• 16.216 nieuwsartikelen
  • 179.556 films
  • 12.342 series
  • 34.215 seizoenen
  • 650.648 acteurs
  • 199.488 gebruikers
  • 9.407.133 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zolang Hope Solo niet gecontracteerd wordt is dat een vrij logische protestactie.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

otherfool schreef:

Een anoniem stukkie op een site die actie voert tegen roze keepersshirts...

Ja van alle markten thuis you name it

Maar inderdaad je kan ook je info plukken van een krantensite die de jaarlijkse Oliebollen-test en Haringhap-vergelijking organiseert, zo lust ik er ook nog wel een paar.

Als dat als summum van journalistiek geldt wil ik wel geloven dat Feyenoord in de shit zit. Van elk niveau gespeend.

Journalistiek, wie heeft het daarover? Als dat jouw conclusie is zie ik dat maar als een compliment. Het is een fansite, schrijnend juist dat journalisten niet verder komen dan oppervlakkig gelul en nooit de echte problematiek aan durven te pakken of kunnen aanpakken omdat ze van niets weten. Van elk niveau gespeend.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Nomak schreef:

Tja, als Verbeek die jochies wat harder laat trainen gaan ze huilen en pesten ze hem weg. En als Been het rustig aan doet is het ook weer niet goed.

4,5 uur per week is wel extreem weinig .

Ik heb trouwens wel mijn twijfels bij dit verhaal. Ben het met otherfool eens dat het niet echt een goede bron is.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

4,5 uur per week is wel extreem weinig .

Ik heb trouwens wel mijn twijfels bij dit verhaal. Ben het met otherfool eens dat het niet echt een goede bron is.

Ach hoef je eigenlijk ook niet te vinden Neem overigens wel mee dat het samen met enkele anderen de onderste steen boven heeft gekregen en duidelijkheid heeft geschept over de echte toedracht van de financiële ellende, schadelijke contracten die zijn afgesloten met investeerders en ga zo maar pagina's lang door, bij gebrek aan onderzoeksjournalistiek dan maar

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Er zijn best wel fansites die goed geïnformeerd zijn hoor. Ajax Showtime is dat ook vaak rondom Ajax. Ik verwacht niet dat iemand dat hele verhaal uit zijn duim zuigt.

Denk jij, Ajax showtime doet niets anders dan voetbalzone achtige nieuwtjes overnemen van andere sites. Je weet zelf ook wel welke sites het beste geïnformeerd zijn en dat zijn niet de sites die jij het leukste vind Voor inside info ga ik toch liever naar andere sites., al is Ajaxshowtime er wel altijd snel bij met het overnemen van de nieuwtjes. Persoonlijk kijk ik liever op Ajaxf-side.nl, wat overzichtelijker met alle nieuwtjes op een rij ipv verspreid over de hele pagina.

Overigens

Vandaag zijn kunstenaar Hans Jouta en leden van de werkgroep druk bezig geweest met het aanleggen van het fundament voor het standbeeld.

Met dank aan de medewerkers van het stadsdeel en de Amsterdam ArenA was de fundering halverwege de middag gereed naast de hoofdingang van het stadion en kunnen we ons nu op gaan maken voor de daadwerkelijke plaatsing van het beeld. De onthulling van het beeld is vrijdag 29 juli aanstaande om 19.30 uur.

foto's: http://www.dezemanverdienteenstandbeeld.nl/

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Bottleneck schreef:

Deze transfer viel niet goed bij Mario Been die het niet kon laten Castaignos tot vervelens toe te treiteren.

Mario Been, de people manager van Feyenoord Wie zeiden dit ook alweer allemaal?

Door diverse ontwikkelingen nam de spelersgroep Mario Been aan het einde van het seizoen niet meer serieus. In ruil had Been geen zin meer om aanwezig te zijn op de club. Het werd zelfs zo erg dat er vanaf januari slechts 4,5 uur in de week werd getraind. Dit tot groot ongenoegen van diverse spelers die privé-trainers in gingen huren om hun conditie op peil te houden, en op deze manier zelf te werken aan hun eigen topsportniveau. Het toppunt was wel dat de selectie nog een paar trainingen af ging werken terwijl Mario Been al op vakantie was.

Dit komt toch niet uit de lucht vallen neem ik aan? Je zegt zelf altijd dat die trainingen zo druk bezocht worden. Als er amper trainingen zijn moest dat denk ik allang opgevallen zijn lijkt me?

Het meest onverwachte probleem was de humor van Mario Been. Natuurlijk kunnen we er allemaal smadelijk om lachen, maar het is in een groep een zeer irritante eigenschap als je altijd de grappigste probeert te zijn. Mario Been vertrok als speler bij Feyenoord omdat hij van trainer Rinus Israël de vraag kreeg of hij nog “dozen om zijn schoenen had” toen Mario op open doel miste. Het probleem van Mario Been is dat hij continu kritiek uit op alles en iedereen, het liefst cynisch, maar als Tim de Cler dan een grappig weerwoord heeft ontbrandt Been in de kleedkamer direct tot een enorme vuurbal. Zelfkritiek is hem wars, en in plaats van als een echte Rotterdammer het motto Sterker door Strijd te hanteren en de schouders eronder zetten kiest Mario Been nu andermaal het hazenpad. Een bevestiging naar de selectie over de werkwijze van Been.

Zie mijn toelichting bij het eerste gequote stukje

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Ach, zo verwonderlijk is het inderdaad allemaal niet. Heb hier vaker een soortgelijke kritiek geuit op Been, maar die werd toen nog de hand boven het hoofd gehouden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat van jou was dan ook meer uit de lucht gegrepen leek mij? En volgens mij had jij het over trainingsintensiteit niet de hoeveelheid. Daarop zullen de openbare trainingen wel van een aardige lengte geweest zijn, die nalatigheid zal vooral hebben plaats gevonden op besloten trainingen denk ik. Anders is het inderdaad vreemd dat het nu pas naar buiten komt.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Zelfs bij besloten trainingen zou dat al wel bekend moeten zijn toch? Ik weet niet hoe het met Feyenoord zit, maar Ajaxlife kan overal in het stadion komen en meldt altijd als er iets aparts is bij een gesloten training of iets anders binnen het stadion. Ik neem aan dat de officiële Feyenoord supportersvereniging ook altijd toegang heeft? Daarnaast zijn er genoeg mensen die dit soort dingen wel melden binnen zo'n grote club als er niet eens trainingen gegeven worden. Gezien het feit Lunatic dit ook weet is het ook allang bekend bij hun.

kos

• 46737 berichten
  • 8889 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dost is vele malen jonger en is inderdaad een stuk completer.

. . fijn weer terug te zijn.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

rep_robert schreef:

Dit komt toch niet uit de lucht vallen neem ik aan? Je zegt zelf altijd dat die trainingen zo druk bezocht worden. Als er amper trainingen zijn moest dat denk ik allang opgevallen zijn lijkt me?

(quote)

Zie mijn toelichting bij het eerste gequote stukje

Ja is een paar maanden bekend, en als basis waren er al relatief weinig effectieve uren vanwege de trainingsmethode

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

kos schreef:

(quote)

. . fijn weer terug te zijn.

vakantie gehad?

kos

• 46737 berichten
  • 8889 stemmen

yup.

.

kos

• 46737 berichten
  • 8889 stemmen

otherfool schreef:

Een anonieme schrijver op 'lunatic news' ?

What's next, reaguurder ikhebeengrotelul van geenstijl die de economische crisis oplost?

heheh.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

otherfool schreef:

Een anonieme schrijver op 'lunatic news' ?

What's next, reaguurder ikhebeengrotelul van geenstijl die de economische crisis oplost?

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

kos schreef:

yup.

(embed)

.

1000 man kwam ADO ondersteunen hoorde ik, ook een stuk of 60 opgepakt Spelen ze zelf geen Europees of zo?

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

Leo is pissed off:

Voetbalzone - 'Misschien moeten Cabral en Leerdam maar solliciteren'

Ben het overigens helemaal met hem eens, ondanks dat ik best geloof dat Been niet zo'n hele beste coach is. Who the fuck zijn Cabral en co. dat ze een trainer durven weg te stemmen die hen meer dan genoeg speeltijd heeft gegeven?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Tja, het is inderdaad allemaal te erg voor woorden wat er nu bij Feyenoord gebeurd. Allemaal natuurlijk direct gevolg van ons fantatsische wanbestuur. Ik wou dat het bij een andere club gebeurde, dan kon ik er waarschijnlijk hard om lachen...... Dat ze uberhaupt stemrecht hebben, de helft van die gasten is geestelijk nog lang geen 18.

Maar ik heb het al zo vaak gezegd en roep het al zo lang. Knudde & co zijn volledig incompetent. De dag dat die plaatsmaakt, van mij part voor een Russische ex-huurmoordenaar, gaat de vlag uit.

Maar de enige hoop voor Feyenoord is de terugkeer van een type a la Van den Herik die met ijzeren hand en zakelijke geslepenheid regeert. Tot die tijd zal Feyenoord in het rechter rijtje staan. En gezien het bestuur is dat nog best knap, want zij opereren op het niveau van de zaterdagochtend amateurs......

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

Wat dat betreft heb je met van Geel wel een daadkrachtig persoon voor in de media binnen, ieder geval al een vooruitgang. Een AD met charisma en kwaliteiten vinden is hartstikke lastig. Kijk ook maar bij mijn club, met John Jakhals, ehm Jaakke en Rik vd Boog. PSV heeft met Sanders nu wel een goede.

Maar buiten een compleet falend bestuur vind ik het gedrag uit de spelersgroep wel schandalig richting Been. Dat is inderdaad een mes in de rug steken en hem ook nog eens 10x omdraaien. Zo'n Vlaar ook, de wijze jongen naar buiten uit spelen maar intern wel tegen Been stemmen, de man die hem alle vertrouwen gaf, captain maakte en waarvoor hij toch ook zijn contract verlengde. Of...maar dat is speculatie...was al bekend dat zij Been eruit gingen stemmen? Want anders verleng je toch niet?

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Leo is pissed off:

Ben het overigens helemaal met hem eens, ondanks dat ik best geloof dat Been niet zo'n hele beste coach is. Who the fuck zijn Cabral en co. dat ze een trainer durven weg te stemmen die hen meer dan genoeg speeltijd heeft gegeven?

En in de speeltijd die ze hebben gekregen bovendien weinig tot niks gepresteerd hebben. Dergelijk blagen mogen hun handjes samenknijpen dat ze bij een club als Feyenoord mogen voetballen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Reinbo schreef:

Maar de enige hoop voor Feyenoord is de terugkeer van een type a la Van den Herik die met ijzeren hand en zakelijke geslepenheid regeert. Tot die tijd zal Feyenoord in het rechter rijtje staan. En gezien het bestuur is dat nog best knap, want zij opereren op het niveau van de zaterdagochtend amateurs......

En dan te bedenken dat de supporters een grote invloed hebben gehad op het vertrek van avn den Herik en de vlag uitging toen hij vertrok. Berouw komt na de zonde.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat dat betreft heb je met van Geel wel een daadkrachtig persoon voor in de media binnen, ieder geval al een vooruitgang. Een AD met charisma en kwaliteiten vinden is hartstikke lastig. Kijk ook maar bij mijn club, met John Jakhals, ehm Jaakke en Rik vd Boog. PSV heeft met Sanders nu wel een goede.

Maar buiten een compleet falend bestuur vind ik het gedrag uit de spelersgroep wel schandalig richting Been. Dat is inderdaad een mes in de rug steken en hem ook nog eens 10x omdraaien. Zo'n Vlaar ook, de wijze jongen naar buiten uit spelen maar intern wel tegen Been stemmen, de man die hem alle vertrouwen gaf, captain maakte en waarvoor hij toch ook zijn contract verlengde. Of...maar dat is speculatie...was al bekend dat zij Been eruit gingen stemmen? Want anders verleng je toch niet?

Ik heb geen idee hoe het precies zat, maar dat iedereen inclusief Been het niet hadden zien aankomen (zeggen ze) geeft wel aan dat ze of allemaal stekeblind zijn daar, of te slap zijn om zelf in te grijpen. In beide gevallen is het te erg voor worden. En mocht het echt zo zijn dat dit een totaal onverwachte impulsieve muiterij was, dan is het weer tekenend, dat de muiters winnen. Een beetje kapitein had de verantwoordelijken kielhaalt, maar Been loopt weg. (Wat logisch is omdat ook het bestuur 'm liet vallen). Kortom, een clubje 18 jarige A1 spelers zijn nu degene die de knopen doorhakken en het beleid bepalen. En ergens lijkt me dat bij hun in betere handen dan van het bestuur. (Van Geel reken ik daar nog niet toe, die is nog aan het inwerken en wordt plots met deze zooi geconfronteerd).

Het is echt verbijsterend.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Who the fuck zijn Cabral en co. dat ze een trainer durven weg te stemmen die hen meer dan genoeg speeltijd heeft gegeven?

Zouden zich juist belachelijk maken als ze daarom het hand boven het hoofd van Mario hielden. Hun hebben 'm gewoon meegemaakt en hebben alle recht om te stemmen.

Tuurlijk gaat het niet naar behoren, is het niet chic maar er is veel van twee kanten gebeurd. En ook niet helemaal fair de selectie de wind van voren te geven. Ze hebben wel hun verantwoordleijkheid genomen, vooral Vlaar. Mario verdient een beter afscheid, hij houdt van Feyenoord maar heeft gewoon veel verkloot.

Leo gooit ook wel wat extra olie op het vuur. Meneer kan zijn ontslag steeds niet verktoppen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

En dan te bedenken dat de supporters een grote invloed hebben gehad op het vertrek van avn den Herik en de vlag uitging toen hij vertrok. Berouw komt na de zonde.

Tja, dat waren natuurlijk die supporters die samen een hersencel delen. Ik heb altijd achter de GKL gestaan. Het is pas misgegaan toen hij zijn verantwoordelijkheden delegeerde aan de incompetente werknemers van Feyenoord. Want werkelijk, er lopen daar een partij koekenbakkers rond. Heb een jaar business seats gehad, dat was pas een treurige ervaring. (En dan heb ik het niet over het veldspel) Amateurisme troef, op elk niveau.

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Zouden zich juist belachelijk maken als ze daarom het hand boven het hoofd van Mario hielden. Hun hebben 'm gewoon meegemaakt en hebben alle recht om te stemmen.

Tuurlijk gaat het niet naar behoren, is het niet chic maar er is veel van twee kanten gebeurd. En ook niet helemaal fair de selectie de wind van voren te geven. Ze hebben wel hun verantwoordleijkheid genomen, vooral Vlaar. Mario verdient een beter afscheid, hij houdt van Feyenoord maar heeft gewoon veel verkloot.

Leo gooit ook wel wat extra olie op het vuur. Meneer kan zijn ontslag steeds niet verktoppen.

Nou, ik vind het vergezocht dat die jongens over Been denken te mogen oordelen, terwijl ze zelf echt niks hebben laten zien. Neem Cabral...het is niet voor niets dat Ryo gehuurd werd. Misschien onverstandig, met het oog op eigen kapitaal, maar schijnbaar was hij zelfs in dit Feyenoord nog niet goed genoeg. En Vlaar, die altijd geblesseerd was, heeft ook alle steun gekregen, werd captain en steekt nu ook een mes in Been zijn rug.

Ik ben geen Been fan, maar zoals het nu is gegaan zeg ik dat dit zaakje erg stinkt. Het is een karakterloze, verrotte spelersgroep wat er nu bij Feyenoord zit.

Beenhakker weet natuurlijk exact hoe het gegaan is, aangezien ook hij geliquideerd is, dus ik geloof eerder wat Leo roept als wat Gudde en co beweren.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Hoe dom het van de spelers ook mag zijn, niemand hier weet hoe de sfeer was, en het is nog dommer als je als directie zijnde ook nog eens die spelers naar voren laat schuiven met het nieuws en nadrukkelijk alle verantwoording weglegt. Nee dan heb je de boel goed onder controle zeg, en wat een daadkracht en zeggenschap straal je dan uit.... spelers zijn net zo goed hun verantwoordelijkheid als 1 enkele trainer.

Alsof het ook de eerste keer in de voetbalgeschiedenis is dat een spelersgroep overhoop ligt met een trainer, alleen hoe ga je daar mee om. Normaalgesproken wordt iedereen uitgebreid gehoord en als het niet verder gaat komt er een standaard blabla perspraatje over dat de situatie zodanig verstoord is, dat op dezelfde voet verder gaan geen effect meer heeft.

En Leo mag dan wel weer rancuneus zijn maar hief heeft hij wel een punt:

"Het is toch ongelooflijk dat dertien van de achttien knulletjes vertellen dat Been weg moet? Oneens, zegt de directie, maar accepteert het wel. Vervolgens wordt de volledige verantwoordelijkheid bij de spelers gelegd. Daar zijn maar drie letters voor L-A-F. Ik zit nog kort genoeg boven op Feyenoord om te weten dat dit in scène is gezet, dat er één groot spel is gespeeld. Dit komt een aantal ’hoge heren’ heel goed uit.”
Vlaar heeft maar 1 fout gemaakt: zichzelf laten gebruiken als de slecht-nieuws brenger. Alhoewel het blijkbaar ook niet anders kon

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

Wat ik van Vlaar laf vind is dat hij het bij de persconferentie steeds over de groep e.d. had, waardoor het net leek of hij slechts de boodschapper was en het nog wel in Been zag zitten, terwijl ook hij tegen Been stemde.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vlaar heeft zich niet echt gebruiken volgens mij. Hij wist dat anders niemand het deed en wist ook wat voor gevolgen het zou hebben. Hij neemt zijn verantwoordleijkheid, hij doet wat de directie nalaat.

Inderdaad, je weet niet wat er voorgevallen is. Dat zo'n deel niet met 'm verder wil moet ook wel wat zeggen.

The Oceanic Six

• 60509 berichten
  • 4107 stemmen

Gudde: de rancune druipt af van de woorden van Beenhakker

16 juli 2011

Tegenover De Telegraaf wilde Eric Gudde eigenlijk niet ingaan op de harde woorden van Leo Beenhakker. "Ik heb al eerder aangegeven niet meer in te willen gaan op de talrijke kwalificaties, insinuaties en onjuistheden die Leo Beenhakker terugkerend over Feyenoord en de leiding van Feyenoord verkondigt. Hoewel de verleiding zeker deze keer groot is, houd ik me daar ook nu aan."

"Behalve dan dat ik met nadruk wil stellen dat het vertrek van Mario Been ons allerminst goed uitkomt, zoals iedereen beseft die Feyenoord volgt. Zijn vertrek heeft me bovendien ook persoonlijk aangegrepen, aangezien ik met Mario altijd een prima verstandhouding heb gehad en prima met hem heb gewerkt."

"Verder ga ik niet in op de woorden van Beenhakker, waar andermaal de rancune vanaf druipt. Laat ik alleen nog zeggen dat ik niet snap dat iemand die tot op de laatste cent is uitbetaald na door eigen optreden weinig chic te zijn vertrokken, kennelijk op geen enkele wijze het gevoel heeft dat hij wellicht zelf ook dingen niet helemaal goed heeft gedaan en zich daarom enigszins op de vlakte zou behoren te houden."

Beter geeft Gudde wel eens aan wat zijn waarheid is. Dat zou een hoop ophelderen. Momenteel lijkt hij toch wat bang voor Beenhakker.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Leo is pissed off:

Ach ja, zulke spelers moeten kiezen in het heetst van de strijd; kies je voor de trainer die door ongeveer de rest wordt "uitgespuugd" of kies je voor de spelers die voor je neus staan en die sowieso wel bij Feyenoord blijven? Ben benieuwd wat jij in zo'n situatie zou doen, op 19-jarige leeftijd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.