- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
herder
-
- 425 berichten
- 0 stemmen
Daar is Griekenland ook nog eens Europees Kampioen mee geworden.
Ja, maar dat zie je niet vaak gebeuren.
Overigens had Griekenland een goede defensie met zeer harde werkers. Echte opdrachtmannen zonder diva's.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Oranje kan Duitsland, Portugal en Frankrijk loten - Oranje - AD
Zou een mooie poul zijn zeg...
Duitsland in de poul zou heel mooi zijn. Dan kan je die volgens mij niet meer treffen na de finale. Oranje hoeft niet voor een ander land bang te zijn, maar het is toch lekker als je een ploeg als Duitsland pas in de finale kan treffen. Dit zou ik een mooie vinden:
Nederland
Duitsland
Kroatie
Tsjechie
Een leuke poul, als wij maar niet bij G-land komen. Die spelen mij een partij anti voetbal.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Oranje kan Duitsland, Portugal en Frankrijk loten - Oranje - AD
Zou een mooie poul zijn zeg...
Doe mij maar Rusland/Engeland, Zweden/Griekeland en de Ieren.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Zo kan je alles recht lullen. Het is gewoon een prachtige prestatie. Het waren niet allemaal sterke tegenstanders, maar ook van de mindere moet je winnen.
Over recht lullen gesproken!
Suarez deed niet mee 
Ik was niet onder de indruk van de wijze hoe ze speelde ik viel zelfs in slaap tegen Japan.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Wat een paniek in Hollandse media vanmorgen zeg. En iets te overdreven euforie in Duitse media.
Hoe heeft dit Holland de WK finale gehaald vragen ze. Nou, met oa van Bronckhorst, Vd Vaart, van Persie en Robben. Spelers die er gister niet bij waren, om welke reden ook. Grappig dat zulke vragen niet werden gesteld na een 27/27 punten uit 9 kwalificatieduels.
Het was gister bagger, maar het is toch wel duidelijk dat wij 4 topspelers niet kunnen vervangen door onze 2e keus. 1 is te doen, 2 wordt al lastiger en meer is gewoon niet mogelijk. Op het WK was iedereen fit en in vorm (op van Persie na dan), dan kunnen we ver komen.
Ik maak me verder echt geen zorgen. Dit is pijnlijk en vervelend, maar het echte Oranje hebben we gister niet gezien. En buiten dat waren de 3 goals echt te voorkomen. Wel prima gespeeld door de Duitsers, maar zeker de 1-0 en 2-0 hadden niet mogen vallen. Daar gingen Braafheid en de centrale spelers goed in de fout. Vooral Braafheid. Als Ajacied vond ik het wel prettig dat vd Wiel een heel behoorlijke wedstrijd speelde.
Van der Wiel speelde inderdaad sterk, kwam ook erg sterk op. Was de beste bij Oranje.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Over recht lullen gesproken!
Suarez deed niet mee 
Ik was niet onder de indruk van de wijze hoe ze speelde ik viel zelfs in slaap tegen Japan.
Suarez deed inderdaad niet mee, maar het blijft echt een sterke ploeg die niks voor niks 4e is geworden op het WK. Japan hielp trouwens ook niet echt mee, zelf Barca heeft moeite om goed te spelen tegen zulke tegenstanders.
Nou ik word liever kampioen met kut voetbal, dan de halve finale eruit met prachtig voetbal. Oranje heeft gewoon een prachtig elftal, wat met geluk Europees kampioen kan worden. Een middenveld met de Jong, van Bommel en Sneijder heeft bijna niemand. Een aanval met Affelay/Elia, Van Persie en Robben heeft ook bijna geen een land. Het komt wel goed, maak mij daar niet zo druk om. 
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Nou ik word liever kampioen met kut voetbal, dan de halve finale eruit met prachtig voetbal.
Moet je wel kampioen worden!
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
We horen inderdaad bij de top 6. Zelfs bij de top 250. Maar we staan wel op plaats 2.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Moet je wel kampioen worden!
Top 3
Low is realistisch
Voetbalzone - Löw waakt voor euforie: 'Nederland miste Robben en Van Persie'
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wiedes. Tot die conclusie is elke niet blinde gekomen hoor.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
De gemiddelde journalist volgens mij niet.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als iedereen bij Oranje fit is dan behoren we gewoon tot de top 3. En misschien zijn Spanje en Duitsland net iets beter, who cares. Het verschil tussen die 3 en de rest is groot, al zag je dat gisteren niet. Wel grappig, Portugal wint een keertje fatsoenlijk en meteen moet de wereld hun vrezen? Of Frankrijk? Of Italië? Of Engeland? Dat zijn allemaal geen beste ploegen.
Maar blij dat dit geleuter weer voorbij is. Zaterdag lekker Ajax-NAC. Het zou weer eens tijd worden. Ik zit nu al in spanning voor volgende week dinsdag, Lyon uit.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wiedes. Tot die conclusie is elke niet blinde gekomen hoor.
Hehe moet je eens lezen:
Voetbalzone - 'Oranje bezoedelde aanzien met een partij gepruts'
Wat een paniek
Stomme media.
Ook de Duitse pers slaat door.
Voetbalzone - 'Hoe dit Holland de WK-finale heeft gehaald, geen idee'
herder
-
- 425 berichten
- 0 stemmen
Het is juist goed dat Nederland verloren heeft. Dat kan ze scherp houden.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Precies. We moeten niet te vroeg pieken natuurlijk. Laat die moffen maar blij zijn. Als het er echt om gaat slaan we keihard terug!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
.
Lachwekkend ook. Kan alleen in Nederland dat vallen in twee uitersten.
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
Haha ja, echt...Kuijt was echt de allerslechtste voorin.
.
Nou nee, veruit minste balverlies voorin, enige met af en toe dreiging of een schot op goal en met zijn fysiek storend aanwezig zijn. Babel, en de hamster waren en onvergelijkbaar veel slechter gisteren.
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
Volgens mij mistte Duitsland ook wel erg belangrijke spelers als Lahm, Schweini en Gomez trouwens.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Toch moet Bert ook eens na gaan denken na Moldavie, Zweden, Zwitserland en Duitsland. Zeker de laatste 3 duels zijn echt onvoldoende.
Dit is een beetje het vaste Oranje:
Strootman of de Jong? Ik ga voor de ervaring en klasse van Nigel.
Linksbuiten? Afellay en misschien Boerrigter weer proberen.
Rechtsbuiten? Alles behalve Kuijt. Tijd dat Robben er weer bij komt.
Spits? Mijn voorkeur is bekend, maar Bert moet ook duidelijkheid geven.
En spelers die het niveau gewoon niet hebben er niet meer bijhalen. Spelers als Braafheid, Babel, Wijnaldum, Schaars...ze maken Oranje niet sterker. Persoonlijk vraag ik me af waarom Janssen of de Zeeuw niet weer eens een kans krijgen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nou nee, veruit minste balverlies voorin, enige met af en toe dreiging of een schot op goal en met zijn fysiek storend aanwezig zijn. Babel, en de hamster waren en onvergelijkbaar veel slechter gisteren.
Man, noem de spelers gewoon eens bij naam. Huntelaar is de naam.
Babel deed nog wat een buitenspeler doet, dreigend zijn. Niet dat hij topniveau is, maar ik heb liever 2 Babels op de flanken dan 2 Kuijts. Huntelaar heeft geen bal gekregen, kan je hem niet kwalijk nemen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
En misschien zijn Spanje en Duitsland net iets beter, who cares.
Eh...jij?
(en ik).
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Nou, nee. Dat is in Zuid-Europa en vooral Zuid-Amerika nog een stuk sterker natuurlijk.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Kuijt was niet best, maar Babel en vooral Huntelaar waren minstens zo slecht, inderdaad.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Eh...jij?
(en ik).
Nee, zegt me weinig. Pas op het EK volgt de eindafrekening. Momenteel is Duitsland beter, 3-0 zegt wel wat. Maar dat zegt me niks voor het EK als Oranje daar op volle kracht heen gaat.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
en klasse van Nigel.
Haha.
Volgens mij is Bert altijd duidelijk geweest: van Persie.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Man, noem de spelers gewoon eens bij naam. Huntelaar is de naam.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nou, nee. Dat is in Zuid-Europa en vooral Zuid-Amerika nog een stuk sterker natuurlijk.
Nou, nee. Die zijn vooral gewoon kritisch, ook bij 'goede' wedstrijden.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Toch moet Bert ook eens na gaan denken na Moldavie, Zweden, Zwitserland en Duitsland. Zeker de laatste 3 duels zijn echt onvoldoende.
Dit is een beetje het vaste Oranje:
Strootman of de Jong? Ik ga voor de ervaring en klasse van Nigel.
Linksbuiten? Afellay en misschien Boerrigter weer proberen.
Rechtsbuiten? Alles behalve Kuijt. Tijd dat Robben er weer bij komt.
En spelers die het niveau gewoon niet hebben er niet meer bijhalen. Spelers als Braafheid, Babel, Wijnaldum, Schaars...ze maken Oranje niet sterker. Persoonlijk vraag ik me af waarom Janssen of de Zeeuw niet weer eens een kans krijgen.
Volgens mij heeft Bert nog steeds niet écht hoeven kiezen tussen Van Persie en The Hunter. Alleen van het weekend koos hij in de grootste wedstrijd van de twee voor Huntelaar. Misschien dat dat toch aangeeft dat hij kiest voor laatstgenoemde. Affelay is van Marwijk een groot fan van en ik denk dat ook hij in de vaste kern van Oranje zit (en terecht). En Robben zal natuurlijk nooit gaan banken ook al is Van Marwijk fan van Kuijt. De Jong lijkt echter plaats te moeten maken voor Strootman, maar ik hoop net als jij dat De Jong gewoon zn plekkie terug krijgt.
Verder doet de rest er niet zo toe natuurlijk. Wanneer iedereen fit zijn spelers als Van der Vaart, Elia, Kuijt en Hunterlaar/Persie de eerste invallers. Wijnaldum en Babel e.d. zullen in zo'n geval toch niet spelen. Dan heb ik liever hen er bij als jonkies dan Janssen.
Braafheid is, hoe klote dat ook is, toch echt de beste vervanger van Pieters.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Rapport: Slechts twee voldoendes bij pover Oranje - Oranje - AD
Lees hier de rapportcijfers van het AD.
En Babel scoort dan nog een 6, Huntelaar en Kuijt een 5. Maar als ik de kritieken lees bij de 2 spelers, dan vind ik die van Kuijt een stuk storender. Bij Huntelaar wordt alleen een gemiste kans genoemd. Kuijt was onzichtbaar en liep overal waar hij niet moest lopen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.