- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
tplstrltj
-
- 69 berichten
- 125 stemmen
Denk dat Fer liever alsnog naar het buitenland vertrekt dan bij Feyenoord te blijven.
Ik weet het niet, ik zie hem nog wel zijn contract uitdienen. Dingen kunnen veranderen met nieuwe spelers en nieuwe trainers, het enige jammere is dat de supporters kut aan t doen zijn, maar dat verdwijnt wel weer als ie goed speelt
tplstrltj
-
- 69 berichten
- 125 stemmen
Maar ja wat is salaris inleveren..
Bellamy wilde dat ook maar die verdiende al 5 miljoen, dan was 2 mln zeker al een 'schijntje'
Ik zeg ook, het is afwachten hoe serieus het is. Voor Drenthe geldt wel dat hij in Rotterdam zijn familie en vrienden heeft wonen, misschien leuk voor hem om weer een jaartje terug te komen. Geld moet eigelijk geen issue voor hem zijn, mja daar denk ik misschien anders over.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Ik weet het niet, ik zie hem nog wel zijn contract uitdienen. Dingen kunnen veranderen met nieuwe spelers en nieuwe trainers, het enige jammere is dat de supporters kut aan t doen zijn, maar dat verdwijnt wel weer als ie goed speelt
Voorlopig komen er geen nieuwe spelers. En dat is juist zijn grootste probleem. Hij wil zich op kunnen trekken aan andere spelers. Nu zijn alleen Vlaar en de Vrij dat nog maar, na het vertrek van Wijnaldum. Die gaat echt wel weg, hoor.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Hij was op momenten echt weergaloos inderdaad. Aangezien dit weer een transitiejaar wordt kan je dat het beste gebruiken om Cabral zich te laten ontwikkelen denk ik. Word ie ook pakken beter van.
In een overbruggingsjaar zou je God op je blote knieën moeten bedanken dat iemand als Ryo in je team zit, in de huidige situatie van Feyenoord.
Cabral vind ik echt (nog) veel te licht. Gun hem wat invalsbeurten. Een heel seizoen staat hij er op zeker niet.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Drenthe verdient nu 2,5 miljoen netto per jaar...
nou precies
tplstrltj
-
- 69 berichten
- 125 stemmen
Voorlopig komen er geen nieuwe spelers. En dat is juist zijn grootste probleem. Hij wil zich op kunnen trekken aan andere spelers. Nu zijn alleen Vlaar en de Vrij dat nog maar, na het vertrek van Wijnaldum. Die gaat echt wel weg, hoor.
Wat zeg je dan over dost en schone?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
In een overbruggingsjaar zou je God op je blote knieën moeten bedanken dat iemand als Ryo in je team zit, in de huidige situatie van Feyenoord.
Cabral vind ik echt (nog) veel te licht. Gun hem wat invalsbeurten. Een heel seizoen staat hij er op zeker niet.
Hij is nog te licht maar dat is ie volgend jaar niet als je hem nu gewoon laat aan kloten. Je moet het op de lange termijn bekijken.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Wat zeg je dan over dost en schone?
Dost zie ik niet meer komen.
heeft transfer naar Feyenoord uit zijn hoofd gezet
Terwijl de start van de competitie nadert, is spits Bas Dost nog steeds speler van Heerenveen. Inmiddels gaat de aanvaller ervan uit dat dit seizoen te blijven, ondanks de interesse van Feyenoord. 'Voor de zomer was ik heel erg bezig met een transfer,' aldus Dost in het AD. 'Inmiddels ben ik er helemaal niet meer mee bezig.'
Aangezien Feyenoord onder curatele staat bij de KNVB heeft de club toestemming nodig spelers te mogen kopen. Sowieso wil Heerenveen pas met andere ploegen praten als er minimaal vijf miljoen wordt geboden. Voor de Rotterdammers is dat bedrag te hoog.
'Omdat ik nog een vierjarig contract heb, ben ik een dure speler voor geïnteresseerde clubs,'' weet Dost. ,,Ik heb van Feyenoord vernomen dat er interesse is. Meer is er niet, daarom ga ik er van uit dit seizoen bij Heerenveen te blijven.'
======
5 Miljoen is veel te veel (zeker voor Feyenoord).
Schone zie ik nog wel komen, maar dat lijkt me nou niet bepaald een naam die de beslissing van Fer zal doen veranderen.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Hij is nog te licht maar dat is ie volgend jaar niet als je hem nu gewoon laat aan kloten. Je moet het op de lange termijn bekijken.
Neemt niet weg dat je Ryo nooit zou moeten weigeren, mocht hij nog voor een jaartje voor weinig gehuurd worden. Zo iemand kan zomaar het verschil maken tussen ellende en succes.
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
[...]
De UvA-onderzoekers (Marieke Roskes, Daniel Sligte, Shaul Shalvi en Carsten K.W. De Dreu) analyseerden alle penaltyseries in de geschiedenis van het WK voetbal (van 1982 tot 2010)
Shaul Shalvi, hee, die ken ik!
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Jozy Altidore loopt alvast op de zaken vooruit. De aanvaller van Villarreal maakt via zijn Twitter melding van zijn overgang naar AZ. "Voor al mijn fantastische fans, ik heb inderdaad overeenstemming bereikt met AZ uit Nederland. Dank voor alle steun!", luidt de boodschap van de 21-jarige.
Villarreal kocht de talentvolle Altidore drie jaar geleden voor ruim zeven miljoen euro en liet hem een vijfjarig contract tekenen, tegen een jaarsalaris van een miljoen euro. Bij AZ moet Altidore sowieso genoemen nemen met een lager honorarium. Het salarisplafond bij de Noord-Hollanders is drastisch verlaagd.
Altidore wordt in Almaar de opvolger van Kolbeinn Sigthórsson, die inmiddels naar Ajax is vertrokken. Hij speelde eerder op huurbasis voor Xérez, Hull City en Bursaspor. In dienst van Hull City twitterde de Amerikaan over van alles en nog wat, ook over interne aangelegenheden. Zo kwam hij te laat en bood hij via Twitter zijn excuses aan. Dat kwam de aanvaller op een boete te staan.
Kan best een suces in Nederland gaan worden
.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Ieder geval leuk dat er weer eens een bekende naam naar de Eredivisie komt 
Kan er misschien ook voor zorgen dat die Yankies de Eredivisie beter gaan volgen.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Hoop dat hij hier qua scoren gaat opbloeien, talent heeft hij zeker.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Hoop dat hij hier qua scoren gaat opbloeien, talent heeft hij zeker.
De nieuwe spits van AZ. Ik weet wel waar hij over 1 seizoen dus speelt 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
De waarheid rond het vertrek van Mario Been
Een kleine duizend keer knipperen deed Eric Gudde met zijn ogen toen hij beweerde dat hij afgelopen dinsdag voor het eerst hoorde dat de spelersgroep klaar was met Mario Been. Voor de tweede keer in zijn carrière bij Feyenoord verklaarde hij totaal niet op de hoogte te zijn van wat zich afspeelde binnen zijn club. Bizar. Martin van Geel was de volgende die verklaarde dat hij van helemaal niks wist, ook voegde hij eraan toe slechts veertien dagen bij de club te werken en dus van niks te weten.
Uiteraard hangt deze verklaring weer van leugens aan elkaar. Vorig jaar zomer vertrok Kevin Hofland bij Feyenoord. Kevin zag geen topsportklimaat bij de club, maar erger: hij zag de wil(!) in de organisatie niet om hier verandering in aan te brengen. Dat was de hoofdreden dat hij een aantal supporters betrok bij de ontwikkeling van het VvF-plan. Kevin was niet de enige die er klaar mee was. Karim El Ahmadi liet vandaag voor het eerst weten dat zijn laatste jaar bij Feyenoord een hel was. “Van boven” (lees: Been en Beenhakker) lieten ze hem continu weten niet meer welkom te zijn bij de club. Er werd hem zelfs verteld dat de supporters hem niet ‘moeten’ en dus maar beter kon vertrekken. Elk functioneringsgesprek kreeg hij continu te horen dat ze hem liever kwijt dan rijk waren. Feyenoords grootste investering van de afgelopen jaren werd letterlijk weggepest. Na de wedstrijd tegen De Graafschap roerde Karim openlijk zijn mond over het topsportbeleid bij Feyenoord. Het gevolg was dat hij een knallende ruzie kreeg met Been en Beenhakker, waarna hij zwaar gefrustreerd de Kuip verliet.
Het onsmakelijke vertrek van El Ahmadi had zijn weerslag op de gehele spelersgroep. Gudde en Blokland verlengden in samenwerking met Joris van Benthum het contract van Luc Castaignos. Alleen was er één probleem: dat mocht niet. Luc Castaignos vertrok eigenlijk transfervrij naar Inter Milan, maar Luc stelde zelf een gedeelte van zijn tekengeld beschikbaar als gebaar richting Feyenoord. Deze transfer viel niet goed bij Mario Been die het niet kon laten Castaignos tot vervelens toe te treiteren.
Door diverse ontwikkelingen nam de spelersgroep Mario Been aan het einde van het seizoen niet meer serieus. In ruil had Been geen zin meer om aanwezig te zijn op de club. Het werd zelfs zo erg dat er vanaf januari slechts 4,5 uur in de week werd getraind. Dit tot groot ongenoegen van diverse spelers die privé-trainers in gingen huren om hun conditie op peil te houden, en op deze manier zelf te werken aan hun eigen topsportniveau. Het toppunt was wel dat de selectie nog een paar trainingen af ging werken terwijl Mario Been al op vakantie was.
Het meest onverwachte probleem was de humor van Mario Been. Natuurlijk kunnen we er allemaal smadelijk om lachen, maar het is in een groep een zeer irritante eigenschap als je altijd de grappigste probeert te zijn. Mario Been vertrok als speler bij Feyenoord omdat hij van trainer Rinus Israël de vraag kreeg of hij nog “dozen om zijn schoenen had” toen Mario op open doel miste. Het probleem van Mario Been is dat hij continu kritiek uit op alles en iedereen, het liefst cynisch, maar als Tim de Cler dan een grappig weerwoord heeft ontbrandt Been in de kleedkamer direct tot een enorme vuurbal. Zelfkritiek is hem wars, en in plaats van als een echte Rotterdammer het motto Sterker door Strijd te hanteren en de schouders eronder zetten kiest Mario Been nu andermaal het hazenpad. Een bevestiging naar de selectie over de werkwijze van Been.
Al deze frustraties en voorgaande verhalen zijn verwoord en duidelijk gemaakt in de contractonderhandelingen van Wijnaldum, Fer, De Vrij, Vlaar en Castaignos. Deze contractonderhandelingen zijn de afgelopen maanden gevoerd waarin Eric Gudde, na het vertrek van Beenhakker, zelf een prominente rol heeft gespeeld. Of het waar is dat Eric Gudde andermaal niet op de hoogte was van de onvrede die er leefde binnen de selectie laten we aan u om te beoordelen. Dat de algemeen directeur andermaal keihard door het ijs zakt staat vast. Immers hoort een algemeen directeur op de hoogte te zijn van wat er speelt in de selectie. Om juist dát wat nu al twee keer compleet is misgegaan in een vroegtijdig stadium te voorkomen. Hoe dan ook hebben de directie én de RvC bewust de situatie ongeroerd gelaten tot het zo ver is gekomen dat de spelersgroep zelf door de porseleinkast is gegaan. Om de spelersgroep daarna nog eens openlijk af te vallen ook. Om eigen onkunde te verbloemen.
De schandalige laatste paar dagen laten andermaal zien dat deze directie en de Raad van Commissarissen sinds het vertrek van Gertjan Verbeek drie jaar geleden helemaal niks wijzer zijn geworden. Dat alleen al is een trieste constatering van de vooruitgang die men continu claimt te boeken. Vanwege het voorgaande verhaal is het alleen al onbegrijpelijk dat zowel de Technisch Manager als de Algemeen Directeur de schuld in de schoenen van de selectie schuift. Iedereen verschuift de schuld naar een ander, niemand wil de eer aan zichzelf houden. Je zou inmiddels denken dat men weet dat de waarheid kort achter de leugen zit.
----
En da's nog het topje van de ijsberg, meer dan je van alle journalisten kan verwachten die een lullige oud-ambtenaar buiten schot houden uit angst dat ze geen interviewtjes mogen doen en lezers kwijtraken. Snorremans vooropgesteld met z'n blaadje en eeuwige demagogie over capuchon-hooligans en verwende blagen. Hooguit een paar weekjes en Gudde is weg 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik las het ook. Schrijnend, en helaas wat ik zelf ook al dacht.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Heftig verhaal. Ik hoop dat er nog meer zooi boven komt drijven, I love dit soort ellende om te lezen 
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Goeie bron ook...
Wat is er mis mee?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Een anonieme schrijver op 'lunatic news' ?
What's next, reaguurder ikhebeengrotelul van geenstijl die de economische crisis oplost?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Tja, als Verbeek die jochies wat harder laat trainen gaan ze huilen en pesten ze hem weg. En als Been het rustig aan doet is het ook weer niet goed.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Er zijn best wel fansites die goed geïnformeerd zijn hoor. Ajax Showtime is dat ook vaak rondom Ajax. Ik verwacht niet dat iemand dat hele verhaal uit zijn duim zuigt.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Al klopt het van A tot Z, het is een bron van niks.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Al klopt het van A tot Z, het is een bron van niks.
Mocht dat zo zijn, dan is het juist een goede bron.
Neemt niet weg dat ik er geen klap van geloof. 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Goeie bron ook...
Inderdaad, de best geïnformeerde bron. Rechtstreeks via het Maasgebouw, spelers, oud-spelers en staf ipv 'club-watchers' die eens in de zoveel tijd eens langswippen bij een trainingsveld of columnschrijvers die iets roepen terwijl ze er helemáál nooit zijn. Baseer jij je maar lekker daarop samen met de rest van de goegemeente.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Mocht dat zo zijn, dan is het juist een goede bron.
Dat is uiteraard pertinent onjuist.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inderdaad, de best geïnformeerde bron. Rechtstreeks via het Maasgebouw, spelers, oud-spelers en staf ipv 'club-watchers' die eens in de zoveel tijd eens langswippen bij een trainingsveld of columnschrijvers die iets roepen terwijl ze er helemáál nooit zijn. Baseer jij je maar lekker daarop samen met de rest van de goegemeente.
Inderdaad, een betere bron is er bijna niet te vinden.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Een anoniem stukkie op een site die actie voert tegen roze keepersshirts...
Als dat als summum van journalistiek geldt in het Rotterdamse wil ik wel geloven dat Feyenoord in de shit zit. Van elk niveau gespeend.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.