- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Bayern verliest overigens weer kansloos met 3-1. Wordt tricky voor van Gaal.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Je snapt het echt helemaal niet he?
Het is niet alleen dat grijpen naar de keel. En daarnaast is dat incident nog heel anders dan wat Robben had. Robben werd pissig op het veld in een slechte wedstrijd. El Hamdaoui werd pislink op zijn 1e werkdag bij Ajax na een kleedkamergrapje. Iedere andere speler bij Ajax had er waarschijnlijk om gelachen. El Hamdaoui is een trotse Marokkaan die niet tegen kritiek of aanmerkingen kan. Dat was bij AZ al, dat is bij Ajax al. Dat heeft wel degelijk met cultuur te maken. Ik ben ook zijn onderhandelingsgedrag in de zomer niet vergeten en al helemaal niet dat hij 6 weken weigerde te spelen in het 1e na een aanvaring met de Boer.
En daarom is hij moeilijk? Waarom kan AZ wel jaren van hem profiteren en Ajax niet? In de winter had Galatasaray interesse, hadden ze hem maar gehaald. En nog zo een idiote argument dat iedereen MOET kunnen tegen een grapje. Grapjes maak je onder vrienden. Als jij op je nieuwe school de klas binnenkomt en vraagt waar je mag zitten en de grootste eikel zegt dat je naar de wc mag, lach jij ook niet.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Ligt eraan op welke manier. En daarbij, Suarez is niet de grootste eikel.
En bij AZ was El Hamdaoui ook niet altijd even best. Wel effectief. Bij Ajax wordt meer van hem geeist. Kijk je wel eens naar Ajax? Dan zie je toch dat hij er niks van bakt.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
En daarbij, Suarez is niet de grootste eikel.
Hoe weet jij hoe Suarez zich buiten het veld gedraagd?
Overigens vind ik het raar dat sommige mensen hier Mourinho de hemel in prijzen, terwijl hij 10x erger is dan El Hamdaoui als het gaat om arrogant zijn. Het enige verschil is dat Mourinho wel presteert. Waar het uiteindelijk om gaat.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Tja, als ik De Boer was had ik gedaan wat hij nu doet. Alleen hoop ik dat El Hamdaoui eens inziet dat hij wel inzet moet hebben anders mag hij ook van mij oprotten. Daarnaast denk ik dat Van Gaal het einde van dit seizoen niet meer haalt, jammer genoeg.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Omdat je dit continue hoort over Suarez. Zeer sociale jongen.
Twente speelt trouwens bedroevend. Terechte 0-0 ruststand. NAC speelt defensief, Twente bouwt op als een veteranenploeg. Hopelijk kan NAC zeker een puntje pakken.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Enkele fanatieke aanhangers van Ajax zorgden vorig jaar voor veel opschudding door voor de bekerfinale tegen Feyenoord een grote banner op de fansite afca.nl te plaatsen met daarin een onsmakelijke verwijzing naar het bombardement op Rotterdam in de Tweede Wereldoorlog. Nu de Amsterdammers opnieuw in de finale staan, hebben de fans een pikant shirt op de markt gebracht.
Op de site, waar veel fanatieke supporters hun kleding van het merk AFCA aanschaven, wordt een shirt aangeboden met daarop een nieuwe verwijzing naar het Duitse bombardement op 14 mei 1940, waarbij ongeveer achthonderd mensen de dood vonden.
Op het shirt staat een afbeelding van de skyline van Rotterdam met daarboven enkele vliegtuigen die de stad bombarderen. Daaronder valt de tekst te lezen: 'Aboutaleb, de joden komen eraan!'.
Vorig jaar
Voor de in eerste instantie als enkele wedstrijd bedoelde bekerfinale tegen Feyenoord vorig seizoen plaatste afca.nl naast een banner ook een oproep om elke 'kakkerlak' - het scheldwoord voor een fan van Feyenoord - die in Amsterdam een kaartje komt kopen 'meteen in elkaar te meppen en blijven meppen tot hij of zij niet meer opstaat'.
De bekerfinale werd uiteindelijk over twee wedstrijden gespeeld, zonder uitsupporters, vanwege de grote veiligheidsrisico's.
Dubieus
De AFCA supportersclub, één van de twee officieel erkende supportersverenigingen van Ajax, biedt een vest uit dezelfde kledinglijn steevast aan bij het afscheid van een belangrijke speler van de club. Zo zwaaiden onder meer Johnny Heitinga, Klaas Jan Huntelaar en aan het einde van vorige maand Luis Suárez uit in zo'n sweater.
De bekerfinale van FC Twente - Ajax staat op 8 mei aanstaande gepland in de Rotterdamse Kuip. Beide clubs mogen in principe 17.500 supporters meenemen naar het stadion van Feyenoord.

Hoe kun je nog fan zijn van zo'n club
En dat sommige (ex-)ajaxspelers daar ook nog aan mee doen 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Dus omdat er sommige idioten dit soort fratsen uithalen, moet je maar geen fan meer wezen? Rightttttt
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Dus omdat er sommige idioten dit soort fratsen uithalen, moet je maar geen fan meer wezen? Rightttttt
Is jouw keuze en mijn mening. Maar dat je 'medefans' zoiets uithalen zou ik er niet meer tussen willen staan.
Quido
-
- 14650 berichten
- 6146 stemmen
Je snapt toch wel dat dit initiatief volledig van Ajax zelf af komt, jeroentjuhhhh?
Quido
-
- 14650 berichten
- 6146 stemmen
Is jouw keuze en mijn mening. Maar dat je 'medefans' zoiets uithalen zou ik er niet meer tussen willen staan.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Lol, elke club heeft een stelletje gekken. Zie de Twente supporter na de bekerwedstrijd en dat nog na een winst, dan moet niemand meer fan worden van Twente niet? Dan is het beter om helemaal geen voetbalfan te zijn, want ja er lopen altijd wel gekken rond. Met alle respect, maar wat jij zegt is echt grote onzin. Ow er zijn een paar gekken fan van de club, dus laat ik maar niet fan worden van die club. Pure quatsch.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3452 stemmen
Best zwaar af en toe om NEC supporter te zijn 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Pure angst natuurlijk. Spelers en de 'gemiddelde fan' bedenken zich wel 3x hier iets van te zeggen. Dus lachen ze wat besmuikt met dergelijke spandoeken, en gaan vervolgens klagen over de scheidsrechter of zo. Want dat is veilig.
Wat een kool voor Excelsior 
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1433 stemmen
Excelsior op voorsprong? Zit de wedstrijd niet te kijken maar dit mag je toch verassend noemen.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ik zapte hem aan en de goal viel. Laat ik het zo zeggen; Derksen mag weer los over 'slappe juffer' Isaksson (wat ik verder overigens best een aardige keepert vind).
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1433 stemmen
Aardig keepertje voor de NL competitie ja, maar wel een erge houte klaas.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2393 stemmen
Excelsior op voorsprong? Zit de wedstrijd niet te kijken maar dit mag je toch verassend noemen.
Het is onderhand niet verassend meer dat Excelsior op voorsprong komt tegen de topploegen.
Knap hoor.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Buiten de eerste tien minuutjes hebben de mannen er totaal geen zin in. Want een ongeinspireerd zootje. Berg wederom compleet onzichtbaar en Bakkal laat maar weer eens zien dat het totaal onbegrijpelijk is dat mensen in hem de opvolger van Afellay zien. Snap echt niet wat Derksen en co in hem zien.
Grootste probleem is echter zonder twijfel Balazs. Die speelt tot nu toe bijzonder slecht en faalt zelfs in de passing en dan heeft het PSV van dit moment meteen een heel groot probleem. Hopen dat Lens wat kan forceren maar maak me ernstig zorgen over vanavond. Tegen een goed gegroepeerd Excelsior wordt het bijzonder lastig om wat te creëren.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Het leukst is de schorre Excelsior supporter die zo dicht bij een microfoon zit dat-ie steeds mijn huiskamer in komt schallen. De ene oneliner is nog sterker dan de ander en de man heeft een onuitputtelijke voorraad liedjes waaruit-ie kan voorzingen.
Weer een prima, rustige scheidsrechter trouwens.
Quido
-
- 14650 berichten
- 6146 stemmen
Dzudszak weer met een theatrale val, krijgt geel en direct staan de hunters Pieters en Engelaar weer bij de scheids.
1-0 is ook een mooie tussenstand, al geloof ik niet dat Excelsior dit nog een helft vol kan houden. Tegen 10 man van Ajax zakten ze de tweede helft toen ook al ver terug qua niveau.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Eeeh ja dat is ook al tijden terug. PSV speelt helemaal niet zo goed en flitsend als de afgelopen periode, die gaan hier volgens mijn toto punten verspelen.
Quido
-
- 14650 berichten
- 6146 stemmen
Ik denk het niet. Zeefuik erin en het komt goed (of slecht, in mijn geval
).
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Tja, als zulke balletjes erin gaan vallen ga je nog gelijk krijgen ook...
edit: eeeeuh ik ga de toto nooit meer invullen 
Wel een knappe kool van die Canadees, da's toch al een leuke speler.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3630 stemmen
Twente 
Matige wedstrijd maar dat kwam vooral omdat NAC totaal niet wou voetballen. Die eikel van een rooie keeper zat continue tijd te rekken en ze hebben 0.0 kansen gekregen.
eRCee
-
- 13454 berichten
- 1982 stemmen
Inderdaad, het zou niets uit mogen maken, maar dat doet het voor jou kennelijk wel. Als daar Spanjaar of Duitser had gestaan, had je nooit hetzelfde geroepen en van een mug een olifant gemaakt..
Ik heb hier al antwoord op gegeven richting Reinbo:
"Als Dsudzak hier geboren zou zijn en z'n hele leven hier woont, ja, dan zou ik dat racistisch vinden. Zeker als dan daar ook nog eens bij wordt gezegd dat hij niet is aangepast aan Nederland en maar lekker in Hongarije moet gaan voetballen."
Verder wat otherfool zegt:
Het is natuurlijk volstrekt helder dat 'Marokkaan' vaak genoeg een negatieve connotatie heeft, dat lijkt me toch niet zo ingewikkeld allemaal. Vergelijk het met 'homo', 'kale' of 'provinciaal'.
Quido
-
- 14650 berichten
- 6146 stemmen
Verder wat otherfool zegt:
Het is natuurlijk volstrekt helder dat 'Marokkaan' vaak genoeg een negatieve connotatie heeft, dat lijkt me toch niet zo ingewikkeld allemaal. Vergelijk het met 'homo', 'kale' of 'provinciaal'.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Werkelijk schandalige penalty. Als dat al geen aangeschoten hands is wat dan nog wel. Snap echt niet hoe je dat als hand naar de bal kunt interpreteren.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Gelukkig krijgen we ook een heel gemakkelijke pingel mee. Please laat hem zitten.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ik moet dan dus toch maar de toto blijven invullen...
edit: toch niet. Gekkigheid!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.