstrijden gespeeld toch?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Ach, die wethouder geeft letterlijk toe dat PSV er anders geweest was. Dus zelfs met de transfergelden die ze voor Dszudszak, Afellay e.d. ontvangen hadden, waren ze financieel bijzonder ongezond en zouden ze de afgrond induikelen. 1+1 maakt vervolgens 2.
Die wethouder wil natuurlijk ook politieke munt slaan uit deze steun. Maar dat PSV er niet goed voor stond weet iedereen. Maar waarom zou je niet geloven dat PSV spelers heeft gekocht met de lening van 30 miljoen vanuit het bedrijfsleven of door de transfergelden.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Lachwekkend in de zin van dat men eigenlijks niks over hem weet (behalve dat ie vijf keer in één wedstrijd heeft gescoord), maar wel al een (negatieve) oordeel over hem heeft.
En inderdaad, hoop dat ie faalt net zoals Lindenbergh, El Hamdaoui en Perez. Eigenlijk heeft De Zeeuw ook gefaalt, maar die heeft geloof ik nog wel wat aardige wedstrijden gespeeld toch?
Wie zegt dat we niks van hem weten? We weten genoeg over hem, alleen niet of hij dit namens Ajax ook gaat doen. De spitspositie van Ajax is 1 van de lastigste plekken in het Nederlandse voetbal.
En verder is Perez niet geflopt. Ten Cate moest hem alleen helaas niet. Ik vond het een geweldige speler, zeker in zijn eerste periode Ajax. De rest was niet geslaagd, al heb ik bij de Zeeuw een positief gevoel. Die wens ik ook het allerbeste in Rusland. Toch een beker en titel mee gewonnen en 2x CL mee bereikt.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Aalten-Ajax is op 0-11 geeindigd.
Dat is een goede uitslag na de 0-4 uit de vorige wedstrijd.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Logisch ook dat de gemeente investeert in PSV. Dat is het grote uithangbord voor Eindhoven. PSV lijkt me een stuk belangrijker voor Eindhoven dan een Feyenoord voor Rotterdam. Rotterdam heeft sowieso wel wereldwijde bekendheid door de haven, die hebben daar geen voetbalclub voor nodig. In Eindhoven is dat anders, haal die club daar weg en Eindhoven stelt niks meer voor.
Zoveel clubs die steun krijgen van de overheid. Kan de belastingbetaler die niets met voetbal heeft jammer vinden, maar feit blijft dat de voetbalclubs vaak het enige zijn wat een stad of gemeente een gezicht geeft.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Zaanse Selectie 1-6 AZ
1x eigen doelpunt
1x Holman
1x Reijnen
3x Messaoud
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Logisch ook dat de gemeente investeert in PSV. Dat is het grote uithangbord voor Eindhoven. PSV lijkt me een stuk belangrijker voor Eindhoven dan een Feyenoord voor Rotterdam. Rotterdam heeft sowieso wel wereldwijde bekendheid door de haven, die hebben daar geen voetbalclub voor nodig. In Eindhoven is dat anders, haal die club daar weg en Eindhoven stelt niks meer voor.
Zoveel clubs die steun krijgen van de overheid. Kan de belastingbetaler die niets met voetbal heeft jammer vinden, maar feit blijft dat de voetbalclubs vaak het enige zijn wat een stad of gemeente een gezicht geeft.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
de lening van 30 miljoen vanuit het bedrijfsleven of door de transfergelden.
I.t.t. die gemeentedeal zit hier voor Psv wel een risico aan. Neem aan dat die bedrijven sowieso hun geld met rente terugwillen, ook al zou Wijnaldum floppen of Strootman onder de tram of metro - ohnee die hebben ze niet
- lopen
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen

Echt waar, blijf je nou doorgaan over een stadion dat niet eens van Ajax zelf is? Totaal niet te vergelijken. Ik wou dat Ajax alle opbrengsten uit een jaar ArenA kreeg.
Jammer dat je alles zit te verdoezelen of het niks is waar PSV mee te maken heeft gehad. Het is een verkapte overheidssteun, hoe je het ook probeert te verdraaien.
Dus als de gemeente Amsterdam een stadion laat bouwen en daar Ajax in laat voetballen is het geen overheidssteun maar als PSV haar eigen grond verkoopt aan de gemeente is dat het wel?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Logisch ook dat de gemeente investeert in PSV. Dat is het grote uithangbord voor Eindhoven. PSV lijkt me een stuk belangrijker voor Eindhoven dan een Feyenoord voor Rotterdam. Rotterdam heeft sowieso wel wereldwijde bekendheid door de haven, die hebben daar geen voetbalclub voor .
heeft wereldwijde bekendheid weinig mee te maken, de gemeente verdient er gewoon geld aan.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En inderdaad, hoop dat ie faalt net zoals Lindenbergh, El Hamdaoui en Perez. Eigenlijk heeft De Zeeuw ook gefaald, maar die heeft geloof ik nog wel wat aardige wedstrijden gespeeld toch?
De Zeeuw heeft 1.5 seizoen puik gedraaid en uiteindelijk nog verkocht voor meer € dan waarvoor we hem binnenhaalden. El Hamdaoui heeft ons de eerste seizoenshelft behoorlijk wat punten geschonken, en niet te vergeten ons de CL ingeknald. Tevens zie ik hem heus wel vertrekken voor 4 a 5 miljoen, dus verlies is er niet op gemaakt. Ze hebben beide hun waarde bewezen.
Perez heeft zijn wedstrijden gehad, en Lindenbergh zullen we het maar niet over hebben.......
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Leuk trouwens, dat zich uit het niets weer een gefrustreerde AZ "supporter" meldt.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Leuk trouwens, dat zich uit het niets weer een gefrustreerde AZ "supporter" meldt.
Ze waren even weg in het jaar na hun titel, maar ze duiken weer af en toe op. Het doet wat met je, 4e worden 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Ben AZ-supporter dus heb em elke wedstrijd live aan het werk gezien, die jongen is constant in beweging en loeisterk.
Kloterig dat hij niet bijtekende nadat wij toch nog vertrouwen in hem hielden na langdurige blessures, en dan ook nog eens besluit om naar die kutclub uit Amsterdam te gaan. Stank voor dank. Dus stiekem zal ik niet treuren als ie weer langdurig geblesseerd raakt en ben benieuwd hoe het publiek reageert bij AZ-Ajax.
Welkom 
Ik heb zo het een en ander gelezen over een ''warm welkom''geloof me. Ik denk dat 'Sigi' de 90 minuten niet gaat vol maken.
Jaa klopt dat vindt ik ook wat vreemd,maargoed
AZ-Ajax 3-1
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Misschien dat Ajax die €32m die de gemeente heeft geinvesteerd in de bouw van het stadion ook maar even teruggeeft. Want anders had Ajax dat geld zelf moeten investeren en daarvan hadden ze dus geen spelers kunnen kopen, Competitievervalsing!!!
Misschien ben je vergeten dat er niet alleen maar wordt gevoetbald in de ArenA. De ArenA is helemaal niet van Ajax. Er worden daar heel wat concerten gehouden en het Ned. Elftal speelt daar. Ook worden er grote schermen tijdens het WK opgehangen, dit is dus iets heel anders dan bij PSV gebeurd. PSV verkoopt grond (waar je geen concerten of een ander winstgevende activiteit kan organiseren) om er vervolgens ook weer gewoon op te trainen. Ze moeten wel rente terugbetalen, maar wanneer dit niet lukt dan heeft de gemeente een probleem. De bank (waar de gemeente het geld van leent) zal sowieso dat geld terug willen hebben, waar gaat de gemeente dat geld dan vandaag halen? Juist ja, de gemeenschap...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Welkom 
Ik heb zo het een en ander gelezen over een ''warm welkom''geloof me. Ik denk dat 'Sigi' de 90 minuten niet gaat vol maken.
Jaa klopt dat vindt ik ook wat vreemd,maargoed
AZ-Ajax 3-1
Oeeeh, gaan de B-Side hooligans of hoe heten ze daar ook alweer met propjes gooien? Hahahaha schitterend dit soort kansloze quotes. 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ze waren even weg in het jaar na hun titel, maar ze duiken weer af en toe op. Het doet wat met je, 4e worden
Ik heb altijd gedacht dat het wel aardig samen ging vroeger, Ajax en AZ. Kennelijk heb ik me vergist, want de laatste jaren hoor ik alleen maar (ongefundeerde) frustratie vanuit die hoek jegens Ajax. Geen idee waar dat nou weer vandaan komt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dus als de gemeente Amsterdam een stadion laat bouwen en daar Ajax in laat voetballen is het geen overheidssteun maar als PSV haar eigen grond verkoopt aan de gemeente is dat het wel?
Amsterdam investeerde in een nieuwe te bouwen multifunktioneel stadion. De gemeente Eindhoven koopt grond waar ze helemaal niets mee kan of gaat doen.... En geeft aan dat het noodzaak was omdat PSV anders niet meer zou bestaan.... Maar toch kunnen ze een dag later doodleuk 20 mjn uitgeven. Ik zou me als gemeente toch behoorlijk gepeopled voelen.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Amsterdam investeerde in een nieuwe te bouwen multifunktioneel stadion. De gemeente Eindhoven koopt grond waar ze helemaal niets mee kan of gaat doen....
Dat is ook niet helemaal waar natuurlijk, ze kunnen er op termijn vanalles mee doen, lijkt me niet waarschijnlijk dat PSV over 50 jaar nog steeds in hetzelfde stadion speelt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.