• 17.429 nieuwsartikelen
  • 182.706 films
  • 12.582 series
  • 34.872 seizoenen
  • 658.082 acteurs
  • 200.561 gebruikers
  • 9.475.747 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes. Dit is heel lekker

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

Mijn argumentatie staat daarboven... Het zou je sieren als je toegeeft dat je verwijten aan mijn adres onterecht zijn.

Wat otherfools post betreft: woorden hebben inderdaad niet alleen een objectieve betekenis maar ook een bepaalde lading ja. Taal is gekleurd. Voor het woord 'homo' geldt hetzelfde.

Quido

• 14650 berichten
  • 6146 stemmen

Wat een onzin pingel voor PSV

Hoe lang Koevermans ook blijft liggen terwijl ie niet eens geraakt wordt (althans, niet op een normale voetbalmanier) ... zal volgende week wel in de basis staan omdat ie "zo'n slimme speler is".

Typische PSV-uitwedstrijd overigens. We weten nu in ieder geval zeker dat ze kampioen worden, als ze weer dit soort zeer matige wedstrijden op zo'n wijze gaan winnen. Dit zou weer een typisch weekend zijn ook waarin Ajax punten verspeelt.

Quido

• 14650 berichten
  • 6146 stemmen

eRCee schreef:

Mijn argumentatie staat daarboven... Het zou je sieren als je toegeeft dat je verwijten aan mijn adres onterecht zijn.

Welke verwijten aan jouw adres? Het is gewoon belachelijk dat je in Nederland niks mag zeggen over Marokkanen omdat dat vrijwel direct wordt opgevat als racisme, enkel en alleen omdat er door een deel van de bevolking (vaak de Marokkanen zelf) een negatieve connotatie aan dat woord is toebedeeld. Elk woord dat je zegt moet tien keer overdacht worden, omdat er wellicht iets verkeerd kan worden opgevat - terwijl daar eigenlijk geen aanleiding toe hoort te zijn. Dat hele Marokkanen-gedoe wordt (zo) kunstmatig in stand gehouden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

Yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes. Dit is heel lekker

Kun je wel....tegen Excelsior. Erg jammer van die scheids.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Het was te mooi om waar te zijn.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Prima scheidsrechter trouwens tot aan de 89e minuut. Gaf daarna wat makkelijke pingels voor de spanning zullen we maar zeggen.

Hutchinson MotM, lijkt me ook meer dan terecht. Transfervrij opgehaald uit Denemarken, chapeau voor de betreffende scout.

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

Quido schreef:

Welke verwijten aan jouw adres?

Je beticht me impliciet van racisme met dit soort uitspraken: "inderdaad, het zou niets uit mogen maken, maar dat doet het voor jou kennelijk wel."

Verder, en dan hou ik echt op, mag je van mij alles zeggen over Marokkanen. Bijvoorbeeld dat onder Marokkanen in Nederland meer criminaliteit voorkomt, net als onder Turken en Antillianen. En dat ze gemiddeld lager zijn opgeleid, meer van een uitkering gebruik maken enzovoorts enzovoorts.

Maar kom niet aanzetten met dingen als 'onaangepast aan Nederland' en 'omhooggevallen arrogante Marokkaan' als het gewoon gaat om een voetbalconflict van een in Nederland geboren voetballer en wat niets te maken heeft met een Marokkaanse achtergrond.

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Daar zat ik dan vlak voor het eind .

Quido

• 14650 berichten
  • 6146 stemmen

eRCee schreef:

Je beticht me impliciet van racisme met dit soort uitspraken: "inderdaad, het zou niets uit mogen maken, maar dat doet het voor jou kennelijk wel."

Uh, ja. Wat had je voor begrijpend lezen op de basisschool?

Maar kom niet aanzetten met dingen als 'onaangepast aan Nederland' en 'omhooggevallen arrogante Marokkaan' als het gewoon gaat om een voetbalconflict van een in Nederland geboren voetballer en wat niets te maken heeft met een Marokkaanse achtergrond.
Dat zijn ook geen termen die ik gebruik hebt.

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

Quido schreef:

Dat zijn ook geen termen die ik gebruik hebt.

Klopt. Maar je viel me aan omdat ik daar tegen ageerde.

Quido

• 14650 berichten
  • 6146 stemmen

eRCee schreef:

Klopt. Maar je viel me aan omdat ik daar tegen ageerde.

Ik viel je niet aan, maar probeerde een normale discussie te starten.

maxcomthrilla

• 15588 berichten
  • 2882 stemmen

Ik snap ook niet zo waarom sommige mensen telkens maar moeten benadrukken dat El Ham een Marokkaan is. ( Ja, hij is deels opgegroeid in een andere cultuur....). Suarez en Leonardo hebben in het verleden en nu nog ook veel kritiek gekregen maar hun nationaliteit werd er nooit bijgehaald i.t.t. El Ham.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Erg jammer dat Excelsior de competitie niet weer een stuk spannender kon maken. Maar je ziet nu wel dat PSV ook gewoon nog punten kan en ook zeker ergens gaat morsen.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Turkeyloverz schreef:

En nog zo een idiote argument dat iedereen MOET kunnen tegen een grapje. Grapjes maak je onder vrienden. Als jij op je nieuwe school de klas binnenkomt en vraagt waar je mag zitten en de grootste eikel zegt dat je naar de wc mag, lach jij ook niet.

Als je daar niet tegen bestand bent, ga je het niet ver schoppen in de macho voetbal cultuur. Daarbij (ook al vind je het grapje niet leuk) moet je gewoon tactisch reageren, en nee, daar valt naar de keel grijpen niet onder.

Apollinisch

• 21302 berichten
  • 0 stemmen

gizmo_o schreef:

macho voetbal cultuur

Waarin de echte krijgers niet met zich laten sollen. En naar de keel grijpen dus zo'n onlogische reactie nog niet is.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
Waarin de echte krijgers niet met zich laten sollen. En naar de keel grijpen dus zo'n onlogische reactie nog niet is.

Dat is waar, maar een groot krijger zoekt zijn moment (op het veld) en El Ham koos verre van het juiste

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Quido schreef:

Wat een onzin pingel voor PSV

Hoe lang Koevermans ook blijft liggen terwijl ie niet eens geraakt wordt (althans, niet op een normale voetbalmanier) ... zal volgende week wel in de basis staan omdat ie "zo'n slimme speler is".

Penalty Excelsior was minstens zo belachelijk dus heft elkaar mooi op. Verder lekker snel vergeten deze wedstrijd en blij zijn dat we geen schade op hebben gelopen.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2376 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Ik snap ook niet zo waarom sommige mensen telkens maar moeten benadrukken dat El Ham een Marokkaan is. ( Ja, hij is deels opgegroeid in een andere cultuur....). Suarez en Leonardo hebben in het verleden en nu nog ook veel kritiek gekregen maar hun nationaliteit werd er nooit bijgehaald i.t.t. El Ham.

Dat is gewoon niet waar. Hun Zuid-Amerikaanse temperament is er vaak genoeg bijgesleept. En hoe vaak wordt er van Braziliaanse spelers niet beweerd dat ze zich lastig laten coachen? Zeker als het over Leonardo gaat is zijn afkomst er vaak genoeg bijgehaald. De problemen van El Ham staan bovendien niet op zichzelf. Ik zou sowieso al geen medewerkers willen die een maand per jaar ziek zijn...

nakada

• 2203 berichten
  • 1690 stemmen

Lord Flashheart schreef:

De problemen van El Ham staan bovendien niet op zichzelf. Ik zou sowieso al geen medewerkers willen die een maand per jaar ziek zijn...

Over vooroordelen gesproken. Of het moet zijn dat je naar bijvoorbeeld Van Persie verwijst.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

gizmo_o schreef:

(quote)

Als je daar niet tegen bestand bent, ga je het niet ver schoppen in de macho voetbal cultuur. Daarbij (ook al vind je het grapje niet leuk) moet je gewoon tactisch reageren, en nee, daar valt naar de keel grijpen niet onder.

Tactisch reageren, doe me een lol. Elk mens heeft een ander temperament. Zelfs de grootste voetballers hebben zovaak dezelfde fout begaan (niet dat ik het goedkeur). Echt chapeau voor PSV die de grootste charlatan op de Nederlandse velden weet te beschermen, terwijl Ajax zelfs intern niet met z'n spelers kan omgaan. Laat El Ham spelen zoals hij dat wil en hij maakt je kampioen en anders haal je hem helemaal niet, want iedereen wist al wat voor een type speler het is.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Suarez cultuur is er juist ontzettend vaak bijgehaald, en ook wel terecht. Zijn mentaliteit leerde hij daar op straat. Hij had niks en kon alleen wat bereiken door een winnaar te zijn in zijn sport. Vandaar dat hij ook alles deed en doet om wedstrijden te winnen. Het kostte daardoor veel moeite om hem schwalbes en zeuren af te leren. Dat 1e is aardig gelukt, dat 2e niet.

Cultuur is wel degelijk erg bepalend. Als El Hamdaoui een Nederlander was, dan had hij niet iemand bij de keel gegrepen na een onschuldig grapje. Maar als Marokkaan (en nee, ik typ dit woord niet in racistische vorm, voor een paar weer gaan huilen) was zijn ego en trots aangetast.

PS: Kut PSV

Toch nog 2-3 winst, jammer. Niks van gezien, maar wel spijtig dat de 2-2 meteen weer 2-3 werd.

Hopelijk wint Ajax vanmiddag, iets anders zou een ramp zijn.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Tja, die eerste penalty kan je geven want hands is hands. Al had ik hem niet gegeven omdat die bal gewoon zo snel gaat dat je daar niet echt kan op reageren, maarja dan geeft hij die tweede penalty wat overduidelijk helemaal niks was. Lekker hoor scheids, de KNVB helpt PSV weer eens in het zadel. Hierdoor worden ze misschien wel kampioen op 1 punt ofsow, echt ongelofelijk.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Cultuur is wel degelijk erg bepalend. Als El Hamdaoui een Nederlander was, dan had hij niet iemand bij de keel gegrepen na een onschuldig grapje. Maar als Marokkaan (en nee, ik typ dit woord niet in racistische vorm, voor een paar weer gaan huilen) was zijn ego en trots aangetast.

Eens, maar dan kan je 2 dingen doen. Of je koopt hem niet omdat hij, wegens zijn ''trots'' niet past in de groep of je haalt hem en houdt er rekening mee. Dat je zegt als Marokkaan... doe je hem te kort. Je kan uit elk land wel spelers noemen die hetzelfde gedaan zouden hebben.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Turkeyloverz schreef:

(quote)

Eens, maar dan kan je 2 dingen doen. Of je koopt hem niet omdat hij, wegens zijn ''trots'' niet past in de groep of je haalt hem en houdt er rekening mee. Dat je zegt als Marokkaan... doe je hem te kort. Je kan uit elk land wel spelers noemen die hetzelfde gedaan zouden hebben.

Ajax heeft al veel toegestaan rondom hem, maar eens is de grens bereikt en overschreden.

El Hamdaoui had dit alleen kunnen doen als hij continue bepalend was. Maar dat was hij niet. Speelt gewoon barslecht.

Enne, elke cultuur? Een Belg, Schot of Rus is toch heel wat anders dan een Marokkaan. Die laatste cultuur heeft gewoon andere waarden. Daar tellen zaken als trots gewoon enorm mee. Een Belg of Schot zal dat veel minder bezitten. Ajax had dit vooraf kunnen weten inderdaad. Maargoed, El Hamdaoui kwam over Jol, niet onder de Boer.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

timbo_ schreef:

Penalty Excelsior was minstens zo belachelijk dus heft elkaar mooi op.

Grootste onzin ooit. Een fout kan je niet opheffen met een andere fout. Volgens jou zijn allebei de pingels onterecht, dus heeft hij 2 fouten gemaakt.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3309 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

de KNVB helpt PSV weer eens in het zadel

Bingo!

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Wat een onzin. Jij doet alsof een Nederlander zoiets niet doet. Nou dan haal ik Robben er maar weer bij, die was te 'trots' om kritiek van Müller te dulden. Je hebt heel veel van dat soort spelers/trainers. Kijk maar naar van Gaal en Stevens. Jij zit gewoon te generaliseren.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

The Almighty schreef:

Grootste onzin ooit. Een fout kan je niet opheffen met een andere fout. Volgens jou zijn allebei de pingels onterecht, dus heeft hij 2 fouten gemaakt.

Klopt. Maar voor mij als supporter wordt nu mooi de ene fout door de andere goedgemaakt.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Tja, die eerste penalty kan je geven want hands is hands. Al had ik hem niet gegeven omdat die bal gewoon zo snel gaat dat je daar niet echt kan op reageren, maarja dan geeft hij die tweede penalty wat overduidelijk helemaal niks was. Lekker hoor scheids, de KNVB helpt PSV weer eens in het zadel. Hierdoor worden ze misschien wel kampioen op 1 punt ofsow, echt ongelofelijk.

Definitie hands: In het voetbalspel is het verboden om als veldspeler de bal met de arm(en) en/of hand(en) aan te raken (hands). Vanaf de schouder tot het puntje van de vingers is verboden gebied. Er moet sprake zijn van het opzettelijk spelen van de bal. In het geval dat de bal niet opzettelijk geraakt wordt, is het dus geen hands. Vaak wordt gedacht dat het eventuele voordeel die een speler ervan ondervindt doorslaggevend is, maar dat is onterecht.

Ben het met je eens dat hands, hands is maar dit was dus geen hands want opzet was hier totaal niet aan de orde.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.