• 16.081 nieuwsartikelen
  • 179.347 films
  • 12.301 series
  • 34.149 seizoenen
  • 649.916 acteurs
  • 199.384 gebruikers
  • 9.398.661 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

kos

• 46723 berichten
  • 8877 stemmen

Als speler ja. Als trainer is van Gaal natuurlijk 100 keer groter incl de prestaties.

Joostdizzy

• 50 berichten
  • 0 stemmen

AZ zal blij zijn als dit de eindstand is, wat volgens KNVB meest logische keus is, beter laten ze die tweede helft wel uitspelen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

Wat is die Ajax discussie toch verziekt. Al die mensen die commentaar leveren hebben een agende en behoren tot een kamp (Vermeulen en Peter R. de Vries pro RvC en Mulder/Barend en Derksen pro Cruijff . Waarom niet gewoon een klein beetje objectiviteit bij de Nederlandse opiniebepalers.

En Davids is een regelrechte schande. Je kunt een dergelijke opmerking over racisme niet maken zonder man en paard te noemen. Hier kan niemand zich tegen verdedigen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Als speler ja. Als trainer is van Gaal natuurlijk 100 keer groter incl de prestaties.

Want? Alle lof voor van Gaal zijn werk hoor (eerlijk), maar wat Cruijff met Barcelona in de jaren 90 deed was revolutionair qua speelstijl.

Verder weten ze er allebei heel veel af. Sowieso met afstand de 2 grootste kenners die ons land rijk is.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik schat Hiddink toch wel hoger in dan Van Gaal..

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Ik schat Hiddink toch wel hoger in dan Van Gaal..

Ik zeker niet. Hiddink is geen tactisch meesterbrein. Meeste successen behaalde hij vooral door een ploeg te kiezen die niet als top bekend staat om dan een hecht collectief te creëren. Maar Hiddink heeft tactisch niet zo enorm veel wedstrijden beslist. Ik denk alleen aan Rusland-Nederland als echt duidelijk voorbeeld.

kos

• 46723 berichten
  • 8877 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Want? Alle lof voor van Gaal zijn werk hoor (eerlijk), maar wat Cruijff met Barcelona in de jaren 90 deed was revolutionair qua speelstijl.

.

Ach, bij Barcelona deed ie het prima, al waren ze verreweg niet zo ongenaakbaar als nu, maar als je met Ajax in de transfertijd tegen het grote geld presteert wat van Gaal deed en nog knapper wat hij bij AZ deed en ook Munchen vind ik heel wat knapper.

kos

• 46723 berichten
  • 8877 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik zeker niet. Hiddink is geen tactisch meesterbrein. Meeste successen behaalde hij vooral door een ploeg te kiezen die niet als top bekend staat om dan een hecht collectief te creëren. Maar Hiddink heeft tactisch niet zo enorm veel wedstrijden beslist. Ik denk alleen aan Rusland-Nederland als echt duidelijk voorbeeld.

Huh? Juist via tactiek heeft hij al die kleine ploegen zo ver gekregen!! Tactisch is ie veel en veeeel sterker dan een Cruijff

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk aan 88. EC1 winst met psv..... En met het NL 11 was hij ook een stuk succesvoller dan Van Gaal.

kos

• 46723 berichten
  • 8877 stemmen

Cruijff kan 1 kunstje, wat alleen werkt met een lading topspslers en geweldig technisch onderlegd en samengespeeld team zoals Barcelona, verder wordt het niks met hem.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ach, bij Barcelona deed ie het prima, al waren ze verreweg niet zo ongenaakbaar als nu, maar als je met Ajax in de transfertijd tegen het grote geld presteert wat van Gaal deed en nog knapper wat hij bij AZ deed en ook Munchen vind ik heel wat knapper.

Cruijff haalde ook 2 Europese finales als trainer van Ajax in een tijdperk dat Ajax sportief redelijk slecht was. Jaren 80 waren geen gloriejaren voor Ajax, daarna toch 2 finales nog behaald en ook de jeugdopleiding weer van de grond gekregen.

Maar dat doet verder niet van Van Gaals werk af. Wat ik al zei, ik ben niet anti van Gaal (zeker niet), wel pro Cruijff.

Verschil is alleen dat Cruijff wel als speler en trainer revolutionair was, van Gaal niet. Ongeacht wie meer prijzen gepakt heeft. Het dreamteam van Barcelona 1992 is een legendarisch team geworden dat uniek was door de manier van spelen. En ik meen ook 4 Spaanse titels op rij gepakt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Cruijff kan 1 kunstje, wat alleen werkt met een lading topspslers en geweldig technisch onderlegd en samengespeeld team zoals Barcelona, verder wordt het niks met hem.

Ajax had in de jaren 80 geen gearriveerd topteam. Toch presteerde hij goed. En zijn dreamteam in Spanje heeft hij zelf samengesteld. Het is niet dat die hele ploeg al kant en klaar voor hem klaar stond.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Cruijff die gezegd zou hebben tegen Davids: "jij zit alleen maar in de RvC, omdat je zwart bent" Moet niet gekker worden. Laat die Davids aub weer lekker thuis met zijn botoxvrouwtje aan de slag gaan. Als voetballer geweldig, als mens helemaal niks.

Quido

• 14649 berichten
  • 6112 stemmen

Wat er allemaal gezegd is, boeit me niet. Al dat geneuzel moet nooit naar buiten komen, waar of niet waar. Ze maken de hele club kapot. Dieptepunt na dieptepunt wordt bereikt. Niemand lijkt te beseffen wat voor consequenties dit nu al heeft voor Ajax. Het raakt me nu echt.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

Is natuurlijk ook gewoon belachelijk als dat gezegd is. Probleen is alleen dat je niet zeker weet of het gezegd is. Die vier kunnen op dit moment natuurlijk werkelijk alles roepen en elkaar dekken.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Niet toevallig dat ten Have dat even aan Vermeulen verteld. Echt, die ten Have is 1 van de grootste jakhalzen die deze wereld heeft voortgebracht. Hoe Molenaar die naar voren heeft kunnen brengen is me een raadsel.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Wie neemt uberhaupt een opmerking van Vermeulen nou serieus? Blij dat ik het niet kijk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Beetje jammer dat Ten Have nog naar SV belt. Nogal onnodig.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

Wat er allemaal gezegd is, boeit me niet. Al dat geneuzel moet nooit naar buiten komen, waar of niet waar. Ze maken de hele club kapot. Dieptepunt na dieptepunt wordt bereikt. Niemand lijkt te beseffen wat voor consequenties dit nu al heeft voor Ajax.

O jawel hoor. eindelijk toont de club haar ware aard. Club van oppertunistische glory hunters, proleten en vervelend omroepvolk.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2373 stemmen

moviemafketel schreef:

Cruijff die gezegd zou hebben tegen Davids: "jij zit alleen maar in de RvC, omdat je zwart bent" Moet niet gekker worden. Laat die Davids aub weer lekker thuis met zijn botoxvrouwtje aan de slag gaan. Als voetballer geweldig, als mens helemaal niks.

Davids is inderdaad te dom om uit zijn ogen te kijken, maar Cruijf heeft het dus wel degelijk gezegd. Ai ai ai.

The soap continues.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Naomi Watts schreef:

Beetje jammer dat Ten Have nog naar SV belt. Nogal onnodig.

Inderdaad, daarbij moet Davids niet zo zaniken. Hij is ook geen heilig boontje en brengt dit doelbewust naar buiten. Het zijn gewoon egocentrische kleine kinderen die aan het ruzie maken zijn over een club en daarbij allemaal volhouden dat ze vanuit clubliefde handelen.

Bleh.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

kos schreef:

Hij kon ook een aardig balletje trappen .

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

Journalistiek fiasco dat Studio Voetbal vanavond. Iemand de ruimte geven om in te bellen om iets te zeggen dat vijf minuten eerder al gezegd is. Stemmingmakerij van de hoogste orde.

Quido

• 14649 berichten
  • 6112 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Davids is inderdaad te dom om uit zijn ogen te kijken, maar Cruijf heeft het dus wel degelijk gezegd. Ai ai ai.

Die conclusie is voorbarig. Cruijff ontkent.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2373 stemmen

Dacht te horen dat ten Have het bevestigde.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

Nicolage Rico schreef:

[Davids is inderdaad te dom om uit zijn ogen te kijken, maar Cruijf heeft het dus wel degelijk gezegd. Ai ai ai.

Is wel een hele makkelijke conclusie. Dat Ten Have bevestigt wat Davids zegt is in deze situatie niet vreemd hebben namelijk zelfde belang. Natuurlijk wel een gouden zet voor RvC om banen te behouden

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

The soap continues.

Nee joh, tuurlijk heeft Cruijff dat niet gezegd. Was dan al veel eerder naar buiten gekomen. Ze gooien nu zelfs dit soort onzin naar buiten om Cruijff in een kwaad daglicht te zetten. Echt krankzinnig. En mocht het daadwerkelijk gezegd zijn, moet je er ook maar eens aan denken of het wel zo'n vreemde opmerking is. Waarom zit Davids eigenlijk in de RvC? Die beste man heeft daar helemaal niks te zoeken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Cruyff kan als ie boos is toch behoorlijk kwetsend uit de hoek komen. Al zullen hier niet echt zulke kwalijke intenties achter zitten.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Voetbalzone - 'Bayern München denkt na seizoen aan Mertens als opvolger Robben'

Kon het niveau van Utrecht vorig jaar maar een half seizoen aan.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2373 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Is wel een hele makkelijke conclusie. Dat Ten Have bevestigt wat Davids zegt is in deze situatie niet vreemd hebben namelijk zelfde belang. Natuurlijk wel een gouden zet voor RvC om banen te behouden

Ik geloof nooit dat Ten Have dit dan zou bevestigen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.