- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Na Messi volgen nog Xavi en Iniesta en daarachter de rest.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Vraag me af hoe ze het hebben bewezen dat hij het echt deed.
En wat ik me ook afvraag, waarom wordt John Terry niet geschorst? Hij had een tijdje terug ook een racisme incident met het broertje van Rio Ferdinand op de velden.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Vraag me af hoe ze het hebben bewezen dat hij het echt deed.
En wat ik me ook afvraag, waarom wordt John Terry niet geschorst? Hij had een tijdje terug ook een racisme incident met het broertje van Rio Ferdinand op de velden.
Dat was schijnbaar een misverstand. Daar is ook geen aanklacht ingediend door Ferdinand of QPR. Heb even wat opgezocht en dit was schijnbaar het gesprek waarover op diverse social media sites veel ophef is ontstaan.
AF: Did you just call me a 'b**** c***'?!
JT: No I did not just call you a...
TV cameras zoom in
JT: 'B***** C***!!!'
TV cameras find other target
JT: ...I called you a fine human being. I am not a racist and find such language unacceptable.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Haha ja hoor, Terry lijkt me sowieso een achterbakse lul. Hij pakt ook even de vriendin van een ploeggenoot en als je Terry zijn kop ziet, dan is dat geen frisse. Lijkt me een eng mannetje.
Maar dat neemt niet weg dat Suarez wel dom bezig is. Alleen vraag ik me nog steeds af hoe het is bewezen. En ik lees dat hij Negro zou hebben gezegd, maar het woord neger op zich is toch niet officieel racistisch? Net zo min als iemand blanke noemen racistisch is. Ik heb ook een beetje het gevoel dat ze Suarez daar als zondebok willen gebruiken om aan te tonen dat racisme daar hard aangepakt wordt.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Er moet een derde zijn die het ook gehoord heeft anders wordt hij niet geschorst. En het lijkt me inderdaad ook dat de FA de toon even wil zetten met deze uitspraak.
En ja, Terry is niet heel geloofwaardig meer na al zijn akkefietjes maar ik neem aan dat Anton Ferdinand ook een kerel is en als die echt racistisch is benaderd door Terry dat hij ook gewoon een aanklacht indient tegen hem.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
NUsport.nl | Sportmoment van het jaar
Dat is natuurlijk duidelijk 
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Dat waren dure woorden.
In wedstrijden en geld.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Dat is natuurlijk duidelijk
Overlijden Coen Moulijn?
Dat die er bijstaat joh. Wat een karige sportmomenten eigenlijk.
Val Johnny Hoogerland.
Benoeming van Gaal.
Kampioenschap Ajax.
Tja. 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik word nog steeds emotioneel als ik terugdenk aan 15 mei 2011. Dat commentaar bij de 3-1 van de Jong is ook kippenvel.
Alles zat mee in die laatste pakweg 2 maanden. Om nooit meer te vergeten.
Met enorm veel mazzel de laatste duels gewonnen, Feyenoord won van PSV en dan in eigen stadion de regerend kampioen verslaan in een fantastische wedstrijd. Brr, dit zien we denk ik nooit meer. Die ontlading was ook echt bizar, bij spelers, supporters en supporters in de stad waar ikzelf die hele dag was.
Joy4ever
-
- 4633 berichten
- 1858 stemmen
Sparta 
En het bleef nog heel lang onrustig in Veenendaal 
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Overlijden Coen Moulijn?
Dat ging er wel heel sportief aan toe ja 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8316 stemmen
Zeker weten! Yes, ze doen het weer!!!! 
En nu in kwartfinale thuis tegen een mooie club. Die Rotterdammers lusten we in ieder geval rauw! 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Biseswar gaat per ditect weg bij Feyenoord. Levert toch weer ruim een half miljoen op aan salaris en transfersom (200.000). Dat is een mooi kerstkadootje. Lekker schuld mee aflossen.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Na Messi volgen nog Xavi en Iniesta en daarachter de rest.
Ozil heb ik toch wat hoger zitten dan Xavi en Iniesta 
vorig seizoen 10 doelpunten en de koning van de assists, met maar liefst 24 stuks !!
En de spil van Duitsland en Real.
Als je de klasse wilt bekijken is Duitsland-Nederland een optie 
En nog succes voor morgen met Ajax-AZ. Mogen de beste winnen..
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Haha Sparta 
Spetie van harte, 2e stunt van je club.
@ %%%%%, thanks. Jij ook, moge de beste winnen. Benieuwd of Ajax zich kan revancheren voor de 2-2 tegen AZ van laatst. Al win ik liever meteen na de competitie in Alkmaar, veel belangrijk.
Geen Eriksen morgen, wel jammer. Dan zal Lodeiro daar wel spelen en Bulykin of Klaassen als spits.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8316 stemmen
Bedankt! 
Nu die 3e Rotterdamse club nog, oh die is er al uit... 
Nu GVVV-Ajax of zo en dan ben je gewaarschuwd Jari. 
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Biseswar gaat per ditect weg bij Feyenoord. Levert toch weer ruim een half miljoen op aan salaris en transfersom (200.000). Dat is een mooi kerstkadootje. Lekker schuld mee aflossen.
Yup, ben beniewd of Ryo nog komt, hoeft niet per se van mij.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Bedankt! 
Nu die 3e Rotterdamse club nog, oh die is er al uit... 
Nu GVVV-Ajax of zo en dan ben je gewaarschuwd Jari.
2x exit door amateurs en 1x door een JL club. Rotterdam heeft een matig bekerseizoen 
Overigens hoop ik dat we GVVV ontlopen, we willen die beker immers wel winnen 
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen

Hij was één van de best betaalde Feyenoorders. Goede zaak.
Nu Ryo huren. 
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Hoe aantrekkelijk het ook is om Ryo te huren. Als we dat doen, gaat Cabral natuurlijk weer dreigen met een vertrek.
Daarnaast vind ik Schaken, Cabral en Cisse het ook goed doen (natuurlijk niet zo goed als Ryo het deed)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Cabral staat rechts. Cisse blijft een onzekerheidje en Schaken moet er dan maar in als supersub.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Val Johnny Hoogerland.
Voor mij toch echt het sportmoment van het jaar; dramatiek van de bovenste plank in de enige echte sport en bovendien ook nog eens prachtig in beeld gebracht. Johnny H.; de held ontbolsterde.
(met alle respect voor de honkbalmannen, Ranomi K. en al die anderen. De drie 'voetbalmomenten' uit dat lijstje zijn natuurlijk lachwekkend, een overlijden (!), een ordinaire straatfittie en dan de rijkste club van Nederland die na 7 jaar nog eens de Mickey Mouse Liga wint, wat een achterlijke 'nominaties')
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Alsof het zo vaak voorkomt dat een competitie op de laatste speeldag in een onderling duel beslist wordt. Niet vreemd dus dat zo'n moment, dat zowat in heel Nederland leefde, genomineerd is.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
ATP finale & winst van Haase vond ik ook bijzonder en gaaf, maar met recht staat Johnny op 1!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
@Quido
OK dat is nog wel een punt, een echte kampioenswedstrijd is (in het voetbal) wel bijzonder. Maar dan nog, wat wint Ajax nu helemaal? Het nationale kampioenschap, waarvan we allemaal weten dat het op topsportgebied niet al te veel (danwel niks) voorstelt. Dat is toch geen 'sportmoment van het jaar'? Vergelijkbaar met een Nederlandse 100 meter loper die het NK wint met 13seconden16 van zijn concurrent die 13seconden17 loopt. Ook spannend, maar niet ter zake doend.
Overigens vind ik de 2 andere 'voetbalmomenten' nog veel zwakker hoor, want die hebben echt niks van doen met het edele spel. Er is gewoon niks bijzonders gebeurd op voetbalgebied in 2011, dan is het wat zielig dat er nog 3 momenten (van de 10!) met de haren bijgesleept moeten worden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik snap uberhaupt niet hie de benoeming van Van Gaal en het overlijden van Moulijn een sportmoment zijn. Passen beide veel meer in de categorie drama..... Vooral die benoeming van Van Gaal. Dan vind ik het aanstellen van Van Geel en Koeman nog eerder noemenswaardig. Die hebben nog sportieve gevolgen gehad, terwijl die van Van Gaal enkel op bestuurlijk en juridisch vlak zijn doorwerking kent.Maar goed. Lijstjes van middle of the road media zijn natuurlijk ongeveer het allerslapste wat er elk jaar uitkomt. En waar is de wedstrijd tussen Zagreb en Lyon. Die had ik toch wel hoger dan al die andere voetbalfragmenten verwacht.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
@Quido
OK dat is nog wel een punt, een echte kampioenswedstrijd is (in het voetbal) wel bijzonder. Maar dan nog, wat wint Ajax nu helemaal? Het nationale kampioenschap, waarvan we allemaal weten dat het op topsportgebied niet al te veel (danwel niks) voorstelt.
Bovendien lijkt het me voor Ajax eerder een verplichting dan een prestatie om kampioen te worden. Lachwekkende keuze inderdaad.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
En wat ik me ook afvraag, waarom wordt John Terry niet geschorst?
En vooral Busquets.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
Lekker ook weer hoe ze op de officiële website staan te liegen. En de AFCA Supportersclub zal het er al helemaal NIET mee eens zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.