- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Complete onzin. Ik gooi er nog maar een voorbeeld in. Het verschil tussen Inter onder Mourinho en Inter zonder Mourinho. De spelers gingen door het vuur voor Mourinho, ze vochten voor iedere meter. Nadat Mourinho vertrokken is, is het niet veel soeps meer. Op de een of andere manier kan Mourinho zijn spelers wel motiveren, iets wat anderen niet kunnen.
Toch moet instelling wel in je zitten. Neem Edgar Davids en neem vd Wiel...je kan iemand wel het nodige leren, maar de mentaliteit moet toch echt vanuit jezelf komen. En natuurlijk, een trainer die je stimuleert en waar je door voor het vuur gaat is belangrijk, maar het moet wel uit jezelf komen.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8244 stemmen
Complete onzin. Ik gooi er nog maar een voorbeeld in. Het verschil tussen Inter onder Mourinho en Inter zonder Mourinho. De spelers gingen door het vuur voor Mourinho, ze vochten voor iedere meter. Nadat Mourinho vertrokken is, is het niet veel soeps meer. Op de een of andere manier kan Mourinho zijn spelers wel motiveren, iets wat anderen niet kunnen.
Waarom haalt een beperkte voetballer als Kuit de wereldtop en een speler met veel meer voetballend talent niet?
Juist vanwege de mentaliteit en instelling. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Vermeer - Mulder
(Vermeer wint duidelijk. Beiden niet zo best in meevoetballer, maar Vermeer is veel constanter en is veel bepalender. Nota bene Feyenoorders kraken Mulder vaak ook af)
Klopt. Hoewel ik Vermeer nooit betrouwbaar vond, is hij erg goed bezig dit seizoen. Nog lang geen topkeeper, trouwens.
van der Wiel - Leerdam
(Op dit moment Leerdam, normaal natuurlijk vd Wiel, lijkt me duidelijk. De rechtsback van Oranje)
Het is dat Leerdam niet zo best is aan de bal en nog een boel fouten maakt. Gisteren viel hij me echt positief op, op verdedigend vlak. Van der Wiel is verder, maar ook een beperkte voetballer.
Alderweireld - De Vrij
(Alderweireld, vaak erg attent bij uitbraken en koppend ook erg sterk. De Vrij is overigens wel een enorm talentvolle speler)
Op dit moment vind ik ze gelijkwaardig, al hebben ze andere kwaliteiten. Ik kies voor de Vrij, zowel voetballend als verdedigend beter dit seizoen. En ik zie meer potentie in hem dan in Alderweireld.
Vertonghen - Vlaar
(Dit mag niet eens een discussie zijn. Vertonghen is natuurlijk op elk gebied vele malen verder, ondanks een vormdip de laatste weken.)
Niet op elk gebied. Verdedigend komt Vertonghen nog tekort en is Vlaar meer een pure verdediger. Overall is Vertonghen beter.
Anita/Boilesen - Ramsteijn
(Anita is duidelijk geen back, Boilesen moet zich eerst op langere termijn bewijzen. Ramsteijn valt me niet tegen. Gelijkspel)
Boilesen heeft het goed gedaan, beter dan Ramsteijn. Ramsteijn is een zeer beperkte verdediger, voetballend kan hij leuk meedoen.
Janssen - Clasie
(Lijkt me duidelijk. Als Janssen naar voren speelt is hij 1 van de beste spelers)
Tja, is dat wel zo duidelijk? Janssen was de vorige 2 seizoenen erg goed, maar dat zijn dan ook de beste seizoenen uit zijn leven en misschien heeft hij wel gepiekt, in een goed draaiend team. Voorlopig zou Clasie nog niet van Janssen kunnen winnen, maar Clasie gaat een betere voetballer worden.
Siem de Jong - Bakkal
(Bakkal, ben geen fan van Siem de Jong)
De Jong is een net-niet-voetballer. Bakkal is nuttiger.
Eriksen - El Ahmadi
(Geen idee waarom deze 2 samen vergeleken worden, de ene speelt controlerend, de andere op 10, maar goed. Eriksen heeft veel meer talent. Ahmadi doet het ook niet slecht. Eriksen moet maar eens aantonen echt beter te zijn. Op dit moment is hij het niet.)
Eriksen laat leuke dingen zien, heeft veel talent, kan een grote worden, maar op dit moment is El Ahmadi beter.
Sigthorsson - Guidetti
(Haha dat hier discussie over is. Sigthorsson is enorm compleet, wint het op elk front)
Guidetti heeft op zijn strafschoppen na nog weinig laten zien. Op elk front is weer overdreven, zo goed kennen we Guidetti nog niet.
Suljemani - Schaken
(Beiden wisselvallig als het weer. Beiden presteren te matig. Gelijk op dit moment, normaal zou Sulejmani beter kunnen)
Schaken is momenteel sneller en dat zou toch dé kwaliteit moeten zijn van beide spelers. Laat Sulejmani eerst maar eens fit worden, dan kunnen we gaan vergelijken.
Boerrigter - Cabral
(Ik zie helemaal niks in Cabral persoonlijk. Boerrigter heeft snelheid, een actie, rendement en enorm veel dreiging. Ik kies voor hem)
Haha, nu noem je precies de kwaliteiten van Cabral op, op het rendement na (al heeft Cabral al voor een paar assists en doelpunten gezorgd dit seizoen). Boerriger is voorlopig een stuk constanter.
Het zijn wel vreemde vergelijkingen, aangezien de verkeerde spelers tegenover elkaar worden gezet op het middenveld.
Ajax is kwalitatief beter, maar zo groot is het verschil nu ook weer niet.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Geen vertrouwen en druk om bij een top club te spelen.
Die druk is nou opeens weg?
de schroom van zich af laten vallen.
instelling dus
zijn vaak details of op het moment dat een spelers groep de trainer er uit kiepeld en er een nieuwe trainer komt die een clasie bijvoorbeeld erin gooit die die instelling automatisch heeft en iedereen er mee in mee gaat.
Je zegt hiermee eigenlijk dus dat als de omstandigheden goed zijn, iedereen een goede instelling kan krijgen. Met goede omstandigheden bedoel ik dan dingen zoals vertrouwen krijgen.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8244 stemmen
Toch moet instelling wel in je zitten. Neem Edgar Davids en neem vd Wiel...je kan iemand wel het nodige leren, maar de mentaliteit moet toch echt vanuit jezelf komen. En natuurlijk, een trainer die je stimuleert en waar je door voor het vuur gaat is belangrijk, maar het moet wel uit jezelf komen.
Inderdaad. Davids was een speler met een topinstelling, net als van Bommel bijvoorbeeld, die wil ook altijd winnen.
Van de Wiel lijkt inderdaad niet de juiste mentaliteit te bezitten, terwijl hij het voetballend op zich zeker wel kan.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Je hebt Boerrigter echt slecht bekeken als dit je oordeel is. Boerrigter is juist een klassieke buitenspeler met snelheid, een passeeractie, een voorzet en een hard schot. Mag soms wel meer zuiver, maar dat kan hij nog wel leren. Zo'n speler is echt zeldzaam. En dat kunnen wij weten, want aan de rechterkant hebben wij Sulejmani, in alles een tegenpool van Boerrigter. Sulejmani doet als buitenspeler juist heel veel fout.
Moet toegeven dat ik niet alle wedstrijd volg van Ajax 90 minuten lang en niet specifiek op Boerrigter let. Maar af en toe valt hij mij gewoon op, bij samenvattingen of tegen Zagreb. Maar mij valt het gewoon op dat het een soort Wallcot is.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zie je wel dat je het wel grotendeels met me eens bent, NR 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Waarom haalt een beperkte voetballer als Kuit de wereldtop en een speler met veel meer voetballend talent niet?
Juist vanwege de mentaliteit en instelling.
Sommige spelers hebben die mentaliteit al vanuit zichzelf, maar daarom zei ik ook: je kan elke speler zodanig prikkelen dat hij zich voor de volle honderd procent inzet, kijk maar naar een trainer als Mourinho.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Verklaar mij waarom El Ahmadi de afgelopen jaren heeft lopen kwakkelen, iedere Feyenoorder hier was blij toen hij naar de zandbak ging. Dit seizoen speelt hij de sterren van de hemel, waar heeft dat mee te maken? Juist, zijn instelling. En zo kan ik uren doorgaan met het opnoemen van spelers/ploegen die het opeens wél kunnen.
Niet alleen zijn instelling. Hij krijgt het vertrouwen en heeft weer ongelooflijk veel plezier. Dat half jaartje buitenland heeft hem goed gedaan. Nu kon hij weer met een frisse start beginnen, met het genoemde vertrouwen. El Ahmadi nu en daarvoor (bij Feyenoord) is echt een wereld van verschil. Momenteel misschien wel de belangrijkste speler van Feyenoord.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Inderdaad. Davids was een speler met een topinstelling, net als van Bommel bijvoorbeeld, die wil ook altijd winnen.
Van de Wiel lijkt inderdaad niet de juiste mentaliteit te bezitten, terwijl hij het voetballend op zich zeker wel kan.
Het frustrerende aan vd Wiel is dat je weet dat hij het WK niveau in zich heeft, maar dat niet laat zien. Ik denk dat hij van de zomer moet vertrekken. Waarschijnlijk kan hij prima mee in een ploeg waar zijn ploegmaten hem moeten dwingen om elke wedstrijd 150% te geven. De techniek en het niveau heeft hij. Het lijkt een beetje of hij bij Ajax niet meer genoeg wordt uitgedaagd. Er is ook geen serieuze concurrentie, hij is altijd zeker van een basisplaats als hij fit is. Maar zet hem bij Bayern neer en ik weet zeker dat ze enorm enthousiast van hem worden. In potentie kan hij ook een Dani Alves worden (maar is hij nu echt niet).
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Zie je wel dat je het wel grotendeels met me eens bent, NR
Laten we zeggen dat ik het met de helft eens ben, wat je zegt, en dat de andere helft je liefde voor die club uit A'dam is. waardoor je niet meer objectief na kunt denken. 
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Instelling moet wel echt in je zitten hoor. Spetie noemde Kuijt al, het beste voorbeeld. Ik noem Kluivert, een speler die tot de beste spitsen ooit behoort, maar wiens carriere echt veel te kort heeft geduurd. Omdat hij niet volledig voor de sport leefde en later veel te weinig gaf. Kuijt heeft nog geen 25% van de klasse van Kluivert, maar stond wel met Oranje in de WK finale in een carriere die vele jaren langer als die van Kluivert duurt.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8244 stemmen
Sommige spelers hebben die mentaliteit al vanuit zichzelf, maar daarom zei ik ook: je kan elke speler zodanig prikkelen dat hij zich voor de volle honderd procent inzet, kijk maar naar een trainer als Mourinho.
Maar dan nog kunnen die spelers met die echte mentaliteit vanuit zichzelf vaak net wat meer geven dan andere spelers. Dat is vaak het verschil.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
In potentie kan hij ook een Dani Alves worden (maar is hij nu echt niet).
Nee nee. De kwaliteiten die Dani Alves bezit, heeft v/d Wiel helemaal niet. Dani Alves blijft gaan, heeft een enorme inzet, en is een stuk sneller. Ben ook geen fan van Dani Alves, maar hem vergelijken met v/d Wiel is een belediging voor de Brailiaan. 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Nou vooruit, uit potentie-opzicht is Mulder wat beter.
Zielig..
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Instelling moet wel echt in je zitten hoor. Spetie noemde Kuijt al, het beste voorbeeld. Ik noem Kluivert, een speler die tot de beste spitsen ooit behoort, maar wiens carriere echt veel te kort heeft geduurd. Omdat hij niet volledig voor de sport leefde en later veel te weinig gaf. Kuijt heeft nog geen 25% van de klasse van Kluivert, maar stond wel met Oranje in de WK finale in een carriere die vele jaren langer als die van Kluivert duurt.
Instelling is ook klasse. Eigenlijk getuigd 'inzet tonen' van meer klasse dan dat je toevallig met een sierlijke loop of mooie balbehandeling geboren bent.....
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Instelling is ook klasse. Eigenlijk getuigd 'inzet tonen' van meer klasse dan dat je toevallig met een sierlijke loop of mooie balbehandeling geboren bent.....
Want? Als iemand het af kan met veel talent, ook prima. Ik geniet meer van een mooie stift dan van iemand die flink beuken kan. Het zijn meestal ook de technisch minder begaafde spelers die veel fysiek werkt verrichten omdat ze het voetballend niet aankunnen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ik geniet van allebei. Een goed team heeft beiden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als iemand het af kan met veel talent ook prima vinden, getuigd wat mij betreft niet van klasse. Als je klasse hebt dan geeft je ook nog eens 110% en ga je niet de kantjes eraf lopen.
Als er een voetballer geen klasse heeft is het wel shuinsmarcheerder, recidivist en vermeend verkrachter Kluivert wel...... Kan hij nog zo veel talent hebben, als mens is het een prul. Juist een voorbeeld van iemand zonder enige klasse.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Kluivert had wel klasse, maar ik was geen groot fan. Het was vaak net-niet. Maar als het lukte, was het vaak prachtig. Ik heb me echt in veel wedstrijden van Oranje aan hem lopen ergeren. Dit compenseerde hij met doelpunten. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als talentvolle spelers keihard gaan werken, verliezen ze hun klasse vaak. Bergkamp had echt niet 10 km per wedstrijd moeten rennen, zou ten koste gaan van zijn prachtige acties voorin.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hard werken betekent niet enkel dat je hard of veel) moet rennen. Bergkamp is iemand met absoluut veel klasse. Aan zijn instelling en sportbeleving heeft nooit iets geschort....
Er is een verschil tussen je tegenstander in slaap sukkelen en lui/laks zijn.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hehe, vanavond Derksen en Genee plus die zure Bert van der Veen die VI de prijs niet gunde bij Pauw en Witteman @ 2300 uur 
http://www.vi.nl/Radio-item/209727/Alle-verontwaardigde-blikken-nog-leuker-dan-de-ring.htm
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Bert van der Veen is echt een oetlul eerste klas. Dat vond ik al van het tijdperk dat hij jampotglazen op zijn neus droeg. Wat een droeftoeter. En die vrouw van hem. 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
.
Die Janssen moet zijn gore muil dichthouden en is gaan voetballen. Dat gejank over die Twittery ben ik inmiddels ook zat. Laat die gast ook maar lekker oprotten in de winterstop. Ze hebben zelf de grootste wanprestatie neergezet en vervolgens gaan ze de schuld aan het publiek geven. Bij de 2 eindsignalen(rust en einde) mag je als publiek zijnde je mening geven en dus dat fluitconcert geven als die spelers er als schweinhunden bij lopen. Sneue gastjes
Mentaliteit van lik me vestje.
Ik heb het zo langzamerhand wel gehad met die luie miljonairs op het veld. Altijd door dik en dun gesteund en nu gaan ze janken omdat ze niet presteren.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nog even terugkomen op de prijs voor VI. Dit zijn de winnaars geweest na de eeuwwisseling:
2002 Kopspijkers (Vara) – Jack Spijkerman
2003 Hart in aktie (SBS 6) – Wendy van Dijk
2004 De Bauers (RTL 4) – Frans Bauer
2005 Gewoon Jan Smit (Tros) – Jan Smit
2006 De lama’s (BNN) - de vier heren
2007 De wereld draait door (VARA) - Matthijs van Nieuwkerk, Marc-Marie Huijbrechts ea.
2008 Mooi! Weer de Leeuw (VARA) - Paul de Leeuw
2009 Gooische vrouwen (RTL4) - Linda de Mol & cast
2010 De TV Kantine (RTL 4) - Carlo Boszhard & Irene Moors
De Bauers, gewoon Jan Smit en de tv kantine en dan zeiken ze allemaal als VI het wint? 
Wat een falende kneuzen zijn die andere mensen zeg.
Onderhond
-
- 87621 berichten
- 12885 stemmen
10 jaar sprankelende televisie!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha ja, bijna alles is troep, op Kopspijkers en De wereld draait door na.
Of neem dat Paul de Leeuw showtje, doet ie al 30 jaar maar elk jaar in iets aangepaste vorm. Nee, dat is sprankelende, originele tv 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.