• 15.769 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.028 gebruikers
  • 9.373.160 stemmen

De Wereld Draait Door - DWDD

zoeken in:

Karl van H.

• 2812 berichten
  • 2254 stemmen

Betaal hem geld opdat hij eens níet op televisie komt

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2571 stemmen

Waarom moet zoiets altijd via de pers. Daar kan ik dus niet tegen. Ik vind die hele Jan Mulder ook helemaal niet leuk. Zo over geacteerd liggen klagen op alles en iedereen. En daarbij komt ook nog dat hij er niet zo smakelijk uit ziet met zijn diepe groeve en wallen onder zijn ogen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben wel een Jan Mulder-fan eigenlijk.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Hij is wel een gold-digger geloof ik. Overal pakt hij zijn centjes. Ik word ook een beetje Mulder-moe. Dat hij het over voetbal heeft vind ik prima, maar dat hij nu bij DWDD opeens overal een mening over denkt te hebben irriteert me nog wel eens. Maar goed, ben het dan ook zelden met hem eens.

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Dat is niet bepaald 'opeens', die rol heeft hij bij Barend en van Dorp ook jaren gehad. Ik vind Mulder wel een held, maar ben het dan ook WEL opvallend vaak met hem eens. Daar staat of valt het ook wel bij, vaak.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

moviemafketel schreef:

Hij is wel een gold-digger geloof ik. Overal pakt hij zijn centjes. Ik word ook een beetje Mulder-moe. Dat hij het over voetbal heeft vind ik prima, maar dat hij nu bij DWDD opeens overal een mening over denkt te hebben irriteert me nog wel eens. Maar goed, ben het dan ook zelden met hem eens.

Heb jij niet overal een mening over dan?

Mooie vent, die Jan Mulder. En ook nog een zakenman. Prima, toch?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

En een Groninger, kan het beter?

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

Daarom mag je hem ook zo, toch? Jij vindt Jacques D'Ancona zelfs een lekker ding.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

merijn82 schreef:

Ik vind Mulder wel een held, maar ben het dan ook WEL opvallend vaak met hem eens. Daar staat of valt het ook wel bij, vaak.

Mee, eens. Ik denk als je het zelden met Mulder eens bent, het ook wat lastiger wordt om hem te mogen. Ik denk als mens dat het een prima kerel is hoor, maar het is toch wel weer links lullen en rechts vullen en bij DWDD krijgt hij daar uiteraard alle ruimte voor.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

Soms brengt Mulder het zo overtuigend dat ik het vanzelf met hem eens ben.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Haha, ja ik kijk toch meer door zijn toneelstuk heen dan denk ik.

Hij overdrijft dingen heel erg en dan wordt je nog wel eens meegesleept.

Maar als ik sec naar zijn meningen luister zit ik vaak nee-schuddend op de bank.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

Was maar een geintje joh.

Natuurlijk overdrijft hij. Daardoor is het meestal hilarische (SBS-woord) televisie.

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Mee, eens. Ik denk als je het zelden met Mulder eens bent, het ook wat lastiger wordt om hem te mogen. Ik denk als mens dat het een prima kerel is hoor, maar het is toch wel weer links lullen en rechts vullen en bij DWDD krijgt hij daar uiteraard alle ruimte voor.

Los van dat ik geen idee heb hoe vermogend Mulder is, vind ik dat niet zo belangrijk. Linkse mensen kunnen ook geld hebben/rijk zijn lijkt me. Maar goed eigenlijk zijn de termen links en rechts niet meer van deze tijd.

Verder vind ik Mulder een goede spreker: veel humor/satire en (bij vlagen) goede analyses. En hij kan ook nog eens schrijven!

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2571 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Was maar een geintje joh.

Natuurlijk overdrijft hij. Daardoor is het meestal hilarische (SBS-woord) televisie.

Dan heb jij een rare vorm van humor, maar goed. Ik vind het gewoon een onnozele vent of hij nu iets zinnig zegt of niet. Dat overdrijven, moet dat nou??????? kom op zeg dat die vent eens volwassen wordt.

JulesTMNT

• 286 berichten
  • 198 stemmen

Kan Matthijs van Nieuwkerk niet zo waarderen, hij mag echt wel wat rustiger praten hoor. Voor een actualiteiten praatprogramma stem ik af op Pauw en Witteman.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

De vragen komen soms wel hard aan. Je zag Fillemon (schrijf ik dit goed?) met traanoogjes zitten vanwege de vraag over zijn rol in de MaDiWoDoVrijdagShow.

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Nou, dat zag ik niet hoor

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Geert Wilders: 'Liever Arabische televisie dan DWDD'

(Mediacourant.nl) Geert Wilders zal ook in 2011 niet ingaan op uitnodigingen van de Wereld Draait Door en Pauw & Witteman. Dat zei de PVV-leider woensdag in het programma Uitgesproken WNL.

Wilders walgt van de VARA-talkshows. "Het zijn niet mijn programma's. Ik heb het niet zo op Pauw en Witteman, en zeker niet op De Wereld Draait Door", aldus Wilders. "Ik kijk er ook bijna nooit naar. Ik kijk nog liever naar het nieuws op de Saudie-Arabische televisie, dan naar De Wereld Draait Door."

De omstreden politicus vindt de programma's te links. "Het zijn programma's waar de vooroordelen vanaf spuiten en waar ze altijd tegen de PVV zijn. Ze mogen het doen hoor, laat het ze lekker maken, maar ik ga niet naar dat soort programma's toe."

Wilders vindt niet dat de PVV daardoor slecht vertegenwoordigd is op televisie. "Er zijn collega's van mij die daar wel heen gaan, zoals Fleur Agema, Martin Bosma en Hero Brinkman."

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

"Ik kijk er bijna nooit naar."

Dus soms wel. Wat een lamlul ben je dan.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Snap wel dat hij af en toe even wil kijken hoe ze zijn partij nou weer onderuit willen brengen.

Zouden wij ook wel eens doen als we Wilders waren.

kos

• 46692 berichten
  • 8849 stemmen

Wat een Calimero is het ook.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

De gebruikelijke huilie huilie dus van onze geblondeerde vrind.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Matthijs van Nieuwkerk voelde zich bakvis bij Johan Cruijff

(Mediacourant.nl) Matthijs van Nieuwkerk voelde zich net als een bakvis toen hij maandag voor de uitzending van De Wereld Draait Door studiogast Johan Cruijff ontmoette. Dat vertelde Van Nieuwkerk maandag in zijn nieuwe late night-talkshow Je Mist Meer Dan Je Ziet.

Van Nieuwkerk was erg zenuwachtig. "Ik ben eigenlijk nooit meer nerveus voor een uitzending. Maar nu was ik toch een beetje bakvisachtig. Dat was het wel. De spanning kwam er vandaan dat ik hem voor het eerst een hand ging geven."

Nog nooit eerder ontmoette Van Nieuwkerk de voetballegende. "Jan Mulder hielp mij. Kun je nagaan hoe kinderachtig dit is. Jan zei: 'Hij is binnen. Loop maar even met me mee, dan stel ik hem voor.' Normaal gesproken zou ik zeggen: 'Doe normaal. Dat doe ik zelf wel.' Maar nu dacht ik: laat ik maar eens meelopen. Jan chaperonneerde mij nota bene", aldus de presentator.

De Wereld Draait Door trok maandag 1,2 miljoen kijkers.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Miljonair dankzij .tk-domein

(Mediacourant.nl) Internetondernemer Joost Zuurbier maakte van het nietige eilandengroepje Tokelau een grootmacht op het internet. Zuurbier gebruikt namelijk de .tk-extensie van de eilanden om gratis domeinnamen voor websites weg te geven. En dat levert hem jaarlijks een miljoenenomzet op. Vanavond vertelt hij erover in De Wereld Draait Door.

Het .tk-avontuur van Zuurbier begon toen hij de rechten van het topleveldomein kocht van Tokelau. Zijn bedrijf draagt echter wel tien procent van de opbrengst af aan het 1500 inwoners tellende eiland. In 2007 was tien procent van het BNP van Tokelau afkomstig uit de deal met Zuurbier.

Matthijs van Nieuwkerk presenteert De Wereld Draait Door. Zijn tafeldame is Nicolette Kluijver.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

De Wereld Draait Door vindt Tooske laat met kritiek

(Mediacourant.nl) De redactie van De Wereld Draait Door vindt dat SBS 6-presentatrice Tooske Ragas erg laat is met haar kritiek op de soapserie Downistie. De discussie is de afgelopen tijd al lang en breed gevoerd, stelt een persvoorlichter van 'DWDD'.

"De discussie die Tooske wil voeren is twee maanden geleden al mediabreed gevoerd in kranten, op de radio en in televisieprogramma's, met makers, ouders, critici, Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind (NSGK) en De Wereld Draait Door", aldus de woordvoerder.

Ragas vindt dat Downistie, dat elke vrijdag te zien is in De Wereld Draait Door, van de buis moet worden gehaald. Ze vindt de serie niet bevorderlijk voor de emancipatie van mensen met het downsyndroom. "Je kijkt nu naar mensen die doen alsof ze ‘gewoon’ zijn, maar dat zijn ze niet. Als je niets van Down weet, zou je nog kunnen denken dat ze in auto’s rijden, vreemdgaan, kinderen krijgen en abortus laten plegen. Het doet helemaal niets aan de beeldvorming van Down", zegt ze.

De VARA denkt daar anders over. "De Wereld Draait Door maakt de serie Downistie samen met de organisatie NSGK, die die jongeren met een handicap mee wil laten doen in de samenleving", laat de redactie weten.

Tooske wilde haar kritiek toe komen lichten in een aflevering van De Wereld Draait Door, maar daar zat de redactie niet op te wachten. "De Wereld Draait Door is de afzender van de serie en daarom laten we het graag aan andere programma's om het debat hierover te voeren. Onafhankelijk van wie aan dit debat zou willen deelnemen, dus ook Tooske Ragas", reageert DWDD.

gondwana

• 1212 berichten
  • 1464 stemmen

Ik vind Downistie wel grappig : )

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

speranza schreef:

Geert Wilders: 'Liever Arabische televisie dan DWDD'

Al een wat ouder bericht maar duidelijk dat onze Geert nooit Arabische TV heeft gezien... Van het najaar in Egypte hadden we satelliet TV in het appartement met 999 Arabische zenders en een handjevol Westerse zenders.

Was tijdens het offerfeest dus 900 zenders deden ook nog eens 24u lang live verslag vanuit Mekka... Echt boeiende TV weten ze te maken daar in Jemen 6 en Sudan 4

Gelukkig was er na 12uur 's nachts ook nog zoiets als Sexy Arab Girls live Nee, Geertje weet totaal niet waar ie het over heeft...

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3280 stemmen

Of wel...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.