- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Dat is wel ideaal tijdens vakantie in Italie, iedere dag tig pagina's over voetbal. Wat dat betreft stelt NL niets voor, maar over fanatisme bij de club heb ik niets te klagen
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Nee, dan is het natuurlijk tijd voor The Voice of Holland en dat soort ongein. Wie wil het dan nog over voetbal hebben
Ik wil Nederland ook niet verdedigen hoor, onze tv programmering is inderdaad om van te janken. Daarom kijk ik buiten sport en actualiteiten ook zo goed als geen tv meer 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Misschien iets meer over het werken in die landen lezen voor je zulke uberdomme dingen zegt...
.
Je kan moeilijk ontkennen dat er niet een enorme werkeloosheid heerst in de zuiderlijke landen.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Dat heeft geen reet te maken met in een cafe hangen. En die voetbalkranten zijn er niet bepaald voor of worden slechts gelezen door werklozen.
daarnaast bestaan die kranten er al decennia, ook toen er nog niet zo'n werkloosheid was. Complete onzin dus.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Vind vooral AD Sportwereld voor een klein sportlandje als Nederland echt een prima krant.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Natuurlijk heeft dat wel met cafezoeken te maken. Als je werkt, dan kom je er niet zo snel overdag.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Lees mijn post nog even:
In cafe's zitten staat niet gelijk aan werkloos zijn. Dat is een misvatting van je. Er wordt gewoonweg meer tijd gemaakt, ook tijdens werk, om even bij te komen met een glaasje wijn, kopje koffie en een sportkrantje erbij. Ondenkbaar hier waar je je broodje en melk in 30 min binnen moet zien te krijgen. Pauzes duren in Portugal gewoon 2 uur, dan maar 's avonds een uurtje langer doorwerken als het moet. Lekker eten en drinken is een fundamenteel onderdeel van je dag.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Vind vooral AD Sportwereld voor een klein sportlandje als Nederland echt een prima krant.
Ik ook, lees hem tegenwoordig nauwelijks nog, maar paar jaar terug wel veel gelezen toen ik nog in een supermarkje bijkluste.
Telesport is net als de Telegraaf weer matig, op Cruijff zijn stukje na dat. Sowieso vind ik zo'n grote krant altijd kut lezen. Het AD heeft tenminste een bladformaat genomen.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Natuurlijk heeft dat wel met cafezoeken te maken. Als je werkt, dan kom je er niet zo snel overdag.
In het zuiden zitten ze niet de hele avond thuis maar leven ze buiten, dus ook in cafe's.
Ook luncht iedereen buiten de deur in plaats van hun boterhammetjes mee naar werk te nemen bijvoorbeeld.
En zo zijn er nog talloze manieren om een krantje te lezen...
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Zelfs contracten van spelers en aankopen worden besproken onder een lunch of diner daar 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tijd om de achterhoek eens uit te komen, A&L 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Of ga eens een keer op vakantie naar Portugal, lekker in je favoriete voetbalcultuur 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
In het zuiden zitten ze niet de hele avond thuis maar leven ze buiten, dus ook in cafe's.
Ook luncht iedereen buiten de deur in plaats van hun boterhammetjes mee naar werk te nemen bijvoorbeeld.
En zo zijn er nog talloze manieren om een krantje te lezen...
Ik had het over overdag. Dat ze er 's avonds ook vast zitten geloof ik best.
Maar goed, verder een weinig boeiende discussie. Schijnbaar is er weinig voetbalnieuws.
En grappig dat oppertroll otherfool er weer bij komt. Ga je nog reageren op mijn post over Real-Barca?
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Het is logisch dat Ajax - Twente voor Ajax-supporters het sportmoment van 2011 is. Snap niet waarom sommigen daar zo verbaast over zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Lees mijn post nog even:
In cafe's zitten staat niet gelijk aan werkloos zijn. Dat is een misvatting van je. Er wordt gewoonweg meer tijd gemaakt, ook tijdens werk, om even bij te komen met een glaasje wijn, kopje koffie en een sportkrantje erbij. Ondenkbaar hier waar je je broodje en melk in 30 min binnen moet zien te krijgen. Pauzes duren in Portugal gewoon 2 uur, dan maar 's avonds een uurtje langer doorwerken als het moet. Lekker eten en drinken is een fundamenteel onderdeel van je dag.
Griekenland, Portugal, Spanje Italië...... Geloof dat ze dat fundament snel moeten inleveren en eens aan het werk moeten gaan. Of gewoon met z'n allen lekker gaan lunchen, wijntje drinken krantje lezen. Maar dan wel met Zeuro's betalen graag.
Maar dat is geloof ik een andere discussie. 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Of het moet hier allemaal wat minder, zal de stressfactor ook doen minderen. Maar dat is inderdaad een andere discussie 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Of het moet hier allemaal wat minder, zal de stressfactor ook doen minderen. Maar dat is inderdaad een andere discussie
Hehe ja als ze volgens jou al met glaasjes wijn in de werkpauze zich vermaken, dan zal de werkstress wel laag liggen 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Dat heeft geen reet te maken met in een cafe hangen. En die voetbalkranten zijn er niet bepaald voor of worden slechts gelezen door werklozen.
daarnaast bestaan die kranten er al decennia, ook toen er nog niet zo'n werkloosheid was. Complete onzin dus.
Geloof dat het heel lang geleden is dat de werkloosheid in Griekenland/Spanje onder 10% lag
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
World's hardest-working countries - Business - CBC News
Hebben we dat ook weer gehad.
Back to voetbal, daar hebben jullie (bij vlagen) wat meer verstand van.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Logisch als ze hun siësta's en uitgebreide lunches etc er allemaal bijrekenen 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
haha begin je opeens over de productiviteit van degenen die wel werken, het ging om de werkloosheid. Mag toch hopen dat je die twee begrippen uit elkaar kunt houden.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Neem een bericht van 3,5 jaar oud...er is in de tussentijd natuurlijk ook helemaal niks gebeurd he? Zoals een recessie ofzo...
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
haha begin je opeens over de productiviteit van degenen die wel werken, het ging om de werkloosheid. Mag toch hopen dat je die twee begrippen uit elkaar kunt houden.
Ook dat ja.
Maar kos schijnt een man van de wereld te zijn, dus niet tegenspreken.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik zei ook vooraf, niet achteraf. Enkele dagen later was het wel weer gaan liggen ja, nogal logisch. Het is gevierd en Ajax trok alweer naar Amerika voor een oefentrip.
Ondanks dat het kwalitatief een matig seizoen was, was het voor Ajacieden wel een legendarische. De 30ste titel, de 3e ster gepakt in ronde 34 tegen de regerend kampioen terwijl je 90% van het seizoen 3e stond.
Kan me ook voorstellen dat Ajacieden op dat moment stemmen. De rest niet.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Ik heb het over werkstress en beetje in cafe hangen. Niet over werkloosheid. Wat werkloosheid te maken heeft met de uitgave van een krant ontgaat me namelijk volledig. Da's echt enorme onzin.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Neem een bericht van 3,5 jaar oud...er is in de tussentijd natuurlijk ook helemaal niks gebeurd he? Zoals een recessie ofzo...
Wat daarna werkten ze heel anders en minder? Dat jij nu niet weet hoe de dagindeling van werkende mensen in andere landen is, is mijn fout niet.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Nee, dan is het natuurlijk tijd voor The Voice of Holland en dat soort ongein. Wie wil het dan nog over voetbal hebben
Je zit wel een beetje onzin uit te kramen, dutchtuga. 
Genoeg mensen in Nederland die leven voor het voetbal. Tenminste, als Feyenoord je club is. 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Zie net die schwalbe van Robben. Schandalig. Zelfs Ronaldo zie ik niet zo opzichtig vallen. Nederlandse spelers nemen steeds mee maniertjes over van zuid-europeanen. Het heeft nog wel wat bijschaving nodig, want dit is natuurlijk niet om aan te zien.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Je zit wel een beetje onzin uit te kramen, dutchtuga. 
Genoeg mensen in Nederland die leven voor het voetbal. Tenminste, als Feyenoord je club is.
Dat zou best kunnen. Baseer me natuurlijk meer op Amsterdam e.o. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.