• 16.340 nieuwsartikelen
  • 179.968 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.356 acteurs
  • 199.650 gebruikers
  • 9.416.793 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Met alle respect, maar zo memorabel was die kampioenswedstrijd niet.

Maar goed, er zijn gewoon bar weinig échte sportmomenten geweest dit jaar. Volgend jaar wordt Oranje Europees kampioen. Hebben we het sportmoment meteen te pakken.

Uiteraard vond jij die wedstrijd niet zo memorabel. Maar het feit dat heel Nederland er 2 weken lang over sprak kan je moeilijk ontkennen.

Sommigen snappen hier hier het idee vh sportmoment geloof ik niet. Het gaat er niet om of het knap is dat Ajax de titel won, maar dat heel veel mensen hier over hebben gesproken en dat het indruk maakte. En wees eerlijk, wanneer treffen de nrs 1 en 2 elkaar nou in ronde 34 in een rechtstreeks duel om de titel?

Om die reden staan oa van Gaal en Moulijn ook in de lijst. Het zijn momenten die indruk hebben gemaakt. Al had ik die 2 zelf niet genomineerd voor het sportmoment vh jaar.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Wat een bullshit. Op dit moment zijn de Engelse, Spaanse, en zelfs de Italiaanse en Duitse competities natuurlijk vele malen aantrekkelijker.

Of hij moet na dat halve jaartje naar de PL vertrekken. Dan begrijp ik het wel.

De competitie misschien, maar het leven in Rusland lijkt me een stuk boeiender dan in die landen. En in Spanje is enkel Real of Barca interessant, maar daar zoeken ze niks. Verder lijkt mij een competitie in opkomst boeiender dan eentje in downfall zoals de Serie A. Duitsland kent ook maar een echt interessante club en ook de topclubs in Engeland zijn niet zoekende. Dus denk dat zijn keus op meer gebaseerd is dan enkel euro's.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Messi, Ronaldo, Hiddink... waar hebben we het eigenlijk over. Er is er maar 1tje echt speciaal .

Nu we het toch over die ene speciale hebben, waar was je na Madrid-Barca? Niet verrassend dat je dan weer volledig zwijgt (plus de dagen daarna) om wel weer te komen trollen over Enoh en Anita.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Uiteraard vond jij die wedstrijd niet zo memorabel. Maar het feit dat heel Nederland er 2 weken lang over sprak kan je moeilijk ontkennen.

Geloof niet dat ik er iemand in mijn kennissenkring over gehoord heb. Hoe kom je erbij.

Ging bij mij in die twee weken vooral over de overwinning op PSV. Wie er kampioen werd zou me verder worst wezen. Liever geen Ajax, maar om het daar nu over te gaan hebben.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Geloof niet dat ik er iemand in mijn kennissenkring over gehoord heb. Hoe kom je erbij.

Ging bij mij in die twee weken vooral over de overwinning op PSV. Wie er kampioen werd zou me verder worst wezen. Liever geen Ajax, maar om het daar nu over te gaan hebben.

Goh, verrassend dat er in de regio Rotterdam niet over Ajax en de titel werd gesproken

Laat ik het nog duidelijk zeggen dan, de media hebben het 2 weken lang over niks anders gehad in de aanloop. De bekerfinale was bijzaak, alles ging over 15 mei. Het hele moment was uniek, zoiets krijg je waarschijnlijk nooit meer, net als bv 2007 toen PSV als nr 3 in ronde 34 met 1 goal verschil de titel won. Leuk of niet, maar dit vergeet je ook nooit meer.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Rare verhalen inderdaad. Zoveel ophef over die wedstrijd kan ik me niet herinneren, Viel reuze mee volgens mij.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Rare verhalen inderdaad. Zoveel ophef over die wedstrijd kan ik me niet herinneren, Viel reuze mee volgens mij.

Echt niet. Je moet echt onder een steen hebben geleefd in die weken, want je werd echt doodgegooid met voorbeschouwingen, prognoses, interviews, oude beelden en ga maar door. Voor Nederlandse begrippen toch echt wel de nodige ophef hoor.

Alles kwam gewoon samen, ongekend in Nederland. Moet je nagaan hoeveel aandacht zoiets zou krijgen als Barcelona en Madrid in dit scenario zitten. 38e speelronde, Madrid moet met 1 punt voorsprong naar Barcelona toe...

Dan lult de hele voetbalwereld er ook over.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Zelf bewust meegemaakt in Amsterdam en vond de beleving eigenlijk best tam. Een paar dagen later had al bijna niemand het er meer over. Alsof de meesten meer dan bewust waren van het feit dat het een seizoen was om te vergeten, ondanks de titel. Zeker geen sportmoment van het jaar.

In Spanje wordt zoiets echt veel meer beleefd. Mensen zetten alles opzij voor voetbal. Dat zie je in Nederland niet gebeuren.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

Zelf bewust meegemaakt in Amsterdam en vond de beleving eigenlijk best tam. Een paar dagen later had al bijna niemand het er meer over. Alsof de meesten meer dan bewust waren van het feit dat het een seizoen was om te vergeten, ondanks de titel.

Ik zei ook vooraf, niet achteraf. Enkele dagen later was het wel weer gaan liggen ja, nogal logisch. Het is gevierd en Ajax trok alweer naar Amerika voor een oefentrip.

Ondanks dat het kwalitatief een matig seizoen was, was het voor Ajacieden wel een legendarische. De 30ste titel, de 3e ster gepakt in ronde 34 tegen de regerend kampioen terwijl je 90% van het seizoen 3e stond.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Kan me voorstellen dat het voor jou een beleving moet zijn geweest, maar ikzelf heb er in de stad niet echt veel van meegekregen, ook niet vooraf. Het was niet zo dat de wereld stilstond voor die laatste speelronde.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

Kan me voorstellen dat het voor jou een beleving moet zijn geweest, maar ikzelf heb er in de stad niet echt veel van meegekregen, ook niet vooraf. Het was niet zo dat de wereld stilstond voor die laatste speelronde.

Niet meteen weer zo overdrijven, ik zei niks over dat het landelijke leven plat lag. Maar in die weken domineerde het wel het voetbalnieuws.

Zelfs Cruijff en ten Have hielden zich toen even 2 weken koest hehe.

De impact van een WK finale voor Nederland was natuurlijk veel groter, maar dat is dan ook iets wat heel voetbalminnend Nederland aan ging.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

dutchtuga schreef:

Mensen zetten alles opzij voor voetbal. Dat zie je in Nederland niet gebeuren.

Hm ken er anders genoeg

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Zo intensief niet nee, maar het voetbal leeft hier toch ook behoorlijk hoor. Alleen zijn we hier niet allemaal arm en kansloos, dus we hebben ook nog zaken buiten het voetbal

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Dat heeft er inderdaad mee te maken. Hier is de beleving bij uitkeringtrekkers of arbeiders ook groter dan bij zakenlui e.d.

Wat ik wel jammer vind is dat hier geen dagelijks sportkrant is, met nieuws uit binnen- en buitenland. Zo'n wekelijkse VI bevat wat nieuws betreft op die manier erg achterhaalde feitjes. Is gewoon jammer. Zo'n bijlage uit de krant stelt natuurlijk niets voor. Maakt de voetbalbeleving ook groter, als je bij elke kiosk een sportkrant ziet liggen.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Maar in die weken domineerde het wel het voetbalnieuws.

.

Nou, het is wat.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Nou, het is wat.

Kijk aan, je hebt niks meer te melden?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Goh, verrassend dat er in de regio Rotterdam niet over Ajax en de titel werd gesproken

Laat ik het nog duidelijk zeggen dan, de media hebben het 2 weken lang over niks anders gehad in de aanloop.

Geloof niet dat het journaal of welke actualiteitenrubriek het er ooit over gehad heeft die twee weken. Maar schijnbaar is jou wereldje niet groter dan Studio Sport en VI. En zelfs daar hadden ze het heus ook over andere zaken.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Volgens mij zeg ik exact genoeg. Sterker nog, jouw woorden zeggen al genoeg in dit verband.

Als ik het ook nog moet uitleggen wordt het wel erg sneu.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

Dat heeft er inderdaad mee te maken. Wat ik wel jammer vind is dat hier geen dagelijks sportkrant is, met nieuws uit binnen- en buitenland. Zo'n wekelijkse VI bevat wat nieuws betreft op die manier erg achterhaalde feitjes. Is gewoon jammer. Zo'n bijlage uit de krant stelt natuurlijk niets voor. Maakt de voetbalbeleving ook groter, als je bij elke kiosk een sportkrant ziet liggen.

Je hebt toch gewoon dagelijks AD Sportwereld en de Telesport?

En de VI is er vooral voor wat achtergrondverhalen, niet om de uitslag van het weekend te lezen. Al vind ik het wel geinig om af en toe eens te kijken hoe de minder bekende competities erbij staan die ik niet volg.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)
Geloof niet dat het journaal of welke actualiteitenrubriek het er ooit over gehad heeft die twee weken. Maar schijnbaar is jou wereldje niet groter dan Studio Sport en VI. En zelfs daar hadden ze het heus ook over andere zaken.

Programma's als Nieuwsuur en Pauw en Witteman hebben het ook uitgebreid vooraf besproken hoor.

Dat jij nou niet verder komt als RTV Rijnmond

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Je hebt toch gewoon dagelijks AD Sportwereld en de Telesport?

Dat zijn toch bijlagen? Ik bedoel complete sportkranten als de Gazette della Sport (IT), Marca, Sport (SP), A Bola, Record (PT), L'Equipe (FR) e.d.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

Dat zijn toch bijlagen? Ik bedoel complete sportkranten als de Gazette della Sport (IT), Marca, Sport (SP), A Bola Record (PT) e.d.

Ah, zo. Nee, dat kennen we niet. Zal ook niet rendabel zijn gezien het aantal inwoners hier.

Sowieso vind ik kranten achterhaald voor zoiets door het internet. Genoeg sites met uitgebreide artikelen en voorbeschouwingen, nabeschouwingen en andere analyses.

En of je nu blij wordt van die buitenlandse kranten die dagelijks zoveel pagina's moeten vullen zodat ze maar de helft bij elkaar liegen, mhow.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Aantal inwoners? Portugal kent 10 milj inwoners. NL heeft bijna het dubbele.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

Uitzondering dan. Spanje, Italie, Duitsland (Bild) hebben toch wel meer mensen die het lezen.

Denk ook dat Nederlanders hier niet voor open staan. Hier is het vroeg opstaan, werken en 's avonds dan niet meer 30 pagina's voetbal lezen

Dat is in de zuidelijke landen toch wel anders met hun leefschema en ook de werkeloosheid.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Sowieso vind ik kranten achterhaald voor zoiets door het internet. Genoeg sites met uitgebreide artikelen en voorbeschouwingen, nabeschouwingen en andere analyses.

Vind het wel mooi, al die sportkranten die overal in elk café liggen en die iedereen leest met een bakkie koffie erbij. Is een cultuurtje dat de beleving groter maakt en wat het in zulke landen dus meer aanwezig maakt in de samenleving dan hier.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Vind het wel mooi, al die sportkranten die overal in elk café liggen en die iedereen leest met een bakkie koffie erbij. Is een cultuurtje dat de beleving groter maakt en wat het in zulke landen dus meer aanwezig maakt in de samenleving dan hier.

Maar je zegt het zelf al, wat mensen graag in cafees enzo lezen. Maar hier werkt het meerendeel, dus zij zitten niet in cafees.

Neem Spanje, daar houden ze 's middags een urenlange siesta. Dan is het wel lekker om een sportkrantje te hebben ja.

En het moet in je cultuur zitten. Hier kennen we sowieso weinig kranten, laat staan 100% sportkranten of van die schandaalbladen als wat ze in Engeland goed kennen.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Denk ook dat Nederlanders hier niet voor open staan. Hier is het vroeg opstaan, werken en 's avonds dan niet meer 30 pagina's voetbal lezen

Nee, dan is het natuurlijk tijd voor The Voice of Holland en dat soort ongein. Wie wil het dan nog over voetbal hebben

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Maar je zegt het zelf al, wat mensen graag in cafees enzo lezen. Maar hier werkt het meerendeel, dus zij zitten niet in cafees.

Neem Spanje, daar houden ze 's middags een urenlange siesta. Dan is het wel lekker om een sportkrantje te hebben ja.

En het moet in je cultuur zitten. Hier kennen we sowieso weinig kranten, laat staan 100% sportkranten of van die schandaalbladen als wat ze in Engeland goed kennen.

Het is inderdaad een cultuurverschil. In cafe's zitten staat niet gelijk aan werkloos zijn. Dat is een misvatting van je. Er wordt gewoonweg meer tijd gemaakt, ook tijdens werk, om even bij te komen met een glaasje wijn, kopje koffie en een sportkrantje erbij. Ondenkbaar hier waar je je broodje en melk in 30 min binnen moet zien te krijgen. Pauzes duren in Portugal gewoon 2 uur, dan maar 's avonds een uurtje langer doorwerken als het moet. Lekker eten en drinken is een fundamenteel onderdeel van je dag.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

dutchtuga schreef:

Griekenland ook 10 mln en die heeft ook zat van die voetbalkranten.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

.

Misschien iets meer over het werken in die landen lezen voor je zulke uberdomme dingen zegt... .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.