- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
390 euro niet goed opgelet maar toch.
Zo dat was ff duidelijk waar oranje nu werkelijk staat.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat een paniek in Hollandse media vanmorgen zeg. En iets te overdreven euforie in Duitse media.
Hoe heeft dit Holland de WK finale gehaald vragen ze. Nou, met oa van Bronckhorst, Vd Vaart, van Persie en Robben. Spelers die er gister niet bij waren, om welke reden ook. Grappig dat zulke vragen niet werden gesteld na een 27/27 punten uit 9 kwalificatieduels.
Het was gister bagger, maar het is toch wel duidelijk dat wij 4 topspelers niet kunnen vervangen door onze 2e keus. 1 is te doen, 2 wordt al lastiger en meer is gewoon niet mogelijk. Op het WK was iedereen fit en in vorm (op van Persie na dan), dan kunnen we ver komen.
Ik maak me verder echt geen zorgen. Dit is pijnlijk en vervelend, maar het echte Oranje hebben we gister niet gezien. En buiten dat waren de 3 goals echt te voorkomen. Wel prima gespeeld door de Duitsers, maar zeker de 1-0 en 2-0 hadden niet mogen vallen. Daar gingen Braafheid en de centrale spelers goed in de fout. Vooral Braafheid. Als Ajacied vond ik het wel prettig dat vd Wiel een heel behoorlijke wedstrijd speelde.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik Heb net de (opgenomen) match gezien van Duitsland-Nederland.
Mag ik stellen dat Oranje maar een schim van zichzelf was?
Jep. Teveel afwezigen en ook een vormdip. Gelukkig overkomt ons dat nu en niet op het EK.
Eigenlijk werd bevestigd wat we allemaal al wisten. Als iedereen fit is staat er een topteam, als er meer dan 1 of 2 bepalende jongens ontbreken wordt het broos. Als iedereen fit is kunnen we iedereen verslaan, maar in de vorm met deze spelers ben je gewoon niet zo best. Braafheid, Babel, Kuijt...kom op, drama niveau.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Inderdaad, eens moet de eerste keer zijn. En Nederland is gewoon veel sterker dan Portugal. Het is leuk dat de Nederlanders naar de laatste 3 wedstrijden kijken, maar niet naar de afgelopen 2 jaar wat Nederland gepresteerd heeft.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
het echte Oranje hebben we gister niet gezien.
herder
-
- 425 berichten
- 0 stemmen
Duitsland is gewoon te goed voor Nederland.
EK favorieten zijn Spanje en Duitsland. De rest mag hopen op een beetje geluk.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Lijkt me inderdaad niet Bommels ideale positie. Sowieso snap ik niet waarom mensen het verdedigende blok Bommel - De Jong uit elkaar wil halen aangezien we daarmee een wk-finale gehaald hebben.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Gelukkig voor Oranje is stfuympos geen bondscoach.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Welnee. Normaal speelt Pieters. Normaal heeft vd Vaart een basisplaats. En voorin konden we 0,0 vuist maken met Babel en Kuijt op de flanken. Scheelt nogal of daar anders Robben/Afellay/vPersie staat.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Trouwens, dat Spanje heeft me ook een gouden pik zeg. Ze presteren het elke keer dat ze toch niet verliezen. Tijdje terug werd 2-0 achter nog omgezet in 2-3 in de slotseconden en gister staan ze na 83 minuten 2-0 achter en voorkomen ze in de slotseconden een nederlaag met de 2-2.
happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
Wat is dit voor idioot gedoe
. is er niet zoiets als als 1e geplaatst zijn of zo?
Ik weet het niet. Ze hadden natuurlijk ook Ierland en Griekenland bij Oekraïne en Polen kunnen stoppen. Dan hadden ze Nederland, Spanje, Duitsland en Italië in pot 2 kunnen doen.
En wat was Nederland slecht zeg, zowel aanvallend als verdedigend een drama.
Blij dat ik in ieder geval nog om Ozil kon juichen. Schrale troost.
Duitsland is zeker een goede ploeg. De verdediging is alleen wel de achilleshiel van deze ploeg. Verder hebben ze goede aanvallers, middenvelders en een prima keeper.
happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
Trouwens, dat Spanje heeft me ook een gouden pik zeg. Ze presteren het elke keer dat ze toch niet verliezen. Tijdje terug werd 2-0 achter nog omgezet in 2-3 in de slotseconden en gister staan ze na 83 minuten 2-0 achter en voorkomen ze in de slotseconden een nederlaag met de 2-2.
Wel weer verloren van Engeland. Dus het is een gouden pik met een modderig randje. 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Vergeet even dat Nederland ook gewonnen heeft van Denemarken (een sterke tegenstander die Portugal voor zich houdt in de poul), Uruguay, het kwalificatie voor het WK alles gewonnen heeft, het kwalificatie voor het EK ook bijna alles gewonnen heeft en het langer heeft uitgehouden dan Duitsland tegen de Spanjaarden.
happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
. De rest mag hopen op een beetje geluk.
Daar is Griekenland ook nog eens Europees Kampioen mee geworden.
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
Mwa, ik weet niet hoor. Ik ben op zich niet zo onder de indruk van spelers als Muller en Klose, en die verdediging ook niet. Weet nog niet precies waar nu precies die kracht vandaan komt.
Wat A&L zegt geloof ik ook niet, met v Persie en Affelay erbij had je deze pot ook niets gewonnen. Het is niet voor niks dat juist Kuijt beste speler aan NL kant was. Tegen dit soort dynamische ploegen zijn ze fysiek veel te zwak, zowel achterin als voorin. Zo'n hamster die geen bal kan vasthouden kan Echt niet dan.
Ik ga binnenkort die WK finale nog eens nakijken want ik kan gewoon niet geloven hoe die Spanjaarden niet keer op keer langs deze prutsverdediging geslopen zijn 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
En het is helemaal geen schande om met een half B-elftal van dit Duitsland te verliezen. De Duitsers hebben namelijk gewoon een heel sterk elftal, maar ik heb toch het idee dat je meer kans maar tegen dit Duitsland dan tegen het Spanje van het WK.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Welnee. Normaal speelt Pieters.
Ja een wereld van verschil. 
Ehm , nee.
Het EK zouden ze eigenlijk moeten afschaffen en om de 2 jaar gewoon een WK moeten komen, men heeft ook de ECII verbannen (jammer genoeg) en een EK is eigenlijk het zelfde(als we toch bezig zijn) en dan kan je ook meteen wat doen aan de c/d landen als San Marino etc. die dan een eigen toernooi krijgen om zich te kunnen plaatsen voor de voorrondes van een WK.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ehm , nee.
Het EK zouden ze eigenlijk moeten afschaffen en om de 2 jaar gewoon een WK moeten komen, men heeft ook de ECII verbannen (jammer genoeg) en een EK is eigenlijk het zelfde(als we toch bezig zijn) en dan kan je ook meteen wat doen aan de c/d landen als San Marino etc. die dan een eigen toernooi krijgen om zich te kunnen plaatsen voor de voorrondes van een WK.
Dan moet jij de laatste 1,5 jaar maar eens na gaan kijken. Vd Vaart stond er bijna altijd in naast van Bommel. En soms op 10 als Sneijder niet speelde.
En Pieters-Braafheid is schijnbaar een groot verschil. Pieters zakt niet zo diep door de ondergrens.
Mwa, ik weet niet hoor. Ik ben op zich niet zo onder de indruk van spelers als Muller en Klose, en die verdediging ook niet. Weet nog niet precies waar nu precies die kracht vandaan komt.
Wat A&L zegt geloof ik ook niet, met v Persie en Affelay erbij had je deze pot ook niets gewonnen. Het is niet voor niks dat juist Kuijt beste speler aan NL kant was. Tegen dit soort dynamische ploegen zijn ze fysiek veel te zwak, zowel achterin als voorin. Zo'n hamster die geen bal kan vasthouden kan Echt niet dan.
Ik ga binnenkort die WK finale nog eens nakijken want ik kan gewoon niet geloven hoe die Spanjaarden niet keer op keer langs deze prutsverdediging geslopen zijn
Ik zeg ook niet gewonnen, maar je had wel meer tegenstand kunnen bieden en aanvallend wat kunnen doen. Laten we eerlijk zijn, Duitsland heeft een net zo modale achterhoede. Maar als je geen druk op die gasten zet dan kunnen ook zij functioneren. Precies wat Oranje al jaren lukt. Onze achterhoede functioneert prima omdat ze ook ontlast worden door middenvelders. Daar was gister geen sprake van. Gister was gewoon een oneerlijke strijd doordat Oranje niet het eigen spel kon spelen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ehm , nee.
Nou Pieters en Braafheid is inderdaad een wereld van verschil. Het verschil zit hem erin dat Braafheid er niks van kan en Pieters een redelijke back is.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Het is niet voor niks dat juist Kuijt beste speler aan NL kant was.
Volgens mij wissel je nu de begrippen slecht en goed om.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Nou Pieters en Braafheid is inderdaad een wereld van verschil.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Dat Oranje wereld spelers tot hun beschikking heeft klopt maar de 2de plek op het WK en de simpele kwalificaties verbloemen veel.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Nee, maar Braafheid is wel de sleutel naar geen succes. Je zag dat gewoon de eerste 2 doelpunten zijn schuld waren. Ja, dan wordt het nog moeilijker dan het al was.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Volgens mij wissel je nu de begrippen slecht en goed om.
Haha ja, echt...Kuijt was echt de allerslechtste voorin. En na Braafheid ook de slechtste van heel Oranje.
Babel creëerde nog enig gevaar, Kuijt echt 0. En dan moeten we het nog over zijn balverlies en constant uit positie lopen hebben. Als je Kuijt de beste noemt, dan heb je de wedstrijd gewoon niet gekeken.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Dat Oranje wereld spelers tot hun beschikking heeft klopt maar de 2de plek op het WK en de simpele kwalificaties verbloemen veel.
De 2e plaats verbloemd veel? Hoor je jezelf wel praten, je doet net of dat niks voorsteld. Het is in ruim 30 jaar niet gelukt omdat te bereiken. En waarom doet Oranje mee op een toernooi, inderdaad om goud te hebben. Als het dan net niet lukt moet je niet doen alsof het niks voorsteld.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Hoop wel dat van Marwijk inziet dat de Jong - van Bommel echt het beste is. Zet van der Vaart op die plek en of je wordt overlopen of je overloopt de tegenstander. Maar ik vind het teveel risicio met deze verdediging.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nee, het feit dat Oranje in de periode 2006-nu bijna niet heeft verloren zegt alles. Zeker vanaf EK 2008-nu wordt er echt goed gespeeld. En soms zit er een uitglijder in, maar zeker de laatste jaren zijn ze er bijna niet meer. Verschil EK (1 slechte dag, exit) en WK (ook niet altijd top gespeeld, maar wel een veel hogere ondergrens) is duidelijk zichtbaar.
Het enige wat we zeker weten is dat we geen 4 belangrijke spelers kunnen vervangen. Helemaal niet als ze bijna allemaal voorin spelen. Dan kom je inderdaad bij spelers als Babel, Kuijt en Beerens uit.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
De 2e plaats verbloemd veel? Hoor je jezelf wel praten, je doet net of dat niks voorsteld
Stelt ook niks voor zeker niet met de manier van voetballen. Een gelukkige loting een wonder in de kwart finales dat verbloemd veel of niet?
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Stelt ook niks voor zeker niet met de manier van voetballen. Een gelukkige loting een wonder in de kwart finales dat verbloemd veel of niet?
Zo kan je alles recht lullen. Het is gewoon een prachtige prestatie. Het waren niet allemaal sterke tegenstanders, maar ook van de mindere moet je winnen. En Uruguay (Forlan, Suarez, Cavani, Godin etc) is gewoon ontzettend sterk. Maar er zijn altijd mensen die prestatie van Nederland naar beneden praten. Ook al had Nederland naar de finale gewonnen van Duitsland, Engeland, Brazilie en Argentinie, dan hadden mensen die prestatie ook naar beneden gepraat.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Oranje kan Duitsland, Portugal en Frankrijk loten - Oranje - AD
Zou een mooie poul zijn zeg...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.