• 17.429 nieuwsartikelen
  • 182.701 films
  • 12.582 series
  • 34.872 seizoenen
  • 658.065 acteurs
  • 200.558 gebruikers
  • 9.475.515 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Drogreden.

Als je nou alle drogredenen van A&L gaat tellen zou ik maar effe lekker voor gaan zitten

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Typisch, mensen die alles meteen altijd op racisme gooien

Drogreden 2.

The Oceanic Six

• 60501 berichten
  • 4103 stemmen

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Omdat die jongen zichzelf de koning van Ajax vind. Dat wordt je pas met prestaties, zoals Suarez. Een grapje maken over het toilet, wat erg zeg. Denk je dat pakweg Bas Dost Suarez ook bij de keel zou pakken en beledigd zou zijn? Btw, hoe haal je het in je kop een collega bij zijn keel te pakken?

Verder ga ik maar niet op je huilwoorden over Suarez in. Eeuwige held.

En met dat niet aangepast aan Nederlands gedrag zijn doelde ik uiteraard op het feit dat hij extreem snel beledigd is door wat woordjes. Ga dan lekker in Marokko voetballen als je niet tegen directe woorden van Nederlanders kan denk ik. Geweldige speler, maar zijn ego zit een carriere als topspeler in de weg.

Laat ik voorop stellen dat ik vind dat De Boer goed gehandeld heeft. Maar dat niet aangepast aan Nederlands gedrag is dus echt bullshit. Dat naar de keel grijpen doen echt niet alleen Marokanen er zijn zat Nederlanders die dat dan ook doen, dus je moet niet janken dat hij niet is aangepast aan Nederlands gedrag. Dat is gewoon dikke vette bullshit. HIj vindt zichzelf gewoon de man, al vanaf de eerste dag daarom greep hij Suarez naar de keel niet omdat hij 'niet aangepast is aan het Nederlands gedrag'. Alsof alle Nederlanders braaf zijn, schei toch uit. Daarnaast is hij zelfs in Nederland geboren...

The Oceanic Six

• 60501 berichten
  • 4103 stemmen

Anders zit je mijn woorden niet volledig te verdraaien.

jordkaka

• 219 berichten
  • 255 stemmen

Nou, nou wat stoer van Xavi. Xavi is een vreselijk mannetje, wel een erg goede voetballer natuurlijk.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Hoezo stoer? Wat hij zegt is gewoon de keiharde waarheid! Hulde dat hij dat gewoon zegt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Je moet die gasten dan ook aanpakken zoals De Jong deed. Kapot schoppen dat rondo volk!

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

Quido schreef:

Zodra er een Marokkaan (herstel: Nederlander van Marokkaanse afkomst) in het spel is, kun je in principe al niks meer zeggen of het is racisme.

Ik noteer 1 drogreden voor Quido.

Nog even een bloemlezing van niet al te fris ruikende citaten van diverse Ajacieden hier in het topic:

“Omhoog gevallen arrogante Marokkaan.”

"Hij speelt al jaren in Nederland, ondertussen mag je je dan ook wel een beetje als een Nederlander gedragen. Die doen niet zo moeilijk over een beetje humor."

"Ga dan lekker in Marokko voetballen als je niet tegen directe woorden van Nederlanders kan denk ik."

Maar goed, verder vooral niet meer op ingaan hoor en de vermoorde onschuld spelen als je hierop wordt aangesproken.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Stelletje racisten zijn we inderdaad Niet zo huilen..

rep_robert

• 16370 berichten
  • 4169 stemmen

Reinbo schreef:

Je moet die gasten dan ook aanpakken zoals De Jong deed. Kapot schoppen dat rondo volk!

De rasFeyenoorder in een notendop

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Maar hij is toch Marokkaan. Zie niet wat er racistisch aan is om 'm dan voor Marokkaan uit te maken...

@ Rep: Volgens mij is De Jong een Ajacied.

rep_robert

• 16370 berichten
  • 4169 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Ik noteer 1 drogreden voor Quido.

Nog even een bloemlezing van niet al te fris ruikende citaten van diverse Ajacieden hier in het topic:

“Omhoog gevallen arrogante Marokkaan.”

"Hij speelt al jaren in Nederland, ondertussen mag je je dan ook wel een beetje als een Nederlander gedragen. Die doen niet zo moeilijk over een beetje humor."

"Ga dan lekker in Marokko voetballen als je niet tegen directe woorden van Nederlanders kan denk ik."

Maar goed, verder vooral niet meer op ingaan hoor en de vermoorde onschuld spelen als je hierop wordt aangesproken.

Jij bent Marokkaan of niet? Wat een gejank zeg, doet me een beetje denken aan "maak die mensen in voetbalfans niet belachelijk" discussie.

rep_robert

• 16370 berichten
  • 4169 stemmen

Reinbo schreef:

Maar hij is toch Marokkaan. Zie niet wat er racistisch aan is om 'm dan voor Marokkaan uit te maken...

@ Rep: Volgens mij is De Jong een Ajacied.

Heb het over jouw mening dat je voetbal(rondo's) moet verkrachten met kapot trappen

The Oceanic Six

• 60501 berichten
  • 4103 stemmen

jordkaka schreef:

(quote)

Nou, nou wat stoer van Xavi. Xavi is een vreselijk mannetje, wel een erg goede voetballer natuurlijk.

Vreselijk mannetje? Als iemand niet arrogant is, is Xavi het wel. Hij zegt alleen de waarheid, zonder Real zelfs te beledigen. Alleen dat ze het niet slim spelen.

rep_robert

• 16370 berichten
  • 4169 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Vreselijk mannetje? Als iemand niet arrogant is, is Xavi het wel. Hij zegt alleen de waarheid, zonder Real zelfs te beledigen. Alleen dat ze het niet slim spelen.

Sommige mensen moeten altijd een afkeur hebben tegen alles wat goed is, beetje zoals Nederland en Ajax. Zit in het aard van het beestje hier.

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

Reinbo schreef:

Nou, ik denk dat hij een Nederlands paspoort heeft, zal 2e of zelfs 3e generatie zijn denk ik?

Maar verder doet het gegeven dat hij van Marokkaanse afkomst is in deze kwestie niet ter zake. Als je het er dan toch bij betrekt (zeker op de manier van 'omhooggevallen, arrogante Marrokaan', waarbij het woord niet bepaald een positieve lading krijgt), dan ben je bezig met "het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toe (te) kennen bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens." (Wikipedia).

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zoals Ajacieden afkeurig zijn op het spel van PSV....

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

Stelletje racisten zijn we inderdaad Niet zo huilen..

rep_robert schreef:

Jij bent Marokkaan of niet? Wat een gejank zeg, doet me een beetje denken aan "maak die mensen in voetbalfans niet belachelijk" discussie.

Nog twee argumentatiewonders.

Nou, ik hou het voor gezien.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Nou, ik denk dat hij een Nederlands paspoort heeft, zal 2e of zelfs 3e generatie zijn denk ik?

Maar verder doet het gegeven dat hij van Maokkaanse afkomst is in deze kwestie niet ter zake. Als je het er dan toch bij betrekt (zeker op de manier van 'omhooggevallen, arrogante Marrokaan', waarbij het woord niet bepaald een positieve lading krijgt), dan ben je bezig met "het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toe (te) kennen bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens." (Wikipedia).

Hij heeft ook en Marokkaans paspoort, dus is hij Marokkaan. Je doet alsof het erg is om Marokkaan te zijn en Nederlander zijn niet. Bovendien is Marokkaan geen ras maar een nationaliteit.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Reinbo schreef:

Zoals Ajacieden afgeven op PSV....

Maar da's afgunst...

Beetje vreemd van Xavi (in navolging blijkbaar van Seniele Jopie) om Real als voorbeeld te noemen, want die draaien dit seizoen fantastisch met een ongekend aantal punten & kools. Alleen is Barça tot nog toe baas boven baas, nou dat kan toch?

The Oceanic Six

• 60501 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Maar da's afgunst...

Beetje vreemd van Xavi (in navolging blijkbaar van Seniele Jopie) om Real als voorbeeld te noemen, want die draaien dit seizoen fantastisch met een ongekend aantal punten & kools. Alleen is Barça tot nog toe baas boven baas, nou dat kan toch?

Xavi noemt Real ook niet slecht. Xavi noemt Real in vergelijking met wat Barca speelt.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

(quote)

Ja ga alsjeblieft weg, waar zou ik met argumenten voor moeten komen? Ik noem hem een arrogante Marokkaan, klaar. Hij is arrogant, hij is een Marokkaan...stop maar met piekeren over onzinnige zaken.

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

Reinbo schreef:

Je doet alsof het erg is om Marokkaan te zijn en Nederlander zijn niet.

Jep, laten we de zaken gaan omdraaien.

In jouw definitie is het racisme om een Marokkaan voor een Turk uit te maken.

Misschien je nog eens in het woord verdiepen Reinbo.

Vind het dieptriest hoe er over El Hamdaoui gesproken wordt hier. Niet alleen zijn Marokkaanse achtergrond die er ineens wordt bijgesleept trouwens, maar ook de blinde veroordeling van zijn persoon. Gewoon zielig.

The Oceanic Six

• 60501 berichten
  • 4103 stemmen

Ben je soms zelf een Marokkaan, eRCee? Wat zit je hier de drama queen uit te hangen zeg.

En nogal logisch dat zijn achtergrond erbij wordt gehaald in dit verhaal. Dat is namelijk een belangrijke reden waarom hij is wie hij is. Andere cultuur, andere gewoonten, andere manier van denken.

Maar gooi het vooral allemaal meteen op racisme

rep_robert

• 16370 berichten
  • 4169 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

(quote)

Tot ziens, je bent de zwakste schakel Net zoals die ex-spits van Ajax.

The Oceanic Six

• 60501 berichten
  • 4103 stemmen

Overigens is de vader van Erwin Mulder vannacht overleden lees ik net. Van Dijk zal dit weekend keepen. Triest nieuws.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Xavi noemt Real ook niet slecht. Xavi noemt Real in vergelijking met wat Barca speelt.

Eeeuh... nogal evident dat Madrid 'anders' speelt. Types als Özil en Ronaldo zijn toch geen kloontjes van Xavi of Iniesta? Die vinden het juist heerlijk om ruimte voor zich te zien en dan een actie te maken. Die moet je helemaal niet in een drukke ruimte randje buitenspel neerzetten om een rondootje uit te voeren. Het legt Madrid ook geen windeieren, dus waarom zouden ze 'anders' moeten gaan spelen? Omdat het volgens Jopie te veel kracht kost? Gezien de resultaten valt dat wel mee.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Jep, laten we de zaken gaan omdraaien.

In jouw definitie is het racisme om een Marokkaan voor een Turk uit te maken.

Misschien je nog eens in het woord verdiepen Reinbo.

Dat zijn beide nationaliteiten. Zie niet wat dat met racisme te maken kan heeft. En heb ik het ergens over een Turk gehad?

Jij bent echt een beetje vreemd. Als ik Vertonghen een klote Belg of Dsudzak een kut Hongaar noem, ben ik dan racistisch bezig? Waarschijnlijk zeg je dan van niet, maar noem iemand een kut Turk of kut Marokkaan, dan ben je ineens een racist zeker. Nou dat noem ik pas racistisch.

The Oceanic Six

• 60501 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Het legt Madrid ook geen windeieren, dus waarom zouden ze 'anders' moeten gaan spelen? Omdat het volgens Jopie te veel kracht kost? Gezien de resultaten valt dat wel mee.

Omdat Real toch alweer kansloos voor de titel is en haar meerdere weer ruim in Barca moet erkennen. Het is in Spanje niet moeilijk om 2e te worden als je Real of Barca bent. Het is alleen wel moeilijk 1e te worden. Barca heeft de juiste formule, Real niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.