- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Klopt. Maar voor mij als supporter wordt nu mooi de ene fout door de andere goedgemaakt.
Ja, maar een supporter vindt het nooit erg als de scheidsrechter een fout maakt ten voordele van zijn clubbie 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Klopt. Maar voor mij als supporter wordt nu mooi de ene fout door de andere goedgemaakt.
Geeft weer aan dat de scheids geen persoonlijkheid heeft. Je geeft niet een 2e penalty omdat de 1e bij de andere ploeg niet een terechte was. Gewoon grote mazzel dus dat je een goedmakertje kreeg. Ik zou er als supporter blij mee zijn, maar het is niet eerlijk.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Enne, elke cultuur? Een Belg, Schot of Rus is toch heel wat anders dan een Marokkaan. Die laatste cultuur heeft gewoon andere waarden. Daar tellen zaken als trots gewoon enorm mee. Een Belg of Schot zal dat veel minder bezitten. Ajax had dit vooraf kunnen weten inderdaad. Maargoed, El Hamdaoui kwam over Jol, niet onder de Boer.
Natuurlijk is dat heel anders, maar heb je nooit een Belg, Schot of Rus gezien die zich niet kon inhouden vanwege zijn ''trots''? In een eerdere post wordt Robben genoemd, maar volgens jouw redenering zijn een Gattuso, Zidane of Heinze allemaal Marokkanen. Zoals je weet beet Suarez in de nek van Otman Bakkal, ook een Marokkaan. Waarom pakte hij Suarez niet bij de keel? Ik herhaal, elk speler heeft een ander temperament.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Definitie hands: In het voetbalspel is het verboden om als veldspeler de bal met de arm(en) en/of hand(en) aan te raken (hands). Vanaf de schouder tot het puntje van de vingers is verboden gebied. Er moet sprake zijn van het opzettelijk spelen van de bal. In het geval dat de bal niet opzettelijk geraakt wordt, is het dus geen hands. Vaak wordt gedacht dat het eventuele voordeel die een speler ervan ondervindt doorslaggevend is, maar dat is onterecht.
Ben het met je eens dat hands, hands is maar dit was dus geen hands want opzet was hier totaal niet aan de orde.
Dit kan wel kloppen, maar er is een amateur scheids en die zegt dat in het boekje staat dat als er voordeel uit wordt gehaald het een overtreding is, maar er staat later ook weer dat de bal naar de hand toe moet en niet de hand naar de bal. Maarja, heel onduidelijk dus.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Natuurlijk is dat heel anders, maar heb je nooit een Belg, Schot of Rus gezien die zich niet kon inhouden vanwege zijn ''trots''? In een eerdere post wordt Robben genoemd, maar volgens jouw redenering zijn een Gattuso, Zidane of Heinze allemaal Marokkanen. Zoals je weet beet Suarez in de nek van Otman Bakkal, ook een Marokkaan. Waarom pakte hij Suarez niet bij de keel? Ik herhaal, elk speler heeft een ander temperament.
Inderdaad. En wat dacht je van Sneijder, Van Persie of Cristiano Ronaldo?
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Gaat het nou nog steeds om die kale provinciale homo marokaan?
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Dat zijn allemaal zaken op het veld. El Hamdaoui is ook zo buiten het veld. Groot verschil.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Wat zijn die De Cler en Sjieltje Schnertz toch belachelijke 'spelers' zeg
Met 9 man spelen en toch af en toe nog puntjes pakken, best knap.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Ja, maar een supporter vindt het nooit erg als de scheidsrechter een fout maakt ten voordele van zijn clubbie
Natuurlijk. Maar je hebt wel eens momenten dat het echt voelt alsof je bevoordeeld wordt. Nu was dat niet zo omdat twee cruciale foute beslissingen nu in evenwicht waren.
Quido
-
- 14650 berichten
- 6146 stemmen
Toch houd ik er niet van als scheidsrechters hun eigen fouten gaan goedmaken door nog een fout te maken. Wees dan een vent om toe te geven dat je fout zat en fluit 'normaal' door. Nu deed ie na afloop ook nog alsof beide pingels terecht waren (hoewel die in de eerste situatie wel vaker gegeven wordt, zeker als het schot richting doel gaat (nu was dit schot anders wel erg slap geweest)).
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Ik normaal gesproken ook niet maar gisteren was ik er dus bijzonder blij mee
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4170 stemmen
Ik zou er ook blij mee zijn als ik een Lampenkop was gisteren. Maar in de 93e minuut nog zoiets flikken. Gadver. Gaat toch weer iets te ver. Die scheidsrechters zijn echt dikke vette pussy's in NL. Zag Wegereef gisteren ook fluiten bij Twente, jezus wat blijft dat toch een zielig ventje. Hij ziet er ook uit alsof ie altijd gepest werd.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
1-0 liverpool, wat een fantastische actie van Suarez 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Wegereef is dan ook de slechte scheids van NL. Tevens de scheids met het minste karakter. Daarna volgt Vink.
Doe mij maar een scheids die fouten toe durft te geven en die gewoon in de geest van de wedstrijd fluit. Luinge, Dick Jol..zulke scheidsen waren goed. Tegenwoordig zijn er maar een paar te pruimen. Blom valt me mee, Braamhaar kan ook wel. Het zijn helaas uitzonderingen.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Suarez, eeuwige held 
Kom ooit nog eens spelen voor je liefde uit Amsterdam...
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2393 stemmen
Kom ooit nog eens spelen voor je liefde uit Amsterdam...
Geloof je het zelf?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Valt allemaal erg tegen. Erg slordig van beide kanten. Ook qua veldspel valt er weinig te genieten. Met de 0-0 ruststand zal Feyenoord nog het meest blij mee zijn. Die kans van Dost ook net
. Hopen dat Feyenoord scherper uit de kleedkamer komt zo, één momentje van Ryodinho is genoeg.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Geloof je het zelf?
Ik sluit het bij Suarez niet uit. Maargoed, dat is pas relevant als we 5 jaar verder zijn. Doet pijn om zo'n gigantische held nu bij een andere club te zien.
PS: Ik kijk nu geen voetbal, maar heeft die Ryo net wat geflikt? Las dat iemand zei dat hij wel eens geschorst kan gaan worden...
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Groningen oppermachtig en met 2-1 achter. Wereld op zijn kop. Lijken in een paar weekjes hele seizoen te gaan verknallen.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Wat een verschrikkelijke tackle van Rafael
. En hij krijgt maar geel.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Valt trouwens toch wel weer iedere keer op dat ze in Engeland andere maatstaven hanteren dan in Nederland. Zag gisteren bij Man City een tackle die driedubbel rood had moeten zijn en Rafeal net had er ook af gemoeten. In Engeland kom je daar nog gewoon met geel mee weg.
En is geen toeval is structureel daar. Het paradijs voor Nigel en co
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2393 stemmen
Gaat lekker met Groningen de laatste tijd. Hoop wel dat ze winnen van Heracles (gunstiger voor Feyenoord).
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2393 stemmen
Valt trouwens toch wel weer iedere keer op dat ze in Engeland andere maatstaven hanteren dan in Nederland. Zag gisteren bij Man City een tackle die driedubbel rood had moeten zijn en Rafeal net had er ook af gemoeten. In Engeland kom je daar nog gewoon met geel mee weg.
En is geen toeval is structureel daar. Het paradijs voor Nigel en co
Dat is toch al heel lang bekend? 
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1433 stemmen
Ik sluit het bij Suarez niet uit. Maargoed, dat is pas relevant als we 5 jaar verder zijn. Doet pijn om zo'n gigantische held nu bij een andere club te zien.
PS: Ik kijk nu geen voetbal, maar heeft die Ryo net wat geflikt? Las dat iemand zei dat hij wel eens geschorst kan gaan worden...
Miyaichi heeft pas één goede actie gehad. Janmaat is hem telkes de baas. Ryo gaf een klein elleboogje in een kopduel maar die van Heereveen (weet zijn naam ff niet) stelde zich aan.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2393 stemmen
Komt wel weer goed met onze Japanner.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Elleboogstoot, gezien door scheids maar kwalificeerde het als elleboog, geen stoot. Als je zie twaar Toivonen mee weg kwam, dan Ryo met gemak ook. Zal wel echt lachwekkend zijn als ie hier een schorsing voor krijgt. Alsof ie iets schandaligs heeft gedaan
. Grindheim maakte weer veel theater, als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2393 stemmen
Niets voor Ryo om een bewuste elleboog te geven. Laten we maar hopen dat er geen schorsing volgt - wat ik niet verwacht.
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1433 stemmen
Misschien tijd om Fer in te brengen voor Leerdam. Je hebt tegen Heereveen wat meer stootkracht nodig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.