• 17.429 nieuwsartikelen
  • 182.701 films
  • 12.582 series
  • 34.872 seizoenen
  • 658.071 acteurs
  • 200.560 gebruikers
  • 9.475.595 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ben je soms zelf een Marokkaan, eRCee? Wat zit je hier de drama queen uit te hangen zeg.

Drogreden 3.

(Overigens is met 'je volgt het voetbal niet eens' drogreden 4 ook al door A&L gemaakt, had ik nog even door de vingers gezien.)

En nogal logisch dat zijn achtergrond erbij wordt gehaald in dit verhaal. Dat is namelijk een belangrijke reden waarom hij is wie hij is. Andere cultuur, andere gewoonten, andere manier van denken.

Zoals AjaxRulez al mooi heeft uitgelegd zijn er zat Nederlandse spelers die precies hetzelfde zouden kunnen doen. Van Gaal en Robben heb ik al genoemd. Sneijder is ook zo'n mannetje. Eigenlijk zijn heel veel profvoetballers vrij arrogant en snel op hun tenen getrapt.

Verder is El Ham gewoon in Nederland geboren, opgegroeid in de Nederlandse cultuur, spreekt dan ook uitstekend Nederlands, en hij was, laten we dat niet vergeten, in 2009 nog topscorer van de erdedivisie en speler van het jaar.

Om dan aan te komen zetten met dat hij niet is aangepast aan Nederland omdat hij toevallig een conflict heeft met Ajax, dat vind ik walgelijk, en inderdaad kleinzielig racisme.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Haha, I give up

Wat een poppenkast hier zeg.

Om maar ontopic te gaan; spannend competitieweekend voor de boeg

Twente-NAC

Excelsior-PSV

Ajax-AZ

Alledrie de ploegen hebben een lastig potje, al neem ik aan dat PSV hem toch wel makkelijk wint. Ik kan vanavond nog net Twente zien, begint om 18.45 uur, voordat ik de deur uit ga.

rep_robert

• 16370 berichten
  • 4169 stemmen

Robben is ook een irritante kutkwal die even graag een tik zou wllen verkopen.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Robben Als hij het doet, maakt het niet uit. Hij is immers niet van Marokkaanse afkomst.

rep_robert

• 16370 berichten
  • 4169 stemmen

lol

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

Reinbo schreef:

[:? Dat zijn beide nationaliteiten. Zie niet wat dat met racisme te maken kan heeft.

Nog maar eens een definitie:

"Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong [...]"

En heb ik het ergens over een Turk gehad?

Jij beweert dat als je een Marokkaan een Marokkaan noemt, dat dat per definitie niet racistisch kan zijn. Wat nergens op slaat. Het gaat er bij racisme om of je de afkomst van iemand verbindt met je oordeel over zijn persoon.

Als ik Vertonghen een klote Belg of Dsudzak een kut Hongaar noem, ben ik dan racistisch bezig? Waarschijnlijk zeg je dan van niet, maar noem iemand een kut Turk of kut Marokkaan, dan ben je ineens een racist zeker. Nou dat noem ik pas racistisch.

Als Dsudzak hier geboren zou zijn en z'n hele leven hier woont, ja, dan zou ik dat racistisch vinden. Zeker als dan daar ook nog eens bij wordt gezegd dat hij niet is aangepast aan Nederland en maar lekker in Hongarije moet gaan voetballen.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Omdat Real toch alweer kansloos voor de titel is en haar meerdere weer ruim in Barca moet erkennen. Het is in Spanje niet moeilijk om 2e te worden als je Real of Barca bent. Het is alleen wel moeilijk 1e te worden. Barca heeft de juiste formule, Real niet.

Dusssss omdat Madrid zo'n beetje alles wint wat er maar te winnen valt (op 1 veegpartij tegen nu éénmaal het beste team van het moment en uit m'n hoofd nog 1 potje, en we zitten al in maart) met spectaculair voetbal en vele goals, maar Barcelona het nog net wat beter doet moet je van Özil een passende ipv lopende speler maken en laat je Ronaldo (27 kools in 26 wedstrijden) vanuit stilstand op de vierkante meter zijn acties maken 'want zo doet Barcelona het ook'.

Niet alleen Jopie is seniel...

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1433 stemmen

Erwin Mulder staat Zondag niet onder de lat bij Feyenoord omdat zijn vader 56 jarige leeftijd overleden is aan een hartstilstand. Triest.

Voetbalzone - Mulder ontbreekt wegens droeve familieomstandigheden bij Feyenoord

Met Van Dijk heb je in iedergeval wel een goede backup.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Nog maar eens een definitie:

"Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong [...]"

(quote)

Jij beweert dat als je een Marokkaan een Marokkaan noemt, dat dat per definitie niet racistisch kan zijn. Wat nergens op slaat. Het gaat er bij racisme om of je de afkomst van iemand verbindt met je oordeel over zijn persoon.

(quote)

Als Dsudzak hier geboren zou zijn en z'n hele leven hier woont, ja, dan zou ik dat racistisch vinden. Zeker als dan daar ook nog eens bij wordt gezegd dat hij niet is aangepast aan Nederland en maar lekker in Hongarije moet gaan voetballen.

Maar ik koppel toch nergens een beperking of voorkeur als ik hem voor luie marokkaan uitmaak. Kijk als ik zou zeggen alle marokkanen zijn lui zou het iets anders zijn. Kortom je ziet spoken.

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

Reinbo schreef:

Maar ik koppel toch nergens een beperking of voorkeur als ik hem voor luie marokkaan uitmaak. Kijk als ik zou zeggen alle marokkanen zijn lui zou het iets anders zijn.

Nee, dat is een generalisatie, maar je kan ook racistisch zijn ten opzichte van individuen.

Daarbij gaat het niet om een enkele quote maar om tenminste drie voorbeelden waarbij El Hamdaoui mede op grond van zijn van Marokkaanse afkomst negatief benaderd werd.

Heeft ook weinig zin om daar een theoretische discussie van te maken.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Hij wordt negatief benaderd omdat hij zich stom gedraagd, niet omdat hij Marokkaan is.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Het valt natuurlijk niet goed te praten wat El Hamdaoui zou hebben gedaan. Maar als je naar zijn kant van het verhaal luistert valt het wel mee. Ik bedoel, waarom zou het zijn schuld zijn dat Blind een eigengoal maakt?

Ik heb ook het idee dat El Hamdaoui veel minder krediet heeft dan een Nederlandse speler die arrogant is. Kijk maar bijvoorbeeld naar een v. Persie of een Sneijder. Of Robben, die iemand naar zijn keel grijpt en geen straf krijgt. Nico Dijkshoorn had hier volgens mij een tijdje geleden een prachtige column over geschreven (ik meen toen El Hamdaoui ziek, zwak en misselijk was).

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Wat zijn sommige hier toch triest, als Robben iemand naar z'n keel grijpt is het schandalig en als El Hamdaoui dat doet 'heeft hij zich niet aangepast aan Nederlands gedrag'. Tja, als je dan niet wil toegeven dat dat nergens op slaat dan houdt de discussie op, je moet ook eens in de spiegel durven kijken... Heeft Robben zich volgens jullie ook niet aangepasst aan Nederlands gedrag? Bovendien is het onzin om over Nederlands gedrag te praten, wat valt in hemelsnaam onder Nederlands gedrag?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben wel de allerlaatste die El Hamdaoui wil verdedigen. Maar hij heeft inderdaad maar bitter weinig krediet. Al lijkt het me ook wel een erg moeilijke jongen. Maar als ik het zo bekijk komt hij hier wel als winnaar uit. Het geld stroomt toch binnen, of hij nu speelt of niet. En in de zomer krijgt hij dan een transfer naar het buitenland waar hij nog meer zal verdienen. Zal waarschijnlijk ook niet heel veel opbrengen voor Ajax. Ajax daarentegen verliest een aanvaller die goed kan voetballen en bewezen heeft dat hij veel en mooie doelpunten kan maken. Ik weet niet of er een waardige vervanger klaarstaat. Cvitanich was eigenlijk toch al afgeschreven als Ajax-waardige spits, of vergis ik me nu?

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Ik zie Cvitanich niet zo snel goed in de spits functioneren bij Ajax, achter de spits echter wel. Voor nu het liefst De Jong.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Cvitanich achter de spits . Hou toch op, die gast is veel te licht voor het Ajax-niveau. Daarnaast is hij technisch niet begaafd genoeg om op 10 te spelen. Nee, doe mij maar Eriksen op 10.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Tuurlijk, liever Eriksen, dat zie ik ook wel Maar als Cvitanich al moet spelen, dan niet als spits, daar hebben we een aanspeelpunt nodig.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Ik heb de column van Nico Dijkshoorn even opgezocht:

Met Mounir El Hamdaoui komt het nooit meer goed

03/01/2011

Mounir El Hamdaoui is geestelijk niet fit. Dat is geen nieuws. Hij is al wat langer een beetje ziek in zijn bolletje.

Aan het begin van dit seizoen schreef ik over de armzalige onderhandelingen met Ajax. De transfer leek af te ketsen op een sportwinkel in Rotterdam. Ajax moest een vergoeding betalen, omdat Rotterdammers niet graag kopen in een winkel van een Ajacied. Waanzin, vond ik toen en vind ik nu.

Het leken eisen die alleen werden gesteld om af te tasten wie er de macht had, El Hamdaoui of Ajax. Rare eisen stellen, kijken hoe ver je kunt gaan en als de tegenpartij schoorvoetend akkoord gaat, meteen met een nóg belachelijkere eis komen. Je manager laten bellen en zeggen: 'El Hamdaoui wil dit jaar zijn voorhoofd sparen. Hij zal maar twee keer per wedstrijd koppen.'

Nog nooit heb ik, als betrekkelijke voetballeek, zo gelijk gekregen. Je hoefde geen zak verstand te hebben van voetbal om te zien dat Ajax met de aankoop van El Hamdaoui de hebzucht zelf binnenhaalde.

De kern van mijn betoog toen was: niemand stelt Ajax eisen. Je mag God op je blote knietjes danken als je voor Ajax mag spelen. Messi, hij is trots op Barcelona. Als het publiek dat voelt, dan is het omgekeerde ook al heel snel het geval.

Als ik El Hamdaoui zie, zijn verveelde kop, die afgunstige blik als een medespeler scoort, dat opzichtig bedanken van een hogere macht nadat hij heeft gescoord, altijd maar weer zijn persoonlijke profeet zien als degene die de assist gaf, dan moet ik aan de band Van Halen denken.

Mannen in glimmende maillots en het haar getoupeerd als twintig aan elkaar gelijmde circuspoedels. Als deze band ergens kwam spelen, stuurden ze – uit verveling – de belachelijkste eisen naar de organisator.

Contractueel liet de band vastleggen dat er in iedere kleedkamer een glazen schaal moest staan met precies tweeduizend M&M's. Voor de ouderen onder u: Smarties. Extra eis was dat geeneen van die M&M's blauw mocht zijn. Dat vonden de jongens van Van Halen een grappig idee, dat twaalf medewerkers van Ahoy' een dag lang alle blauwe chocolaatjes eruit zaten te vissen.

El Hamdaoui deed hetzelfde. Tergen, zuigen, kloten, sloffen, net op tijd komen, et cetera. En Ajax vond het prima. Behalve Frank de Boer. Die heeft van begin af aan gezien wat er aan de hand was. Frank heeft, ook toen Martin Jol er nog was, de intens verveelde houding van El Hamdaoui herkend.

Zo heeft hij er namelijk zelf ook bijgelopen, in dienst van Ajax. Frank en Ronald de Boer waren, nog niet eens zo heel lang geleden, als je in voetbaljaren rekent, ook opeens een tijdje geestelijk niet fit. En precies om dezelfde reden als El Hamdaoui. Ze wilden weg naar Barcelona. Ze konden het niet meer opbrengen om voor Ajax te spelen.

Frank de Boer herkent als geen ander een speler die alleen maar uit is op persoonlijk gewin. Samen met zijn broer heeft hij het in 1999 zelfs tot een rechtszaak laten komen om zich los te weken van Ajax.

Iedereen is het blijkbaar alweer vergeten, maar juist de twee mannen die alles aan Ajax hadden te danken, speelde een opzichtig spelletje met hun club, toen Louis van Gaal ze naar Barcelona wilde halen.

Pikant trouwens, dat ook juist Van Gaal, de man die het hardst zeurt als het om clubliefde en toewijding gaat, dat juist de man die zegt een Ajax-hart te hebben, de club ontdeed van zijn twee belangrijkste spelers.

Frank de Boer doet er nu zijn voordeel mee, met dat gerommel en dat geschuif in het verleden. Als er één oud-speler in Nederland in de rondte loopt die weet hoe het werkt in het hoofd van een voetballer die er geen zin meer in heeft, dan is het Frank wel.

Toen Barcelona in beeld kwam, was het snel afgelopen met de clubliefde van Frank de Boer. Ik denk dat Frank geen moment heeft getwijfeld. Hij liep geen risico op imagoschade.

Frank wist toen al hoe het werkte. Er bestaat geen sentimenteler publiek dan het Ajax-publiek. Al ben je met slaande deuren vertrokken, al heb je schreeuwend je auto ingeleverd, je hoeft na een jaar of zes alleen maar te zeggen dat je nog vaak aan Ajax denkt, dat je terugverlangt naar Amsterdam en zijn haringkraampjes, en alles is meteen weer vergeven.

Amsterdammers willen, net als Rotterdammers, dat je van ze houdt. Dat je ze omarmt. Dat je een warme golf door je lichaam voelt trekken als je aan Ajax/Amsterdam denkt. Dan staan ze je alweer huilend aan de poort op te wachten.

Ajax is dol op verloren zonen en de verloren zonen zelf weten dat heel goed. Iedere speler in het buitenland die ooit bij Ajax heeft gespeeld, weet dat hij altijd terug kan komen. Clarence Seedorf, hij zal ooit stokoud nog een paar jaar een monstersalaris komen ophalen, omdat hij zichzelf nog een laatste keer aan Ajax gunt. En we zullen met een dikke keel staan applaudisseren.

Ajax lijdt aan het syndroom van Internazionale. Ajax wil een club zijn met gevoel. Amsterdam wil een stad zijn waar men huilt als er op de televisie een foto van een oud-Ajacied verschijnt. Het doet allemaal een beetje geforceerd peetvaderachtig aan, die mannenvriendschappen, dat gejank om het Ajax-gevoel.

Daarom komt de liefdeloosheid van El Hamdaoui nu ook zo hard binnen. Ajacieden willen maar niet begrijpen dat voetbal een beroep is. Dat voetballers willen voetballen waar ze het meeste geld kunnen verdienen.

El Hamdaoui en zijn zaakwaarnemers doen precies hetzelfde wat Frank en Ronald de Boer ook ooit deden. Snel wegwezen naar een mooie club als je marktwaarde daalt.

Dat juist Frank de Boer en El Hamdaoui nu lijnrecht tegenover elkaar staan, maakt de hele situatie tot een koddig toneelstuk. Frank speelt het hard, maar diep van binnen weet hij: ik deed hetzelfde.

Ik had schijt aan mijn medespelers en ging ook gewoon voor het zonnetje en het geld. Van Frank wordt eeuwig gehouden, maar met El Hamdaoui komt het nooit meer goed. Mag u raden waarom. Geert Wilders, kom er maar in.

De laatste 2 alinea's zeggen genoeg.

rep_robert

• 16370 berichten
  • 4169 stemmen

Nomak schreef:

Ik ben wel de allerlaatste die El Hamdaoui wil verdedigen. Maar hij heeft inderdaad maar bitter weinig krediet. Al lijkt het me ook wel een erg moeilijke jongen. Maar als ik het zo bekijk komt hij hier wel als winnaar uit. Het geld stroomt toch binnen, of hij nu speelt of niet. En in de zomer krijgt hij dan een transfer naar het buitenland waar hij nog meer zal verdienen. Zal waarschijnlijk ook niet heel veel opbrengen voor Ajax. Ajax daarentegen verliest een aanvaller die goed kan voetballen en bewezen heeft dat hij veel en mooie doelpunten kan maken. Ik weet niet of er een waardige vervanger klaarstaat. Cvitanich was eigenlijk toch al afgeschreven als Ajax-waardige spits, of vergis ik me nu?

Tsjah, het gaat niet alleen om het voetbal. Het gaat er ook om hoe je je buiten het veld manifesteert. Iemand als Sulejmani zal altijd toegejuicht blijven worden, omdat hij niet naast zijn schoenen loopt. Ondanks dat het de duurste aankoop uit de geschiedenis van Ajax is. Van der Gijp had het er gisteren nog over bij VI, hij snapte niet waarom hij keihard toegezongen werd na 1,5 jaar niks te hebben laten zien. Je ziet aan hem dat hij er wel alles aan doet om proberen te slagen, dat dwingt gewoon respect af.

Van der Wiel wordt ook uitgekotst, hij wordt nooit toegezongen. Ondanks dat het iemand uit de jeugd is. Komt puur door zijn houding.

Mensen vergeten nogal is dat het een wisselwerking is. Als jij respect geeft, krijg je respect.

Mounir heeft dat gewoon bijzonder snel verprutst. Toen hij bij Ajax kwam is hij met gejuich ontvangen, we hadden zelfs liedjes voor hem ( YouTube - The Tokens - The Lion Sleeps Tonight ) Op dit deuntje gelijk in het begin. Tsjah...als je je dan als een misbaksel gedraagt en je jezelf te goed voelt voor het mooiste tricot van Nederland kan je simpelweg de POT OP. Oprotten met die ****gast. Ik(en de halve ArenA) heb het helemaal gehad met hem. AJAX ONWAARDIG! Voetbalkwaliteiten maken me dan geen reet meer uit.

rep_robert

• 16370 berichten
  • 4169 stemmen

Tonypulp schreef:

Tuurlijk, liever Eriksen, dat zie ik ook wel Maar als Cvitanich al moet spelen, dan niet als spits, daar hebben we een aanspeelpunt nodig.

De Boer is niet tevreden over Dario, laat het niet zien op de trainingen. Geef hem weinig kans op dit moment.

Quido

• 14650 berichten
  • 6146 stemmen

eRCee schreef:

Maar verder doet het gegeven dat hij van Marokkaanse afkomst is in deze kwestie niet ter zake.).

Inderdaad, het zou niets uit mogen maken, maar dat doet het voor jou kennelijk wel. Als daar Spanjaar of Duitser had gestaan, had je nooit hetzelfde geroepen en van een mug een olifant gemaakt..

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

Als daar Spanjaar of Duitser had gestaan, had je nooit hetzelfde geroepen en van een mug een olifant gemaakt..

Juist, maar ik denk dat dat net is net wat eRCee bedoelt. Als het een Spanjaard of Duitser was zou men de nationaliteit niet zo benadrukken.

rep_robert

• 16370 berichten
  • 4169 stemmen

(afbeelding)

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Oprotten met die ****gast. Ik(en de halve ArenA) heb het helemaal gehad met hem. AJAX ONWAARDIG! Voetbalkwaliteiten maken me dan geen reet meer uit.

Zo is het ook, als een speler het heeft verpest dan is het heel erg moeilijk om de sympathie van het publiek terug te winnen, kan ie beter zo snel en zo ver mogelijk opflikkeren. Dan tellen voetbalkwaliteiten niet meer. Ik had hetzelfde met Meeuwis in zijn laatste seizoen bij Roda. Dan liever een speler die iets minder goed is maar wel zijn best doet, graag voor de club speelt en niet voor onrust zorgt.

Maar voor de club Ajax is dit momenteel natuurlijk wel een slechte zaak. Zij zijn de verliezer want de titel lijkt nu weer wat verder weg.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Het is natuurlijk volstrekt helder dat 'Marokkaan' vaak genoeg een negatieve connotatie heeft, dat lijkt me toch niet zo ingewikkeld allemaal. Vergelijk het met 'homo', 'kale' of 'provinciaal'.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

El Hamdaoui past niet bij Ajax en heeft op een paar goals na niks gebracht dit seizoen. Ajax zal hem sportief gezien niet missen.

Daarbij is El Hamdaoui nog altijd een gewilde speler door zijn goals (toch 13 dit seizoen in de competitie) en ook in Europa. Weet zeker dat Ajax wel break even kan spelen op zijn aankoop.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Wat zijn sommige hier toch triest, als Robben iemand naar z'n keel grijpt is het schandalig en als El Hamdaoui dat doet 'heeft hij zich niet aangepast aan Nederlands gedrag'. Tja, als je dan niet wil toegeven dat dat nergens op slaat dan houdt de discussie op, je moet ook eens in de spiegel durven kijken... Heeft Robben zich volgens jullie ook niet aangepasst aan Nederlands gedrag? Bovendien is het onzin om over Nederlands gedrag te praten, wat valt in hemelsnaam onder Nederlands gedrag?

Je snapt het echt helemaal niet he?

Het is niet alleen dat grijpen naar de keel. En daarnaast is dat incident nog heel anders dan wat Robben had. Robben werd pissig op het veld in een slechte wedstrijd. El Hamdaoui werd pislink op zijn 1e werkdag bij Ajax na een kleedkamergrapje. Iedere andere speler bij Ajax had er waarschijnlijk om gelachen. El Hamdaoui is een trotse Marokkaan die niet tegen kritiek of aanmerkingen kan. Dat was bij AZ al, dat is bij Ajax al. Dat heeft wel degelijk met cultuur te maken. Ik ben ook zijn onderhandelingsgedrag in de zomer niet vergeten en al helemaal niet dat hij 6 weken weigerde te spelen in het 1e na een aanvaring met de Boer.

Quido

• 14650 berichten
  • 6146 stemmen

Nomak schreef:

Juist, maar ik denk dat dat net is net wat eRCee bedoelt. Als het een Spanjaard of Duitser was zou men de nationaliteit niet zo benadrukken.

Ik bedoel het gewoon zoals ik het zeg: als iemand zegt: "Hè, wat een vervelende Italiaan!" kijkt niemand raar op. Maar zeg je hetzelfde over een Marokkaan, is het direct racisme.

Verder nogmaals: mij interesseert het geen hol wat ie buiten het veld doet of hoe ie zich gedraagt, zolang ie maar presteert op het veld. En dat doet ie niet. Dat is het enige wat telt in deze kwestie.

rep_robert

• 16370 berichten
  • 4169 stemmen

Bayern verliest overigens weer kansloos met 3-1. Wordt tricky voor van Gaal.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Jammer, vorig jaar ging alles geweldig met Bayern en Louis. Benieuwd waar het aan ligt. Alleen v Bommel is nu weg, maar Robben is weer terug (scoorde nog vandaag).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.