- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
kos
-
- 46724 berichten
- 8878 stemmen
Als je v der Wiel een 9 geeft tegen Duitsland kun je denk ik wel concluderen dat de betreffende reporter compleet de weg kwijt is, hahah.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als je v der Wiel een 9 geeft tegen Duitsland kun je denk ik wel concluderen dat de betreffende reporter compleet de weg kwijt is, hahah.
Was de enige die echt duidelijk overeind bleef tegen Duitsland. Speelde bijna foutloos. Al was een 8 ook wel goed genoeg geweest.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Volgens mij word er voor die cijfers puur gekeken naar (individuele) statistieken toch? Dus of de uitslag nu 1-0, 5-5 of 8-3 is maakt geen bal uit.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2374 stemmen
V/d Wiel een 7 (of een 6,5). De rest een onvoldoende. Dat zou er meer op lijken.
Ik snap soms werkelijk niet waar ze die cijfers vandaan halen. Alsof ze de verkeerde kant op hebben gekeken. Vaak willen ze ook een statement maken, zo lijkt het.
kos
-
- 46724 berichten
- 8878 stemmen
Volgens mij werd ie net zo overlopen als de rest hoor.
Wat had een Ozil dan wel niet moeten krijgen... een 14?
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2374 stemmen
Wat had een Ozil dan wel niet moeten krijgen... een 14?
Dat nummer is alleen weggelegd voor Cruijf hè.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dan moet je de wedstrijd maar terugkijken. Duitsland heeft aan zijn kant bijna tot geen gevaar gesticht. Geloof dat de 3 goals allemaal via Braafheid zijn kant kwamen. Maar was ik zei, een 9 is wat veel. Een 8 had alleen niet misstaan.
Ozil had een 9 of 9,5 mogen krijgen.
En verder, zie bericht van schram101. Er wordt niet gekeken naar de uitslag, maar naar wat de betreffende speler heeft laten zien.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Misschien handig om de verklaring van de verslaggever te plaatsen:
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2374 stemmen
Een 8 of een 9 hoor je alleen te krijgen als je iets geweldigs doet. Een aantal schitterende acties en assist en/of doelpunten voor middenvelder en aanvallers vooral en voor verdedigers bijv. een geweldige opbouw, cruciale slidings en je man volledig uitschakelen. Niet door simpele passes over vijf meter te geven.
Een 7 zou op zijn plaats zijn (vooral door het veroveren van een aantal ballen en geen balverlies).
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als een verdediger foutloos heeft gespeeld tegen een wereldploeg, terwijl de andere 10 er weinig van bakten dan mag je dat best een dikke 8 geven. Vd Wiel was opbouwend ook nog wel sterk die avond.
Jij kan je nog herinneren hoe vd Wiel vorige week speelde? Of heb je gewoon moeite ermee dat het nu om vd Wiel gaat?
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2374 stemmen
Of ik me nog kan herinneren hoe v/d Wiel vorige week speelde? Ja, want ik heb geen Alzheimer.
Van mij mogen v/d Wiel, Anita (nee, die niet, want die mag nooit meer in Oranje), Huntelaar (vanaf de 80e minuut), Stekelenburg, Sneijder, Babel (in het oranje van Hoffenheim) en alle andere (ex-)Ajacieden er 100 per wedstrijd inschieten tijdens wedstrijden van Oranje.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2374 stemmen
"Arsenal-talent Özyakup hoopt op Feyenoord"
Oguzhan Özyakup hoopt in de winterstop op een plekje in de selectie van Feyenoord. De Rotterdammers zouden de 19-jarige geboren Zaandammer volgens Voetbal International kunnen huren van Arsenal. De Engelse topclub wil Özyakup elders ervaring laten opdoen.
Özyakup, die volgens zijn management al gesprekken achter de rug heeft gehad met Anderlecht, Racing Genk (van Mario Been) en drie clubs uit het Championship, sprak afgelopen zomer al met Feyenoord. Toen kwam het niet tot een huurperiode.
'Waarom het destijds niet door is gegaan, is een beetje onduidelijk,' zegt zaakwaarnemer Armand Doorn van Özyakup in VI. 'Maar wellicht komt het in januari alsnog tot een overgang naar De Kuip. Dat sluit ik niet uit.
Özyakup, die komt uit de jeugdopleiding van Az Alkmaar, traint bij Arsenal dit seizoen al regelamtig mee met het keurkorps van Arsène Wenger.
=====
Wat moet Feyenoord ermee? Mokotjo komt al amper aan spelen toe (al is dat een andere type speler en is Mokotjo een optie als vervanger voor de Vrij).
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Heeft er trouwens iemand zin in Milan-Barca vanavond? Dat is het enige potje op de avond dat Ajax niet speelt dat in weken nog een beetje interessant is. Als Milan wint, dan wordt Barca bijna zeker 2e. Maar ik verwacht dat Barcelona het niet 2x verpest tegen Milan. 0-1 of 0-2.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Elke raad van commissarissen van een voetbalbedrijf heeft in Nederland een rvc-reglement, waarin duidelijk is aangegeven hoe zwaar de geheimhoudingsplicht telt voor alle commissarissen in vergaderingen. Bij Ajax bestaat dat reglement ook.
De geheimhoudingsverklaring, die ieder lid van de rvc krijgt voorgelegd, is bedoeld om vrijheid van spreken in elke vergadering te hebben. Ieder onderwerp moet onderling en in de juiste context worden besproken. Juristen stellen dat Johan Cruijff een sterke zaak zou hebben als hij Steven ten Have zou beschuldigen van het doelbewust naar buiten brengen van ’geïsoleerde’ feiten uit de vergadering in het geval rond Edgar Davids.
En nou die kale pakken! Hij heeft wel meer dingen gedaan die niet mochten, maar dit is toch wel het ergste. Echt ongelofelijk dat de mensen nog steeds niet doorhebben wie hier Ajax kapot wil maken...
Door sv
, 23 november 2011 15:42
,
, Bron: VI |
Wed 50 euro gratis op wedstrijden
Dennis Bergkamp heeft te horen gekregen van 'de directeur van Ajax' dat ie verder niks kan zeggen hoe het verder moet. Vermoedelijk bedoelt hij Jeroen Slop of Henri Van der Aat. Verder wil Wim Jonk 'op deze manier' niet onder Louis Van Gaal werken.
'Een dag nadat het nieuws bekend was gemaakt, waren Wim en ik gewoon op De Toekomst. Helemaal niemand van de clubleiding heeft ons aangesproken. En toen we zelf aan een directeur vroegen hoe het nu verder gaat, kregen we te horen dat hij daar niet over ging. Afschuiven dus'', zegt Bergkamp teleurgesteld.
'Ik begrijp heel goed dat Cruijff ontzettend gepikeerd is over de gang van zaken. Zo ga je niet met mensen om. Bovendien: we waren de goede weg ingeslagen met Ajax. Een koerswijziging zou slecht zijn voor de club', zegt de assistent van Frank de Boer.
Hij heeft geen problemen met Louis van Gaal. 'Ik heb als speler fijn onder Louis gewerkt. Maar dit is een heel andere situatie. Wij worden door niemand ingelicht over de ontstane situatie. Laat staan dat we weten wat de plannen van Van Gaal zijn'.
Tot slot over de gang van zaken: 'Ik heb me de laatste maanden vaker verbaasd over de gang van zaken, maar deze handelswijze kende ik nog niet'.
Jonk gaat op deze manier niet onder Van Gaal werken: 'Voor mij is één ding zeker: zo ga ik niet onder Van Gaal werken. Dat zegt niks over zijn kwaliteiten, maar we hebben niets van hem vernomen. Speelt hij ook mee in het spel? Daar wil ik niet aan denken!'.
Volkomen begrijpelijk. Gelukkig zien zij wel wie hier de club in de fik heeft gestoken. En dat is niet Cruijff.
Leuke columns:
Alles draait om timing in Ajax' loopgraven-oorlog - Sportcolumnisten - AD
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heeft er trouwens iemand zin in Milan-Barca vanavond? Dat is het enige potje op de avond dat Ajax niet speelt dat in weken nog een beetje interessant is. Als Milan wint, dan wordt Barca bijna zeker 2e. Maar ik verwacht dat Barcelona het niet 2x verpest tegen Milan. 0-1 of 0-2.
Gatver nee. Word gewoon Arsenal - Dortmund hier.
Filmpje1
-
- 1291 berichten
- 1029 stemmen
Gatver nee. Word gewoon Arsenal - Dortmund hier.
Ook hier inderdaad Arsenal - Dortmund
Barca - Milan is gespeeld en wie nou eerste wordt in de poule maakt me niet zo veel uit.
En bij Barca kun je het tik tik voetbal weer verwachten, en bij Milan gaan ze waarschijnlijk op zijn Italiaans weer op de counter, daar ben ik inmiddels ook wel een beetje op uitgekeken.
kijk liever naar Arsenal en Dortmund, dat zijn 2 leuk voetballende ploegen waar het ook nog een spannende poule is.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3287 stemmen
Fraai.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Ook hier inderdaad Arsenal - Dortmund
Barca - Milan is gespeeld en wie nou eerste wordt in de poule maakt me niet zo veel uit.
En bij Barca kun je het tik tik voetbal weer verwachten, en bij Milan gaan ze waarschijnlijk op zijn Italiaans weer op de counter, daar ben ik inmiddels ook wel een beetje op uitgekeken.
kijk liever naar Arsenal en Dortmund, dat zijn 2 leuk voetballende ploegen waar het ook nog een spannende poule is.
Die poule vind ik juist extreem tegenvallen. Verwacht weinig tot geen spektakel. Doe mij maar gewoon Barca.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die poule vind ik juist extreem tegenvallen. Verwacht weinig tot geen spektakel. Doe mij maar gewoon Barca.
Maar die poule is nog springlevend, die van Barca/Milan niet bepaald. Vraag me af wat er zo tegenvalt, op het moeilijk scoren van Dortmund na. Goede hoop dat ze na de winst bij Bayern de goede weg voort kunnen zetten. Als Persie niet vervelend doet.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Ik vind Arsenal zelf ook gewoon tegenvallen. Spanning is er misschien, maar voetballend vind ik het maar matig in die poule. Wedstrijden met Barca zijn nooit spannend, vind ik niet echt een goede reden om die wedstrijd te skippen. Al zei jij dat niet.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
LOL, Jack is echt een domme koe. Denkt dat er hier in de CL een mannetje of 25.000 in het San Siro zouden zitten. Duhhh, tuurlijk zit er nu veel publiek tegen Barca. Zelfs tegen Ajax zaten er zoveel mensen en bij andere wedstrijden ook. Vooral bij Inter zit het wat leger 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat APOEL heeft 0-0 bij Zenit gespeeld en is gewoon door in de groep! Toch knap aangezien Zenit, Sjaktar en Porto behoorlijke teams zijn. Ondanks dat ik hen niet zal onderschatten, ik zou het prima vinden als Ajax groepswinnaar APOEL (nja, dat moeten ze nog worden) zou loten in de 8ste finales.
PS: Seedorf en van Bommel bij Milan in de basis, leuk!
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Echt helemaal slim is van Gelder inderdaad niet. Vond ook beetje overdreven van Waterreus dat Barca zoveel beter waren dan Milan tijdje geleden. Barca had meer balbezit, maar creeerden amper wat. Achja bij de NOS zijn het toch meestal neuzen of Barca liefhebbers.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Maar die poule is nog springlevend, die van Barca/Milan niet bepaald. Vraag me af wat er zo tegenvalt, op het moeilijk scoren van Dortmund na. Goede hoop dat ze na de winst bij Bayern de goede weg voort kunnen zetten. Als Persie niet vervelend doet.
Marseille-Arsenal was een tijdje terug niet om aan te gluren zo slecht. En ik geloof dat de wedstrijd omgekeerd ook om te janken was.
Niet dat ik keus heb, maar ik zou ook altijd Milan-Barcelona kiezen vanavond. Er zijn nog belangen voor beide teams.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Echt helemaal slim is van Gelder inderdaad niet. Vond ook beetje overdreven van Waterreus dat Barca zoveel beter waren dan Milan tijdje geleden. Barca had meer balbezit, maar creeerden amper wat. Achja bij de NOS zijn het toch meestal neuzen of Barca liefhebbers.
Haha kom nou. Milan werd in Spanje helemaal scheel getikt. Barca maakte het alleen niet af qua kansen. Het was overigens een stomvervelend duel die avond. Milan kon niks en Barca speelde te nonchalant.
Ik hoop zo dat Milan op 1-0 komt, zou leuk voor de wedstrijd zijn die Barca toch nog wint.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Marseille-Arsenal was een tijdje terug niet om aan te gluren zo slecht. En ik geloof dat de wedstrijd omgekeerd ook om te janken was.
Niet dat ik keus heb, maar ik zou ook altijd Milan-Barcelona kiezen vanavond. Er zijn nog belangen voor beide teams.
Eens. Al gaat het mij vooral om Dortmund. Arsenal is ook pakken minder geworden ja.
Filmpje1
-
- 1291 berichten
- 1029 stemmen
Marseille heb ik ook niet echt een hoge pet van, Dortmund daar in tegen heeft een leuk team met wat leuke jonge spelers, en voor hun wordt het er nu echt op of eronder, brengt toch altijd wat extra aan een wedstrijd.
En op zich ook een leuk affiche; Bayer Leverkusen - Chelsea.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.