- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Bovendien lijkt het me voor Ajax eerder een verplichting dan een prestatie om kampioen te worden. Lachwekkende keuze inderdaad.
Wat een krachttermen om niks weer. Het gaat niet om HET sportmoment van het jaar, maar om dat moment dat 'Nederland' het meest is bijgebleven. Dan lijkt het me niet zo gek dat het ertussen staat. En gezien de aard van de verkiezing gaat het dan ook niet om het resultaat, maar om de manier waarop die dag, die alleszins memorabel is. Ook als Twente aan het langste eind had getrokken.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Doodzonde. Hiddink kan zowat iedere club van de wereld trainen. Lijkt me dat hij geld genoeg heeft... Hij is nog erger dan Dick Advocaat. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Topkeus van Hiddink. Hij hoopt natuurlijk dat er een Engelse grootmacht gaat komen volgende zomer en anders zit-ie daar lekker bij een ambitieuze, rijke club die streeft naar de top. Anzhi is alle Nederlandse clubs al lichtjaren voorbij en dat gaat alleen maar beter en groter worden daar.
Wat een krachttermen om niks weer. Het gaat niet om HET sportmoment van het jaar, maar om dat moment dat 'Nederland' het meest is bijgebleven. Dan lijkt het me niet zo gek dat het ertussen staat. En gezien de aard van de verkiezing gaat het dan ook niet om het resultaat, maar om de manier waarop die dag, die alleszins memorabel is. Ook als Twente aan het langste eind had getrokken.
Het enige wat het moment mee heeft is dat het best uniek is dat er een kampioenswedstrijd is, maar al met al komt toch wat over als 'welk nieuwsmoment is Nederland het meeste bijgebleven' en dan opeens tussen Utoya, Osama, Arabische Lente en de Euro daar 'Boer Marcel kiest voor blonde Ksenia' zien staan. Met dat laatste hebben ook 5 miljoen mensen 12 weken lang meegeleefd, en de traan van Ksenia in Praag is ze ongetwijfeld ook bijgebleven, maar je moet dat wel enigszins in perspectief kunnen plaatsen.
Er wordt elk jaar een Nederlandse club Nederlands kampioen, dus dat kan dan wel elk jaar het 'sportmoment van het jaar' worden, die dag zal voor de fans namelijk altijd wel memorabel zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach, de Russische competitie is gewoon enorm in opkomst en Moskou waarschijnlijk een van de mooiste steden om te wonen als je bulkt van het geld. Lijkt me toch een stuk interessanter dan om ergens in een winderige uithoek van Engeland te zitten.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
Het enige wat het moment mee heeft is dat het best uniek is dat er een kampioenswedstrijd is, maar al met al komt toch wat over als 'welk nieuwsmoment is Nederland het meeste bijgebleven' en dan opeens tussen Utoya, Osama, Arabische Lente en de Euro daar 'Boer Marcel kiest voor blonde Ksenia' zien staan. Met dat laatste hebben ook 5 miljoen mensen 12 weken lang meegeleefd, en de traan van Ksenia in Praag is ze ongetwijfeld ook bijgebleven, maar je moet dat wel enigszins in perspectief kunnen plaatsen.
Je bedoelt dat de massa en mensen op televisie kiezen voor baby-aap Rutte die zegt tegen Wilders dat hij normaal moet doen.....
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
Het enige wat het moment mee heeft is dat het best uniek is
Maar de honkballers moeten het natuurlijk worden, voor het eerst wereldkampioen!
Hiddink. 
Lekker centjes verdienen op zn ouwe dag.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Met dat laatste hebben ook 5 miljoen mensen 12 weken lang meegeleefd, en de traan van Ksenia in Praag is ze ongetwijfeld ook bijgebleven, maar je moet dat wel enigszins in perspectief kunnen plaatsen.
Joy4ever
-
- 4633 berichten
- 1858 stemmen
Maar de honkballers moeten het natuurlijk worden, voor het eerst wereldkampioen!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wereldkampioen op een inferieur wereldkampioenschap, kleine kanttekening. Het laten zien tijdens de World Baseball classic is eerder een prestatie.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
Daarnaast is honkbal een zwaar inferieure sport in Nederland. Het kan mij eigenlijk gestolen worden dat ze kampioen zijn geworden. Een buitengewone prestatie, maar een "sportmoment van het jaar" kan het natuurlijk nooit worden. Het moet iets zijn dat je bijblijft, wat dat betreft is 15 mei gewoon een memorabele dag met een van de meest zenuwslopende kampioenschaps ontknopingen ooit in Nederland. Dat iemand de Eredivisie een Mickey Mouse liga vindt doet daar verder niets aan af.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vond die woensdag avond met Zagreb Lyon en Ajax - Real toch een stuk memorabeler. Daar hebben we het nog jaren over..... Dan is die kampioenswedstrijd al lang weer vergeten.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Met alle respect, maar zo memorabel was die kampioenswedstrijd niet.
Maar goed, er zijn gewoon bar weinig échte sportmomenten geweest dit jaar. Volgend jaar wordt Oranje Europees kampioen. Hebben we het sportmoment meteen te pakken. 
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
Memorabel niet nee, als je een kakkie bent 
schram101
-
- 16699 berichten
- 2308 stemmen
Waarom zou het kampioenschap van Ajax, de club die pretendeerd elk jaar kampioen te (moeten) worden, het sportmoment van het jaar zijn? Het zou logischer zijn dat het NIET behalen van het kampioenschap door Ajax de laatste 6 jaar die prijs zou winnen.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
Wat een non-argument van schram101 inderdaad. Waarom zou je Messi tot wereldvoetballer van het jaar benoemen terwijl iedereen toch wel weet dat hij het beste van allemaal is elk jaar.
schram101
-
- 16699 berichten
- 2308 stemmen
Voor alle duidelijk, ik was sarcastisch he. Ik bedoel te zeggen dat het belachelijk is om een kampioenschap van een voetbalclub te benoemen tot sportmoment van het jaar. En al helemaal als het om een grote club als Ajax gaat. Als Heracles nou kampioen werd kan ik er nog inkomen.
Joy4ever
-
- 4633 berichten
- 1858 stemmen
Wereldkampioen op een inferieur wereldkampioenschap, kleine kanttekening. Het laten zien tijdens de World Baseball classic is eerder een prestatie.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wereldkampioen op een inferieur wereldkampioenschap, kleine kanttekening.
Tja, of dat of landskampioen worden in de 9e (!) klasse van Europa...
Het punt is dat Nederland op het WK honkbal wel internationale concurrentie had, maar Ajax niet. Dan is dus elk landskampioenschap 'sportmoment van het jaar' waardig.
Waarom zou het kampioenschap van Ajax, de club die pretendeerd elk jaar kampioen te (moeten) worden, het sportmoment van het jaar zijn? Het zou logischer zijn dat het NIET behalen van het kampioenschap door Ajax de laatste 6 jaar die prijs zou winnen.
Je zou toch bijna ook denken dat het een cynische nominatie is, zo van 'ach kijk eens jongens Ajax is zowaar weer eens kampioen geworden'. Bij een volgend kampioenschap van Feyenoord kun je dan stemmen op sportmoment van de eeuw zeker...
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
De grootsheid van de man is overweldigend...
zelfs zijn trainingsjasje wordt geadoreerd.

Spetie
-
- 38871 berichten
- 8316 stemmen
Je zou toch bijna ook denken dat het een cynische nominatie is, zo van 'ach kijk eens jongens Ajax is zowaar weer eens kampioen geworden'. Bij een volgend kampioenschap van Feyenoord kun je dan stemmen op sportmoment van de eeuw zeker...
Haha, ik geef toe hij is goed! 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3891 stemmen
Voetbal International - Guus Hiddink vanaf januari trainer bij ambitieus Anzhi - vi.nl
.
Wat een treurigheid. Vergooit zijn hele imago. Zo dood en doodzonde dat een toptrainer als Hiddink puur voor het geld kiest.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3891 stemmen
(embed)
Dit vind ik dan wel weer tamelijk geniaal
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat een treurigheid. Vergooit zijn hele imago. Zo dood en doodzonde dat een toptrainer als Hiddink puur voor het geld kiest.
Hoezo puur voor het geld? Denk dat het goed toeven is in Moskow en ook de competitie is daar erg in opkomst. Lijkt me juist een enorm boeiende tijd.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Wat een bullshit. Op dit moment zijn de Engelse, Spaanse, en zelfs de Italiaanse en Duitse competities natuurlijk vele malen aantrekkelijker.
Of hij moet na dat halve jaartje naar de PL vertrekken. Dan begrijp ik het wel.
schram101
-
- 16699 berichten
- 2308 stemmen
(embed)
Geniaal!
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
(embed)
Messi, Ronaldo, Hiddink... waar hebben we het eigenlijk over. Er is er maar 1tje echt speciaal 
Wat een bullshit. Op dit moment zijn de Engelse, Spaanse, en zelfs de Italiaanse en Duitse competities natuurlijk vele malen aantrekkelijker.
Says who? Na de Engelse top 5 en de Spaanse top 2 lijkt Rusland me het interessantst. Opkomend voetballand, veel geld, veel mogelijkheden, WK-organisator... fantastisch.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4752 stemmen
Of hij moet na dat halve jaartje naar de PL vertrekken. Dan begrijp ik het wel.
De Italiaanse en Spaanse competitie (Real en Barca uitgezonderd) aantrekkelijker dan de Russische?
Voor mooi en attractief voetbal toch zeker niet. Kijk geregeld naar matchen van Zenit en ben keer op keer verbaasd over het hoge niveau. En niet alleen van de topploegen daar. Ik zag laatst Zenit volledig weggespeeld worden in de 2e helft van de uitmatch bij Kuban Krasnodar.
Die competitie telt ook nog eens 5-6 (Zenit, de Moskou's en Kazan) clubs die in Nederland of België makkelijk zouden meestrijden voor de titel.
Verder is Anzhi natuurlijk een razend ambitieuze club met veel geld. Natuurlijk kiest Hiddink mede voor het geld maar ook sportief is het daar lang niet zo slecht vertoeven in Rusland.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.