- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Nummers twee uit EL poule spelen toch tegen die CL ploegen of hoe zit dat alweer eens?
Filmpje1
-
- 1291 berichten
- 1029 stemmen
Eerst telt het meest gescoorde doelpunten in de poule als dat ook gelijk is telt het aantal punten op de coëfficiëntenlijst.
Juist en dan gaat Lyon door.(bij 3-0 verlies Ajax en 0-4 winst Lyon.) maar dat zie ik eigenlijk niet meer gebeuren.
Mooi voor het NL voetbal.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6112 stemmen
Tsjah. In principe moet je tevreden zijn, maar als je de wedstrijd even naloopt kun je ook weer te veel dingen benoemen die misgaan. Sowieso had je gewoon zelf moeten scoren. Daarnaast schrijnend om te zien hoe de ploeg op een gegeven moment zo 'op' is dat er alleen nog maar achteruit wordt gehold en je het onheil over jezelf afroept. Als je straks toch onverhoopt niet doorgaat, wordt deze volgens velen 'prachtige prestatie' het toppunt van schlemieligheid.
Maar 0-0 is al meer dan ik verwacht had. Zeven doelpunten in je voordeel zouden genoeg moeten zijn voor kwalificatie, maar ik durf er geen geld op in te zetten. Jammer overigens dat de scherpte waarmee nu verdedigd werd nationaal niet kan worden opgebracht. Deed je dat gewoon wel (want dat zou gewoon moeten zijn), dan had je nu never nooit zoveel punten achterstand gehad.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Het was nog even spannend maar Benfica heeft laten zien mee te kunnen gaan met de besten van Europa. Slim gespeeld, goed positiespel en niet onder de indruk van United een 2-2 daar weggesleept en al zeker van kwalificatie
Nu hopen op een volgende ronde tegen Ajax
.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Vorig seizoen eindigde Ajax met Milan uit: 0-0
Dit seizoen 4x de 0 gehouden in 5 duels. Dus 5x in 6 duels geen tegenwoordig. Toch wel indrukwekkend.
Nipte voldoende trouwens voor Vermeer vanavond. Zesje.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ajax hoeft zich geen zorgen te maken. Real heeft nog wat af te rekenen met Lyon. Bovendien zie ik die ploeg geen potten breken in Kroatie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Welke rekening staat er in hemelsnaam nog open dan?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat ze twee of drie keer door Lyon uit de CL zijn geschopt. Zal niet heel zwaar meewegen, maar ze zullen er in ieder geval niet op uit zijn Lyon een handje te helpen.
Joy4ever
-
- 4626 berichten
- 1849 stemmen
Alle Ajax fans hier gefeliciteerd met het gelijkspel. Kan me niet voorstellen dat Ajax nu nog de 2e ronde CL misloopt. Nu over de wedstrijd zelf: wat een onwaarschijnlijk slechte wedstrijd. Zonde van mijn tijd geweest. En dan doel ik met name op het erbarmelijke spel van Lyon. Ongelofelijk. Pas de laatste vijf minuten lieten ze wat zien dat op "goed" voetbal leek. En dan heb je toch een paar een goeie spelers rondlopen. Laat Ajax ajb doorgaan naar de volgende want dit Lyon heeft echt helemaal niks te zoeken in de CL. En de sfeer in het stadion. Welke sfeer? Het zou je club maar zijn
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat ze twee of drie keer door Lyon uit de CL zijn geschopt. Zal niet heel zwaar meewegen, maar ze zullen er in ieder geval niet op uit zijn Lyon een handje te helpen.
Ik denk dat die 'pijn' vorig jaar wel grotendeels is weggewerkt. Dat Lyon gaat never nooit door, kan bijna niet.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2374 stemmen
Overigens zou het erg zuur zijn als je op doelsaldo de volgende ronde mist. Uit bij Real had Ajax zeker 1 of 2x kunnen scoren en uit en thuis tegen Zagreb had je ook nog kansen genoeg.
Grappig altijd dat je alleen de positieve dingen van Ajax benoemt. Real had er ook nog wel een stuk of 3 in kunnen prikken.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2374 stemmen
Haha, zelfs Truus wordt bij de Ajax soap gehaald. 
Het had er nu misschien toch allemaal anders voor kunnen staan tussen Louis van Gaal (60) en Johan Cruijff (64). Truus van Gaal, de vrouw van Louis, vertelt deze week in Privé dat haar man lang geleden al van plan was een einde te maken aan de ruzies tussen hem en de voetballegende Cruijff. Zij heeft dit echter tegengehouden. De trainersvrouw biecht op dat het haar schuld is dat de twee voetbalgrootheden nog niet tot een verzoening zijn gekomen
"Ik moet bekennen dat ík Louis daarvan af heb gehouden en op andere gedachten bracht. Ik verklaarde hem voor gek vroeg 'Waarom zou je Johan bellen? Hij heeft je voor van alles en nog wat uitgemaakt!,'" onthult Truus in het weekblad.
Mevrouw van Gaal lijkt hier achteraf wel spijt te hebben. Ze trekt de vergelijking met ruzies tussen bloedverwanten die op televisie in het programma Het Familiediner worden opgelost, maar nooit zo hoog waren opgelopen als één van de partijen de meest wijze was geweest en veel eerder de telefoon had gepakt; precies zoals Louis van plan was.
kos
-
- 46724 berichten
- 8878 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Goede prestatie van een prachtige club. Ook het ontvangst van Agüero door de Napoli fans. Kippevel!
kos
-
- 46724 berichten
- 8878 stemmen
Topavond gewoon, sinds lang geleden. Zwaar balen dat ik het niet live gezien heb.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
het was een mooie pot, geweldig publiek ook. Ook integraal gewoon nog de moeite waard hoor kos.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Jammer overigens dat de scherpte waarmee nu verdedigd werd nationaal niet kan worden opgebracht. Deed je dat gewoon wel (want dat zou gewoon moeten zijn), dan had je nu never nooit zoveel punten achterstand gehad.
De aanval van FC Utrecht is natuurlijk wel een of twee niveautjes hoger dan Lyon he
.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
De aanval van FC Utrecht is natuurlijk wel een of twee niveautjes hoger dan Lyon he
.
Ja, zeker wel.

Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Leuk dat dit Napoli gewonnen heeft van City, die supporters daar zijn 100x fanatieker dan in Nederland. Als je ziet dat Utrecht vorig jaar 3-3 speelden tegen de Italianen is het ook erg knap van Utrecht. Godsklere, ik herinner mij nog de prachtige 0-1 van Cavani in het stadion. Toen werd het snel 3-1 dacht ik en mede door een fout achterin en een penality 3-3.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Alle Ajax fans hier gefeliciteerd met het gelijkspel. Kan me niet voorstellen dat Ajax nu nog de 2e ronde CL misloopt. Nu over de wedstrijd zelf: wat een onwaarschijnlijk slechte wedstrijd. Zonde van mijn tijd geweest. En dan doel ik met name op het erbarmelijke spel van Lyon. Ongelofelijk. Pas de laatste vijf minuten lieten ze wat zien dat op "goed" voetbal leek. En dan heb je toch een paar een goeie spelers rondlopen. Laat Ajax ajb doorgaan naar de volgende want dit Lyon heeft echt helemaal niks te zoeken in de CL. En de sfeer in het stadion. Welke sfeer? Het zou je club maar zijn
.
Wel jammer, terwijl het Ajaxvak nog zo z'n best deed om het Mists of Vienna effect te krijgen 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Vreemd dat niemand trouwens Lodeiro noemt. Speelde gisteren een puike wedstrijd. Zeer balvast (wat ik opmerkelijk vind met die twee reuzen achter hem), constant in beweging en tussen de linies het spel aan het maken. Spelers als Eriksen en Mickey profiteerden daar meerdere malen goed van (Ebecilio niet trouwens, dat is echt gewoon niveautje ' Rkc', en dan overdrijf ik niet; ellendig slechte speler).
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Opvallend, cijfers in de VI voor Duitsland-NL. Stekelenburg, Mathijsen en Babel een 6. Van der Wiel als enige een bizar hoog cijfer, een 9 en de rest 5,5 of lager.
Ik ben altijd zeer kritisch op vd Wiel, ben er niet echt een fan van maar zijn comeback is uitstekend. Was gister erg goed, tegen Zagreb idem en tegen Utrecht en NAC lag het zeker niet aan hem.
Spelers die jong zijn hebben nu eenmaal last van vormverlies. Daarom is het ook onzin om Vermeer na 2 potjes af te schrijven, net zoals hij na gister ook geen wereldkeeper genoemd moet worden.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Je ziet het ook weer aan hem (houding), hij staat er weer 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6112 stemmen
Vind het wel meevallen, hoor. Verdedigend gelukkig wel al een stuk beter, maar die passes van hem ogen en zijn vaak zo laks en nonchalant. Maar het is in ieder geval wel al een stuk beter dan de laatste maanden / jaar.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat nonchalante zit ook eenmaal in zijn spel. Maar hij doet achterin geen gekke dingen en als hij mee op komt dan is het meestal goed. Ik vond hem tegen Duitsland ook enorm goed, viel me erg mee na zijn zwakke periode.
Gister stond het achterin ook weer sterk. Toch gek, in 5 van de 6 CL duels kan Ajax de 0 houden maar nationaal lukt het al bijna in heel 2011 niet.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2374 stemmen
Opvallend, cijfers in de VI voor Duitsland-NL. Stekelenburg, Mathijsen en Babel een 6. Van der Wiel als enige een bizar hoog cijfer, een 9 en de rest 5,5 of lager.
Ik ben altijd zeer kritisch op vd Wiel, ben er niet echt een fan van maar zijn comeback is uitstekend. Was gister erg goed, tegen Zagreb idem en tegen Utrecht en NAC lag het zeker niet aan hem.
Spelers die jong zijn hebben nu eenmaal last van vormverlies. Daarom is het ook onzin om Vermeer na 2 potjes af te schrijven, net zoals hij na gister ook geen wereldkeeper genoemd moet worden.
Sinds wanneer moet je de cijfers van VI serieus nemen? Als je al die cijfers op zijn kop leest, krijg je ongeveer de op waarheid beruste cijfers.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Sinds wanneer moet je de cijfers van VI serieus nemen? Als je al die cijfers op zijn kop leest, krijg je ongeveer de op waarheid beruste cijfers.
Wat een flauwekul zeg. Dat zijn gewoon onafhankelijke journalisten die Oranje een cijfer geven. De statistieken per speler staan er ook steeds bij, dus het slaat bijna altijd wel ergens op.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Doet volgens mij Taco vd Velden hoor.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.